Şimdi Ara

Tesla sürücüsü, otopilotun kendisini öldürmeye çalıştığını iddia etti (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
2.484
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Millet neden bu firmanın üzerine gidiyor?

    Çünkü bu firma 3 yıl boyunca haber sitelerinde autopilot adı altında sanki tam otonom sürüş deneyimi sunuyormuş gibi haberler yayınlattı, videolar çekildi. Arabanın içinde uyuyanlar, dans edenler, yemek yiyenler vs vs... Ve bu reklam-haberlerin hiçbirinde sürücüye yardımcı özellikler olarak belirtilmedi.

    Üstelik diğer şirketler testler için tonla emek, para harcarken. Bu şirket beta adı altında müşterilerine sitemlerini denetti, bildiğin kobay olarak kullandı.

    Bizzat ben burada bir tane aşırı bilgili* aşırı zeki* arkadaşla bu arabaların tam otonom olmadığını tartıştım ve kabul ettiremedim.

    Boş yapıyorsunuz.

    2013 - 2016 yılları bariz bir kandırmaca yaşandı ve bizim gibi itiraz eden herkes lince uğradı.

    1- Tesla arabaları devrimsel bir şey sunmuyor.

    2- Tesla arabaları tam otonom sürüş sağlamıyor, autopilot ismine aldanmayın.

    3- Tesla arabaları yenilenebilir enerjiyle çalışmıyor. Elektrik enerjisinin yenilenebilir enerji ile uzaktan yakından alakası yok.



    Ya çok basit birşey söyleyecem;

    İlk elektrikli otomobil 1830-1840 yıllarında üretildi.

    1905 yılında Amerika'daki otomobillerin %40'ı elektrikli otomobildi. (1500 küsür).

    1902 yılında Taksi şirketleri toplu elektrikli otomobil satın alıp hizmete sundular.

    Sultan II. Abdülhamit Han'ın ingilitere'de bir şirketten aldığı elktrikli otomobili vardı ve ömrünün büyük bir bölümünde bu otomobili kullandı.

    1890-1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağıdır, bu dönemde dünya genelinde 70000 civarı elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir.

    Elektrikli otomobiller yine bu dönemde hız rekorlarını alt üst etmişlerdir.

    Elon Musk'ın tesla otomobillerine bilimsel açıdan, teknik açıdan, mühendislik açısından ufacık bir katkısı dahi yoktur.

    Dünyada bugün otonom dediğiniz aslında sürücüye yardımcı özellikleri (0. ve 1. derece) ilk defa toyota ve ford, gündelik kullanımda ilk defa 2003 yılında mercedes müşterilerine sunmuştur.

    Bir anlık derin bir nefes alın, popüler kültürdeki yalan aldatma algı dolu haberleri bir kenara bırakıp az biraz araştırma yapın.

    Daha 2 ay önce bir elemana Tesla'yı Elon Musk'ın kurmadığını anlatamadım. Hatta Musk tesla'ya google ve amazon ceo'larından sonra yatırım yaptı.


    Açacaksın elektrikli otomobillerin tarihini, gelişimini anlatan bilimsel bir makale, bir doktora tezi, okuyacaksın. Bu kadar. Bak bakalım içinde tesla var mı ya da ne kadar var.

    İngilizcen yoksa aç ulusal tez merkezini, mesela Ayfer Ustabaşın doktora tezini oku.

    Tiksindirici derecede iğrenç bir reklam politikası güdüyor Elon Musk ve şirketleri.

    Sadece 1998-2002 arası Amerika, Almanya, Fransa, Japonya, Çin, İngiltere, Hindistan gibi ülkelerin elektrikli otomobil projeleri üzerine kaç para harcadığını görsen (bunlar da bilimsel makalede var) Elon Musk'ın ne kadar konu mankeni olduğunu anlayabilirsin.


    İnsanların algısıyla nasıl oynanır?


    Yazarsın oraya;

    "Plastik şirketleri Nikola Tesla'nın önünü kesti"

    Binlerce aptalın algısını anında değiştirirsin. Sonra her gün 20 tane nikola tesla videosu, uydurma uydurma videolar, uydurma uydurma efsane bilgiler. Ortalamanın üstünde bir mucit olur bir anda sana yüzyılın dehası...

    Bohr'un teorilerini saçmalık olarak gören, ürettiği fiziksel yasalara ait formüllerin %90'ı çalışmayan, safsata olan, icatlarının çoğu verimsiz olan başarısız bir mucit iş adamı yüzyılın dehası oluyor. 300000000000000 milyon kere denenip çalışmadığı ispatlanan tesla osilatörünün hala popüler kültürde olması, ve insanların buna inanması kadar aciz bir şey olamaz.

    Yazarsın oraya;

    "Petrol şirketleri Elon Musk'ın önünü kesti"

    Tesla + Spacex + Hyperloop + Powerwall'da bir tane kayda değer buluşu olmayan, icadı olmayan adam olur sana yüzyılın dahisi, mucidi.



    Helal




  • Bu yapay zeka çok tehlikeli. Bu tarz suikastler bile olabilir gelecekte

  • ABD karayolları genel müdürlüğü ne ya? Gerçekten komiksiniz..

  • Arkadaşlar autopilotta olsada olmasada o bariyeri görmeli ve öncesinden uyarı ve fren yapmalıdır ama yapmamış büyük hata var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım iPhone ve Tesla bu tarz yerel forumlara gizli reklam veriyor. Her hafta en az bı kere olmak üzere Tesla haberi geliyor.



    Öyle birşey ki içerik aslında hiçbir şey ama konu Tesla olunca her seferinde haber niteliği taşıyor. Önceden forum editörleri iPhone a yapıyordu bu aynısını. Şimdi Tesla da yapiyorlar.

    Mantıklı bakıldığı zaman konudışında bı ergen kardeşimiz csb olsun diye böyle bı konu açsa, forum kapansın. Okullar tatil sanırım gibi aşağılayıcı mesajlar olur. Aynı konuyu forum editörleri haber olarak açmış işte. Bir fark göremiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 6 Nisan 2018; 22:57:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikli arabalar icat oldu aslında çok önceden yapıldı ama vampirler dünyayı sömüremeyiz o kadar kirli oyun boşa gitmesin diye ötelediler de ötelediler

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok sinir olduğum olgudur. Öncelikle Allah insanı orta gelir Amerikalı salaklığından korusun.

    Bu, deneme aşamasında olan, firmanın da altını basa basa söylediği şekilde, senin şoförlük gereklerini yerine getirmene ihtiyaç bırakmayan bir otopilot sistemi değildir. Bunun adına "asist" sistemi falan diyebilirsiniz. %100 güvenmemeniz gerekir. Aracı gene siz kullanıyorsunuz. Bunu atlamamanız gerekir.

    Uçaklarda da var otopilot. Teknelerde de var. Ben teknede otopilotu kurup, sonra kamaraya inip kitap okuyor muyum? Ben o teknenin kaptanıyım. Tekne otopilotta da olsa o teknenin kaptanıyım. Yerim havuzluğun içi, dümenin arkası. Gözüm etrafta. Herhangi bir durumda otopilota anında müdehale etmek için hazır bekliyorum.

    Uçak pilotu, otopilota bağlayıp uyukluyor mu mesela? Sizin bindiğiniz yolcu uçağında pilotların uçağı otopilota bağladıktan sonra uyuduklarını bilseniz, o uçağa biner misiniz?

    -------------

    Tesla'nın otopilotu tabii ki çok daha gelişmiş. İleri düzey object recognition ve karar mekanizmaları içeriyor. Ancak bu, şoförün yolcu olabileceği anlamına gelmiyor. Şoför şofördür. Otopilota güvenmemeli ve her an müdehale etmeye hazır olmalıdır.

    Sofistike cruize control sistemlerini düşünelim. Fren mesafesi takibi de yapanları var. Aracı sabitleyiciye bağlayıp, bağdaş kurup oturmazsınız değil mi? Müdehaleye hazır beklersiniz. Çünkü akla gelmedik çok şey olabilir. Karşı şeritten gelen bir tır sizi biçecektir. Gaza veya frene asılmanız gerekir. Ancak henüz daha bariyerleri yıkmamış olduğu için, "akıllı" cruise control'ünüz bu problemi görmüyordur. O an ayağınız pedalların orada değilse, ölürsünüz.

    "Tesla beni öldürmeye çalıştı" videosu bu açıdan tam bir mallık. Bir zahmet, aracın şeridin dışına çıkıyorsa, kır direksiyonu. Otopilot devresi ne gazı, ne freni, ne direksiyon kontrolünü senden almıyor. Bariyere sürüyorsa, geri şeridine geç. Mallık etme. Bu durumu üreticiye bildir. Videosunu gene çek. Ama şuursuzca yapma. Tesla seni öldürmeye çalışmadı. Otopilot başarısız oldu. Zaten otopilot başarısız olabileceği için senin adın hala şoför. O yüzden Tesla'nın direksiyonunun başına oturuyorsun ve sürmek için ehliyete ihtiyacın var. Otopilot mükemmel olsaydı, arka koltuğuna ehliyetsiz oturabilirdin.

    Sonuçta bu, büyük bir eksik, problem gibi duruyor. Tesla bu bug'ı düzeltmeli, eyvallah. Ama bu gibi hatalar uzun yıllar boyunca olmaya devam edecek. Atıyorum, "güneş sağdan gelirken ve batmakta iken, soldaki ince bir ağaç dalını göremiyor. Çaptım. Airbag patladı" gibi hatalar çıkmaya devam edecek. O yüzden sen hala şoförsün.

    Araştırılması gereken en önemli şey: Otopilot herhangi bir koşulda sürücünün hakimiyetini engelleyebilir mi? Direksiyonu çevirememesine, gaza basınca gitmemesine, frene basınca durmamasına sebep olabilir mi? Herhangi bir arıza direksiyonu kitleyebilir mi? En önemli mesele bu. Böyle bir risk yoksa, gerisi, kusura bakmasınlar, tipik Amerikan orta sınıf mallığı:

    Mikrodalga fırının kılavuzunda "kedinizi kurutmaya çalışmayın" yazmıyordu. Kedimi kurutmak için koydum. Kedim öldü. Dava açıcım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 10 Nisan 2018; 11:2:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Millet neden bu firmanın üzerine gidiyor?

    Çünkü bu firma 3 yıl boyunca haber sitelerinde autopilot adı altında sanki tam otonom sürüş deneyimi sunuyormuş gibi haberler yayınlattı, videolar çekildi. Arabanın içinde uyuyanlar, dans edenler, yemek yiyenler vs vs... Ve bu reklam-haberlerin hiçbirinde sürücüye yardımcı özellikler olarak belirtilmedi.

    Üstelik diğer şirketler testler için tonla emek, para harcarken. Bu şirket beta adı altında müşterilerine sitemlerini denetti, bildiğin kobay olarak kullandı.

    Bizzat ben burada bir tane aşırı bilgili* aşırı zeki* arkadaşla bu arabaların tam otonom olmadığını tartıştım ve kabul ettiremedim.

    Boş yapıyorsunuz.

    2013 - 2016 yılları bariz bir kandırmaca yaşandı ve bizim gibi itiraz eden herkes lince uğradı.

    1- Tesla arabaları devrimsel bir şey sunmuyor.

    2- Tesla arabaları tam otonom sürüş sağlamıyor, autopilot ismine aldanmayın.

    3- Tesla arabaları yenilenebilir enerjiyle çalışmıyor. Elektrik enerjisinin yenilenebilir enerji ile uzaktan yakından alakası yok.



    Ya çok basit birşey söyleyecem;

    İlk elektrikli otomobil 1830-1840 yıllarında üretildi.

    1905 yılında Amerika'daki otomobillerin %40'ı elektrikli otomobildi. (1500 küsür).

    1902 yılında Taksi şirketleri toplu elektrikli otomobil satın alıp hizmete sundular.

    Sultan II. Abdülhamit Han'ın ingilitere'de bir şirketten aldığı elktrikli otomobili vardı ve ömrünün büyük bir bölümünde bu otomobili kullandı.

    1890-1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağıdır, bu dönemde dünya genelinde 70000 civarı elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir.

    Elektrikli otomobiller yine bu dönemde hız rekorlarını alt üst etmişlerdir.

    Elon Musk'ın tesla otomobillerine bilimsel açıdan, teknik açıdan, mühendislik açısından ufacık bir katkısı dahi yoktur.

    Dünyada bugün otonom dediğiniz aslında sürücüye yardımcı özellikleri (0. ve 1. derece) ilk defa toyota ve ford, gündelik kullanımda ilk defa 2003 yılında mercedes müşterilerine sunmuştur.

    Bir anlık derin bir nefes alın, popüler kültürdeki yalan aldatma algı dolu haberleri bir kenara bırakıp az biraz araştırma yapın.

    Daha 2 ay önce bir elemana Tesla'yı Elon Musk'ın kurmadığını anlatamadım. Hatta Musk tesla'ya google ve amazon ceo'larından sonra yatırım yaptı.


    Açacaksın elektrikli otomobillerin tarihini, gelişimini anlatan bilimsel bir makale, bir doktora tezi, okuyacaksın. Bu kadar. Bak bakalım içinde tesla var mı ya da ne kadar var.

    İngilizcen yoksa aç ulusal tez merkezini, mesela Ayfer Ustabaşın doktora tezini oku.

    Tiksindirici derecede iğrenç bir reklam politikası güdüyor Elon Musk ve şirketleri.

    Sadece 1998-2002 arası Amerika, Almanya, Fransa, Japonya, Çin, İngiltere, Hindistan gibi ülkelerin elektrikli otomobil projeleri üzerine kaç para harcadığını görsen (bunlar da bilimsel makalede var) Elon Musk'ın ne kadar konu mankeni olduğunu anlayabilirsin.


    İnsanların algısıyla nasıl oynanır?


    Yazarsın oraya;

    "Plastik şirketleri Nikola Tesla'nın önünü kesti"

    Binlerce aptalın algısını anında değiştirirsin. Sonra her gün 20 tane nikola tesla videosu, uydurma uydurma videolar, uydurma uydurma efsane bilgiler. Ortalamanın üstünde bir mucit olur bir anda sana yüzyılın dehası...

    Bohr'un teorilerini saçmalık olarak gören, ürettiği fiziksel yasalara ait formüllerin %90'ı çalışmayan, safsata olan, icatlarının çoğu verimsiz olan başarısız bir mucit iş adamı yüzyılın dehası oluyor. 300000000000000 milyon kere denenip çalışmadığı ispatlanan tesla osilatörünün hala popüler kültürde olması, ve insanların buna inanması kadar aciz bir şey olamaz.

    Yazarsın oraya;

    "Petrol şirketleri Elon Musk'ın önünü kesti"

    Tesla + Spacex + Hyperloop + Powerwall'da bir tane kayda değer buluşu olmayan, icadı olmayan adam olur sana yüzyılın dahisi, mucidi.
    Çok ilginç bilgiler. Aydınlandım sağolun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhani -- 10 Nisan 2018; 11:8:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Otomatik pilotun hiçbir koşulda kullanıcının hakimiyetini alamadığı (kullanıcı kontrolünün engellenmesinin fiziksel olarak imkansız olduğu) ve kullanıcının şart olduğu otomobillerde gene büyük tehlike yok. Araçlar hacklenecek, otopilotlar araçları şarampole yuvarlamaya çalışacak; ama öncelikli kontrol hep sende ise, ciddi bir sorun yaşatmayacağını düşünüyorum.

    Ancak araç otonomisi tam manası ile gerçek olduğunda, bu araçlar hacklenip, gerek yoldan geçen bir yayayı ezmek, gerekse içindeki yolcuyu öldürmek için kullanılabilir. Bu işin güvenlik sıkıntısını nasıl çözecekler bilmiyorum.

    Geleceğin otonom araçları bir de birbirleri ile iletişim içinde olacaklar. Spoofing denilen bir çeşit "kıtır atma" yöntemi olan yöntemlerle araç kontrolü ele geçirilmeden bile yönlendirilebilir. Araç öndeki 20 sanal araçtan acil durum sinyali alır. Yavaşlar. Saldırının amacı yolcuyu kaçırmaktır mesela. Araç yavaşladığında ekip girer, yolcuyu kaçırır... Sonu yok ihtimallerin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eulogy

    Millet neden bu firmanın üzerine gidiyor?

    Çünkü bu firma 3 yıl boyunca haber sitelerinde autopilot adı altında sanki tam otonom sürüş deneyimi sunuyormuş gibi haberler yayınlattı, videolar çekildi. Arabanın içinde uyuyanlar, dans edenler, yemek yiyenler vs vs... Ve bu reklam-haberlerin hiçbirinde sürücüye yardımcı özellikler olarak belirtilmedi.

    Üstelik diğer şirketler testler için tonla emek, para harcarken. Bu şirket beta adı altında müşterilerine sitemlerini denetti, bildiğin kobay olarak kullandı.

    Bizzat ben burada bir tane aşırı bilgili* aşırı zeki* arkadaşla bu arabaların tam otonom olmadığını tartıştım ve kabul ettiremedim.

    Boş yapıyorsunuz.

    2013 - 2016 yılları bariz bir kandırmaca yaşandı ve bizim gibi itiraz eden herkes lince uğradı.

    1- Tesla arabaları devrimsel bir şey sunmuyor.

    2- Tesla arabaları tam otonom sürüş sağlamıyor, autopilot ismine aldanmayın.

    3- Tesla arabaları yenilenebilir enerjiyle çalışmıyor. Elektrik enerjisinin yenilenebilir enerji ile uzaktan yakından alakası yok.



    Ya çok basit birşey söyleyecem;

    İlk elektrikli otomobil 1830-1840 yıllarında üretildi.

    1905 yılında Amerika'daki otomobillerin %40'ı elektrikli otomobildi. (1500 küsür).

    1902 yılında Taksi şirketleri toplu elektrikli otomobil satın alıp hizmete sundular.

    Sultan II. Abdülhamit Han'ın ingilitere'de bir şirketten aldığı elktrikli otomobili vardı ve ömrünün büyük bir bölümünde bu otomobili kullandı.

    1890-1914 yılları arası elektrikli otomobillerin altın çağıdır, bu dönemde dünya genelinde 70000 civarı elektrikli otomobil üretildiği tahmin edilmektedir.

    Elektrikli otomobiller yine bu dönemde hız rekorlarını alt üst etmişlerdir.

    Elon Musk'ın tesla otomobillerine bilimsel açıdan, teknik açıdan, mühendislik açısından ufacık bir katkısı dahi yoktur.

    Dünyada bugün otonom dediğiniz aslında sürücüye yardımcı özellikleri (0. ve 1. derece) ilk defa toyota ve ford, gündelik kullanımda ilk defa 2003 yılında mercedes müşterilerine sunmuştur.

    Bir anlık derin bir nefes alın, popüler kültürdeki yalan aldatma algı dolu haberleri bir kenara bırakıp az biraz araştırma yapın.

    Daha 2 ay önce bir elemana Tesla'yı Elon Musk'ın kurmadığını anlatamadım. Hatta Musk tesla'ya google ve amazon ceo'larından sonra yatırım yaptı.


    Açacaksın elektrikli otomobillerin tarihini, gelişimini anlatan bilimsel bir makale, bir doktora tezi, okuyacaksın. Bu kadar. Bak bakalım içinde tesla var mı ya da ne kadar var.

    İngilizcen yoksa aç ulusal tez merkezini, mesela Ayfer Ustabaşın doktora tezini oku.

    Tiksindirici derecede iğrenç bir reklam politikası güdüyor Elon Musk ve şirketleri.

    Sadece 1998-2002 arası Amerika, Almanya, Fransa, Japonya, Çin, İngiltere, Hindistan gibi ülkelerin elektrikli otomobil projeleri üzerine kaç para harcadığını görsen (bunlar da bilimsel makalede var) Elon Musk'ın ne kadar konu mankeni olduğunu anlayabilirsin.


    İnsanların algısıyla nasıl oynanır?


    Yazarsın oraya;

    "Plastik şirketleri Nikola Tesla'nın önünü kesti"

    Binlerce aptalın algısını anında değiştirirsin. Sonra her gün 20 tane nikola tesla videosu, uydurma uydurma videolar, uydurma uydurma efsane bilgiler. Ortalamanın üstünde bir mucit olur bir anda sana yüzyılın dehası...

    Bohr'un teorilerini saçmalık olarak gören, ürettiği fiziksel yasalara ait formüllerin %90'ı çalışmayan, safsata olan, icatlarının çoğu verimsiz olan başarısız bir mucit iş adamı yüzyılın dehası oluyor. 300000000000000 milyon kere denenip çalışmadığı ispatlanan tesla osilatörünün hala popüler kültürde olması, ve insanların buna inanması kadar aciz bir şey olamaz.

    Yazarsın oraya;

    "Petrol şirketleri Elon Musk'ın önünü kesti"

    Tesla + Spacex + Hyperloop + Powerwall'da bir tane kayda değer buluşu olmayan, icadı olmayan adam olur sana yüzyılın dahisi, mucidi.
    Bu çok güzel bir yazı olmuş. Gayet kısa ve öz, gerekli tüm bilgileri veriyor. Çok teşekkür ederiz.

    Ancak şunları da anımsatmakta fayda var:

    1) Tesla'nın arkasındakiler çok çakal herifler. Sadece Elon Musk değil. Tüm pazarlama ekibi... Araçlarının kendi kendine gidebildiğini altını çize çize gösterdiler. Bir youtuber akımı yarattılar. Sonra da genelde Elon Musk aracın otonom olmadığını, bunun otopilot devresi olduğunu, şoföre ihtiyacın hep olduğunu sık sık tekrar etti. Yaptıkları şeyler, Youtube akımı ile kendi reklamını kendi yapan bir girdap oluşturacaktı. "Otonom" gibi aksettiren reklamları, aslen "denek" olan kullanıcılar kendileri yapıyor. Firma da "Bu otonom araç değil. Bu bir otopilot devresi. Sizin asistinize ihtiyaç var" diyor, sıyrılıyor. Çok çakalca... Ama sonuçta, Elon Musk da dahil olmak üzere, belki yüz kere bu aracın otonom olmadığını, hala bir şoföre ihtiyaç duyduğunu, gerektiğinde müdehale etmesi gerektiğini söylediler.

    2) Yenilenebilir enerji muhabbetleri falan... Bu mitleri üçüncü kişiler oluşturuyor. İnsanlar bir şeyin çok farklı, çok yeni, çok iyi olduğunu görünce, onu daha da yüceltmek için, belki de bilmeden, aslında var olmayan yeni özellikler atfediyorlar. Firma da ister istemez bunun ekmeğini yiyor. Elektrikli aracı şarj eden elektriği nasıl ürettiğin yenilebilir enerjiyi belirliyor. Kömür santrali ile ürettiğin elektrikle Tesla'nı şarj ediyorsan pek bir mantığı yok değil mi?

    3) Lityum pil üretiminin sebep olduğu emisyon, kirlilik, ömür sonundaki atık yönetimi, pillerin geri dönüştürülme yüzdesinden kimse bahsetmiyor. Lityum iyon pillerin hepsi zehirli. Toprağı zehirleme, topraktan suya sızma riskleri var. Hiçbirinin geri dönüşüm oranı %80'i geçemiyor. Lityum-demir-fosfat (LiFePO4) piller ise %100 geri dönüşümlü ve çok daha az zehirli. Ama üretim sırasında sebep olduğu kirlilik aynı. Tesla'nın şimdiye kadar ürettiği araçlarda iyonize piller gördük. Fosfat içeren piller görmedik.

    Elektrikli otomobil konusunda Tesla'nın teknolojiye katkısının son derece düşük olduğuna ben de katılıyorum. Ancak şunu da atlamamak lazım:

    Otomobiller pahalı. İnsanlar güvenilir yöntemi tercih etmeye meyilli. Yeni bir şeye her zaman şüphe ile yaklaşılır otomobil sektöründe. Tüketicinin yeniyi kabulü nispeten uzun bir süreçtir. Tesla bir işe yaradı ise, bu konuda çok işe yaradı. Birden damdan düşer gibi piyasaya düşüp, çoğu abartılı şovlarla ilgiyi çekti. İnsanların kabulünü aldı. Bugün insanların tamamı elektrikli otomobile hazır.

    Efendim, elektrikli otomobiller daha basit. Arıza ihtimali daha az. Evet doğru. Ama tüketici bunu bilmiyor. Gözü ile görmesi lazım. Bir de hala çözülememiş akü sorunu var. Aracın yaşı kemale erdiğinde akü yenileme 15.000$ tutarsa, o arabayı çöpe atacaksın demek. O yüzden elektrikli arabaların ömür-değer grafiği de diğer arabalardan farklı olacak. Tüm bu kavramlara insanların alışması lazım(dı).

    Tesla bu konuda işe yaradı. Yolu açtı. Olay tamamen pazarlama ile alakalı özetle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Bu çok güzel bir yazı olmuş. Gayet kısa ve öz, gerekli tüm bilgileri veriyor. Çok teşekkür ederiz.

    Ancak şunları da anımsatmakta fayda var:

    1) Tesla'nın arkasındakiler çok çakal herifler. Sadece Elon Musk değil. Tüm pazarlama ekibi... Araçlarının kendi kendine gidebildiğini altını çize çize gösterdiler. Bir youtuber akımı yarattılar. Sonra da genelde Elon Musk aracın otonom olmadığını, bunun otopilot devresi olduğunu, şoföre ihtiyacın hep olduğunu sık sık tekrar etti. Yaptıkları şeyler, Youtube akımı ile kendi reklamını kendi yapan bir girdap oluşturacaktı. "Otonom" gibi aksettiren reklamları, aslen "denek" olan kullanıcılar kendileri yapıyor. Firma da "Bu otonom araç değil. Bu bir otopilot devresi. Sizin asistinize ihtiyaç var" diyor, sıyrılıyor. Çok çakalca... Ama sonuçta, Elon Musk da dahil olmak üzere, belki yüz kere bu aracın otonom olmadığını, hala bir şoföre ihtiyaç duyduğunu, gerektiğinde müdehale etmesi gerektiğini söylediler.

    2) Yenilenebilir enerji muhabbetleri falan... Bu mitleri üçüncü kişiler oluşturuyor. İnsanlar bir şeyin çok farklı, çok yeni, çok iyi olduğunu görünce, onu daha da yüceltmek için, belki de bilmeden, aslında var olmayan yeni özellikler atfediyorlar. Firma da ister istemez bunun ekmeğini yiyor. Elektrikli aracı şarj eden elektriği nasıl ürettiğin yenilebilir enerjiyi belirliyor. Kömür santrali ile ürettiğin elektrikle Tesla'nı şarj ediyorsan pek bir mantığı yok değil mi?

    3) Lityum pil üretiminin sebep olduğu emisyon, kirlilik, ömür sonundaki atık yönetimi, pillerin geri dönüştürülme yüzdesinden kimse bahsetmiyor. Lityum iyon pillerin hepsi zehirli. Toprağı zehirleme, topraktan suya sızma riskleri var. Hiçbirinin geri dönüşüm oranı %80'i geçemiyor. Lityum-demir-fosfat (LiFePO4) piller ise %100 geri dönüşümlü ve çok daha az zehirli. Ama üretim sırasında sebep olduğu kirlilik aynı. Tesla'nın şimdiye kadar ürettiği araçlarda iyonize piller gördük. Fosfat içeren piller görmedik.

    Elektrikli otomobil konusunda Tesla'nın teknolojiye katkısının son derece düşük olduğuna ben de katılıyorum. Ancak şunu da atlamamak lazım:

    Otomobiller pahalı. İnsanlar güvenilir yöntemi tercih etmeye meyilli. Yeni bir şeye her zaman şüphe ile yaklaşılır otomobil sektöründe. Tüketicinin yeniyi kabulü nispeten uzun bir süreçtir. Tesla bir işe yaradı ise, bu konuda çok işe yaradı. Birden damdan düşer gibi piyasaya düşüp, çoğu abartılı şovlarla ilgiyi çekti. İnsanların kabulünü aldı. Bugün insanların tamamı elektrikli otomobile hazır.

    Efendim, elektrikli otomobiller daha basit. Arıza ihtimali daha az. Evet doğru. Ama tüketici bunu bilmiyor. Gözü ile görmesi lazım. Bir de hala çözülememiş akü sorunu var. Aracın yaşı kemale erdiğinde akü yenileme 15.000$ tutarsa, o arabayı çöpe atacaksın demek. O yüzden elektrikli arabaların ömür-değer grafiği de diğer arabalardan farklı olacak. Tüm bu kavramlara insanların alışması lazım(dı).

    Tesla bu konuda işe yaradı. Yolu açtı. Olay tamamen pazarlama ile alakalı özetle.

    Alıntıları Göster
    Hocam ben başka bir şey söyleyeyim. İnanılmaz ironik.

    2003 yılında kurulan Tesla Motors'un (ismi değişti Tesla Inc) Martin Eberhard'ın ceo olduğu dönem (2003-2007) hariç bir tane çevre raporu yok. 10 yıldır bir tane resmi belge çevre raporları yok.

    Apple, google her yıl yayınlarken, siemens her 3 ayda bir sitesinde green adı altında başarımlarını paylaşıyorken neden yok?

    Nasıl olsa fanları onu çevre savaşçısı ilan ediyor. Neden kaç termik santrale pil sattığını, neden firmasının ürettiği teknolojinin çevreyi ne kadar az veya çok kirlettiğini resmi ağızdan anlatsın ki... Nasıl olsa fanlar gözü kapalı şekilde

    "Musk bunu çevre ve insanlık için yapıyor" diyebiliyorlar.

    Apple tedarikçisi foxconn^dan sorumlu olurken (ki bu çok samimi gelmiyor fakat yine de şirkete baskı yapıyor), tesla sürekli işçilerinin koşulları yüzünden başı derde giriyor ve bir tane bir tane bir tane evrak yayınlamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eulogy -- 10 Nisan 2018; 11:59:35 >




  • aktorun kullanıcısına yanıt
    Elon Musk kendine akıl hocası olarak gerçekte Edison'u örnek aldığını söylemiştir. Fazla söze gerek yok bu noktadan sonra. Edison iyi midir? Elektrikli sandalyenin mucididir. Elon Musk ne icraat yapmıştır? Patlayan elektrikli arabaları bulmuştur: arabanın altını kaldırıma değdiriyorsun, piller alev alıyor. O derece.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.