mtv'de 25 bin tl olmasa basacam ben de 10 bin tl'yi ama mtv çok yüksek.. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (32. sayfa)




-
-
Mtv düşer elektirikli bu araç merak etmeyin.
Basın geçin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Sipariş verir de araç gelince vazgeçersek, iptal etmek yerine ödeyip alıp hemen birine satarsak Tesla bizi mimler, bir daha araç satmaz mı bize?
No resellers kuralı var ya adamların... düşük km ile satanları filan istemiyorlar.
-
Gerçekten mi? çok pardon böyle bir bilgi bilmiyordum.
Yani diyorsunuz ki mobile connector alın (belirttiğiniz ürün bu sanırım https://shop.tesla.com/product/mobile-connector ). Bununla beraber kapalı otoparka 32A'lık bir hat ve priz alt yapısını kurun. İşlem bu kadar ? 7 kwh'a da yapacak bir şey yok. Dediğiniz gibi akşam 7 gibi şarja koysanız sabah 7-8 gibi %100 dolmuş şekilde aracı alırız.
Doğru mu anladım mesajınızı :) tam ne yapacağımı düşünürken bu yorum beni mutlu etti. Bu alt yöntemin tek dezavantaj kısmı aletin çalınması ve gücü olur sanırım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet doğrudur. dediğim şekilde 7.4 kW ile şarj edilmesi mümkün. Bu da saatte 27-30 km ediyor olması lazım.
mobile connector zaten araç ile birlikte geliyor. Mobile connector'un içinden 2 tane adaptör çıkıyor; 1i normal fiş, diğeri bu blue connector dediğim. 16A mı 32A mı çıkıyor yüzde yüz bilemiyorum ama 32A lık olan çıkması yüzde 90 ihtimal. ilk arabalar gelince belli olur. çıkmasa bile zaten bu adaptör de ayrıca satılıyor. tak çıkar yapılıyor zaten mobile connector'e.
Evet tabi ki mobile connector çalınacak bir yerde bunu yapamazsınız. Size özel bir alan olması gerekir. Size özel kapalı otopark alanı varsa da olur mesela.
https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/charging_docs/gen_2_umc/Gen2_Mobile_Connector_en_EU.pdf
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi donniedarko -- 12 Nisan 2023; 18:2:59 >
-
çok teşekkürler gerçekten. Bu ürünü/çözümü bilmiyordum. Tam kapasite 18 saat gibi bir sürede doluyor sanki yanlış hesaplamadıysam.
Nasıl yani? Araba ile birlikte ücretsiz mi geliyor bu ürün? Sanki mavi bir kablo görmüştüm showroom'da. Onun yanında bir kutu daha vardı o da bu. Ancak ücretsiz olduğunu bilmiyordum :)
Benim otoparkım kapalı, ufak bir otopark. Zaten 3-5 araba varız.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BhuRkY -- 12 Nisan 2023; 18:17:36 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
o connectorler aracı 30 saatte sarj edersin 12 saat değil. O normal prizden sarj etmeni sağlıyor
-
32A'lık bir akım da olsada mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
teknik detaydan anlamam normal konutlar kaç amper bilmem
-
Sandy Munro olası bir kaza durumunda pillerde zarar göreceği ve düzeltilemeyeceği için tesla araçların kaza sonrası pillerinin çöp olduğunu söylemiş.. bu durumda da yeni pilller araca takılacağı için maaliyet epey yüksek olacaktır.
Kaynak:business insider
Auto expert says Tesla's Model Y battery pack has 'zero repairability,' so a minor collision can junk the carhttps://www.businessinsider.com/tesla-model-y-battery-zero-repairability-insurance-premiums-sandy-munro-2023-3
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irresponsible -- 12 Nisan 2023; 18:28:59 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Allah Allah ! Öyle bir kuralları mı varmış?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
güzel bir video buldum
POGAutoyoutube
Installing the Tesla mobile connector using the cable organizer accessory from Tesla. Hope you guys enjoyed. Get 1,000 free Supercharging miles - http://ts.la/karine34024 Follow me on Instagram - https://www.instagram.com/pogauto/?hl=en Sister's Channel - https://goo.gl/wTqoVshttps://www.youtube.com/watch?v=ZCoPwMZcRyE
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
An itibarıyla siparişi verdim ben de. Peugeot bayiine kızarak bir hışımla küfrü basarak ₺10k yakma pahasına oluşturduk bir araç. Hayırlısı olsun inşallah. Longe Range , Midnight Cherry , 20 inc , Gelişmiş Otopilot.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, performance aracımın ön tekerlekleri için günlerce 19 inç ultra turbine veya tasarım olarak ona benzeyen jant aradım ve bulamadım.
Bu arada Amerika menşeeli bir videoda performance’ın ön ve arkalara standart araçta bulunan 255/44R 19 jant ve lastiklerin takıldığını ve hiçbir sorun yaşanmadığını gördüm.
Bu yüzden aracımı teslim alır almaz 4 adet 255/45R 19 jant lastik almaya, 21 jant ve lastikleri depoya kaldırmaya karar verdim.
Bu arada ilk sipariş verirken eklediğim FSD’yi iptal ettim. Enhanced autopilot’u da eklemedim. Umarım hardware değişikliği olmuyordur. Bilen varsa lütfen bilgilendirsin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
aslında ben mobile connector'a en en kötü ihtimal otoparkta wallbox kuramazsam diye ilgi duydum. Sağ olsun arkadaş bir alternatif olarak önerdi, olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
velev ki 11-13 bin dolar gibi bir ücret çıkıyorsa bu sefer kasko fiyatlarınızın yüksek çıkma ihtimali çok. acaba mevcut tr deki bir tesla model y'nin ortalama kasko bedeli ne kadar, öğrenmek lazım bir kullanıcıdan.
-
Şarj konusunda Tesla'nın önerileri gayet net ve açık:
"We recommend plugging in every evening to top off the battery. What percentage should I charge the battery to? For regular use, we recommend keeping your car set within the 'Daily' range bracket, up to approximately 90%. Charging up to 100% is best saved for when you are preparing for a longer trip."
"Is it OK to charge Tesla every day?
Maintain a regular, every-day charging routine using a low-voltage charger (i.e. Wall Connector at your home). Avoid allowing the battery to get too low in charge. Only use DC Fast Charging (i.e. Supercharging) when necessary, such as during long road trips."
“The recommendation to avoid charging over 80% is around prolonging the life of the battery – batteries age more quickly if they are held at 100% charge for long periods of time, and especially in hot weather, so if you don't need the full range of the vehicle on that day, it's better to only charge to 80-85%"
Kısacası,
Günlük menzil olarak yeterli ise kullanım senaryonuz, %80'i geçmeyin... Uzaktan veya araçtan ayarlanabiliyor zaten...
Uzun bir yolculuk düşünüyorsanız %100 şarj edin ve hızlı şarj istasyonlarını kullanın...
Sürekli düşük hızlı şarjda bırakın rahatça...
-
Bu MTV'si yüksek diyen arkadaşlara hemen başımdan geçenleri anlatayayım (Biraz uzun yazmışım :) belki neden çıkar çıkmaz siparişi geçtiğimi anlamış olurlar.
Ocak ayından bu yana Qashqai e-power ve Volvo C40, XC40 Elektrikli, benzinli, hibrit ne olursa, 1.3 130bg bayiden ne çıkarsa renk bile düşünmeden ne gelirse razıydım. Nissan ve Volco için en az 3 bayiye gidip adımı yazdırdım. Volvo elektrikliler için ayrıca internet üzerinden en az 10 farklı isimde form doldurdum. Ocak ayının sonlarında Nissan Mar otomotivden Qashqai e-power 1 tane araç olduğunu hemen bugün ödemesini yaparsanız size satabiliriz dediler ancak liste fiyatının üstüne 200bin TL ayrıca para istiyorlardı. Bu parayada cam filmi, boya koruma veriyorlar :) Asla bu parayı vermeyeceğimi söyledim bir dahada aramadılar.
Gelelim Volvo'ya sürekli arayıp sormama rağmen 1 defa bile beni telefonda aramadılar. En son bayiye gittiğimde açıça sordum en son satış yaptığınız araca kaça sattınız diye, 1.480.000 TL liste fiyatı olan aracı en son 1.760.000 TL'ye sattıklarını söylediler. Listeye ek olarak ne verdiklerini sordum 4 adet jant lastik, cam filmi, boya koruma :) Tabi arabayı bulabilirseniz size satarlar :)
Bu süreçler bu şekilde devam ederken sarı siteye girdim Volco C40 araçları listeledim 25 adet aracın hepsi 0 KM poşetleri dahi üstündeydi yazdıkları fiyatları söylemiyorum minimum +200k. Türkiye volvo yetkililerine bir türlü ulaşamıyorum telefonlara zaten bakan yok. Bende Volvo globalden CEO, Global bölgesel vs. kimin eposta adresini bulabiliyorsam uzunca bir e-posta yazdım. Sarı sitenin ekran görüntülerini aldım, linkleri ekledim, bayilerin zorunlu sattıkları ekstra olaylardan bahsettim ve aylardır sıra gelmediğini ve sırayla ilgili hiçbir bilgi verilmediğini ilettim.
E-postayı gönderdikten sonraki gün (Mart ayının ilk haftası) beni Volvo Türkiye'den birisi aradı ve hikaye anlattı sonraki gün Volvo Türkiye pazarlama direktörü (Ünvanı tam hatırlamıyorum) aradı durumu anlattım sıra yok ne zaman geleceği belli değil dedim. Bu şekilde olmaması gerektiğini söyledim. Saçma sapan bir internet üzerinden satış sistemi olduğunu form doldurmaktan öteye gitmediğini belirttim. Bayilerin üstüne zorunlu fiyat eklediklerini belirttim evet biliyoruz dediler buna yapabilecekleri bir şey olmadığını belirtti. Ben biraz daha zorlayınca "Tamam size sıra gelirse bizi arayın liste fiyatından aracı alabilirsiniz dediler :)" Yani anlayacağınız bayiden 0 km araç almak istersen fazladan para ödeyeceksin ödemem dersen bir sonraki müşteriye satacaklar :) Hatta kendilerine Tesla piyasaya girince biraz zor elektrikli araba satarsınız bu fiyatlara ve müşterilerinizi küstürüyorsunuz dedim uzun bir sessizlik oldu. Tepeden aşağı tüm markalar bu durumu biliyor ve bir şey yapmıyorlar.
Sürekli MTV'si yüksek diyen olmuş kabul ediyorum yüksek ama saçma sapan arabalarda bayiye liste fiyatının üzerine en az 100-200k fazladan vermemiz gerekiyor (Arabayı bulursanız). Bu yüzden şu an bu para bana koymuyor bence bu paralara günümüz şartlarında takılmamak lazım :)
-
Merhaba,
kullanma kılavuzunda aşağıdaki gibi bir ibare var. Araca göre değişiyor anlaşılan, bize gelen araçlar LFP pil kullanıyor diye biliyorum.
“Some vehicles are equipped with a Lithium Iron Phosphate (LFP) Battery. To determine if your vehicle is equipped with an LFP battery, navigate to Controls > Software > Additional Vehicle Information. If your vehicle is equipped with an LFP battery, "High Voltage Battery type: Lithium Iron Phosphate" is listed. If your vehicle does not have an LFP battery, the high voltage Battery type is not specified.
If your vehicle is equipped with an LFP Battery, Tesla recommends that you keep your charge limit set to 100%, even for daily use, and that you also fully charge to 100% at least once per week. If Model Y has been parked for longer than a week, Tesla recommends driving as you normally would and charge to 100% at your earliest convenience.”
“Bazı araçlar Lityum Demir Fosfat (LFP) Pil ile donatılmıştır. Aracınızın bir LFP pili olup olmadığını belirlemek için Kontroller > Yazılım > Ek Araç Bilgileri'ne gidin. Aracınızda bir LFP aküsü varsa, "Yüksek Gerilim Akü tipi: Lityum Demir Fosfat" listelenmiştir. Aracınızda LFP aküsü yoksa, yüksek voltajlı Akü tipi belirtilmez.
Aracınızda bir LFP Pil bulunuyorsa, Tesla günlük kullanım için bile şarj sınırınızı %100'e ayarlamanızı ve ayrıca haftada en az bir kez %100'e kadar tamamen şarj etmenizi önerir. Model Y bir haftadan daha uzun süredir park edilmişse, Tesla normalde yaptığınız gibi sürmenizi ve en kısa zamanda %100 şarj etmenizi önerir.”
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karagozgilh -- 12 Nisan 2023; 19:16:58 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X