Peki otonom sürüşte rejeni kendisi otomatik mi ayarlıyor ? sonuçta otonom sürüşte gazı da kendisi ayarlıyor diye biliyorum |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2331. sayfa)



-
-
Otonomdada ayarlanan hıza, yolun eğimine ve öndeki araca göre mümkün olduğunda fren yapmadan rejen yaparak yavaşlıyor. Tam durmaya gelince eğer rejen yeterli gelmez ise yada ani durmalarda fren kullanıyor. Benim araçta FSD 'de var. Işıklara yaklaşınca otomatik yavaşlıyor ve eğer kırmızı yanarsa rejen+frenleyerek duruyor. yeşil ışık yanınca sesle sizi uyarıyor ve aracın hareketi için vites koluna dokunmak yada vites koluna dokunmak gerekiyor.
Kısaca ani durumlarda frende devreye gidiyor otonomda yoksa rejene devam.
-
peki teşekkürler
-
-
Hocam alakasız baska bir sey sormak istiyorum. Bende eap veya fsd yok. Durkalk trafikte otopilot açınca öndeki araç kalktıktan 2 saniye sonra dip gaz yapıp 20 kmh ye 2 sn de çıkıyor öndeki durunca da ani fren yapıyor, 500 metrede 20 kez böyle yapınca kusacak kadar mide bulandırıyor ve de kullanılmıyor. Sizde de öyle mi veya fsd de de böyle mi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dur kalk trafiğe gelince mesela köprü trafiğinde otonom hızı azaltıyorum. Mesela 30 km. Eğer yine rahatsızlık duyarsanız hızı standarttan sakine alıp deneyebilirsiniz. Kakıştan ziyade köprü trafiğinde ortadaki satıcıları görünce durması ve yol vermesi sıkıntı :) Ayrıca aradaki mesafe biraz daha fazla olunca araçların önüne kırmasıda cabası.
-
Sr da standart sakin ayarı yok malesef. 2 yakınlık ayarı bile fazla geliyor yan şeritteki 2 arabanın birini araya alıyor. Fsd de de böyleyse trde iş yapmaz bence.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
hocam nmc piller çok çabuk pil ömrü bitiyor ve %20-%80 gerekiyor. bu yüzden lr %10 bile gelse bilmiyorum. yazın almayı düşünüyoruz ama işte hangisini alsak bilmiyoruz. (%10 yazın gelir mi?)
-
super manifold v2 ile gelen araçlar açıklanacak mı ? yani şu şu tarihten sonraki araçlar super manifold v2 ile gelecek dicekler mi yoksa şans mı tamamen ?
-
Çok çabuk ömrü bitiyor dedigin yine en kötü 400-500k km gidiyor kaç kişi 500k km yapıyor ki
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
e ozmn ne anladık tesladan
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
evet ama evden yapmayınca çok artıyor o düşüş. yani LR alıyosun birkaç yıl sonra SRden daha düşük oluyor. LFP nasıl bilmiyorum ama nmc çok kötü bu konuda. ben de tesla almayı planlıyorum yazın. super manifold v2'li araçları bekliyorum ve SR ile LR arasında kaldım (eğer %10 gelirse. gelmezse kesin SR alacağım.) bu yüzden merak ediyorum. yoksa 622 menzil mükemmel zaten. keşke lfp olsaydı da alsaydık
-
Bende SR var ama bu konulara çok takılmamak lazım en fazla 100-150k km bineceğiz ztn. Lfp nin ömrü biraz daha uzun. Nmc 500k km ise lfp 750-800k km.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
%100 olduğunda rejen tutuyor ama pil %100 olduğunda rejenle kazandığı enerjiyi depolayacak pil boşluğu olmayacağından bir kazanım sağlamaz diye düşünüyorum.
-
Tesla NMC pillere 192,000 KM garanti verirken LFP pillere ise sanırım 160,000 km garanti veriyor.
Bence hangi pil olursa olsun Teslanızı keyifle kullanmaya bakın. İki pilde sıkıntısız kullanırsınız.
-
Tesla iyi güzelde istedimiz zaman hemen alamamak kötü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Opel grandlanddan vazgecmiştim arızları sebebiyle, bana iddia eden falanca ilin stellantis bayinin sahibi tanıdık bi abi elektrikli grandlandla opel toplantısına ankaraya giderken yolda kalmışlar toplantıya zor yetişmişler başka aracla 😂 ne güldüm çok güvendikleri araba pat durmuş hahhaha
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslanplaza -- 20 Mayıs 2025; 0:28:12 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fsd aktif mi? Nasıl yani
Sadece çin de ve ABD de açık değilmi bu özellik?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
SR’da kullanılan LFP batarya günümüz şartlarında demode ve vasat kategorisine girdi.
Ucuz olması haricinde bir avantajı yok, ideal şartları bulursa ki zor %10-80 i ortalama 24 dk’da 110kw çekiyor. Şarj eğrisi de düzgün değil 175kw max , 110 kW ortalama bir bataryanın övülecek bir tarafı yoktur. CATL’in en basic bataryasını koymuşlar.
Türkiyede 200kw + cihazıların, 250kw suc’ların zibil gibi bulunabildiği günümüzde övülecek bir durumu yok, çünkü istasyonun kapasitesinin %50 sini kullanabiliyor. Future proof değil yani
Zeekr’ın kullandığı ve şu anda Avrupada satmaya başladığı CATL QILIN serisi 325kw a kadar ortalama çeken lfp batarya var. Bu tip bataryalı araçlar gelince, taş devrinden kalmış gibi olacak zaten.
Çoğu kişiyi tatmin eder, SR bu fiyatlara bedava, hiçbir itirazım yok. İsterse 80kw çeksin, sesini çıkarmaz şu ekonomik şartlarda böyle bir araba bulmuş insanlar.
Ama sen aldığın için dünyanın en iyi ürünü gibi de bahsetmek de anlamsız. Tesla yıllardır milyonlarca nmc bataryalı araç üretmiş hangisi hava almış yanmış, kim çevre kaygısı ile elektrikli otomobil alıyor, gerçekten garip.
Ben de yeni SR aldım, evimde de şarj imkanım var, şunların hiçbirini söylemem. Yıllardır elektrikli otomobil kullanıyoruz, bir sürü modeli de tecrübe ettik, ediyoruz. Tanımadığın kişiye git bir araştır yazman anlamsız. Belki o senden daha bilgili olabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X