Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (38. sayfa)

9 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 28 Misafir (10 Mobil) - 26 Masaüstü11 Mobil
5 sn
48.380
Cevap
1.294
Favori
3.195.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
96 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
9. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt

    benim bahsettiğim zaten normal priz değildi. normal avrupa prizleri maximum 13 amper.

  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt

    Sanayide her rengi tuttururlar:) Tecrübe ile sabittir

  • KobraAbiniz kullanıcısına yanıt

    patlıcan moruna benzıyor

  • Gjeebsyoutube
    These are the only two trims you can buy a Tesla Model Y in for now so this video will help you make your decision. Sorry this was so long but I hope you find it informative and entertaining. The best Tesla Floor-mats: Save with code: GJEEBS3D10 3DMatsUSA.com: https://bit.ly/3Nd6LeS Model Y Sunshade: https://amzn.to/3QTvjdT My Action Camera: https://amzn.to/3PuwZck My Nice Camera: https://amzn.to/3PuwM92 My Mic: https://amzn.to/3fbWo9S I may earn a commission if you use these amazon links. The Government made me write this. Video Chapters: 0:00 Tesla Model Y Performance compared to Tesla Model Y Long Range 1:51 Model Y Performance Exterior Differences from Long Range 5:45 How to stop heat coming through Tesla Model Y Glass Roof 7:50 Does the white Tesla interior get dirty? Here is a video on how to clean your white Tesla interior: https://youtu.be/VsqAAQIEycU 12:10 Ride quality comparison in Model Y Performance vs Long Range 15:10 Can you burn your finger on a Tesla Model Y glass roof? 18:24 Driving the Model Y Performance 22:18 Drag race between Performance Model Y and Long range Model Y 23:00 A summary of driving a Tesla Model Y Performance vs Long Range All tint options for your Tesla: https://youtu.be/KfQb_QTuz1M
    https://www.youtube.com/watch?v=YYhLo7w5KH8
  • Shakespeare_34 kullanıcısına yanıt
    En yaygın ve neredeyse tek dezavantajı 12v akü sorunları. Araç dururken de yazılıma vs bakiyor kameraları var o var bu var siz elinizde app var sürekli açıp bakıyorsunuz filan. Bunlara istinaden bunları prizden kullanın akü boşa bitmesin diye takılı tutun diyorlar.

    Değilse esas yüksek voltaj batarya için yapılması gerekenler belli;

    Gerekmedikçe 80 den fazla şarj etmeyin
    Gerekmedikçe 20 altına düşmeyin
    Gerekmedikçe 150 ve üstü hızlarda doldurmayın.

    Bunları sadece uzun yolda yaparsanız bataryalar on seneyi çok çok rahat çıkartıyor. Ki yani daha ilk bataryalar 10 seneyi geçti onlar da eski teknoloji. Bu son nesil bataryalar belki daha da iyi gidecek.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba herkese ,
    Ciddi bir Long Range ile performance modeli arasında gidip gelmelerime rağmen LR model siparişimi Performanceye çevirdim. 21 jant ve sert süspansiyon korkumu belki jantları 19 yada 20 ye çevirip iyileştirmenin daha mantıklı olduğunu düşünüyorum. Buradaki arkadaşlarda yorumlar yapmış ama alacaksam az daha verip performance alıp içimde keşke dememek için bu yolu seçtim umarım kur şokları yemeden herkes aracına kavuşur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nosfecagri N kullanıcısına yanıt

    12V aküyü de Lityum-ion yaptılar 2022'den sonra. O şekilde okudum. Onun da problemleri azalacaktır bu gelişmeyle.


    8 yıl zaten garanti kapsamında batarya. Dediğiniz gibi uzun yolculuğa çıkılmadığı sürece %75-80'e limit konulursa, %20'nin altına düşürmeden şarja takılırsa sorun olmaz. Sürekli DC şarj olursa problem olabilir onda da akım gücünü düşürerek şarjı yavaşlatabilirsiniz öyle bir ayar vardı araçta.


    Lityum-ionlarla ilgili zamanında bir açıklama okumuştum, telefon pillerinde sürekli %40 ve %60 arasında kullanılırsa pil deformasyonu 0 oluyor diye. 40'ın altına düşmediği, 60'ın üstüne çıkmadığı sürece. Benim o şekilde kullanmam imkansız telefonu da otomobili de. :)

  • commandoer kullanıcısına yanıt
    Aynısını yaptım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • commandoer kullanıcısına yanıt

    ben de performance siparişi verdim ama bugünkü yollardaki o çukurlar, inşaat vari yerler vs onları tecrübe edince 21 jant korkuttu ve long range e dönmeye niyetlendim. Lastik jant değiştirmek performansta ilave 80-90 bin tutacaktır, neden ilave masraflara girelim valla çok kararsız bırakıyor bu yolların durumu. Performans 20 inçle gelseydi direkt basardım ama 21 inç biraz uç nokta gibi duruyor Türkiye yollarında n edersiniz. Cepte 150.000 kalır long range de nerdeyse

  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt
    Acceleration boost ile 4.5 sn oluyor LR 0-100 degeri, 100-200 zaten yaklasik ayni LR ile Performance ın. Bu arada performance 0-100 degeri 4 sn zaten. *isareti var dikkat ederseniz 3.7 nin yaninda. Performance aliniyorca muhtesem jantlari, guclu frenleri ve alcaltilmis suspansiyonu icin alinmali diye düşünüyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt

    Ben de sizinle aynı ikilemde kaldım ve 2.000 dolara long range ile performance arasında Acceleration Boost alındığında kayda değer performans farkı kalmadığını göründe long range aldım.


    Aşağıdaki paylaştığım tabloyu inceleyin.


    https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/155555480




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murattiss -- 13 Nisan 2023; 15:53:24 >
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt

    Herkesin nedenleri kendince haklı ama Accelaration Boost olayı ile fark azaldığı için LR süspansiyon yumuşaklık farkı da var olduğu düşünülürse LR bende ağır bastı. Daha sert süspansiyon ve belki daha alçak şasi ve 21 inc jantlarla çukurlar, yarılan lastikler ve yine belki eğilen jantlar astarını yüzünden pahalıya getirebilir. Performance da farlar farklı olsaymış sahsi yorumum ve seçimim de Performance 'a yönelebilirdi .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,


    Ben performance siparişi verdim. Sertlik konusunda kullanmadığım için tecrübem yok ancak şöyle tahminim var.


    Ben 2011-2019 yılları arasında Leon-Golf-BMW1 serisi araçları kullandım. Leon ve Golf'te 225/40/r18 lastik vardı. Lastik yanak yüksekliği 9cm.


    BMW1'de ise önler 225/40/r18 arkalar 245/35/r18 ayrıca RunFlat lastik kullandım. Benim kullanım şeklimle ve kullandığım güzergahta sorun yaşamadım zaten sert araç seviyorum.


    Model Y P'nin 255/35/r21 ve 275/35/r21 lastiklerin yanak yüksekliği de 8,9cm ve 9,6cm. Yani lastik darbe sönümleme alanı 225/40/r18 lastikle benzer ölçüye sahip. Süspansiyon çalışma aralığı (aracın yüksekliğinden yola çıkarak) daha fazla olduğundan bu yukarıda saydığım 3 araçtan da daha konforlu olacaktır.


    Benim için bu araçlara benzer sertlikte olması yeterli, hatta bir tık daha sert olabilir hızı daha yüksek olduğu için. Zaten Golf R,eski kasa A45, GLA45 bakarken piyangodan çıktı gibi bir şey. Tesla hayali de vardı 2011'den beri :)


    Alacak olanlar önceliğini belirlemeli paket seçiminde. Konfor istiyorlarsa, daha öncesinde bu saydığım tarzda 9cm yanak yükseliğine sahip araç hiç kullanmadılarsa, 17 inç jantta 10-11cm'lik yanak yüksekliğine sahip lastikte bile rahat hissetmeyenler kesinlikle performans almamalı. 20 inç bile yüksek gelebilir. LR alıp araç tesliminden sonra "acceleration boost" alıp hızlandırabilirler. Daha doğru olur o şekilde.


    Edit ekleme : Ben kendim için Performance paketin en iyisi olduğuna eminim, direkt o şekilde sipariş geçtim zaten. Ancak çevremde performance paket sipariş verenlere durumu anlattıktan sonra kafasında soru işareti olanlar LR ile değiştirdi. Yani benim için Performance iyiyken onlar için eziyet olabilirdi. Hangi paketi istediğine en iyi kişi kendi karar verebilir. Önceliğim ne, araçtan ne istiyorum diye kendine sorup karar vermeli.


    Ayrıca diğer bir konu, 3.7 sn 0-100 için "one foot rollout hariç" diyor sitede. Yani aslında 3.9-4.0 sn 0-100 aslında. Yaklaşık 3-100km/h 3.7sn o farktan kimse bahsetmemiş bilgi vereyim dedim.


    Araç tanıtımında otomobil gazetecileri C-SUV dediler ancak Q3, Tiguan, C5 Aircross, 3008 gibi araçlardan yaklaşık 25cm daha uzun, 6-10 cm daha geniş, %40 daha fazla bagaj kapasitesine sahip bir araç. Yurtdışı sitelerde D-SUV olarak sınıflandırıldığını gördüm. Boyut olarak da D-SUV'lere daha yakın. XC60, Q5 boyutlarına daha yakın. Yükseklik olarak yaklaşık 4-5cm daha aşağıda kalıyor D-SUV'lere göre.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sener652 -- 13 Nisan 2023; 16:17:45 >




  • sener652 S kullanıcısına yanıt

    Fiyatlara ve boyuta bakılırsa C-Suv olmadığı anlaşılır. Türkiye'de Tiguan ile benzer fiyata satılıyor olsa da yurtdışında en az %50 fark var fiyatları arasında.

  • sener652 S kullanıcısına yanıt

    Yanak yüksekliği açısından bakınca kullandığınız araçlarla aynı sönümlemeyi vermesi gerekir teorik olarak doğru.


    Ama dikkate alınması gereken önemli bir konu bu araç şoför ile birlikte 2 tonu geçiyor, yani lastik başına düşen ağırlık çok yüksek ve kullanılan özel seri lastiklerin yanak sertikleri bu ağırlık altındaki darbelere dayanmak için çok daha sert.


    Benzer ağırlıkta ve aynı standart tip lastikli iki araçta 225/40/18 ile 255/35/21 sönümlemesi aynı olacaktır tespitinize katılıyorum.


    Araç kesinlikle C SUV boyutlarında değil özellikle 2890 mm aks mesafesi bazı D SUV araçlardan bile uzun.

  • murattiss M kullanıcısına yanıt
    Bu araç kesinlikle C SUV değil. Uzunluğu 4.75 mt. Skoda kodiaq 4.70 mt. Bu araç 7 koltuklu D SUV ebatlarında.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • murattiss M kullanıcısına yanıt

    Evet, teşekkürler ben orayı kaçırmışım. Bunun üzerine saydığım araçlardaki yük endeksine baktım 92'ymiş (630kg lastik başına), hız da Y'imiş. (300km/H)


    Model Y P'de önler 98W (750kg lastik başına, 270km/h), arkalar 103W (875kg lastik başına, 270km/h) bu da söylediğiniz gibi daha fazla sertlik sunacaktır diğer araçlardaki ebata göre.


    Onun da BMW'deki RFT'deki gibi sertlik yaratacağını düşünsem, yine benim için sorun yok :) Çünkü RFT olmayan 1 serisine de binmiştim o dönem bu kadar konfor farkı olamaz demiştim :)


    Aracın da diğer saydığım araçlara göre yerden yüksek olduğunu düşünürsem benim tahminimden yumuşak olacağını düşünüyorum :D ama bana güvenip almayın. İlk mesajda söylediğim gibi ben zaten sert,sportif araç almak istiyorum :) Model 3 Performance gelse onu alırdım.


    1.5 cm de LR ile P arasında yere yakınlık farkı var tabi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sener652 -- 13 Nisan 2023; 17:58:53 >




  • murattiss M kullanıcısına yanıt

    Ama şu da var atlanan performans torku 660, lr 493. Yani her ara hızlanmada araç sollamada performance çok üstün. Sadece 0-100 değil olay


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Attorney58 A kullanıcısına yanıt

    100-200 km/s hızlanması birbirine çok yakın gibi hatırlıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah sonumuzu hayır etsin Euro fena çıkıyor :(

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 3637383940
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.