Ben mobil servis ile yaptırmıştım. Dediğiniz yerlere ek bagaj iç trimine de isteyin. Komple söküp bant çekiyorlar. Ama sıfır ses olmuyor maalesef. |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2065. sayfa)


-
-
Konu sadece yeni modelin nekadara geleceğine dönmüş.Bence büyük mesele elektrikli aracın ülkede kullanım maaliyetinin içten yanmalının üstüne doğru çıkması.16 17 gibi rakamlara gelirse hakkaten şehir içi evden şarj etme imkanı olanlar dışında elektrikli araç kimse almaz.Bizim koca balina araçlarda şehir içine uygun değil çok kötü.
-
Gerçekten şehiriçi kullanım için gereksiz büyük model y o yüzden acelesi olmayan model Q beklesin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 27 Mart 2025; 10:17:44 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
İki yıla yakındır performans kullanıyorum. 45.000 km. oldu. Hiçbir bakım yapılmadı = 0 TL. Bakım maliyeti. Ayrıca benzinli aracımda var. 1.5 motorlu. Tesla mı sürekli dışarıda çoğunlukla da SC de şarj ediyorum. Buna rağmen yakıt tüketimi benzinli aracımın yarısından az. Evden şarj edebilseydim çok çok daha az olurdu.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şu an öyle ama benzin motorine çok zam gelmezken elektriğe gelen zam katlanarak şarj firmalarına geliyor.Tüm dünyada teşvikler varken bizde bu yok.Sadece elde bakım maliyeti kalcak bu gidişle avantaj olarak.
-
Haklı olabilirsiniz. Ancak ben mevcut durumu gerçek kullanıcı olarak belirtmek istedim. Gelecekde ne olacağını bilemiyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hopcam ben evden şarj ediyorum. 2 ayda 360 TL civarı maliyetim oldu. 3 defa şarj ettim. Ki birisi Şubat ayındaydı bunları, 2'si Mart.
Ramazan olunca sağa sola da pek gitmedik. Aslında kafamdaki plan şöyleydi, ayda 2 şarj 5000 kw sınırını da geçmemek adına evden, 1-2 şarj da dışardan şeklindeydi şehir için kullanımda.
Bu senaryoya uyacağım gibi duruyor. Bu da 1000-1100 TL aylık şarj maliyeti demek. %25 zam gelse dahi 1250-1400 civarına şarj etmiş olacağım.
İçten yanmalı aracımla en son 50 lt depoyu 2000 TL dolduruyordum ki 2 defa zam geldi benzine. 48 TL olarak düşünürsek 2300-2500 arası bir rakam demek tek depo. Ki minimumu sarfiyatım 1,5 depo oluyordu aylık, bu da 3800 TL civarına geliyor.
Şu an bakım maliyetleri, %10 avantajı vs. dediğimizde yine her türlü elektrikli araç avantajlı.
Gelecekte ne olur bilinmez gibi bir konu yok. Elektrik dediğimiz şey, özellikle evden kullanım için konuşuyorum tüm halkın kullanımında zaruri bir ihtiyaç. Benzin/motorin gibi hoyratça zam yapamazlar.
Ama elektrikli araç kullanıcılarının ev kullanımları konusunda farklı bir yol izlenebilir ilerde belki.
-
Ben polemik yaratmamak adına geleceğin belirsizliğini söyledim. Aslında ben de sizin gibi düşünüyorum. Her halukarda elektrikli araçların avantajını koruyacağını düşünüyorum.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Test surusune ne zaman acilacagi ile ilgili bilgi alan var mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
araçların ortalama üretim maliyetini 35bin doların (32bin eur) altına çektik diyen teslanın kendisi. tek parça şase üretimiyle daha ucuza araç üretimine geçiyoruz diyen de kendisi. ama ne hikmetse burada bir arkadaş var ısrarla almanyada fiyatı 38bin eur diyor, internette topladığı bilgileri (bazıları safsata) özet halinde sunan yapay zekayı önümüze koyup o da böyle düşünüyor diyor. her ülkenin durumuna göre fiyatlandırma yapılma ihtimalinin olduğunu hiç düşünmüyor. (örn: byd almanya/çin/tr fiyatı)
aracın baz fiyatının 1.450.000 TL altında olması gerekiyor. tesla eğer bu matraha sokmazsa togga çok müşteri kaptırır. togg zam yapmak istese zaten matrah güncellenmesi gerekir. rica ediyorum fiyat konusu tartışırken imkansız, olmaz, zinhar demek yerine mantık çerçevesinde konuşalım.
-
Şu SR'ın hiç değilse fiyatını bir yazsa da Tesla TR millet birbirini yemeyi bir bıraksa ya :D
-
araç bir üst dilime geçtiği anda 2400 oluyor ki bu baz fiyatı. 2.6ya kadar yolu olur. buralara çıkınca da tasarruflu/ekonomik/ulaşılabilir kısacası fp mantığı ortadan kalkıyor ve iş gösterişe dönüyor. sırf %10 diye fosil yakıtlı araçtan geçenler de oluyordu (mesela ben) ancak sr'ye 2500 verecek olsam (ki volt mimarisi konusunda rakipleri aldı başını gitti) muhtemelen bu tesla olmaz. o kadar da hastası değilim. fosilden bile devam ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vierna -- 27 Mart 2025; 12:6:56 > -
Sabah düşen haber :
Türkiye'ye gelecek tek motorlu yeni Tesla Model Y resmen sertifikalandı. Avrupa'da teslimatlar erken başlıyor.
Batarya: 62,5 kWh LFP
WLTP menzil: 500 km
Motor: 159/255 kW arkadan itişli
Karma tüketim: 13,9 kWh/100 km (19 inç jant)
Tesla'nın sene başında yenilediği popüler otomobili Model Y çok yakında önce Avrupa, ardından Türkiye'de yollara çıkacak.
Hem Türkiye'ye uygun 159 kW (Avrupa'da 255 kW) motorlu standart menzil hem de uzun menzil Model Y'ler için tip onayı çıktı. Bu araçlar sırasıyla YS6MR ve YS5LR kod adını taşıyacak.
Üretilecek tüm standart menzil Model Y'lerde CATL tarafından tedarik edilen yeni 62,5 kWh kapasiteli LFP batarya kullanılacağı da kesinleşti. Tek motorlu model böylece 500 kilometre menzil tahminiyle satılabiliyor.
Avrupa'da Model Y SR siparişi veren bazı müşteriler, mayıs olarak görünen tahmini teslimat tarihinin nisana çekildiğini paylaşıyor. En ucuz Model Y'nin beklenenden daha erken üretilmeye başlayacağı tahmin ediliyor. Zira üretimdeki tek seçenek olan Model Y AWD Long Range'de sipariş yoğunluğunun pek yüksek olmadığı, yeni siparişlerin birkaç gün içerisinde teslim edildiği görülüyor.
-
Halen Almanya sitesinde Haziran görünüyor. Mayıs bile değil.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Mehmet Şimşek bakanımız beyefendi de vergi almak için fikirler yüklenmiyor.
5000kw sınırını geçmiş yıldan planlayarak, belki ekonomi yapar sınır altına düşerim diyen yada sınıra yakın olanlardan yada az ekonomi yapayım sınır altına ineyim diyenlerden bile vergiyi alacaklar.
Şu akılı ülkeyi düze çıkarmak için kullansalardı bugün Norveç'tik.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam haberde avrupadaki SR siparişi verenlerin teslimatı nisan gözüküyor diyor. Yeni siparişler için değil sanırım.
-
Ayyyynneeen öyle.
Şimdi Togg'ları satıp sonra elektrikten vurma çalışması olabilir, bu mümkün.
Bu %10'lar da boşa yapılmıyor diye düşünüyorum bazen. İnşallah (pek inanmasam da) halkın faydasına ilerler süreç.
-
Yani madem işlem hızlanıyor. Yeni sipariş verecek olanların da 1 ay olsun belki erkene alınır diye düşündüm. Yani zaten sipariş verenleri erkene alacaklar ama verecek olanlarda değişiklik olmaması mantıklı değil. Haber hakkında kuşkuluyum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bu araba beni deli edecek.
Güncelleme geliyor, yapmasam rahatsız ediyor. Mecburen yapıyorum. Bugünkü kicikirik minör update tam 9 GB kota bitirdi. 1 saate yakın sürdü. İndirme %100 görünüyorken bile 5 dk bekledi tamamlanmasi için. 45-50 dk da yüklemesi tutuyor. Ne için kicikirik bir minör update.
Güncellemeleri LTE ile yapmalıydılar.
Yapanlar kontrol edebilir mi. 9 GB mı çekiyor. Yoksa bende arkada bilmediğim Internet yiyen başla bir şey mi var (Spotify kapatıp fm radyoya dönüyorum, navigasyonu kapatıyorum ama haritalar açık tabii)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet beyler kulis bilgisiyle geldim.
Bayramdan sonra matrah artışı kesinleşti..
Toggun tüm finansal tabloları yeni fiyatlamaya göre yapılıyor.
Yeni kredi oranlarına göre yapılacak kampanyalar bile hazır.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X