Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2427. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: hardcrss , lideramca , cmkrcn
3 Kayıtlı Üye ve 8 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
53.335
Cevap
1.390
Favori
3.538.411
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 24252426242724282429
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Kaç adet satıldı bu sefer de nasip değilmiş birdahakine inşaallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teslimat yerini sipariş verirken dikkat etmedik. Nasıl öğrenebiliriz

  • erceylan E kullanıcısına yanıt

    Yarin Rn ile baslayan numarayla Teslayi arayin soylerler. Telefonda gorunuyormu bilmiyorum

  • erceylan E kullanıcısına yanıt

    Tesla uygulamasında 1.adımda gözüküyor normalde.

  • Biz de 3 kişi denedik, alamadık yine... Haftaya tekrar deneyeceğiz artık bakalım. Ben beyaz sipariş verebilmiştim geçen ay ama arkadaşlar için ondan beri deniyoruz 3 haftadır, alamadık... Bu hafta banyo da yaptım, niyet de ettim. Daha ne yapayım. Biraz da kısmet işi bence artık.

  • 6 aydan beridir bekliyorum. Artık sıkıldım Bi türlü alamadım. 2.100'e verecek varsa özelden yazsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senged kullanıcısına yanıt

    Hocam kimseye para kazandirmayin. 2100 u gozden cikaran 2 ay sonrada olsa haydi haydi alir. Suan arac yoksa ayri ama baska her kosulda bekleyin derim.

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Bende aynı mentalitedeydim ancak 6 aydır bekliyorum yazı arabasız geçiricem böyle giderse. Araç kiralıyorum bayadır artık sıkıldım kiralık araçlarla uğraşmaktan. Oraya vereceğim parayı buraya veriyim aynı hesaba gelicek zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 11 Haziran 2025; 20:43:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vpn açın Türkiye’ye satış yapmıyor bu beceriksizler :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teslaa89 kullanıcısına yanıt

    Not: VPN de açtım, faydası olmadı.

  • En az 10 defa farli renklere kart bilgisi girdim yine olmadi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • senged kullanıcısına yanıt

    şu da var, Tesla parası da durduğu yerde günde 2k₺ faiz veriyor. Yani aylık 60k₺ çok üzerine kiralamadıysanız çok da önemli değil, matrah artışı gelmediği sürece. Bu şekilde devam ettirilebilir. Ama başkasının Teslasına 2100₺ vediğiniz anda 200k₺ zarardasınız.

  • Elbet alacagiz. Tek sorun SR alabilmek icin aracini satanlar icin. Evde bir arac daha oldugu icin ben cok takmiyorum ama arabasiz kalmakta kolay degil. Kim ne derse hakli

  • Tesla long range in fiyatı şu anda 2 milyon 700 bin tl sanırım.

    • Motor gücü 160 kW ve altında olan ve matrahı 1.450.000 TL’yi aşan elektrikli araçlarda ÖTV oranı %40

    diyor kanunda.

    %10 vergi dilimine düşmesi için bu 1.450 yi kaça yükseltmeleri gerekli?

    eğer yükselirse long range nasıl bir fiyattan satılacak acaba? sr 1900 iken 2 milyon gibi bir fiyat mı olur ?

  • bodysolid B kullanıcısına yanıt

    LR vergisiz fiyati 1580 civari. Yani 1600 olursa matrah %10 a duser. O zamanda 2150 civari satis bedeli olur tabi Tesla hicbir sey degistirmezse

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    teşekkürler cevap için.

    sr vergisiz fiyatı nedir acaba?


    demekki alttaki resimdeki ioniq 5 160 kw olmasına rağmen vergisiz fiyatı yüksek olduğundan dolayı bu kadar yüksek 2778900 tl fiyatı



    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025
  • bodysolid B kullanıcısına yanıt

    1409 SR vergisiz fiyati.


    Evet Ioniq 5 in o modeli matrahin ustunde. Mini de o kervana katilmis bugun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 11 Haziran 2025; 21:28:41 >
  • sr ve lr juniperlerin pil sistemleri farklı olduğunu okumuştum.


    artıları ve eksilerini yazan bir döküman var mıdır acaba?


    heralde lr nin pil teknolojisi daha iyidir. ama dezavantajlı yanı da var mı merak ettim

  • bodysolid B kullanıcısına yanıt
    “Lfp & nmc” şeklinde google’da aratırsanız çıkar. LR araçlarda nmc var. İki batarya tipinin de birbirlerine göre artı ve eksileri var, fakat tabii ki nmc daha yeni, daha gelişmiş özelliklere sahip.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • bodysolid B kullanıcısına yanıt

    LFP (Lityum Demir Fosfat) ve NMC (Nikel Manganez Kobalt) bataryalar, elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemlerinde sıkça kullanılan iki lityum iyon batarya türüdür. İşte bu iki teknolojinin Türkçe olarak karşılaştırması:

    1. Kimya ve Yapı

    • LFP: Lityum, demir ve fosfat içerir. Daha basit ve kararlı bir kimyasal yapıya sahiptir.
    • NMC: Nikel, manganez ve kobalt içerir. Nikel oranı enerji yoğunluğunu artırır, ancak kobalt daha pahalı ve çevresel açıdan tartışmalıdır.

    2. Enerji Yoğunluğu

    • LFP: Daha düşük enerji yoğunluğu (yaklaşık 120-160 Wh/kg). Bu, aynı hacimde daha az enerji depolayabileceği anlamına gelir, bu nedenle bataryalar daha ağır veya hacimli olabilir.
    • NMC: Daha yüksek enerji yoğunluğu (150-220 Wh/kg). Daha hafif ve kompakt bataryalar üretilebilir, bu da elektrikli araçlarda daha uzun menzil sağlar.

    3. Güvenlik

    • LFP: Termal kararlılığı daha yüksektir, aşırı ısınma veya yangın riski daha düşüktür. Bu, LFP bataryaları daha güvenli kılar, özellikle yüksek sıcaklıklarda veya zorlu koşullarda.
    • NMC: Daha az termal kararlılığa sahiptir ve aşırı ısınma durumunda yangın riski daha yüksektir. Ancak modern güvenlik sistemleriyle bu risk azaltılmıştır.

    4. Ömür ve Dayanıklılık

    • LFP: Daha uzun çevrim ömrü (2000-5000 çevrim). Daha fazla şarj-deşarj döngüsüne dayanabilir, bu da uzun vadeli kullanım için idealdir.
    • NMC: Daha kısa çevrim ömrü (1000-2000 çevrim). Ancak yeni nesil NMC bataryalarda bu süre uzatılmaktadır.

    5. Maliyet

    • LFP: Daha ucuzdur çünkü demir ve fosfat gibi hammaddeler kobalt ve nikele göre daha yaygın ve ekonomiktir.
    • NMC: Daha pahalıdır, özellikle kobaltın maliyeti ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle.

    6. Performans ve Kullanım Alanı

    • LFP: Düşük enerji yoğunluğu nedeniyle genellikle elektrikli otobüsler, sabit enerji depolama sistemleri ve uygun maliyetli araçlarda tercih edilir. Soğuk havalarda performansı biraz düşebilir.
    • NMC: Yüksek enerji yoğunluğu sayesinde genellikle binek elektrikli araçlarda (ör. Tesla, BMW) kullanılır. Soğuk havalarda LFP’ye kıyasla daha iyi performans gösterebilir.

    7. Çevresel Etki

    • LFP: Kobalt içermediği için çevresel etkisi daha düşüktür ve geri dönüşümü daha kolaydır.
    • NMC: Kobalt madenciliği çevresel ve etik sorunlara yol açabilir (çocuk işçiliği gibi). Ancak nikel oranı artırılan yeni nesil NMC bataryalar kobalt kullanımını azaltmaktadır.


    Hangi Durumda Hangi Batarya?

    • LFP: Güvenlik, uzun ömür ve düşük maliyet ön plandaysa (ör. sabit enerji depolama, toplu taşıma).
    • NMC: Yüksek menzil ve kompakt tasarım önemliyse (ör. premium elektrikli araçlar).

    Her iki batarya tipi de teknolojinin gelişmesiyle daha verimli hale gelmektedir. Seçim, kullanım amacı ve bütçeye bağlıdır.





  • 
Sayfa: önceki 24252426242724282429
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.