Şimdi Ara

Tesla sürücüsü, otopilotun kendisini öldürmeye çalıştığını iddia etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Geçtiğimiz hafta ABD’nin Kaliforniya eyaletinde meydana gelen kazada, otoyolda seyir halinde olan Tesla Model X bariyerlere çarpmış ve sürücüsü hayatını kaybetmişti. Kazayla ilgili Tesla ve Ulusal Ulaşım Güvenlik Kurulunun incelemeleri devam ederken, başka bir Tesla kullanıcısı da kendi araştırmasını yürütmek istedi. Ama neredeyse canından oluyordu.
     

    Meydana gelen feci kaza sonrası olayla ilgili gerekli incelemeler başlatılmış, araçtan verileri toplayan Tesla kaza esnasında otopilotun devrede olduğunu doğrulamıştı. Şirket tarafından yapılan açıklamada, aktif olan otopilotun en yakın takip mesafesini sağlayacak şekilde aracı kontrol ettiği belirtildi. Ancak, kazadan 5-6 saniye önce aracın sürücüye direksiyonu tutması için hem sesli hem de görsel uyarı gönderdiği, sürücünün ise herhangi bir müdahalede bulunmadığı ifade edildi.

     
     

    "Tesla otopilot yolcuları öldürmeye çalışıyor"

    Olayın ardından bir Tesla Model S kullanıcısı da aynı senaryoyu tekrarlayarak kaza anında neler yaşanmış olabileceğini görmek istedi. Bu deneyimini kameraya kaydeden sürücü, deyim yerindeyse neredeyse canından oluyordu. Tıpkı yaşanan kazadaki gibi aracın uyarılarını dikkate almayan sürücü, direksiyona herhangi bir müdahalede bulunmadı. Bunun sonucunda bariyerlere çarpmaktan son anda yaptığı frenle kurtuldu. Bu videoyu da "Tesla otopilot yolcuları öldürmeye çalışıyor!" başlığıyla paylaştı.

     

     







  • İyi de sistem zaten böyle çalışıyor direksiyonu tutmazsan kendini kapıyor, eğer sistem çalışmaya devam etse kimse o direksiyonu tutmaz alt tarafı uyarı veriyor der.



    Adam sana açık açık diyor direksiyonu belli bir süre tutmazsan sistem kendini kapatır, sen hala inatla tutmazsan araba ne yapsın sistem öyle ve sen bunu biliyorsun.
    Milletin neden bu kadar bu firmanın üstüne gittiğini anlamıyorum.Adamlar açıkça belirtmiş bu sistem sürüş yardımı sistemi, sürücü her an için dikkatini yola vermeli ve kontrolü almak için hazır beklemeli diye!Kimse bu sistemi %100 otonom diye satmıyor ki!En nihayetinde sistemler hataları keşfedilince gelişir ve hiç bir sistem tamamen güvenilir değildir.
  • Hadi şeridi algılayamadı ama duran nesneyi(bariyeri) algılamaması, bahanesi kabul edilecek bir durum değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaranlıktaYaşayanAdam -- 2 Nisan 2018; 19:55:1 >
  • Çok saçma acayip saçma adam direksiyonu tutmuyosa aynı gittiği gibi devam etsin şeritten yada sağa çekip dursun bu nasıl bı sistem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de sistem zaten böyle çalışıyor direksiyonu tutmazsan kendini kapıyor, eğer sistem çalışmaya devam etse kimse o direksiyonu tutmaz alt tarafı uyarı veriyor der.



    Adam sana açık açık diyor direksiyonu belli bir süre tutmazsan sistem kendini kapatır, sen hala inatla tutmazsan araba ne yapsın sistem öyle ve sen bunu biliyorsun.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Skynet is Coming...

  • bu mudur yapay zeka?

  • Benim izlediğim bir videoda sürücü direksiyonu tutmuyorsa belli bi süreden sonra araba yavaşlamaya başlayıp olduğu yerde duruyordu halbuki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • videoda abd karayolları genel müdürlüğünün hatası var. fark ettiyseniz sağ tarafı ayıran düz şerit yok. sol tarafa doğru olanda olduğu için araba da o şeridi takip ediyor. zaten araç önündeki nesneyi fark edince de hızlıca duruyor. karayolları o yöne doğru düz çizgi çekse araç orayı (bariyerin olduğu yeri) geçmemesi gerektiğini algılayacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 2 Nisan 2018; 20:24:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khytr89

    videoda abd karayolları genel müdürlüğünün hatası var. fark ettiyseniz sağ tarafı ayıran düz şerit yok. sol tarafa doğru olanda olduğu için araba da o şeridi takip ediyor. zaten araç önündeki nesneyi fark edince de hızlıca duruyor. karayolları o yöne doğru düz çizgi çekse araç orayı (bariyerin olduğu yeri) geçmemesi gerektiğini algılayacak.



    Aracın kendisinin fren yaptığını nereden anladınız, konuda sürücünün kendisinin fren yaptığı belirtilmiş.
  • Bence böyle daha iyi, tam otonom olmayan bir sistemi tam otonom gibi kullanmaya çalışan problemli kişiler elenmiş oluyor. Bu kadar güvenilir olsa direksiyon pedal ve göstergelere ne gerek var?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Infinitum -- 2 Nisan 2018; 21:1:25 >
  • bariyeri algılamaması korkunç... Daha çok yolu var bu teknolojinin. Tabi karayollarına da diyecek yok.

  • Milletin neden bu kadar bu firmanın üstüne gittiğini anlamıyorum.Adamlar açıkça belirtmiş bu sistem sürüş yardımı sistemi, sürücü her an için dikkatini yola vermeli ve kontrolü almak için hazır beklemeli diye!Kimse bu sistemi %100 otonom diye satmıyor ki!En nihayetinde sistemler hataları keşfedilince gelişir ve hiç bir sistem tamamen güvenilir değildir.

  • Bu araçlar çizgisiz yollarda gidemiyorsa piyasaya sürmeyecekler ozaman.
    Ayrıca araç kendisi durmuyor şoför durduruyor.
    Devlet şirketlere ayak uydurmaz şirketler devlete ayak uydurur.
    Hiç boşuna savunmayın daha bitmemiş bir ürünü pazarlıyorlar ve insanların hayatına maloluyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Araç nereye döneceğine karar verememiş. Çizgi buga sokmuş yapay zekayı.

  • Araç durmuş OtoPilot hala bariyerin farkında değil. Farkında olsa bing bing bing duyulacaktı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: GetSomeRest

    Bu araçlar çizgisiz yollarda gidemiyorsa piyasaya sürmeyecekler ozaman.
    Ayrıca araç kendisi durmuyor şoför durduruyor.
    Devlet şirketlere ayak uydurmaz şirketler devlete ayak uydurur.
    Hiç boşuna savunmayın daha bitmemiş bir ürünü pazarlıyorlar ve insanların hayatına maloluyor.

    İyide zaten Tesla diyor ki tamamen otopilota güvenmeyin artı olarak zaten sistem sana diyor ki bak direksiyonu tutmazsan kapatıyorum kendimi.Bu araç tamamen otonom bir araç değil bu iddiada bulunanda yok.
  • Draqonn kullanıcısına yanıt
    Bu otopilot özeliği için tesla ekstra ücret alıyor mu almıyor mu sen onu söyle. Bitmemiş beta sürecinde olan bir ürünü ölümcül sonuçları olacak şekilde piyasaya süremezsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GetSomeRest

    Bu otopilot özeliği için tesla ekstra ücret alıyor mu almıyor mu sen onu söyle. Bitmemiş beta sürecinde olan bir ürünü ölümcül sonuçları olacak şekilde piyasaya süremezsin.

    Tesla bakın bunu yaptık arka koltuğa yayılın kendi gider gibi bir şey demiyor.Bu mantıkla yola çıkarsan bugün çoğu araçta şerit takip asistanı tarzı özellikler var ve hepsinin şeridi kaçırdığı dönemediği oluyor bırakınca ki zaten o markalarda buna güvenmeyin diye uyarıyor.Tesla otopilot var diyor ama buna güvenmeyin diye açık açık diyor + sistem uyarı verip duruyor sen dikkate almazsan kusura bakmada ölürsün.
  • otopilot çizgiye göre mi gidiyor gps yok mu ? çizgiye göre olmaması gerek kışın karda gitmesi imkansız tek bir özelliğe görede olmaması gerek artı önde duran bir nesne olunca otomatik fren özelliği nerde bir çok varyans var bu kadar basit olamaz....
  • Ulan zeki adam otonomuna güvense zaten direksiyon koymaz. Otonom sürüşü sürücü desteği olarak görülmesi lazım. Bu arkadaş 67 impala kullanırken direksiyonu bıraksın da görsün gününü

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.