Hahaha. Max 3 ay sonra satilir. Yerden yere vurulur. Mesajlari okuma geregi bile duymuyorum. En son dayanamayip bloklayip gecmistim. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2669. sayfa)




-
-
Başka bir başlıkta paylaştığım yorumu yapıştırıyorum.
Fren sorununu (!) özetleyeyim. Cumartesi günü başıma gelince anladım nasıl bir sorun olduğunu.
Bu aracın fren pedalı, diğer araçlara göre fazlasıyla sert ve dozajlamayı hissedemiyorsunuz. Sert olduğundan ve rejeneratif de yavaşlattığından tam basmış gibi hissediyorsunuz ama tam basmıyor kullanıcılar. Olumsuz tecrübeleri sosyal medyada okuyunca merak edip 80-90 gibi bir hızda yol boşken freni kökledim ve araç olması gerektiği gibi çakıldı yere.
Ayrıca bu araçta "brake by wire" denen bir sistem var. Yani aynı gaz pedalı gibi fren pedalı da elektronik. Pedalın ilk %50'lik kademesinde sadece rejeneratif fren çalışıyor gibi. Siz %50'ye kadar ne kadar bassanız da balata/disk çalışması olmuyor. Ne zamanki o eşiği geçerseniz o zaman fiziki frenler çalışıyor.
Gelelim cumartesi günü yaşadığım olaya, ışıklı bir dönel kavşakta (trafik mühendisliğinde ışıklı dönel kavşak olmaz normalde) kavşak içinde trafik durdu, gazdan ayağımı çektim, rejeneratif yavaşlatıyor ama yeterli olmazsa diye de ayağım fren pedalının üstünde. Baktım hafif dokunduracak gibiyiz, "standart araçlarda" o hızda frene dokunsan durur ya hani alışkanlık, ben de frene dokundum. Tabi ki de durmadı ama çarpmadım da 5cm kala rejeneratif durdurdu. Ben frene daha çok bassam elbette duracaktı araç. Bundan şüphem yok.
Benim deneyimime göre sorun tam da bu. Bu bir sorun mudur? Tartışılır. Ama hafta içi megane hafta sonu Tesla kullanıyorum. Alışmak biraz zaman alacak gibi, umarım kazasız geçer.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 21 Ağustos 2025; 13:58:45 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
geçen hafta eşimin aracında başımıza geldi. Kapalı otoparkta 12 saatte %3 batarya düşüşü oldu. Eşime kazara nöbetçi modunu açtın mı dedim, açmamış. Aracı kendim kontrol ettim, gerçekten kapalıydı ama "aksesuar modu" açıkmış. Kapattım, şarj düşmesi durdu.
Aksesuar modu açık mı onu da kontrol edin.
-
Isterseniz youtube dan videolara bakin, benim bildigim sola veya saga sinyal verin. Eliniz direksiyonda olsun, sayet uygunsa kendi serit degistiriyor.
-
Kucuk bir google aramasiyla bulabilsiniz.
www.sigortaladim.com
Tesla Model Y Şarj Rehberi: NMC ve LFP Bataryalar İçin Tavsiyeler - sigortaladim.com - Sigortaladim.comhttps://www.sigortaladim.com/tesla-model-y-sarj-rehberi-nmc-ve-lfp-bataryalar-icin-tavsiyeler -
alfa romeo stelvio aracımda var.
çevremde herkes yapma etme alma dedi.
ikinci eli yokmuş v.s
3.600.000 liraya 2000 motor 4 çeker 280 beygir muazzam yol tutuşu ve sürüşü olan araba aldım
opsiyonsuz hali ile
Tiguan 1.5 eTSI ACT 150 PS DSGR-Line₺3.762.000
benim araba çakılı dolu
ALFA SDC (Synaptic Dynamic Control) Aktif Süspansiyon Sistemi bile var
eksik yönleri varmı var multimedya direk çöp nokia 3310 mesela
Tüketim fazla
bak arabayı satmadım satmayı düşünmüyorum ama herşeyi yazıyorum
Arabayı satmakla alakası yok bunun
-
Park çok iyi çalışıyor diğer tüm özellikler için çok erken
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
değer görmeyen ama ederinin üstünde hizmet eden bir araç stelvio.
-
Ben mesajımı atıp yerimi ayırtayım, 3 ay sonra dedi dersiniz
-
Lastik konusunda continentalinde hankook un da en düşük kalite olanları var altında.Tesla ufak tefek şeylerden kısmış bence
-
quote:
Orijinalden alıntı: Bobby HatfieldServis konusu sıkıntılı gerçekten ama başka bir markaya yönelmeye kalktığımda fiyat/performans olarak değil denk bir araç, yanına yaklaşan bir araç dahi bulamıyorum. Genişliği, performansı, donanımı ve uzaktan bağlantı özellikleri bu seviyede olup da fiyatı bunun 2-3 katından az olan bir araç yok gibi...
Bugün servis randevum var, toplantı nedeniyle ertelemek istedim, en erken 25 gün sonrasına randevu alınabiliyor. Aslında Togg gibi bazı servis firmaları ile anlaşsalar (örneğin Otopratik) ve en azından basit işlemler için bu servislere gitsek sorun büyük oranda çözülür.
servis sorunu var evet ancak asıl problem parça tedariği. bir ayna 40 günde geliyor. 1 tampon 2 ayda geliyor. parça gelse montajı yarım saat. teslanın ciddi stok göndermesi ya da tedarik sürecini hızlandırması lazım. mobil konnektörü bile 40 günde anca getiriyor.
-
Bu mobil servis işi çok abartılıyor. 1 ayda zor geliyor ( karadeniz bölgesindeyim). Geldiğinde de bir işe yaramadı zaten
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hirikus -- 21 Ağustos 2025; 12:23:4 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Model Y nin yenisi
Erdi Özüağyoutube
Son dönemin en çok konuşulan, belki de en popüler otomobili Tesla Model Y. Sene başında yenilenen ve kısa bir süre önce ülkemize de giriş yapan Model Y'nin artık daha iyi bir versiyonu var: Model Y L. İlk olarak Çin pazarı için çıkan Tesla Model Y L, ülkemizde de satılan standart modele kıyasla daha uzun dingil mesafesine sahip olan 5 metrelik bir otomobil. Üç sıra halinde toplam 6 koltuğa sahip olan otomobil, şeytan ayrıntıda gizlidir misali mevcut Model Y ile kıyaslandığında çok daha konforlu, çok daha premium güncellemelere de sahip. - Geliştirilen süspansiyon ve daha iyi ses izolasyonu - Hoparlör sayısı 19'a çıkan daha güçlü, premium ses sistemi - Arka koltuklara da soğutma geldi, koltuklar tekli ve konfor odaklı ayarlanabiliyor. - Ön koltuklara ayarlanabilir baldır desteği geldi. - Arka koltuklar için elektrikli kolçak geldi, Model X için bekleniyordu - Üçüncü sıra koltuklarda USB-C şarj var - Artan ölçüler kabin deneyimini geliştirmiş - Performans modelleri gibi spoiler eklenmiş - Sürtünme katsayısı 0.21 ile daha iyi, menzil 751km. - 16-inç boyutundaki yeni merkezi ekran Peki sizler ne düşünüyorsunuz, ÖTV artışı sonrası diğer tüm modeller gibi fiyatı artan ve tartışmalı envanter satış yöntemine devam eden Tesla, Model Y L modelini ülkemize getirir mi, gelirse fiyat ne olur, almak ister misiniz ? #tesla #car #carshttps://www.youtube.com/watch?v=Qa6kSa3pyBY -
-
😂
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aracı ilk aldığında ayağın frene alışması 1 ay.
Ben bir kere sorun yaşadım onda da yazılımsal olarak çarpışma önleme şeritte tutma uyku algılama esp dahil hepsi bir kere devre dışı olmuştu. 2 saat boyunca tüm kullanıcılar bu sorunu yaşamıştı. O ara aracı kullandım rejeneretif de devre dışı kaldıgından o %50 lik kısım yoktu. Zor durmuştum. Ha ayağım %50 olmamasına alışmış olsaydı durmakta sorun yaşamazdım.
-
İyi de arkadaşın dedikleri tamamen doğru.
Ara ara arkadaşımın eski kasasıyla çıkıyoruz farkları gözünle net görüyorsun.
Sonuçta 1860 a aldım 2200 tl yazsam 1 saate satarım.
Bugün premium diye satılan her araçta eksik bulabilirsin.
Hayatımda görmediğim donanım özellikte bir araca bu fiyata sahibim.
Sevmediğim tek yanı büyük ve direksiyon açısının az olması.
Yarın model q adında compact hb kasası cıksın direk alırım.
-
bu araba asla makyajlı kasa değil.
bu araba baştan sona sorunlarından arınmış yeni bir araba.
önceki kasayı kafamda hayal ediyorum şuan. şükür satıp o arabadan kurtuldum.
1 gram terlemedim 2 gündür. o koltuklar neydi ya
-
Ya Cihan sana bir şey demek aşırı anlamsız ama dayanamadım. Soğutma açmadım demişsin. Koltuklar tamamen aynı kaplama malzemesine kadar, sadece havalandırmayı açarsan farklı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bir de dönüş çapı demiş, adamın kazandığı masa yok, kk gibi biri herhalde. iyi ki engelleyip geçmişim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X