Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1528. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
15 Misafir (3 Mobil) - 12 Masaüstü3 Mobil
5 sn
45.722
Cevap
1.195
Favori
2.993.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 15261527152815291530
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt

    Bizim mahallede voltrun 120kw 4,95tl/kw görünüyor. Voltla da yazan böyle.

    Miggo 22kw 5,5tl

    Zes 22kw 6,49tl


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EUS E kullanıcısına yanıt

    Aynen hocam kw bazlı biraz yüksek kalmaya başladı ama elektirikli Opel Corsa ile bir ara Kocaeli Sakarya tarafındaki istasyonları test ve kontrol amaçlı yola çıktığımda Zes en güzel yerlere ve temiz +hızlı cihazlara sahip firmaydı. Körfez manzaralı Pausepark en beğendiğim istasyon oldu. Istanbul yönüne doğru da inşallah Hereke Gülpınar tesislerinde de açarlar.


    Altta 3 fotoğraf ise E-şarj istasyonlarına ait. Bir elektirikli araç sahibinin bulunmak istemeyeceği yetkili servis ve izmit sanayi içinde istasyon kurulmuş. Oranın 1 2 km ilerisinde İzmit outlet center var mis gibi koskoca geniş alanda ama sanayi ne alaka anlamadım :)


    Sanayide görseniz yerler motor yağı, Hondacılar müzik açmış arabayı bağırtıyor, Şahin sahibi gençler lastik yakıyor motor sesleri , bir yandan Ford Transit'in dpf ini temizliyorlardı sanırım dumana boğuldu ortam vs o gün neydi ya TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    En son fotoğrafta da Carrefour'un çöplerini , ürün kutularını attıkları yere koymuşlar, yosunlu duvarlar , pis koku vs TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    Bence şarj ederken geçirilecek zamanı da düşünürsek istasyonların konumları da fiyatlar kadar tercih sebebi.


    Zes'e kalp bırakıyorum TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FA876DFFE -- 24 Haziran 2024; 7:39:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • redbee R kullanıcısına yanıt

    Alıntı

    metni:
    neyse. LR ve P dibi gordu ve kesinlikle daha da inmeyecek. Ilandaki arac sayisi da her gecen gun azaliyor. 5-6 aya oturur. Juniper de ancak 2025 haziranda TR ye giris yapa


    Kesinlikle inmeyecek diye bir durum yok hocam 1.6 1.7 bandına da gelebilir sıkılaşma sürecinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zooe -- 24 Haziran 2024; 8:13:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen gün çanakkaleden dönerken Malkara-Tekirdağ arası şark ederim diye düşünmüştüm, yaklaşırken istasyonlara baktığımda ard arda 2 e-sarj istasyonu da arızalıydı. Lokasyon önemli tabii ama cihazların çalışıyor olması daha önemli. E-şarj benim için sınıfta kaldı. Şimdi baktım birisi hala arızalı.


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkerem -- 24 Haziran 2024; 9:19:59 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Gukidoki G kullanıcısına yanıt
    Ahahah port bagaj siparişleri olduğuna da eminim hocam. Hele bir arabayı alalım da, çaresine bakalım demişlerdir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracı aldım alalı oto yıkamaya bırakmamıştım, bugün bırakmam gerekecek , ekstra bir şey yapmama gerek var mı aracın kilidini açmak dışında. Sarj portu sorun olur mu bilemedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Servis bölümünde araç yıkama modu var.Onu yapın yeterli.

  • Merhaba,


    Bayram tatilinde İstanbul'dan Viyana'ya Tesla ile gidip döndüm. Bu tür seyahatlerle ilgili bazı küçük bilgiler ve deneyimler sonraki kullanıcılar için çok yardımcı olabilir. Ben de kısaca sizler için özetledim. Umarım ihtiyacı olanlara yardımcı olur.


    Tesla Model Y, uzun yolda hiç üzmedi ve yormadı desem yeridir. Aracın iklimlendirme kalitesi, büyük ekranı ve haritası, ses sistemi, bağlantı özellikleri, Tesla Supercharger ağı ve bagaj genişliği çok başarılıydı. 4 kişilik bir aile olarak keyifle seyahat ettik.


    ### İstanbul - Viyana Yönü


    **Tesla Model Y Long Range 19 Jant 2023**


    - Tüm rota gidiş dönüş Tesla Supercharger ağı kullanıldı.

    - Bulgaristan ve Sırbistan’da şarj ücreti yok. Evet, ücretsiz :)

    - Macaristan ve Avusturya ücretli.


    ### Otoyollar Hakkında


    - Bulgaristan Vignette online satın aldım.

    - Sırbistan otoyollarında nakit veya kartla ödeme yapabiliyorsunuz.

    - Macaristan Vignette online satın aldım.

    - Avusturya Vignette: Sınırdan çıkınca 1 km sonra Shell'de aldım ve cama yapıştırdım. Online olanları önceden halledebilirsiniz.


    ### Sınır Geçişleri Hakkında


    - **Türkiye-Bulgaristan Kapıkule**: Yoğun değildi, 1-2 saat sürdü. Gidiş-dönüş aynı.

    - **Bulgaristan-Sırbistan**: Yoğundu, 1-2 saat bekleme. Dönüşte 1 saat.

    - **Sırbistan-Macaristan**: Yoğundu, 1-2 saat bekleme. Dönüşte 2.5 saat.

    - **Macaristan-Avusturya**: Kontrol yok, serbest geçiş.


    Sınırlarda yurtdışında yaşayan kardeşlerimizin geliş-gidiş dönemlerine denk gelirseniz yoğunluk yaşayabilirsiniz. Biz Macaristan-Sırbistan sınırında 2.5 saat bekledik. Bir başkası ise 40 dakikada geçti, 2 saat arayla farklı yoğunluklar olabiliyor.


    ### Sigorta


    Bulgaristan’da yeşil sigorta Türkiye’ye göre daha ucuz fakat kapsadığı ülkelere dikkat edin. Sigorta kağıdının altında belirtilen ülkeleri kontrol edin.


    Ortalama Tüketim 19.5kw Otoyol sürüş hızı 110 veya 130km hız limitine göre ağırlıklı 130km sürat.

    4 kişi bagaj dolu.

    Gündüz yolculuk ağırlıklı yaptım çoğunlukla.Sıcaklık 35-39 derece.Klima 20.5 derece sabit ayarlıydı.



    ### İstanbul - Viyana Şarj Noktaları ve Tüketimi


    - **Evden**: Şarj %100

    - **Edirne**: 36 kW, otelin otoparkında araba başında zaman geçirebilirsiniz.

    - **Plovdiv, Bulgaristan**: 35 kW, otelin otoparkı güzel, araba başında zaman geçirebilirsiniz.

    - **Sofya, Bulgaristan**: 49 kW, Paradise Center AVM otoparkında.

    - **Aleksinac, Sırbistan**: 52 kW, Bosphorus Otel otoparkında.

    - **Belgrad, Sırbistan**: 53 kW, Ava Shopping Center'da.

    - **Szeged, Macaristan**: 44 kW, devasa bir süpermarketin otoparkında.

    - **Gyor, Macaristan**: 42 kW, OMV petrol istasyonunda.


    ### Viyana - İstanbul Yönü Şarj Noktaları ve Tüketimi


    - **Parndorf Outlet, Avusturya**: 44 kW.

    - **Törökbalint, Macaristan**: 48 kW, gece 22’den sonra girdim, deneyimleyemedim.

    - **Szeged, Macaristan**: 43 kW, market otoparkında.

    - **Ava Shopping Mall, Sırbistan**: 74 kW.

    - **Aleksinac, Sırbistan**: 48 kW, Bosphorus Otel otoparkında.

    - **Sofya Paradise Center**: 43 kW.

    - **Edirne**: 47 kW.


    Toplamda 3200 km yaptım ve evden çıkarken Trip A'yı sıfırladım. Toplam 4000 TL civarında şarj harcamam oldu.

    Tesla cep uygulamasında şarja tıklarsanız geçmiş kısmında tüm tüketimleri görebilirsiniz.

    Bulgaristan ve Sırbistan Tesla Superchargerlar Tesla araçlara ücretsizdi.


    ### Dikkat Edilecekler


    - Araç şirket adınaysa imza sirküsü veya vekaletname.

    - Yeşil sigortayı Türkiye’den yapın. Sırplar Bulgar yeşil sigortasını kabul etmiyor.

    - Yanınıza muhakkak yiyecek ve içecek bir şeyler alın, sınır beklemeleri ve yolda kazalar gibi sebeplerle beklenmedik gecikmeler yaşanabilir.

    - Teker için kompresör ve tamir kiti olsun. İhtiyacım olmadı ama bilemezsiniz.

    - Sağlıkla ilgili basit ilaçlar yanınızda olsun.

    - Asla alkollü araç kullanmayın. Yola çıkacağınız gün tedbirli olun, sürücünün dinç ve enerjik olması yolu rahatlatır. Uykunuzu iyi alın.

    - Şarj nedeniyle 2-3 saatte bir durmak zorundasınız.


    ### Yardımcı Olabilecek Küçük Notlar


    - Yol Viyana'ya kadar dümdüz otoyol. Bazı bölgeler çok sakin, bazı bölgeler yoğun.

    - Genelde gittiğim şehirlerde aracı otoparka çektim. Şehir içinde araçla fazla gezme ihtiyacım olmadı. Otopark pahalı, toplu taşıma daha pratik.

    - Otelleri booking.com ve hotels.com'dan aldım. Her iki platformda da fiyat kontrolü yapın, aynı otel farklı fiyatlarla sunulabiliyor.

    - Tesla yolda hiçbir sorun çıkarmadı. Otomatik pilot uzun otoyol sürüşlerinde çok işime yaradı ve sürüş yorgunluğu neredeyse olmadı.

    - Yurtdışında Tesla'daki SIM kart kısıtlı çalışıyor. Araçla iletişim kurabiliyorsunuz ama bazı yerlerde hiç çalışmadı. Telefonumdan Tesla'ya sürekli Wi-Fi açtım.

    - Matrix farlar otobanda gece harika performans sergiliyor. Klima çok iyi çalışıyor, arabada 4 kişiydik ve hiç şikayet olmadı. 36-40 derece arası sıcaklıkta bile konforluyduk.

    - Kısa süreli şarj beklemelerinde klimanın "açık bırak" modunu kullanmanız konforunuzu artırır. Araca binmeden 5 dakika önce soğutmayı uzaktan açın.

    - Tesla Supercharger ağını kullanırken şarj için sadece soketi araca takmanız yeterli. Kredi kartı bilgileriniz Tesla uygulamasında kayıtlı ve güncel olmalı.


    Umarım bu bilgiler işinize yarar. İyi yolculuklar!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cetvel -- 24 Haziran 2024; 10:39:35 >




  • Draqonn kullanıcısına yanıt

    yıkama modunu açın, yoksa su çarptıkça kapak açılıyor..

  • Arkadaşlar ikinci el Tesla Model Y alırken dikkat etmem gereken hususlar nelerdir? Verebileceğiniz tavsiyeler var mıdır? Sıfır SR almak istiyordum ancak ikinci el LR alma ihtimalim de var şu sıralar.

  • Gravaze kullanıcısına yanıt
    8 sene 192 bin km batarya garantisi var elektrikli araç diye dikkat edilmesi gereken özel bir durum yok. Araçlar çok yeni zaten boya kaporta kontrolü yaptırsanız yeter. Bir de sr’de alma düşünceniz varsa yılbaşına doğru tesla stok eritmek için çok iyi kampanyalar yapıyor. Seneye juniper gelecekse fiyatlarda düşüş olabilir. Model 3’de değişim zamanı 10 bin dolar civarı indirim yaptılar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • cetvel C kullanıcısına yanıt

    merhaba

    çok değerli bilgiler. iki üç aya karadağ - bosna hersek yapmayı düşünüyorum. biz de 4 kişilik aileyiz. güvnelik ile ilgili herhangi bir sıkıntı yaşamadınız değil mi? yolculuk öncesi aklıma takılanları da eğer müsaitliğiniz olursa özelden sorarım.

  • Güvenlik konusunda sorun yaşamadım.Arabamı sürekli ücretli otoparka koymaya çalıştım.Bulgaristan ve Sırbistan'da ekstra dikkatli, olmakta fayda var.

  • ESER14 kullanıcısına yanıt

    Yazdığım ücretler DC şarj ücreti. Ac şarj daha ucuz oluyor. Voltrun'da 4,95'lik üniteyi ev ya da iş olarak seçerseniz ek indirim de oluyor.

  • Zooe kullanıcısına yanıt

    Benim şahsi fikrim oydu.


    Arz-Talep meselesi.


    Sıfır LR ve P satılmıyor. Dolayısıyla piyasaya giren araç sayısı azaldı. Heves uğruna alanlar da sattı. Şimdi gerçek sahipleri kullanıyor.


    Ilandaki araç sayısı da azalıyor.


    SR - LR ve P farkı da vakit geçtikçe daha çok hissedilecek. LR ve P olması gereken değere geri gelecek.


    Tabi tersi de olabilir. Bu benim gözlemim.

  • cetvel C kullanıcısına yanıt

    Harika bir paylaşım. Teşekkür ederiz.

  • vires kullanıcısına yanıt
    Selamlar, elektrifikasyon konularında pek bir çekincem yok. Testine vs de gittim çok beğendim açıkçası aracı. Sıfır SR düşüncem de vardı ancak LR'in cazibesi beni biraz daha kendisine çekiyor. 2023 model LR bir araç düşünüyorum, mtv dezavantajını bir sene daha çekerek daha yüksek kapasiteli bir araç alma fikri cazip geldi. Ama düşündürüyor zira şu anda senelik 1450 tl mtv ödüyorum 1.2 tsi leon aracım için. Henüz karar veremedim ama bakacağım ikinci el LR ve sıfır SR konusunda çok kafam karışık.

    İkinci el için çekincelerim şarj bağlantı soketlerinin vs bakılacak bir yeri var mı? Aracın bildiğim kadarıyla anahtarı değil kartı var ve app üzerinden de kullanılıyor. Aldıktan sonra ilk kullanıcısının app'inin yetkili olup olmadığına bakmam gerekir mi? Kart kaç adet geliyor, kopyalanabiliyor mu, burada dikkat etmemi gerektirecek bir husus var mı? Tesla özelinde menülerden şuraya bak vs diyeceğiniz bir durum var mı? Daha ziyade bu tip meraklarım var, ilginiz için teşekkür ederim.


    Test sürüşümden bir fotoğraf:
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025


    SR düşünürken bu aracı hem sakin hem de performans modunda deneyince güçlü modun ivmelenmesine aşık oldum. Bir de LR değil Performance olsa dibim düşerdi sanırım. SR de alsam bir süre sonra beni keseceğinden eminim zira sakin kullanırım ama işte durum böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gravaze -- 24 Haziran 2024; 13:40:50 >




  • Model Y LR den Yeni Standart range e geçen var mı aramızda acaba veya bunu deneyimleyen birisinin tecrübesini bilen var mı ? Yapılan takas performans ve menzil açısından tatmin edici oldu mu

  • Gravaze kullanıcısına yanıt
    Her şey garanti kapsamında olduğu için araç kaza ile hasarlanmamışsa şarj bağlantılarına, bataryasına vs. bakmaya gerek yok. Aracın noter devrini yaptıktan sonra tesla uygulamasından da araç devri yapılıyor. Uygulamada aracı devret kısmı var. Sonra araca da factory reset atıyorsunuz sıfırdan sizin hesabınızla başlıyor, ikinci el telefon almaktan farkı yok. Kart iki tane veriliyor ama Model Y telefon anahtar, anahtar kart ve dörde kadar kumanda anahtarlık dahil toplamda 19 anahtarı destekler. Kartların tanesi 450-500 tl civarı, tesla servislerde satılıyor. Aracın hangi kartla ve telefondan kimler tarafından kullanılabileceğini ayarlıyorsunuz. Yani bütün yetkileri vermek sizin elinizde. Kartların da yetkisini kaldırıp sonra tekrar yetki verebilirsiniz. Bu aracı örneğin servise götürdüğünüzde aracı servis çalışanı alıp gidiyor sizden anahtar, vs hiçbir şey istenmiyor. Standart araçlardan farklı olarak her şey tesla uygulaması üzerinden verilen yetkilerle yürüyor. Çok pratik bir araç alın memnun kalırsınız. Mtv konusu, lr veya sr almak tamamen kişisel beklentilerinizle ilgili.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 15261527152815291530
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.