TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2620. sayfa)


-
-
bende ana sayfada bu haberi okudum az önce.
Türkiye sırtlamış satışları ( muhtemelen , sanrım )
Türkiye de işler rayında yazıyordu haber içinde çok detay var.
donanımhaber
Tesla, Avrupa’da Temmuz’da sert düştü: Model Y makyajı da kurtaramadıhttps://www.donanimhaber.com/tesla-avrupa-da-temmuz-da-sert-dustu-yeni-model-y-kurtaramadi--194610 -
Lojistikle ilgili durumlar. Talep sınırsız.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli araba ancak ikinci araba olabilir. Evin tek arabası olursa uzunyol seyahatleri kabus olur. Gerisi laf-i güzaf. Tabi birde artık ikinci elinin daha da ölmesi söz konusu. Elektrikli araba para ve konfor kaybından başka bir şey değil. Ne yazık ki.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tolunay35 -- 4 Ağustos 2025; 17:44:2 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Edirne'de yatmayı düşünmüyorsanız İpsala (önce yanlışlıkla Pazarkule yazmışım, düzelttim) çıkış yapmak daha akıllıca olur (eğer gümrükte ekstra bir yoğunluk yoksa). Sınır kapısındaki ZES'leri hiç denemedim. Bilen varsa yazarsa sevinirim.
Yunan'da Dedeağaç'tan sonrasına gitmedim. Giderken E84'de Keşan'a gelmeden şarj ediyorum:
Eşarj
polatcan akaryakıt aytemiz · ispat cami, 27.alay bulvarı no:14/1, 22800 keşan/edirne
Polatcan Akaryakıt Aytemiz · İspat Cami, 27.Alay Bulvarı No:14/1, 22800 Keşan/Edirnehttps://www.google.com/maps/place/Polatcan+Akaryak%C4%B1t+Aytemiz/@40.875015,26.6422314,20.46z/data=!4m6!3m5!1s0x14b3c7bd43fd0adb:0x4d6a394848a154d9!8m2!3d40.8751358!4d26.6422538!16s%2Fg%2F1tfdgn2x?entry=tts&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIPu8ASoASAFQAw%3D%3D&skid=95607eb4-cae8-4f21-933a-a343bcc58ca7trugo şarj istasyonu · cumhuriyet, istanbul karayolu 1.km, 22800 yenimuhacir/keşan/edirne
Trugo Şarj İstasyonu · Cumhuriyet, İstanbul Karayolu 1.Km, 22800 Yenimuhacir/Keşan/Edirnehttps://www.google.com/maps/place/Trugo+%C5%9Earj+%C4%B0stasyonu/@40.8752524,26.6552805,19.1z/data=!4m6!3m5!1s0x14b3c79e28a1412d:0x3876be462d0b0268!8m2!3d40.8754678!4d26.654657!16s%2Fg%2F11lz_rbs_h?entry=tts&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIPu8ASoASAFQAw%3D%3D&skid=bb9579b1-163f-4d5b-98a5-ab13416ce778WATT:
opet kale · cumhuriyet mh, mimar sinan cd. no:30/7, 22880 yenimuhacir/keşan/edirne
Opet Kale · Cumhuriyet Mh, Mimar Sinan Cd. No:30/7, 22880 Yenimuhacir/Keşan/Edirnehttps://www.google.com/maps/place/Opet+Kale/@40.8747202,26.6630498,20.55z/data=!4m6!3m5!1s0x14b3c72d00defdf5:0x2893741b3f461e3!8m2!3d40.8747654!4d26.6629151!16s%2Fg%2F11rvbk_mpx?entry=tts&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIPu8ASoASAFQAw%3D%3D&skid=b44f10de-735e-4858-a2c1-98cc000d023bELECTRIP uygulamasını kullanarak Dedeağaç çıkışta şarj alabilirsiniz.
Anayolun üstünde LIDL'ı geçince Volskwagen servisi'nde hızlı (60kw) var. Ancak şimdi baktım "bakımda" diyor...
electrip charging station · volkswagen terzenidis alexandropoulis, 2nd km, alexandroupoli 681 00, yunanistan
electrip Charging Station · Volkswagen Terzenidis Alexandropoulis, 2nd km, Alexandroupoli 681 00, Yunanistanhttps://www.google.com/maps/place/electrip+Charging+Station/@40.8498743,25.8410049,17.46z/data=!4m6!3m5!1s0x14b2034566e92d51:0xb34944916c5bad7e!8m2!3d40.8502723!4d25.8405182!16s%2Fg%2F11lmjqjg9n?entry=tts&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIPu8ASoASAFQAw%3D%3D&skid=64ed97a2-b791-425b-ba02-6a093e1263f5
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gukidoki -- 4 Ağustos 2025; 18:7:42 >
-
Tabiiki 22kW'nın pek anlamı yok evde. O yüzden şarj adaptörünü 11kW aldım. Araç daha fazlasını desteklemiyor ki zaten. şimdi adaptöre 500$ vereceğime 3-4 sene sonra 100$ a iner diye düşündüm. Ama tesisatı 22kW a uygun yapmak istiyorum. Hem de 2x11kW olarak iki kişi aynı anda tesisatı kullanabilsin hem de ilerde wall box takabiliriz 22kW diye.
Ben özellikle 3 faz şarj istiyorum. 1 faz neye yetmiyor? 1 faz ile 220v AC olarak şarj ediyorsunuz. 3.5kW da yaklaşık %70-75 verim alıyorsunuz. Yani 80kWh elektrik harcıyorsunuz, bunun 20kWh'ı havaya, 60kWh'ı pile gidiyor.
Bu hem aracın bilgisayarı şarj süresince 250W enerji çektiğinden, uzun süre açık kaldığından, hem de OBC 220v'u DC-DC ile 400v a çıkartmak için de elektrik harcamasından kaynaklanıyor.
3 Faz ile şarj edince 400v AC gerilim alıyorsunuz. Bunu da DC ye çevirdiğinizde pilin ihtiyacı olan voltaja DC-DC dönüşüm yaptığınızda OBC ye ciddi bir yük binmiyor. Voltaj değerlerinde ciddi bir farklılık olmayacağından OBC'ye de fazla yük yüklemiyor bu durum, verim yükseliyor. Ayrıca şarj hızlıca tamamlandığından araç bilgisayarı daha az enerji tüketiyor. Verim de %90lara çıkıyor böylelikle.
Ha aradaki farka değer mi, elektriği kaç para ise veririm diyebilirsiniz. Her şarjda 10kW boşa harcanıyor desek, 40₺ eder. Ekonomik olarak haklısınız. Adaptörü de tesisatı da ucuz olur tek faz 16A lerin. Ama verimi çok düşük kalıyor işte. Benm düşünceme göre, 3 faz imkan varken, 3 faz kullanılmalı. Yok ise yine 7kW da yeterli olacaktır. Daha aşağısı sıkıntı diye düşünüyorum ben.
-
ipsala gümrükte hem giriş hem çıkıştaki zesler sorunsuz ve gayet hızlı çalışıyor. Neredeyse her giriş çıkışta kullanıyoruz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam niye kabus oluyor ya.
Zaten uzun yolda güvenli sürüş için 200-250kmde 15dakika mola gerekiyor. 200kmde durup 15dakika veya yemek için 30dakika yemek ve sarj işi halledilince kabus mu oluyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
2 yıldır, 2 adet LR kullanıyoruz eşimle; uzun yol dahil 1 gün pişmanlığım olmadı.
Herkese uymayacağı aşikar; herkesin kullanım tarzına Mac OS'de uymayabilir...
-
Bundan 2 yil once bu kadar sarj istasyonu yokken Adana Istanbul arasi seyahatler yapmaya basladim. 2 yil once sorun yasamadim. Bundan sonrada yasayacagimi sanmiyorum. Elektrikli araci alayim gerektiginde satar para kazanirim kafasiyla aliyorsunuz evet para kaybedersiniz. Zaten almayinda o kafayla. Sonra alacak kisilerde sizi dinler tecrube konusuyor sanir vazgecer. Ama bunun disinda bir sebeple bunlari diyorsaniz demeyin. Fikrinizdir tabiki belirtirsiniz kim ne karisir ama sizinki delinin biri kuyuya bir tas atmis 1000 akilli cikaramamisa doner.
-
Gozunuz aydin hocam. Dert edecek birsey kalmadi :)
-
Öyle bir fark yok hocam. Kim dedi ise size yanlış söylemiş. İkisinin arasında %2-3 fark var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Siz bilirsiniz ama isin matematigi cok basit, her gun ne kadar yol yapiyorsunuz? ne kadarlik batarya tuketiyorsunuz? ornegin aksam 20:00 gibi eve geldiniz sabah 06:00 da yola cikiyorsunuz. 10 saatlik sarj suresi demek bu, 3 kw ile sarj etseniz 30 kw eder ki bence bu fazlasiyla yeterli olmali. Olaya sadece alt yapi olarak bakmayin ayni zamanda wallbox gibi birsey almaniz gerekmiyor mu? toplam maliyet 50k lari buluyor olmali.
-
Cok SIK sehir disi gidiyorsaniz elbette LR cok daha iyi bir secenek.
-
su anki araci almaya niyetiniz varsa cok da dert etmeyin, cebinizdeki para her ay 80 bin getiriyor :) bir ara alirsiniz nasil olsa. Uzun sure zam gelmez elektrikli araclara, bunun aksine digerleri bir zaman sonra enflasyon duzeltmesi yapmaya baslarlar.
-
cidden model y satislarinin %25 i turkiye de
-
Teşekkür ediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tek şarjla 700 km gidiyorum. Daha ne olsun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangi araba?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X