Şimdi Ara

Tesla sürücüsü, otopilotun kendisini öldürmeye çalıştığını iddia etti (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bıldıgın gonullu beta tester suan kı kullanıcılar :p

  • Bu tesla kazasi örnegindeki duruma en iyi cözümü yeni Mercedes E klassede gördüm; direksiyon tutulmaz (yada baska bir tepki alinmaz) ise sesli ve görüntülü uyarilardan sonra arac otomatik frenleyip duruyor ve dörtlüleri yakiyor.Bence en uygun en iyi sistem bu.Benim aractada Tesladakine benzer ve bu hic iyi ve güvenli degil.Diyelimki adam kalp krizi gecirdi eli direksiyondan düstü,üstüne bir de kaza yapacak yüzde yüz,cünkü 10 ile 15 saniye arasi dokunulmaz ise sistem kendini kapatiyor ve arac basi bos ilerliyor.
    Diger olay bariyerleri algilayip fren yapmama; kullanilan sistemlerin calisma prensibi burada da sakat, duran sabit engelleri tanimama gibi bir ihtimal söz konusu,tipki bariyerleri tanimamasi gibi, öndeki hareket eden araclari tanima esas aliniyor.Bazi sistemlerde de engel teskil eden nesne sabit te olsa genel siluetinin hayvan yada insan seklinde olmasi gerekiyor vb.Sonuc olarak otonom sürüs icin hala hayati eksiklikler var gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 2 Nisan 2018; 23:5:9 >




  • Son derece gelişmiş yazılım, sensör ve kameralara ihtiyaç olduğu kesin otonom da.





    Robot ,sanayi robotları bir çok manevra işlemi aynı anda yapabilen yeteneklere sahip, burdan ve havacılıktan feyiz alınabilir yine.





    şuan ki hali beta dan başka bişey degıl.bu tür suçlamalar olacaktır tesla bunu yasal zemine oturtmuştur .

  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    https://youtu.be/mztmH2fzd1I

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Freni araç değil sürücü yapıyor haberde yazana göre. Çizgi konusunda ise haklısınız hatalı gibi görünüyor ama böyle bir teknoloji sadece çizgiye göre ilerliyor olamaz, olmamalı. Böyle ise kimse kullanmamalı bu teknolojiyi çok saçma. Ayrıca çizgi hatalı olsa bile öndeki aracı algılayabilen sistem bariyeri de görüp kaçmalı bence.



    Bunun haricinde direksiyona müdahale edilmezse sistem sorumluluk almasın, kendini kapatsın güzel. Ama yolda giderken bir anda kontrolü mü bırakıyor yani araç? Eğer öyle yapıyorsa resmen sürücüyü ölüme götürüyor Tesla araçlar. Diğer arkadaşların dediği gibi sağa çekip durması, veya en kötü ihtimalle olduğu şeritte yavaşça gazı kesmesi gerekir aracın. Sistemin kapanması ne demek?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açık söyliym güvensem bile direksiyondan ve yoldan gözüm asla ayrılmaz. Adaptif hız sabitleyici olsun gerisi hikaye.

    Merak ettiğim çarpışma önleyici sistem çalışşmıyormu. Çoğu izlediğim farklı model araçlarda frene basmasan bile çarpmadan duruyor araçlar. Volvo mercedes audi gibi araçlarda bu var.

    Burda neden araç fark etmiyor bunu anlamadım. Çok enteresan.

    Daha bu oto sürüş için çok bekliyeceğiz gibime geliyor. Sonuçta yol işaretleri ilede olacak iş değil bu insan gibi çözümlemesi lazım.

  • Yuh artik arac kontrolu al diyor sen banane mq dersen tabi kazaya yol acarsin. Bir de otopilot oldurmeye calisiyormusmus. Sanki terminator

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet neden bu firmanın üzerine gidiyor?

    Çünkü bu firma 3 yıl boyunca haber sitelerinde autopilot adı altında sanki tam otonom sürüş deneyimi sunuyormuş gibi haberler yayınlattı, videolar çekildi. Arabanın içinde uyuyanlar, dans edenler, yemek yiyenler vs vs... Ve bu reklam-haberlerin hiçbirinde sürücüye yardımcı özellikler olarak belirtilmedi.

    Üstelik diğer şirketler testler için tonla emek, para harcarken. Bu şirket beta adı altında müşterilerine sitemlerini denetti, bildiğin kobay olarak kullandı.

    Bizzat ben burada bir tane aşırı bilgili* aşırı zeki* arkadaşla bu arabaların tam otonom olmadığını tartıştım ve kabul ettiremedim.

    Boş yapıyorsunuz.

    2013 - 2016 yılları bariz bir kandırmaca yaşandı ve bizim gibi itiraz eden herkes lince uğradı.

    1- Tesla arabaları devrimsel bir şey sunmuyor.

    2- Tesla arabaları tam otonom sürüş sağlamıyor, autopilot ismine aldanmayın.

    3- Tesla arabaları yenilenebilir enerjiyle çalışmıyor. Elektrik enerjisinin yenilenebilir enerji ile uzaktan yakından alakası yok.



    Ya çok basit birşey söyleyecem;

    İlk elektrikli otomobil 1830-1840 yıllarında üretildi.

    1905 yılında Amerika'daki otomobillerin %40'ı elektrikli otomobildi. (1500 küsür).

    1902 yılında Taksi şirketleri toplu elektrikli otomobil satın alıp hizmete sundular.

    Sultan II. Abdülhamit Han'ın ingilitere'de bir şirketten aldığı elktrikli otomobili vardı ve ömrünün büyük bir bölümünde bu otomobili kullandı.

    1890-1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağıdır, bu dönemde dünya genelinde 70000 civarı elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir.

    Elektrikli otomobiller yine bu dönemde hız rekorlarını alt üst etmişlerdir.

    Elon Musk'ın tesla otomobillerine bilimsel açıdan, teknik açıdan, mühendislik açısından ufacık bir katkısı dahi yoktur.

    Dünyada bugün otonom dediğiniz aslında sürücüye yardımcı özellikleri (0. ve 1. derece) ilk defa toyota ve ford, gündelik kullanımda ilk defa 2003 yılında mercedes müşterilerine sunmuştur.

    Bir anlık derin bir nefes alın, popüler kültürdeki yalan aldatma algı dolu haberleri bir kenara bırakıp az biraz araştırma yapın.

    Daha 2 ay önce bir elemana Tesla'yı Elon Musk'ın kurmadığını anlatamadım. Hatta Musk tesla'ya google ve amazon ceo'larından sonra yatırım yaptı.


    Açacaksın elektrikli otomobillerin tarihini, gelişimini anlatan bilimsel bir makale, bir doktora tezi, okuyacaksın. Bu kadar. Bak bakalım içinde tesla var mı ya da ne kadar var.

    İngilizcen yoksa aç ulusal tez merkezini, mesela Ayfer Ustabaşın doktora tezini oku.

    Tiksindirici derecede iğrenç bir reklam politikası güdüyor Elon Musk ve şirketleri.

    Sadece 1998-2002 arası Amerika, Almanya, Fransa, Japonya, Çin, İngiltere, Hindistan gibi ülkelerin elektrikli otomobil projeleri üzerine kaç para harcadığını görsen (bunlar da bilimsel makalede var) Elon Musk'ın ne kadar konu mankeni olduğunu anlayabilirsin.


    İnsanların algısıyla nasıl oynanır?


    Yazarsın oraya;

    "Plastik şirketleri Nikola Tesla'nın önünü kesti"

    Binlerce aptalın algısını anında değiştirirsin. Sonra her gün 20 tane nikola tesla videosu, uydurma uydurma videolar, uydurma uydurma efsane bilgiler. Ortalamanın üstünde bir mucit olur bir anda sana yüzyılın dehası...

    Bohr'un teorilerini saçmalık olarak gören, ürettiği fiziksel yasalara ait formüllerin %90'ı çalışmayan, safsata olan, icatlarının çoğu verimsiz olan başarısız bir mucit iş adamı yüzyılın dehası oluyor. 300000000000000 milyon kere denenip çalışmadığı ispatlanan tesla osilatörünün hala popüler kültürde olması, ve insanların buna inanması kadar aciz bir şey olamaz.

    Yazarsın oraya;

    "Petrol şirketleri Elon Musk'ın önünü kesti"

    Tesla + Spacex + Hyperloop + Powerwall'da bir tane kayda değer buluşu olmayan, icadı olmayan adam olur sana yüzyılın dahisi, mucidi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 3 Nisan 2018; 4:49:16 >




  • Sistem 100 metre varken deli gibi uyarı vermeye başlıyor. Derdi ne adamın anlamadım.

    Evet şerit çizgileri düzgün değil. Birden yok olup ortaya bariyer çıkıyor. Araç şeridi takip ederken anormallik olduğunu anlayarak uyarı veriyor bakıyor engel var ve duruyor.

    Tam olması gerektiği gibi değil mi sizce??

  • eulogy kullanıcısına yanıt
    Bence sen direk donanımhaber'de makale yaz :)

    Cevap böyle yazılır arkadaşlar. Fikrine katılırsın katılmazsın ama adam bilgi ile içini doldurmuş, tezini doğru bir şekilde ortaya koymuş. Tebrik ederim.

    Bence Elon Musk'ı güzel eleştirmişsin ama iyi bir eleştiride kötü yönleri kadar iyi yönlerinden de bahsetmek lazım.

    Elon Musk bence başarılı bir iş adamı. Dünya için olumlu şeyler yapıyor. Elektrikli araba yenilenebilir enerji kullanımı açısından atılmış iyi bir adım, fosil yakıt kullanan arabalara kıyasla. Çünkü elektriği yenilenebilir sistemlerden elde etmek gittikçe kolaylaşıyor.

    Sen emek harcayıp uzun bir yorum yazmışsın. Ben iş yerinden ancak bu kadar yazabiliyorum :)) ama adamın artıları da çok, idealleri de güzel bence. Zekasını ve hırsını borsada fon alıp satarak zengin olmaya harcamaması bile güzel bence :)
  • #DirenTesla
  • Adamın yaptığı iyi olmuş. Zira sistem mantıklı bir yaklaşımla soldaki düz çizgiyi takip ediyor. Mantıksız olan ise hem yol ayrımına dair çizgi eksiği hem de yerdeki diğer çizgileri doğru takip etmemesi. Hatta yapay zeka eksikliği de var zira bu durumda yapay zeka der ki:

    -Harita bilgim ileride yol ayrımı gösteriyor.
    -Sağdaki çizgiler soldakinden uzaklaşıyor
    -Yerde farklı çizgiler belirdi demek ki bir sıkıntı var.
    -Arkamdaki araç durumuna göre frenleme yapıp bir şekilde güvenliği sağlamalıyım
    -Karşımda bariyer var, acil durmalıyım.


    Sırasıyla bu adımları takip eden bir kısım eksik ortada. Aslında Tesla'da eksik var. Yol çizgilerinde de sıkıntı var ama yazılım kısmında geliştirilmesi, üzerinde durulması gereken bir kısım yukarıdaki adımlar.

    Ya da daha kolayı, Tesla otopilotu evet, sürücüleri öldürmek için çalışıp tüm bu adımları düşünmüş ve boş ver bu adamı demiş olabilir. Skynet?!!?!?!?!?!





  • Hayatta güvenipte arabayı oto pilota emanet etmem.
  • Oto pilot,pilot asist falan bunları kullanmayanlar bilmiyor;35 mph hizdayken uyarısını verdi ve yavaşlayıp durdu tamam,ama bunu 35 de değil 60,70,80 mph de duşünün,artı böyle kısmen düz değil de biraz virajlı olan yolda düşünün,kaza neredeyse kaçınılmaz.

    Normal bir aracla mesela virajlı bir yolda ilerlerliyorsunuz,öyle keskin viraj olmasına gerek yok,hep aynı hızla mı gidersiniz? Elbette hayir, bir viraja yaklaştiğınizda en azından ayağınizı gazdan çekerek 3-5 yada 10 km/s 'e kadar yavaşlarsınız,hatta fren yapmakta gerekebilir viraja gore.Oysa bu sistemlerle donatılmış araçlar hep sürücünün belirlediği hızda sabit giderler,yolun orta ve yan cizgilerini takip ederler.Paylaştığıniz videoda hafif bir virajdan gecerken yüksek hız olmamasına ragmen aracın orta yol çizgisine çok yaklaştığını hatta belki ihlal edip karşı tarafa geçtiğini görebildiniz mi? Işte anlatmak istediğim bu,bu araclar eger sürücü dokunmazsa viraja,yolun durumuna aldirmaksızın sabit hizla ilerlerler,virajları önceden kestiremedikleri içinde hız kesmez dolayisiylada karşı şeridi hizlı iseler ihlal de ederler,hatta yolun disına çıkıp bariyerlere vs. de carpabilirler.Şimdi paylaştığınız videodaki direksiyona dokunmama,uyarılara aldirmama durumunu yazdiğım gibi hızlı bir araç ve orta derecede virajlı bir yol için duşünün; 100-120 km/s hizdan duruncaya kadar geçen zaman ve katedilen yol olarak duşünün...

    Ha, bazi arkadaslar gibi sürucü uyarılara aldirsaydı diyebilirsiniz ama dunyanın binbir türlü hali var;ya onceki msjımdaki gibi adam kalp krizi gecirdi yada herhangi bir şekilde rahatsızlandiysa; yada peki, her yıl binlerce örnekte olduğu gibi ya sürücü uyuduysa...
    Not:Tesladaki sistemin ayrintilarını bilmiyorum,diğer markaların hemen hepsinin böyle olduğunu okuduğum yazı yada karşilaştığım haberlerden biliyorum.Kullandığım araç otonom sürüş ozellikleri olan bir Volvo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 3 Nisan 2018; 11:15:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Aslında otonom araçlardaki bir diğer sorun bu video ile ortaya çıkıyor, şerit çizgilerinin belirginliği ve doğruluğu! Burada olay tamamen yol ayrımını işaret eden şerit çizgilerinin düzgün çizilmeyişi ve belirgin olmayışından kaynaklanıyor belli ki ve dünyanın her yerinde olan bir sorun, özellikle Türkiye'de. İleride yavaşlama seti tabelası görürsünüz, set yoktur veya tam tersi... Yol çalışmasından dolayı şeritler bozulmuştur ve düzgün çizilmez vb. gibi sorunlar. Diyelim ki, 200m öteden "Otonom sürüşü kapatın" uyarıları konulabilir ama adamlar "yol çalışması var" tabelasını koymuyor onu mu koyacaklar?

  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    100 le giderken de aynı işlemi uyguluyor tesla.

    https://youtu.be/oUWSyFwgHqk

    Bunlar yarı otonom sürüş özellikleri otonom değil. Her tarafı radar ve kameralı a8 full paket bile otonom değil. Yukarıda da dedim otonoma yıllar var daha. Bunlar sürüş asistanı. Sürüşü konforlu hale getirmek için yani ötesi yok. Teslanın acil durum fren sistemi sadece yaya görünce çalışıyor, öndeki araba ise sadece yavaşlıyor, bu bir eksi buna birşey diyemem. Yolun ortasında durması da sıkıntı aynı şekilde. Otonomların radarları aynı şirketten yazılımları çok benzer ve kameralarla destekli. Bu kameraları yanıltırsanız sadece algıları kalır cihazın. Eğer bir gün tesla gm yada daimler çıkıp tam otonom araç yaptık derlerse o zaman isterse direksiyon önünde(ki koyulmayacağını düşünüyorum) isterse çiftetelli oynasın. Ama o zamana kadar araçlar sürücünün sorumluluğunda ve bu sürücüler ekstrem normalde yapılmayacak (istisnai) durumlarda sürüyorlar aracı.

    Edit1: kullanım kılavuzunda acil durum freninin sayfası

    Tesla sürücüsü, otopilotun kendisini öldürmeye çalıştığını iddia etti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SomeoneWhoCares -- 3 Nisan 2018; 12:6:27 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Evet eminim 100 km'de de uyguluyordur,şeritte kalma asistanıyla benimkide uyguluyor.Ancak 100 km hizdan duruncaya kadar uyarılarla birlikte geçecek sureyi düşünürsek surucü ve araç o süre icinde allaha emanet :-)

    Ayri duştüğümuz birsey yok,yazdiklarının hepsinde hem fikirim,yazmistım zaten otonom için hayati önemde daha çok eksiklikler var.Tskler.

    Videoyu msj i gonderdikten sonra izleyebildim tsk.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 3 Nisan 2018; 12:21:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla'nın ne suçu var, tıklanma uğruna abuk subuk yapılan bir haber. Bu haberin forumda yer bulması üzücü.
  • Why Shy kullanıcısına yanıt
    Başlık , sanki akşam haberlerinde Adana'dan verilmiş .



    "Tesla'nın kafasına sıktım"

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A - Budala
    B - Unlu olma sevdasi
    C - Tesla'dan ne kadar tazminat koparirim?
    D - Hepsi

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.