Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2620. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: afigen , GoldPunch
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 13 Misafir (3 Mobil) - 11 Masaüstü4 Mobil
5 sn
53.334
Cevap
1.390
Favori
3.538.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
86. Sırada  bugün en iyi #7
Sayfa: önceki 26182619262026212622
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 29 temmuzda sipariş verip fiyat teklifi ulaşan oldumu ?
    Gün içinde gelecek dediler ama, bana henüz gelmedi

    Eşit: teklif geldi 😁
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cihanair -- 4 Ağustos 2025; 17:51:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende ana sayfada bu haberi okudum az önce.

    Türkiye sırtlamış satışları ( muhtemelen , sanrım )

    Türkiye de işler rayında yazıyordu haber içinde çok detay var.



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025donanımhaber
    Tesla, Avrupa’da Temmuz’da sert düştü: Model Y makyajı da kurtaramadı
    https://www.donanimhaber.com/tesla-avrupa-da-temmuz-da-sert-dustu-yeni-model-y-kurtaramadi--194610
  • AKA_33 kullanıcısına yanıt

    Lojistikle ilgili durumlar. Talep sınırsız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AKA_33 kullanıcısına yanıt
    Elektrikli araba ancak ikinci araba olabilir. Evin tek arabası olursa uzunyol seyahatleri kabus olur. Gerisi laf-i güzaf. Tabi birde artık ikinci elinin daha da ölmesi söz konusu. Elektrikli araba para ve konfor kaybından başka bir şey değil. Ne yazık ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tolunay35 -- 4 Ağustos 2025; 17:44:2 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Edirne'de yatmayı düşünmüyorsanız İpsala (önce yanlışlıkla Pazarkule yazmışım, düzelttim) çıkış yapmak daha akıllıca olur (eğer gümrükte ekstra bir yoğunluk yoksa). Sınır kapısındaki ZES'leri hiç denemedim. Bilen varsa yazarsa sevinirim.


    Yunan'da Dedeağaç'tan sonrasına gitmedim. Giderken E84'de Keşan'a gelmeden şarj ediyorum:


    Eşarj


    WATT:

    ELECTRIP uygulamasını kullanarak Dedeağaç çıkışta şarj alabilirsiniz.

    Anayolun üstünde LIDL'ı geçince Volskwagen servisi'nde hızlı (60kw) var. Ancak şimdi baktım "bakımda" diyor...


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025electrip charging station · volkswagen terzenidis alexandropoulis, 2nd km, alexandroupoli 681 00, yunanistan
    electrip Charging Station · Volkswagen Terzenidis Alexandropoulis, 2nd km, Alexandroupoli 681 00, Yunanistan
    https://www.google.com/maps/place/electrip+Charging+Station/@40.8498743,25.8410049,17.46z/data=!4m6!3m5!1s0x14b2034566e92d51:0xb34944916c5bad7e!8m2!3d40.8502723!4d25.8405182!16s%2Fg%2F11lmjqjg9n?entry=tts&g_ep=EgoyMDI1MDczMC4wIPu8ASoASAFQAw%3D%3D&skid=64ed97a2-b791-425b-ba02-6a093e1263f5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gukidoki -- 4 Ağustos 2025; 18:7:42 >




  • vs-fb kullanıcısına yanıt

    Tabiiki 22kW'nın pek anlamı yok evde. O yüzden şarj adaptörünü 11kW aldım. Araç daha fazlasını desteklemiyor ki zaten. şimdi adaptöre 500$ vereceğime 3-4 sene sonra 100$ a iner diye düşündüm. Ama tesisatı 22kW a uygun yapmak istiyorum. Hem de 2x11kW olarak iki kişi aynı anda tesisatı kullanabilsin hem de ilerde wall box takabiliriz 22kW diye.


    Ben özellikle 3 faz şarj istiyorum. 1 faz neye yetmiyor? 1 faz ile 220v AC olarak şarj ediyorsunuz. 3.5kW da yaklaşık %70-75 verim alıyorsunuz. Yani 80kWh elektrik harcıyorsunuz, bunun 20kWh'ı havaya, 60kWh'ı pile gidiyor.


    Bu hem aracın bilgisayarı şarj süresince 250W enerji çektiğinden, uzun süre açık kaldığından, hem de OBC 220v'u DC-DC ile 400v a çıkartmak için de elektrik harcamasından kaynaklanıyor.


    3 Faz ile şarj edince 400v AC gerilim alıyorsunuz. Bunu da DC ye çevirdiğinizde pilin ihtiyacı olan voltaja DC-DC dönüşüm yaptığınızda OBC ye ciddi bir yük binmiyor. Voltaj değerlerinde ciddi bir farklılık olmayacağından OBC'ye de fazla yük yüklemiyor bu durum, verim yükseliyor. Ayrıca şarj hızlıca tamamlandığından araç bilgisayarı daha az enerji tüketiyor. Verim de %90lara çıkıyor böylelikle.


    Ha aradaki farka değer mi, elektriği kaç para ise veririm diyebilirsiniz. Her şarjda 10kW boşa harcanıyor desek, 40₺ eder. Ekonomik olarak haklısınız. Adaptörü de tesisatı da ucuz olur tek faz 16A lerin. Ama verimi çok düşük kalıyor işte. Benm düşünceme göre, 3 faz imkan varken, 3 faz kullanılmalı. Yok ise yine 7kW da yeterli olacaktır. Daha aşağısı sıkıntı diye düşünüyorum ben.





  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt

    ipsala gümrükte hem giriş hem çıkıştaki zesler sorunsuz ve gayet hızlı çalışıyor. Neredeyse her giriş çıkışta kullanıyoruz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tolunay35 kullanıcısına yanıt
    Hocam niye kabus oluyor ya.

    Zaten uzun yolda güvenli sürüş için 200-250kmde 15dakika mola gerekiyor. 200kmde durup 15dakika veya yemek için 30dakika yemek ve sarj işi halledilince kabus mu oluyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Tolunay35 kullanıcısına yanıt

    2 yıldır, 2 adet LR kullanıyoruz eşimle; uzun yol dahil 1 gün pişmanlığım olmadı.


    Herkese uymayacağı aşikar; herkesin kullanım tarzına Mac OS'de uymayabilir...

  • Tolunay35 kullanıcısına yanıt

    Bundan 2 yil once bu kadar sarj istasyonu yokken Adana Istanbul arasi seyahatler yapmaya basladim. 2 yil once sorun yasamadim. Bundan sonrada yasayacagimi sanmiyorum. Elektrikli araci alayim gerektiginde satar para kazanirim kafasiyla aliyorsunuz evet para kaybedersiniz. Zaten almayinda o kafayla. Sonra alacak kisilerde sizi dinler tecrube konusuyor sanir vazgecer. Ama bunun disinda bir sebeple bunlari diyorsaniz demeyin. Fikrinizdir tabiki belirtirsiniz kim ne karisir ama sizinki delinin biri kuyuya bir tas atmis 1000 akilli cikaramamisa doner.

  • cihanair kullanıcısına yanıt

    Gozunuz aydin hocam. Dert edecek birsey kalmadi :)

  • _EUA_ kullanıcısına yanıt
    Öyle bir fark yok hocam. Kim dedi ise size yanlış söylemiş. İkisinin arasında %2-3 fark var.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • _EUA_ kullanıcısına yanıt

    Siz bilirsiniz ama isin matematigi cok basit, her gun ne kadar yol yapiyorsunuz? ne kadarlik batarya tuketiyorsunuz? ornegin aksam 20:00 gibi eve geldiniz sabah 06:00 da yola cikiyorsunuz. 10 saatlik sarj suresi demek bu, 3 kw ile sarj etseniz 30 kw eder ki bence bu fazlasiyla yeterli olmali. Olaya sadece alt yapi olarak bakmayin ayni zamanda wallbox gibi birsey almaniz gerekmiyor mu? toplam maliyet 50k lari buluyor olmali.

  • tanriseven T kullanıcısına yanıt

    Cok SIK sehir disi gidiyorsaniz elbette LR cok daha iyi bir secenek.

  • mbkaynar M kullanıcısına yanıt

    su anki araci almaya niyetiniz varsa cok da dert etmeyin, cebinizdeki para her ay 80 bin getiriyor :) bir ara alirsiniz nasil olsa. Uzun sure zam gelmez elektrikli araclara, bunun aksine digerleri bir zaman sonra enflasyon duzeltmesi yapmaya baslarlar.

  • GoGoBaBa kullanıcısına yanıt

    cidden model y satislarinin %25 i turkiye de

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ediyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tolunay35 kullanıcısına yanıt

    Tek şarjla 700 km gidiyorum. Daha ne olsun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hirikus H kullanıcısına yanıt
    Hangi araba?

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 26182619262026212622
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.