Konuyla ilgisini anlayamadim, kendi yaptiginizdan utanip pardon diyeceginize hala bunu savunuyorsunuz. Hayatta basarilar dilerim. Bu arada her arac yanabilir bunu kafasi calisan herkes bilir , bunun elektrikli veya icten yanmali olmasiyla ilgisi yok. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2655. sayfa)





-
-
Hemen geldi özellik güncelleme yapmadım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Merhaba herkese
Bugğn hayırlısıyla teslim aldım. Mutluyuz.
Ancak kocaelinde yüzde 50 ye getirip şimdi superchargere geldim.
Kalibrasyon yapar değil mi? Hata mı yaptım ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yüzde 90 a getirin sonra yaparsınız kalibrasyonu uzun yolda ya da zaman sıkışıksa çok anlamsız,
Hayırlı olsun ayda bir yapın yeter bu arada her hafta gereksiz,
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 15 Ağustos 2025; 20:25:59 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hayirli olsun. Yapar merak etmeyin. Cok dusunulecek birsey degil. Ilk full chargeda yapar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 15 Ağustos 2025; 20:25:43 > -
Sağolun o zaman kalibrasyon için supercharger gerek yok mu?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hiç gerek yok her yerde olur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
İlk kalibrasyon biraz uzun sürer haberiniz olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güle güle kullanın
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
Tesla şimdiye kadarki en uzun menzilli otomobilini tanıttı: 830 km!
Tesla, popüler Model 3 serisine, tek şarjla 830 km'ye kadar yol yapabilen yeni bir versiyon ekledi. Çin’de tanıtılan menzil şampiyonu sedan, LG üretimi 78.4 kWh NMC batarya ile geliyor.
donanımhaber
Tesla şimdiye kadarki en uzun menzilli otomobilini tanıttı: 830 km!https://www.donanimhaber.com/tesla-en-uzun-menzilli-elektrikli-otomobilini-tanitti-830-km--195044Elektrikli otomobil devi Tesla, Model 3 ailesine yeni bir üye ekledi. "Model 3 Long Range" olarak adlandırılan versyion, markanın şimdiye kadar ürettiği en uzun menzile sahip otomobil olarak öne çıkıyor. Çin pazarında satışa çıkan aracın başlangıç fiyatı 269.500 yuan (yaklaşık 37.950 dolar) olarak açıklandı.
Menzil şampiyonu yeni Model 3, arka aksında yer alan 302 beygir gücündeki elektrik motorundan güç alıyor. Bu üniteye, LG Energy Solution tarafından üretilen, 78.4 kWh kapasiteli NMC (lityum-nikel-manganez-kobalt-oksit) batarya enerji veriyor. 0'dan 100 km/s hıza 5.2 saniyede ulaşan sedanın maksimum hızı ise elektronik olarak 200 km/s ile sınırlandırılmış.
Güçlü performans ve uzun menzil
Tesla Model 3 Long Range'in asıl öne çıkan özelliği, CLTC ölçüm standartlarına göre 830 km'ye kadar çıkabilen etkileyici menzili. Araç dış görünüm açısından diğer Model 3 varyantlarından farklı değil. Minimalist ve şık tasarım anlayışını koruyan otomobil, 1.760 kg ağırlığında ve 235/45 R18 veya 235/40 R19 ebatlarında ebatlarında lastiklerle sunuluyor
Araç, standart donanım olarak yarı otonom sürüş sistemiyle birlikte geliyor. Tesla Model 3 Long Range, hem uzun menzili hem de güncellenmiş güç sistemiyle Tesla'nın elektrikli sedan segmentindeki iddiasını daha da ileri taşıyacak. Bu model, özellikle uzun mesafeli yolculuklarda güvenilir bir seçenek arayanlar için ideal bir tercih olarak öne çıkıyor.
FORUMDA GÖR
donanımhaber forum
Tesla şimdiye kadarki en uzun menzilli otomobilini tanıttı: 830 km! | DonanımHaber Forumhttps://forum.donanimhaber.com/tesla-simdiye-kadarki-en-uzun-menzilli-otomobilini-tanitti-830-km--161929430
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoGoBaBa -- 15 Ağustos 2025; 22:2:7 >
-
İyi bence. Gece yarısında artabilir
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Teslayı özlemişmisin?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çok utandım beni affedin olur mu? Vakit olacak boş adam olacaksın seni ve senin gibileri arabaya doldurup Ankara İstanbul yapıp öğreteceksin eap netmiş nasıl kullanılırmış, tehlike arz eder miymiş. Neyse birader bak işine, 70 bin km kullanmışım Anadolu’yu karış karış gezip kaç kez Yunan ve bulgar yapmışım sana anlatacak hikayem yok. Sen alma kullanma.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Apartmana tesisat planlıyorum...
Monofaz cihaz alalım, tesisatı ona göre yapalım diye değerlendirdim ucuza kaçmak için.
Monofaz limiti 7kW da güzel rakam ama... İşin içine girince, monofaz çok verimsiz kalıyormuş.
Öncelikle araç en yüksek OBC verimi için ~7kW da şarj edilmeli.
Üstünde ve altında OBC verimi düşüyor. (https://www.readelectricavenue.com/p/an-inconvenient-truth)
7kW a çıkmak için monoda 32 amper akım gerekiyor. O noktada da uzun hatlarda yüksek bir enerji kaybı oluyor.
30 metrelik bir tesisat kullanıyorsanız; 5 metre de şarj cihazı kablosu dersek, P=IxIxR den...
1 faz elektrik ile 3x6mm (110₺/m) kullanılırsa:
32Ax32Ax 3.08Ohm/1000m x (30m tesisat+5m şarj cihazı) x 2(dönüş hattı) = ~220w kablo ısınması. (verim -%3.1)
3 faz elektrik ile, 5x6mm (180₺/m) kullanılırsa:
10Ax10Ax 3.08Ohm/1000m x (30m tesisat+5m şarj cihazı) x3 (3 faz)= ~32w kablo ısınması.(-%0.48)
3 faz elektrik ile, 5x4mm (130₺/m) kullanılırsa:
10Ax10Ax 4.61Ohm/1000m x (30m tesisat+5m şarj cihazı) x3 (3 faz)= ~48w kablo ısınması.(-%0.72)
3 faz elektrik ile, 5x2.5mm (80₺/m) kullanılırsa:
10Ax10Ax 7.41Ohm/1000m x (30m tesisat+5m şarj cihazı) x3 (3 faz)= ~77w kablo ısınması.(-%1.16)
Tabi bu direnç değerleri 20 derece kablo sıcaklığında. Kablo ısındıkça direnç artacak. Ve bu oran monofazda daha da büyük olacak.
3 fazın avantajı, enerjinin geri gidişi için sürtünme olmaması. Bir fazdan + olarak gelen elektrik diğer fazdan - olarak dönecek.
Hesaplamalarımı paylaşayım istedim. Belki birinin işine yarar, fikir verir.
-
-
Elon özellikle siiyasete girip taraf olduğundan beri abd de Tesla lara sürekli saldırı oluyor. Evin otoparkı dışında nereye park edersem edeyim bekçi modunu açıyorum mutlaka.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X