TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2624. sayfa)






-
-
Merhaba Hocam, teşekkürler ayrıntılı karşılaştırmanız için. Özellikle ses sistemi ve menzil farkı benim de tereddütte kaldığım noktalar. 80km net olsa benim de şehirlerarasında ara şarj almak zorunda kalmaksızın seyahati tamamlamamı sağlıyor. Hatta 80 - 100 km daha ekstrası olsa kafam çok daha rahat olurdu diye düşünüyorum. Şimdilik ben de bir süre daha LR ile devam görünüyorum. Diğer aracı Juniper SR yapmak için de 2026'yı görelim bakalım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teslimat tarihinde teslim alamazsak ne oluyor tecrübe eden birisi var mı acaba? Yeni bir teslimat tarihi belirleniyor o zaman mı alabiliyoruz yoksa direkt gidip alabiliyor muyuz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
La her yanda kendini paralıyorsun. Tesla forumunda senin ne işin var ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi certac -- 5 Ağustos 2025; 20:17:7 > -
16 Temmuzda vermiştim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Soylenen zamanda gitmeyince yeni bir randevu tarihi veriyorlar size. Zamaninda alamayanlarin soyledigine gore arac ayni konumda farkli bir yere cekiliyormus yeni tarih gelene kadar.
-
La sana ne, ehliyet ruhsat soran trafik polisi gibi forum babanın tapulu malı mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tolunay35 -- 5 Ağustos 2025; 20:43:11 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben de araştırdığım bilgilerden bir keşif yaptım ve malzemelerimi aldım, mavi adaptör ve anahtarlı pano kilidim de geldikten sonra kuruluma geçeceğiz. Trifaz sayacım, 9,39kw anlaşma gücüm var, ben monofaz mavi adaptör max 7,4kw kullanacağım.
Sayaçtan 2’li devre kesici 40A sigorta ile çıkıyorum. 41,9metre ölçtüm 45 metre kadar 3x6 NHXMH kablo aldım. Kablonun etrafına siyah spiral aldım. Kablo kelepçesi aldım.
35x50x19 dış ortam için su geçirmeye dayanıklı pano aldım. Kablom 2 kutuplu 40A 30mA kaçak akım rölesine giriyor. Oradan biri 16a biri 32a priz için 16a ve 32a aldığım sigortaya giriyor. Sıva altı sigorta kutusu aldım düzgün gözükmesi için. Bemis 32a mavi priz ve sıva üstü kapaklı priz aldım. Rekor aldım kablonun girişini sabitlemek için. 2 adet 1 metre sigorta rayı aldım, panoyu toprak üstünde sabitlemek için. Fikir vermesi ve önerisi olanların önerisini almak için paylaşıyorum.
3x6 kabloyu hareket ettirmek, eğip bükmek gerçekten zor. Bakalım uygulaması nasıl olacak?
Bu hazırlığı yaparken en çok bu videodan yararlandım.Burak ÜN Otomotivin Öğretmeniyoutube
Evde Şarj⚡️Kablonun, Sigortanın, Rölenin nasıl olması gerekiyor.Panoda neler olmalı⚡️Aman Dikkat⚡️https://www.youtube.com/watch?v=3K0xvPhuHhY&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Ağustos 2025; 21:59:30 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Sigortadan biri 2 kutuplu (2P) diğeri 4 kutuplu (4P)
Trifaz olacaksa, 11kw, 22kw vs. 4P olan olmalı.
3faz+1nötr
Monofaz olacaksa 7,4kw’ya kadar, 2P olan olmalı.
1faz+1nötr
Ben de şunu anlamadım, max 32A çekecek cihaz için neden 40A sigorta öneriliyor/isteniyor?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Ağustos 2025; 21:59:9 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
32A - 40A meselesini ben de anlamadım. Ama herkes 40A olmalı, diyor.
-
Benim bildiğim, 10A sigorta, 10A’den fazla akım çekildiğinde atması için takılır. Max 32A’lik priz, max 32A’lik cihaza 40A sigorta takmanın mantığını anlamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Ağustos 2025; 22:19:52 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
10ampet sigorta tam 10amperde atmıyor hocam. Onun üzerinde akım çekilmeli ki ısınsın ve atsın.
sigorta çok fazla ısınıp atmasın diye biraz yüksek takılıyor. Çünkü saatlerce üzerinden akım akıyor. (Tabi kabloyu bu değerlere göre iyi hesaplamak lazım yoksa kablo yanar)
ElectroTestyoutube
Test MCB 16A. ETI, SE, Hager, ABB, CHINThttps://www.youtube.com/watch?si=OeKHSSoI1qCC_7Xd&v=Ej13yGyhFSk&feature=youtu.be
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoorMan -- 5 Ağustos 2025; 22:33:3 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Tam 10 amperde atmasın zaten de 12’de atsın mesela. Benim kablom, cihazım, prizim 32A iken 40A sigorta takmakla takmamak arasında bir fark yok gibi geldi bana. Cihazı korumayıp, prizi kablosu erittikten sonra ne yapayım sigortayı tabi bu cihazların da toleransı vardır illa ki 32 yazdı diye 34’te erimez. Sigorta olayına takıldım.
Video da gösteriyor ki 16A sigorta 23,2A akımda bir kaç dakika sonra ısınınca atıyor. Büyük sigorta kullanmak doğru değil anlamı çıkarıyorum buradan.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 5 Ağustos 2025; 22:56:55 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Arkadaşlar aracımı bugün teslim aldım. Müstakil evime goe marka şarj cihazı almak istiyorum. Alıp kullanan varmı? Trifaze evde hattım var. Sizler nasıl çözüm buldunuz. Tesla kendi cihazı 2 ayda gelmiyor diyorlar. Tavsiyelerinizi bekliyorum. Youtube vb. İzleyince kafam çok karıştı
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
Trifaz ve monofaz olayı şöyle:
Monofazda 230 voltluk tek faz hattı var. Bir de nötr. 380 volt denilen trifazda ise 3 tane 230 voltluk faz var, bu fazların her biri arasındaki gerilim farkı, 380 volt. Burda da tek nötr var.
Monofazda 2p denilen kaçak akım rölesi, bir faz ile bir nötr demek. 4p rölede ise 3 faz bir nötr var. Kaçak akım rölesi, devreye faz ile giren elektriğin akımı ile nötr ile çıkan elektriğin akımını ölçer, eşit değilse kaçak var deyip keser. Bir esneklik payı var tabii, 30ma olan, insan için tehlike oluşturmayan 30 ma kaçağı es geçer, 300 ma olan da yangın oluşturabilecek kaçak olan 300 ma'e kadar es geçer, üstlerinde devreyi keserler.
Toprak şebekesi, güvenlik amaçlıdır ve şase dediğimiz cihaz kasaları ile yerküre arasında kısa devre sağlar, kaçak olsa bile toprak hattı varken çarpılamazsınız, zira elektrik en rahat akabileceği yere gider, yerküre varken sizi yok sayar.
tse standartlarına uygun her cihaz iyidir, aslolan işçilik ve alet edevattır. Mesela çok damarlı kablonun ucunu doğrudan bağlayabilirsiniz ama risk olur, iyi elektrikçi, ucunu yüksükle tek parça yapıp öyle takar.
Cihazlar standarda uygunsa aynı işi yaparlar ama yine de fark yok diyemeyiz, mesela yerli malı kale sigortalarda, vidanın sıkıştırdığı pul serbesttir ve usta, göremeden yapmak zorunda olduğu bu noktaya dikkat etmezse, kablo, pul ile karşılığı yerine pulun üstüne denk gelip sadece vida ucuyla zayıf temasla sıkışabilir, Siemens gibi markalarda pul, vida ucuna hareketli olarak sabitlenmiştir, kablo ucunun yanlışlıkla buraya sıkışma ihtimali yoktur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tesla walbox en kısa yoldan nasıl temin edebilirim
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sigortalarda amper meselesini açıklayayım.
Öncelikle yanlış anlaşılan kısım şu, tüm sigortalar, panodaki şalterden elektrikli aletlerdeki cam sigorta ya da direnç sigortaya kadar, cihazları ya da insanları değil, kabloları korur.
Mesela 4 mm2 kesitli kablo kullandınız, bu kablonun taşıyabileceği maksimum akım, genelde 33 amperdir, bu kablodan 35 amper akım geçerse, kablo rezistans haline dönüşecektir, yani yanacaktır. Kablonun kapasitesinden yüksek akım çekmemesi için, ucuna takabileceğimiz maksimum sigorta, onun kapasitesinin altı olmak zorundadır. 4 mm2 kesitli kabloya 40 amper sigorta takıldığında sigorta olarak değil, sadece basit bir aç kapa anahtarı olur. Maksimum 32, minimum ihtiyacımız kadar olanı takılır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim de ses bir geliyor, bir gidiyor. Çok garip :). Elle bastırmayı denemedim, siz dikiz aynasınamı bastırıyorsunuz?
-
Tesla SC anketine katıldınız mı?
Her hesabın 5 hakkı var ilk ondaki tüm Türkiye şarj noktalarına oy verip Tesla nın dikkatini çekme zamanı!
Linki:
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X