Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (2678. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
53.578
Cevap
1.388
Favori
3.556.608
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
103 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 26752676267726782679
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Muhendisbiri kullanıcısına yanıt

    Sadece gunes enerjisi ile arac sarj etmeyi dusunuyorsaniz yeterli verim alamazsiniz. Bunun sebeplerinden bir taneside urettiginiz elektrigi depolamak icin almaniz gereken akuler. Toplam sistem maliyeti cok pahaliya geliyor. Sadece arac sarji icin yapilacak bir is degil. Buyuk olceklendirip ayni zamanda evi beslemek icin dusunulurse bir nebze mantikli oluyor ama yapilan harcamanin geri donusu cok uzun suruyor.

  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Hava ve lastik sıcaklığı basıncı ciddi etkiliyor. Tesla soğuk lastiklerde 42 PSI öneriyor ama çoğu kullanıcı konfor için daha düşük basınç tercih ediyor.

  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Hocam sanırım lisanssız üretim yapıp şebekeye satmak da bir opsiyon. Yıllık ortalama tüketimin 2 katı kadar lisanssız üretim yapılabiliyor diye biliyorum, yanlış bilgi olabilir teyit etmekte fayda var.

  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt

    Sebekeye satabiliyorsunuz ama enerji dagitim sirketi o zamanda tasima ucreti yada benzeri bir ad altinda aylik bir para aliyor sizden. Hic bir anlami kalmiyor o isin. Cunku birde sebekeye satma girince isin icine yapilmasi gereken yatirim dahada artiyor.

  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Aracı aldığımdan beri hiç basınçlarla oynamadım. 42 ile teslim etmişlerdi. Şimdi sabahları 39 oluyor. Biri 38 görünüyor ama tek olduğu için uyarı vermiyor sanırım. Öğleye kadar evde olursam güneşin sıcaklığıyla 40 (soğuk) oluyorlar.

  • major24 M kullanıcısına yanıt

    Sensorler sadece lastik basinci belli bir degerin altina dusunce uyari verir. 1 tanesinde veya hepsinde olup olmadigina bakmaksizin.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cmkrcn -- 26 Ağustos 2025; 16:47:24 >
  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    38 e düşünce uyarı vermeye başlıyor dedikleri için öyle yazmıştım.

  • Konuyu düzenli olarak takip ediyorum, yurt dışı forumlarını da aynı şekilde inceliyorum. Model Y araç almak konusunda sürekli ikilem yaşamaktayım. Aylık kullanım şeklim üzerinden elektrik fatura ücretimi tahminlemekten, şarj istasyonu kurmak için gereken tüm araçlara ve hizmetlere kadar planladım ancak beni almaktan geri tutan hep bir nokta oluyor. (Kaldı ki almak istesem de şu an ülkemizde herkes almaya çalıştığından ne zaman alabileceğim de bir muamma).


    Bazı yabancı forumlar olsun bazı YouTube içeriklerinde olsun gördüklerim beni endişelendiriyor. Sıfır araç almışsın, teslimat noktasında bir de fark ediyorsun ki aracın ön yolcu camının tepe köşe kısmı kasanın dışarısında, araç resmen içeri yağmur vs. alacak noktada öyle duruyor. Ve bunu araç sahibi teslimat noktasındaki yetkili ile paylaştığında randevu oluşturup birkaç hafta içerisinde kendisine mobil servisin geleceğini söylüyor. Belki bilenler görenler vardır kendisi bilinen bir YouTube içerik üreticisi. Durum ile ilgili halen olumlu bir gelişme olmadığını aktardığını gördüm geçenlerde, aracı alalı birkaç hafta olmuş.


    Aracı teslim alırken artık nereye bakılması gerektiğini nelerin kontrol edilmesi gerektiğini ezberlemiş bir durumdayım. Bir araç teslimatında özellikle 2 milyon liranın üzerinde bir para ödeyerek aldığım bir araçta bu kadar titiz bir şekilde araç alma endişesi yaşamak yorucu geliyor.


    Amacım aracı asla kötülemek değil, bu markanın 2010 yılından beri ürettiği ilk modeli Roadster modelinden beri izler ve takip ederim. Gerçekten bu fiyata sunduğu minimalist ve teknoloji dolu araçlarla kendisinden çok daha köklü ve eski markaları gölgede bırakıyor.


    Servis ağının büyümesi, yedek parça tedariğinin hızlandırılması ve özellikle üretim aşamasında kalite kontrolün iyileştirilmesi ile belki bir gün teslimat konusunda yaşanan yoğunluğun azalması durumunda gönlüm rahat bir şekilde sipariş vermek istiyorum.





  • onurkarakas94 O kullanıcısına yanıt

    Kalite kontrolde sıkıntıları var. Tum araba firmalarını topluyorsun bir tane Tesla'nın piyasa değeri anca ediyor ama iste o markanin en cok satılan modelinde böyle sorunlar gorulebiliyor. Yakışmıyor cidden.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • onurkarakas94 O kullanıcısına yanıt

    Cok haklisiniz. Ama birde madalyonun diger yuzu var. Aracin teknolojisi, donanimlari goz onune alininca yanina yaklasan arac malesef yok. Keske olsa eminim bir cok insan, buna bende dahil, sirf saydiginiz sebeplerden o markalara kayardi.


    Evet bende cok duydum teslimatta sorun yasayanlari. Oraya gidipte aracini teslim alamayanlardan, bir suru sorunla teslim alanlara kadar. Elbette bu kadar para verdikten sonra insan aldigi aracta en ufak bir sorun bile gormek istemez, bu konuda aksini soyleyen cikmaz sanirim ama ben eger bu sorunlar cozulecek gibiyse hala Tesla almayi isterim ki aldim hemde OTV den dolayi sisen fiyatina ragmen.


    Servis sorunu, parca tedarik sorunu Adana yasayan bir insan olarak ozellikle beni endiselendiriyor ama daha oncede yasamadigim bir sey degil. Bundan bir onceki aracimda EV idi ve koltuk masaj mekanizmasindaki sorun yuzunden tam 45 gunden fazla parca bekledim. Koltugun ortasindaki sorun yuzunden resmen kambur sekilde araci surdum bu surede. Teslanin yaptigi evet yanlis ve hatta artik kanun koyucularin bunun uzerine gitmesi ve baski yapmasi lazim ama hepimiz biliyoruzki bu olmayacak. Ben bir yerden sonra Teslanin bizim icin olmasa bile artik bu sekilde satis sonrasi hizmetlerini devam ettiremeyeceginin farkina varip bazi onlemler alacagini dusunuyorum cunku bu sekilde maliyetleri artiyor. Forumdan bazi arkadaslar bahsetmisti Tesla shoptan aldiklari urunler bile parca parca kargolanmis. Sirf bu bile firmanin siparis basina hem masraflarini arttiriyor hemde isgucunu sacma yerlere kaydirdigindan dolayi gecikmeler yasamasina sebep oluyor.


    Uzattim biliyorum ama gorulen o ki deneme yanilmayla bir sistem oturtmaya calisiyorlar ve her konuda olan yine tuketiciye oluyor.





  • major24 M kullanıcısına yanıt
    Ben de Ankara’da sıcaklıkların düşmesiyle aynı uyarıyı alıyorum. Hatta geçen sabah çiçekçiye süslemeye gittiğimde aracın sol tarafı doğuya bakıyordu, 1 saat sonra sol tarafın basınçları yükselmişti

    Araçta yedek lastik yok, tamir kiti de yok. Ben osram marka çakmaklığa takılan kompresörden aldım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Ben Ankara'da bugun öğle vakti 2-3 km gittikten sonra lastik basınç uyarısı aldım.Uzun süredir 41 gösteren lastikler bugun 37-38 e düşmüştü.6 aydır ilk kez bu uyarıyı aldım ve şaşırdım.Sonrasında epey yol gittim havada sıcaktı ama eve döndüğümde yine yükselmedi.Rejen göstergesinin yanında halen turuncu ikaz uyarısı duruyor.Sanıyorum herkeste olan ve yazılımsal bir şeydi.

  • wwtr W kullanıcısına yanıt

    Size cvp yazdıktan sonra araca bindim. Ben de İstanbul'dayım, sizdeki gibi bende de 4 lastik basıncı 38 inmiş. Kapalı otopark sıcaklığı 25 dereceydi. Bir süre kullanınca 39'a çıktı. Benzincide 40 psi'a getirdim. (42'ye göre sanki biraz daha konforlu oluyor ya da en azından bana öyle geliyor)

  • Merhaba arkadaşlar

    Tesla kayıt açmasak bile olay veya laza zamanı 10 dk öncesine kadar veriyor.
    Bunu nasıl kullanıyoruz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Liveboy34 kullanıcısına yanıt

    Lastiğe çivi girmiş olabilir, hala düşükse lastikçiye gitmenizi tavsiye ederim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dün forumda Tesla'da özellik talebinde bulunabileceğimiz bir yer var mı diye sormuştum, bugün araştırırken şöyle bir haberle karşılaştım:



    not a tesla app
    Tesla Building Tool for Owners to Submit Feature Requests
    https://www.notateslaapp.com/news/3040/tesla-building-tool-for-owners-to-submit-feature-requests
  • Arkadaşlar daha önce de sormuştum ama cevap alamadım, bize araçla verilen AC şarj kablosu 7 veya 7.5 metre değil mi?

  • Arkadaslar 2025 Juniper Tesla Model Y Deep Blue Metallic 7000 km deki aracimi satmak istiyorum.Araca extra seramik ve Oracal on yan 2 cam NT advanced cam filmi ve On cama Oracal WS70 isi kesici cam filmi yaptirdim.Eger ilgilenen olursa DM atsin




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dr.AzmiCansever -- 27 Ağustos 2025; 8:52:23 >
  • cmkrcn kullanıcısına yanıt

    Ben aracı teslim aldıktan sonra fark ettim ki kelebek camlarımdan birinde izler var ve normalden fazla çıkıntılıydı sivri kısmı araçtan (muhtemelen çift camın iç yüzeyinden.. ) mobil servis kaydı açtım. İlk başta atıyorum 1 ay sonrasına randevu tarihi belirlese de 2 hafta içinde gelip kontrol etti mobil servis. Baktı alkolle geçiremiyor, parça siparişi verdiler ve en yakın anlaşmalı servise çağırdılar (başka ilde). Neyse 1 günlük yıllık izin alarak gittim, kelebek camı değişti geri geldim 1 hafta sonra fark ettim ki çıtanın bir kısmı araçtan ayrılmış, tam yapışmamış. Tekrar kayıt açtım ki bu sefer 2 ay sonraya ilk tarih verildi. Ve muhtemelen gene 1 günlük yıllık iznim gidecek çünkü camcılar cumartesi günü gelmiyormuş.


    Konuyu şuraya getireceğim. Muhtemelen servis sorunları arttıkça tesla biraz daha bu alana ağırlık verecektir, vermelidir. Ama biz geçmişte ne gördük ? Falanca kişinin araç camı kırılıyor ve mobil servis adamın garajına geliyor ve camını garajda değiştiriyor, yani servis ayağına geliyordu. Tesla'nın, anlaşmalı servisleri başıboş bırakmaması kontrol etmesi lazım. Ben, ustanın hatası yüzünden tekrar oraya gitmek zorunda olmamalıyım. Yerinde işlem yapılması gerekiyorsa da hafta sonları da hizmet vermeli.


    Kendim için konuşmak gerekirse, ilerleyen süreçte arızalar arttı, canıma tak etti satıyorum desem, yerine alacağım araçta arkama bakmamak için kafadan 3-3.5 milyonu gözden çıkartmam lazım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi major24 -- 27 Ağustos 2025; 8:54:23 >




  • her aracın avantajları ve dezavantajları var, tesla'nın dezavantajları daha çok günlük kullanımda değil olağanüstü durumlarda ortaya çıkıyor. bunu bilerek tercih ettikten sonra bir sorun yok. bizde 2 araç var, tek araç olsa alır mıydım? büyük bir soru işareti olurdu kafamda. kaza vs durumunda 2-3 ay araçsız kalabilecek durumum yok tek araçla.


    sigorta firmanız iyi olsun diye yüklü bir bedel ödersiniz ama hiç kaza yapmazsanız, ucuz olan firmadan tek farkı ödediğiniz yüklü ücret olur. servisi iyi yedek parçası bol diye araç alırsınız ama kaza olmadıkça önemsizdir.


    ben 2016 model makyajlı corolla ile ufak bir kaza yapmıştım, ön nikelajlı panjur için 3 hafta beklemiştim. her sokakta 5 tane olan megane sedan'ın "yetkili" serviste 2 ayrı periyodik bakımda birinde polen filtresi yoktu, birinde triger seti yoktu, ikisinde de parça gelince servis telefon açıp randevu verip tekrar çağırdı. bluedci megane sedan ile adblue yüzünden yolda kaldım, çekici ile servise çekildi araç. şirketteki skoda octavia'nın ön park sensörü 120.000km boyunca arıza verdi, her bakımda söylendi, defalarca iletildi, her seferinde, sensörü temizleyin, tamponu vurmuşsunuzdur, başkası gelip haberiniz yokken vurmuştur gibi saçma cevaplar veriyorlardı. bilgisayara bağlayınca ön sağdan ikinci sensör diye belirtiyordu da. araç kiralama süresinin sonuna kadar öyle kaldı ve öyle gitti... sensör arıza verince düşük hızlardaki acil durum frenleme falan da devre dışı kalıyordu.


    bir önceki aracım peugeot 408 için servis ve yedek parça ile ilgili çok şikayet okudum. aynı araçtan müdürümde var, yetkili bayinin 2. elinden aldı, alırken koltuk ısıtmasının arızalı olduğu, garantiden yapılacağı söylendi ama tam 4 kere servise çağırıldı, her seferinde parça yanlış geldi, eksik geldi, tekrar gelin bir fotoğrafını çekmemiz lazım denildi ve halen çözülemedi 6 aydır. periyodik bakım randevusunu bile 1-2 hafta sonrasına veriyorlar.


    evet tesla'nın ciddi bir servis ve parça sıkıntısı var. ancak diğer markalar da çok farklı değil, servis var, parça yok. şikayet sitelerindeki şikayetlere bir bakın derim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 27 Ağustos 2025; 9:36:4 >




  • 
Sayfa: önceki 26752676267726782679
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.