yok tartışmayız 22KW 32A 3Faz: Şarj Türü: Tip2 IEC 62196-2 Güç: 22KW Faz: 3Faz Şarj Akımı: 8A/16A/24A/32A ayarlanabilir Gerilim: 380V~ 440V Kablo Standartları: 5G 6mm²+1×0.5mm² 11KW 16A 3Faz: Şarj Türü: Type2 IEC 62196-2 Güç: 11KW Faz: 3Faz Şarj Akımı: 8A/10A/13A/16A ayarlanabilir Gerilim: 380V~ 440V Kablo Standartları: 5G 2,5mm²+1×0,5mm² 7KW 32A 1Faz: Şarj Türü: Type2 IEC 62196-2 Güç: 7KW Faz: 1Faz Şarj Akımı: 8A/16A/24A/32A ayarlanabilir Voltaj: 110V~250V Kablo Standartları: 3G 6mm²+1×0.5mm² |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2425. sayfa)



-
-
Telefondan problem, her güncellemede internet paketim bitiyor ya da çok az kalıyor.
20 gb paketim var. Güncelleme yaptığım ay ekstra internet paket faturası ödemek zorunda kalıyorum Turkcell' e!
Her güncellemeye para ödemiş oluyorum sonuç olarak.
Arabada film izlersek internet bedava; güncelleme varsa başımızın çaresine bakıyoruz. Böyle de bir saçmalık.
Sorunuzun cevabına gelirsek güncelleme boyutları değişiyor. Benim en son yaptığım 10 gb civarındaydı sanıyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi W.Amadeus -- 11 Haziran 2025; 13:39:2 > -
En son 2025.20.3 güncellemesi 9,76gb yemiş.
-
Arkadaşlar Tesla Model Y juniper için bagaj havuzu alan oldu mu ?
Şu an için Tparts, sahler ve rizline'da yok
-
Bana da gerekiyor juniper için + lamış olayım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eski model Y ile Juniper bagaj havuzu farklı mı?
-
bana da lazım teslim aldıktan sonra tatile gideceğim. denizdi kumdu duman olur ıslak malzeme filan.
-
işte o kopyala yapıştır bilgilerde direkt 6mm yazıyorlar ama sebebini sorguluyorum ben. Niye 4 değil de 6 mesela 4 niye yetmiyor. Pek çok yerde de 4mm de kullanıyormuş sorun çıkmadan. Değerlendirmeme göre, en azından benim anladığım kadarı ile aslında 4mm kablodan 40A kadar enerji çekilebilse de; sıcak havalar, duvar içinden geçişler vb. durumlarda kablonun ısınması ve ısıyı deşarj edemediği hallerde kablo iç direncinin yükselmesi sebebi ile akım taşıma kapasitesinin ciddi oranda düşebileceği ve çıkabilecek sorunları önlemek açısından 6mm tavsiye edildiği. Bir de çin kablo gerçeği var. Kablolardaki bakır oranını düşürerek "tasarruf" edilen kablolar. Onca değişken ile uğraşılacağına 6mm alıp geçeyim diye düşünüyor olabilir insanlar.
Soğuk iklimlerde, özellikle kablonun direkt olarak havaya maruz kalacağı, ısı birikmesi yaşanmayacak dış tesisatlarda 4mm yeterken ısı birikmesi oluşabilecek yerlerde ve Adana sıcağında 6mm kablo kullanılması evladır. 6mm de biraz fazla ama...
-
Yeni telefonlarda bridge modu var. En azından Xiaomi lerde bulunuyor. Yani telefondan hotspot açtığınızda eve olan WiFi bağlantınız kesilmiyor. Bu şekilde evin balkonunda iken, evin internetine bağlı şekilde Hot Spot açarsanız, evinizin interneti ile aracınız arasında köprü oluşturabilirsiniz güncellemelerinizi yapmak için.
En kötü satırbakısa gidip oralardan ücretsiz internet ile halledilebilir diye düşünüyorum.
-
Güvenlikten tasarrufa gitmeyin. 4 mm diyorsa 6-8 mm kullanın gerekirse. Hem elektrikli araç alındıysa devamı gelir. 3-4 sene sonra büyük batarya kapasitelerine çıkıldığında daha güç taşımaya elverişli hale getirmek zorunda kalınabilir. Güvenlik konusunda da elektrikçilerinde işçilik kalitesi belirleyeci olacaktır. Allah korusun çoluğu çocuğu hayvanı var biri akıma kapılır bir şey olur. Sokak hayvanı, fare bile olsa yangın vb sebeplere neden olabilir kemirdiği yerde başkasına sebep olacak bir soruna neden olabilir. Fazla para da ödense faturalandırılabilen bu iş için iş yeri açma ruhsatı/yetkisi olan kişi ve yerleri tercih edin derim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
orjinali gibi duruyor tavsiye ederim
halı bagaj havuzu
Tesla Yeni Model Y Halı Bagaj Havuzu 2025 ve Sonrasıhttps://www.halibagajhavuzu.com/tesla-yeni-model-y-hali-bagaj-havuzu-2025-ve-sonrasi -
Bu tasarruf değil. Gereklilik tespiti. Güvenlikten tasarruf etmeye çalışmak kaçak akım rölesi takmamaya çalışmakla falan olur ki burada tartışılan olay o değil. Ben şarj taşıma kapasitesi varken neden %50 büyük kablo yüksek tercih ediliyor diye soruyorum.
AC şarj için 22kW standart zaten. Bunun üstü yok o yüzden AC 22kW lık tesisat yeterlidir. Ha bana kalsa dahili evirici ile 400v ile hatta 800v ile DC şarj etmek daha güzel olur. Verimi daha iyi. Ama teknoloji o cihazları ekonomik hale getiremedi, henüz. At ile deve değil ama ... 2-3 seneye yeni norm o olacaktır. DC formunda kablodan daha yüksek enerji çekilebiliyor çünkü.
Tesisat işi için de ruhsatı/yetkisi olan ustaya da güvenmiyorum ben. çünkü ülkemizde yetki nasıl alınıyor malum. Kendim kontrol edeceğim illaki. Eğer mümkünse, yapabiliyorsanız araç tam güç şarj edilirken termal kamera ile tesisatı, sigorta ve şarj kutularını kontrol etmek gerekir. Tesisat malzemeleri doğru olsa bile kontak noktalarındaki temassızlık dolayısı ile oluşan ısınmaları kolayca tespit edebiliyorsunuz. Bilgisayarlarda özellikle PSU ve ekran kartı enerji kablolarındaki temassızlıkları da o şekilde tespit ediyorum ben. Yoksa konnektörleri eriyen GPU lardan birine sahip olabiliyorsunuz...
-
Hocam ustu hali diyor. Temizlik konusunda sorun yasadinizmi?
-
-
Yurdum insani temizlemis spigeni. Adamlarin elinde urun kalmiyorki indirime girsin :)
-
halının tüyleri uzun değil çok yapışıp kalmıyor temizlemesi kolay
-
Arkadaş yaşadığını size yazmış zaten ama ben yine söyliim kağıt üzerindeki veriler herzaman uygulamada aynı sonucu vermeyebiliyor 4mm kullanmış elektrikçi ve kablo erimiş tekrar baştan 6mm çekmek zorunda kalmış, 6mm kablo 32 amperlik güç çekeceginiz zaman yeterli, 16 amper çekecekseniz 2.5-4mm kullanabilirsiniz, örnek şarj cihaz büyük 22kw araç max 11kw çekebiliyor, 0.5mm lik sinyal kablosu hatalı ölçüm yaptı 11kw araca 22kw enerji verdi kablo 4mm şimdi ne olacak, veya cihazda yanlışlıkla 22kw 32a modu etkin kaldı enerjiyi verdi ne olacak araç devreye girecek ayrı konu, burda mesele ihtiyaç neyse ona göre hat çekilmesi, cihaz büyükse ona göre hat çekilir, 22kw cihaz ben 3.5 la şarj edecem 3.5kw a göre hat çekeyim dersen birgün illaki sıkıntı yaşatır,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani erimiş ama niye erimiş. Nasıl erimiş.. Kablonun kalitesi ile alakalı bir durum sanırım. 4mm CCA kablo ise örneğin (bakır kaplı alüminyum kablolar) 32A de erir tabi. Yada kontak kısımlarında gerekli tork ile sıkılmamış ise, kontak kısmındaki ısınmadand olayı... Aslında 6mm'e çıkıldığında sabit tesisat için CCA kablo da kullanılabilir. Hem ekonomik olur. 50A çekiliyor CCA 6mm den.
11kW lık araca da 22kW lık enerji de verilebilinemez. Zaten öyle bir enerji "verme" olayı yok AC şarjlarda DC şarjlarda olduğu gibi. AC şarjlarda enerji akışı "tamamen" araç tarafından kontrol edilir. Araç istediği kadarını alır. şarj cihazının yaptığı tek şey sadece tesisatın en fazla kaç amper desteklediğini EVSE protokolü ile araca söylemektir hepsi o. Yani araç isterse, şarj cihazının verdiği bilgiyi görmezden gelip istediği kadar enerji de çekebilir standart dışına çıkarak ama bu durumda da sertifikasyonlarını ihlal etmiş olurlar. Bu sebepten ötürü 11kW lık araç, 22kW enerji alabilemez. Yada şarj cihazı kabloya hata ile 22kW lık "enerji vermesi" durumu anlamlı bir önerme değildir. (mühendislik yüksek lisans tez konum araç şarj sistemleri üzerine...)
Eğer araç şarj cihazının verdiği akımdan daha fazlasını çekmeye çalışırsa da şarj cihazının yapacağı ve yapabileceği tek şey röleyi açarak enerji akımını kesmektir.
Anlattığınız senaryoda, 3.5kW için monofaze 16A... 22kW lık cihaz o hattan en fazla 7.6kW enerji çekebilecektir 32A de. Ama bu noktada hem hatta 16kW sabit ev sigortası olacağından sorun oluşmaz. Diyelim ki o sigorta da bozuldu, hat açık kaldı. Bu noktada da voltaj düşümü yüksek olacağından "kaliteli" şarj cihazında düşük voltaj koruması devreye girer ve şarj akımını 16A'a çekmesi gerektiğini araca söyleyecektir yada şarj cihazındaki röleler açılarak devreyi kesecektir. Ama bu tip bir koruması olmayan yada doğru çalışmayan cihazlarda, bir de devrenin başına 16A sigorta konulmamış yada atıyor diye hat kapasitesine bakılmadan 32A lık sigorta konulmuşa hatta sorun oluşacaktır. Yine de 2-3 hatanın aynı anda yapılması gerekiyor dikkat ettiyseniz.
-
benim anladığım sipariş verilip iptal edilmiş yenisi sipariş edilmiş. adres değişikliği ya da boya değişikliği falan oldu sanırım. böyle olunca tesla gıcık olmuş olabilir. diğer türlü ben hiç duymadım kaporayı vermediğini.
-
Yok hocam kablo ile ilgili bir problem yoktu. Yoktu derken olmasi gereken neyse onu aldirmistim. HES in kablosuydu. Onceden dedigim gibi cok bilgim yok. Arastirmis ve ona istinaden aldirmistim. Sadece benim istedigim yerine 4.5mm olani kullandi elektrikci. Sorun hemen ortaya cikmadi zaten. Yaklasik 2 hafta kadar sonra tamamen tesaduf eseri fark ettim. Ilk basta acaba baglantidami sorun oldu diye ayni kablodan parca kesip yeniden baglanti yaptilar. Adami orada 2 saat kadar tuttum araci sarj ederken. Gozunun onunde yeniden oldu. O zaman iste degistirmeye karar verdi. Olan bu.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X