< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2333. sayfa)


-
-
-
Güzel button lakin alıcısı pek yok, geek değilseniz alan görmedim. Vites kolu geliştiriyorlarmış Juniper Y için, belki o daha çok tutar ülkemizde.
-
Bu ürün destekliyor sanırım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Tesla Danışman - Tesla VIN kod çözücü: Tüm rakamlar açıklanmıştır
Tesla Kılavuz - VIN kod çözücü: Tüm rakamlar açıklanmıştır – Shop4Tesla
-
Evet bu üründe destekliyor ancak şunun tek vites olanını geliştiriyorlarmış :
https://enhauto.com/product/stalksenhauto.com
Sanki bu daha çok satılır gibi.
-
🚗🔌 Elektrikli Araçla Yolculuk – Şarj Konusunda Endişelenmeyin!
Elektrikli araçla uzun yolculuk yapmak isteyen ama "ya yolda kalırsam" diye düşünen herkese öncelikle şunu söylemek isterim: Endişeye gerek yok. Türkiye’de elektrikli araç şarj ağı her geçen gün daha da yaygınlaşıyor. Gerek şehir içi gerekse şehirler arası yollarda artık birçok noktada şarj imkânı var.
🔋 En Yaygın Şarj Firmaları
Türkiye’de en çok karşılaşacağınız şarj sağlayıcı firmalardan bazıları:
- ZES
- Trugo (TOGG destekli)
- Eşarj (Enerjisa altyapılı)
- Enyakıt
- Sharz.net, Voltrun, Batarya gibi diğer alternatifler de oldukça yaygın.
🗺️ Yola Çıkmadan Önce Yapılması Gerekenler
- Tesla kullanıcıları için:
- Tesla mobil uygulamasına girin.
- "Konum" bölümünden gideceğiniz yeri yazın.
- Uygulama size rotayı ve sadece Tesla Supercharger noktalarını gösterir.
- Ancak, Türkiye’de henüz Supercharger sayısı sınırlı olduğu için üçüncü parti şarj istasyonlarını da mutlaka aktif hale getirin.
- Tesla uygulaması > Ayarlar > Navigasyon > “Üçüncü parti şarj istasyonlarını göster” seçeneğini açın.
- Diğer şarj istasyonlarını görmek için:
- ZES, Trugo, Eşarj gibi firmaların kendi mobil uygulamalarını indirin.
- Ortak bir ağ olan Lixhium uygulaması ile farklı sağlayıcılara ait istasyonları tek bir yerden görebilirsiniz.
- Örnek rota: İstanbul – Ankara
- Yol üstünde Bolu Highway gibi stratejik yerlerde birden fazla şarj opsiyonu mevcut.
- Ancak her zaman bir istasyona “yetişmeye çalışmak” yerine, yedekli düşünün.
- Gidip dolu ya da arızalı çıkabilir. Bu yüzden %20 altına düşmeden bir sonraki istasyonu hedefleyin.
⚡ Şarj ve Sürüş İpuçları
- Şarj uygulamalarını önceden indirip kredi kartı bilgilerinizi kaydedin.
- Yolda, istasyon başında uygulama indirmeye ya da kayıt işlemine uğraşmak büyük zaman kaybı ve stres yaratabilir.
- Yüksek hızlardan kaçının.
- 120 km/s üzeri hızlarda şarj tüketimi ciddi anlamda artar.
- Hedefinize güvenli ve verimli şekilde ulaşmak için 90-110 km/s bandında kalmaya çalışın.
- En yoğun mola yerlerinden kaçının.
- Örneğin Yasa gibi kalabalık alanlar yerine bir sonraki (ya da önceki) daha az bilinen tesiste şarj etmeyi planlayın.
🧭 Alternatif Şarj Noktaları
- Her şarj istasyonu illa otoyol kenarında olmayabilir.
- AVM’ler, hastaneler, belediye tesisleri gibi alanlarda da AC ya da DC şarj cihazları bulunabiliyor.
- Gideceğiniz güzergâhta bu tür alternatif noktaları da harita üzerinde işaretlemeniz faydalı olur.
🧰 Araçta Bulunması Faydalı Olan Ekipmanlar
- Mobil şarj cihazı (ev tipi prizden şarj edebilme)
- AC şarj kablosu (Type 2)
- Uzatma kablosu (bazı noktalarda priz erişimi sınırlı olabilir)
👨🔧 Son Tavsiyeler:
- Elektrikli araçla uzun yolculuk planlaması, biraz dikkat ve hazırlıkla oldukça konforlu hale geliyor.
- İlk seferinizde biraz daha fazla plan yapmanız gerekebilir ama alıştıkça çok daha kolaylaştığını göreceksiniz.
- Yolda kalmaktan değil, plansızlıktan korkun.
- Son seyahatimde İstanbul İzmir otoyolunda şaj sayısı geçen yıla göre 4-5 kat artmış.Sadece Zes faalken şimdi birçok marka var ve şarj cihazları hızlı.
-
255/45 19 yerine 255/50 19 lastik takan bir üye vardı. Bize sürüş dinamiği, yol tutuş, sarfiyat konusunda bilgi verebilir mi?
Sizin düşündüğünüz ebatlarda çap değişmese de yere basan eni ciddi azalacak. Ne olur emin değilim ama muhtemelen yol tutuş, fren mesafesi vs'de ciddi sorun çıkabilir.
Allah korusun bir kaza ya da arıza sonrası TESLA aracınızı garanti kapsamına almayabilir. Ek olarak, araç muayeneden geçmeyebilir.
Şu siteden iki lastik arasındaki boyut farklarını görebilirsiniz:
-
Bence arkadaş lastik boyutunu yanlış vermiş hocam, büyük ihtimalle 245/55/19 veya 255/55/19 yazacağına 205/55/19 yazmış. Aksini düşünmek istemiyorum zaten :)
-
Eski kasada hem BYD hem CATL vardı, bize gelenler CATL idi. Yenisinde sadece CATL'ın revize edilmiş olanı var
-
Bence yapmıyor..
Benim ev dağbaşında kapalı garaj -2 otopark katında. %100 şarj edip yola çıkıyorum. -2 den yeryüzüne çıana kadar 300-600 kwh arası enerji harcıyor ve aşağı inerken rejen yapıyor ama o rjen -2 kattan 0a çıkana kadarki harcadığı enerji. En fazla toplam -0.1 veya - 0.2 kWh kazanmış oluyor. 500 m sonra falan rejeni tamamen kapatıyor. freni patlamış kamyon gibi iniyorum rampayı. Aranızda balatası en erken bitecek SR benimki olacak muhtemelen.
Hatta evden işe 14 km .. normal zamanda genelde %1 batarya harcıyorum iniş yüzünden (bazen %2 küsuratlar sebebiyle) rejen yaptığı için, %100 şarj ettiğim pazartesi sabahları ise rejen yapmadığı için %2 harcıyor standart.
-
Eski model SRlerde de çok yüksek oranda CATL batarya kullanıldı , yanılıyorsunuz... Benimki CATL mesela
VIN in 7. hanesi E ise BYD, F ise CATL demek.
-
Yüzde 99 bile olsa rejen yapıyor o zaman ? Nmc bataryalar yapmıyor bunu yüzde 94-95 gibi açıyor rejeni.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tesla mobil servis deneyimim 2.kez kötü geçti tekrar, bir daha mobil servis kullanmayacağım büyükşehirlerde yaşamıyorsanız ve lift ile ilgili durumlarınız varsa başka illere çağırıyorlar ve bunu son dakika yapıyorlar ve verdikleri randevu tarihlerine uymuyorlar. Aniden program değiştiriyorlar ve sizin uymanızı bekliyorlar. Küçük illerde yaşayan arkadaşların dikkatine.
-
Anlaşılan Tesla Türkiyeye genelde CATL bataryalı Model Y göndermiş, 2023 yılında BYD blade kullanıyordu aynı model için SR üretimi ilk başladığında.
-
Arkadaşlar garaja priz çektirmeyi düşünüyorum. Bana saatte 5.5 veya max 7.5 kw civarı hız yeterli gelir. Elektrikçi hem 220V hem 380V şeklinde bir plan hazırlamış. 25m 4x6 şeklinde kablo yazmış. Sizce 380V çektirmek mantıklı mı yoksa bahsettiğim hızlar için 220V yeterli olur mu? Ya da ilerisi için 380V ayrıca çektirmek mi lazım? Kimileri diyor ki sözleşme gereği saatte 9kw'ı geçemezsin yeni sözleşme yapman gerekiyor diyorlar. Son 1 yıl aylık ortalamam 218kw. Bilgisi olan buradan veya özelden bilgilendirebilirse sevinirim.
Bir de 5.5 veya 7.5 kw için tesla mobile connector yeterli oluyor galiba değil mi? Bu cihaz için 380V gerekir mi?
-
ID4'ü neden beğenmediniz hocam? Fiyat olarak uygun diyorlar ?
-
ben rwd lr alacağım gibi min 3 yıl binerim şu vergi mevzularını çok düşünmek istemiyorum da,
bütçem 2.5-2.6 ydı zaten araç değiştirmek için sr da kovaladım ama olmadı bakalım düşüncem şu yani
lr awd 3.6-3.7 gibi qs ler daha uzun menzil düşük mtv olan aracı daha uyguna alıyorum tabi ses sistemi kötü falan ama böyle düşünüyorum
-
bununla tek faz 7kw a yakın alırsınız orjinal teslada o sekilde alır, ama 11kw olsun hızlı dolsun veyal ilerisi için 22kw olsun diyorsanız, 32a sigorta ile 3 faz çektirmeniz gerek ve 4x6 degil 5x6 toprak hatlı olması gerekir, o elektrikci 3 faz ve nötr hesaplamıs topraksız iş yaptırmayın.
kabloda önemli ÖZNUR KABLO, yangına karşı güvenli alev iletmeyen halojensiz H07Z1, NHXMH, N2XH tipi kablo kullandırın. az bi fiyat farkı var.
Öznur Kablo 5x6 NHXMH (Halogen Free)
Öznur Kablo 5x6 NHXMH (Halogen Free) | www.elektrikmarket.com.tr
buda 3faz 22kw şarj aleti ben bundan alıcam
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arslanplaza -- 20 Mayıs 2025; 17:16:4 >
-
Selamlar,
Ben de aynısını düşünüyorum.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X