Arkadaşım Şimşek, vergiyi kurumlardan almanın yolunu arayacak, yok öyle 10milyona okul yaptırıp 100milyonluk vergi borcu sildirmek… < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1445. sayfa)



-
-
Öyle bir devir uygulaması yok, 1.Derece kan bağı olması gerekiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hem bmw hem mercedes çalışanlarına ve bayilerine %10 ile araç veriyor şu anda. Teyitli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gunaydin,
O zaman ilerleyen zamanda kesin gelecek. 2.8-2.9 arasi musteriye sat. Kendi calisanina 1.9 dan ver. Ben yikardim ortaligi. Cidden kabul edilebilir bir sey degil. Bari sessiz yapsalardi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Go-e tavsiye ederim; mobil uygulaması da çok kullanışlı ve sürekli güncelleme alıyor.quote:
Orijinalden alıntı: dasarumMerhaba,
Mayıs sipariş verdiğimiz için daha henüz ortada birşey yok ama şarj konusunda ön hazırlık için birkaç video, inceleme vs baktım. Go-e flex taşınabilir olduğu için daha uygun geliyor, ancak Tesla Wallbox'ın da girişine trifaze fiş takıp, yazlığa götürüp oradaki trifaze prize takmak mümkün olur sanırım. Hem evdeki bağlantıyı hem de Wallbox'ı bu şekilde mobilize etme konusunda danışabileceğim, tecrübeli
İstanbul'da önerebileceğiniz ücretsiz keşif veren firma var mı?
Bir de bu Tesla Wallbox'ı yurt dışında yarı fiyatına. Ordan getirsek, arıza durumunda Worldwide garanti Türkiye'de geçer mi bilginiz var mı?
Küçük, hafif bir cihaz.
Tesla Wallbox’da dediğiniz şekilde kullanılabilir ama sanki mobilite olacaksa ilk tercih olmamalı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 26 Mayıs 2024; 10:19:36 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Günaydın, iyi pazarlar.
Tesla yaptıkça söylenmedik şey bırakılmadı. Hadi bakalım buyursunlar, daha ne kadar yalamayacaklar tükürdüklerini veya daha ne kadar dik tutacaklar enseyi göreceğiz. İkinci elleriymiş marka değeriymis. Döviz bu seyrinde olduğu sürece zaman kazanmaktan başka şey değil yaptıkları. Nisan ayında gelecek I.D.lerden hala ses yok. Peugeot da E-3008'i geciktirebileceği kadar geciktirecek gibi görünüyor. %10 ÖTV ile araç satarken %80 ÖTV ile araç satamazsınız. Sadece %10 ÖTV ile de araç satabilecek haliniz yok, ne parkınız müsait ne vergi sistemi. Daha çok karışacak hepsinin planı programı. Yaz dönemi böyle kilitlendirlerse sonbaharda yaprak kımıldamaz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
%10 otv harici ulkede hak ettigi paraya satılan cok az araba var. Örnek verdiginiz 1.6 mercedes c serisi de 100 bin dolar. LR ve performansa göre o daha da hak etmiyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Üstüne lüks markalar ülkemize özel $100k dolar parayı alıp aktif sürüş yardım sistemlerini ülkeye getirmiyorlar. $100k dolara araç satıyor, arabada sadece cruise control var. Bize özel donanım kısıyorlar. Berk hocam yukarıda bahsetti, %10 ÖTV’ye sokulan miniden kesilen donanımları bir görseniz dudağınız uçuklar.
onun haricinde, başka bir üyenin de dediği gibi, cevap verdiğiniz üye sahte üyeliklerle konuya gelip konudakileri trollemekten başka amacı olmayan birisi. O yüzden zaten konuda takılanların büyük bir kısmı kendisine cevap bile vermiyor. Do not feed the troll :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Max_Kolesne -- 26 Mayıs 2024; 10:55:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaş Türkiye'de yaşamadığı için 1 senedir sallıyor. Biz $100k veren Range Rover Sport alır söyleminden sonra bıraktık parasal mevzuuları. Hala $100k Range Rover Sport arayan olabilir, aramasın. Yavaştan insafa gelip yauu Türkiye'de neler olmuş dedikçe Range'den vazgeçip C Serisine geldi ama buradan da Astra / Golf hattına gelmesi yakındır.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Günaydın,
Açıkcası Go-e flex sanki isinizi daha çok görecek gibi gözüküyor. Gen3 taşımak vs yerine bu daha mantıklı olacaktır. Yurtdışından alınan Wallbox'ların garantisi sanırım burada geçmiyordu. Tekrar bir sormam gerek.
-
İyi pazarlar,
Kesinlikle öyle. Çünkü şu an bütün dertleri %10 dilimdeki Tesla ve Togg'un ellerindeki müşteri portföyünü kendine çekmesi durumu. Premium alıcı artık bunları yemiyor. Çünkü 2.8-2.9'a ix1 alacak kişi bu fiyatlara gelene kadar çok daha verimli elektrikli araçlar alınabileceğini biliyor. Ayrıca üzerine 300k koysa hatta biraz daha az içten yanmalı 1.5 170hp Mild Hybrid modelini alabiliyor. Ben de olsam onu alırdım. Kaldı ki biz de bir tane var. Fazlasıyla memnunuz. Burada Premium vs diye ayırmıyorum. Çünkü verimlilik benim için her şeyden önemli. Kaldı ki son birkaç aydır Premium elektrikli tarafı perişan halde. Değer kayıpları ortada. Şimdi bunu tersine nasıl çeviririz derdindeler. Ellerinde ix1leri satamadıkları için el altından personeline %10 dilimde vermeyi biliyorlar. Ben ix1 sahibi olsam ciddi diyorum Showroom'u basardım.
Çünkü bu şu demek. Yakında %10 dilime bu aracı sokacağız! Yoksa neden personeline 6 ay satmama şartı getirsin ki? Daha önce hep bunu yazdım yine yazıyorum. EQA,EQB,IX1,IX2 bu araçların hiçbiri %40 dilimde satılacak araçlar değildi. Kimse bana müşterisini korumaya çalıştı vs demesin. Hep kar odaklı bunlar. Bu araçların hakkı hep %10du. Mini Countryman Electric kalitesiyle Max %10 dilimde satılabilirdi. Daha öncede söyledim. İki ay önce ben %10 da geleceğini biliyordum. Bütün youtuberlar vs bunu sanki yeniymiş kampanyaymış gibi lanse etti. 2.490'a ambiyans aydınlatmasız Mini Electric elektrikli aracı alacak varsa plaket verilmeli. Yani tabii ki o da %10 dilime düşürülüp 1.910lu fiyatlara düşecekti. Ben ilk sipariş verenlerden biriydim. Düşünsenize 1.930 benim ilk alım fiyatımdı. Tesla geldiği gün onlarca iptal geldi. Hatta komik olan ben test sürüşü yapmasaydım ödemeyi yapacaktım. Sonra fiyat 1 hafta içerisinde 1.890'a kadar düştü. Çünkü Tesla Model Y Sr her şeyi alt üst etti. Bu ay Mini'de iyi satış rakamları gözükebilir. Ancak o sadece %10 dilimde olduğu sürece. Bunun dışında asla ne o kaliteyi ne de o verimi sunabilecek bir araç değil. Diğer markalarda dediğiniz gibi beklemede. ID4 ve ID 5 lansmanı ertelenmiş. Hem Togg hem de Tesla ile bu konuda gurur duyuyorum. Umarım bu şekilde devam ederler. Gerçekten piyasaya yön verecek iki doğru marka budur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkolo88 -- 26 Mayıs 2024; 11:18:53 >
-
Cevabınız için teşekkürler. Ben de Go-e Flex düşünüyorum, üstelik yurt dışı fiyatı buradakinin yarısı. Tek düşüncem, Wallbox'ın Tesla ile haberleşebilme ayrıcalığı ve OTA güncellemeleri. Zaten yurt dışı karşılaştırmalarda bu özellik öne çıkarılmış.
Bir de Wallbox specific olarak 11,5kW, diğerleri 11kW ile şarj ediyor. Pilin tam istediği gücü veren Wallbox pazarlama stratejisi mi yoksa pil ömrüne uzun vadede korumak için mi emin değilim, bu konuda herhangi bir yazı da bulamadım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dasarum -- 26 Mayıs 2024; 12:41:57 > -
Ben de aynı düşüncedeyim. Ancak Tesla'nın araçla haberleşme özelliği ve Wallbox'ın tam olarak 11,5kW, diğerlerinin 11kW güc ile şarj edebiliyor olması uzun vadede pil ömrünü kısaltır mı?
-
6 ay satamama şartıyla kendilerince kendi markalarının ikinci elinin çakılmamasını sağlamaya çalışacaklar da tutamazlar. O kadar aracı alacak personelleri mi var ya da o personele bu araçları alabilecek maaş mı ödüyorlar? Bir başka olasılkta bu 6 ayda Maliye tarafına lobi yapıp %10 ÖTV'yi ortadan kaldırtıp hepsini %40 filan yapmaya çalışacaklar ya da dövizde yukarı yönlü hareket bekleyecekler. 7 Temmuz güvenlik kriterleri nedeniyle en pahalı donanım olan güvenlik donanımlarını da kısamayacaklar. Bu fiyatları düşmelerinin pazarın genel hayrına olduğunu umarım anlarlar. Müşterilerinin aldıkları noktadan fiyatlar düşebilir ama 2 - 3 seneye aynı müşteri yine araç alacak ve o zaman cebinden çikacak para belki güncel yüksek rakamlardan daha düşük meblağlar olacak. İkinci el ile sıfır km araçlar arasındaki makasa odaklanmayı öğrenmemiz gerekiyor. İkisi birden düşmeli, hep yukarıya hep yukarıya birlikte cebimizden daha çok veriyoruz 3 - 5 kişi fahiş kazanç elde etsin diye. Her ne kadar TOGG sahibi olmasak da hem TOGG'un hem de TOGG & TRUGO ekosisteminin gelişmesi de hepimiz için büyük avantaj olacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
11 kW ile şarj bir yana devamlı surette sadece DC ile şarj edilen bataryalarda bile kayda değer performans kaybı olmadığı, ilk senelerdeki modeller hariç pek batarya değişimi gerekmediğine dair veriler yerli ve yabancı sitelerde paylaşılmıştı yakın zamanda. Galiba dolubatarya insta hesabında da paylaşmıştı bu hafta, emin değilim. 22 kW dahi olsa bataryanın ömründe kayda değer değişim olmazdı muhtemelen. Zamanınız müsait olursa, daha uzun süreli daha düşük akımlarla şarj etmek isterseniz uygulamadan amperi de düşürebilirsiniz cihaz 11 kW olmasına karşılık.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Uzun vadeden kastınız ne kadarlık bir zaman dilimi? Güncel batarya fiyatı işçilik dahil ₺490k olarak paylaşılmıştı 1 - 2 ay önce. İlk üretilen 13 - 14 yaşındaki Teslalarda bile batarya değişim oranı oldukça düşük. 5 - 10 seneye araçlar yaygınlaştıkça batarya fiyatları da daha makul seviyeye gelecektir. ₺490k korkutucu bir rakam gibi gelse bile bugün bir çift kavrama şanzıman, ZF şanzıman, sandık motor, turbo, hatta katalitik konvartör veya AD Blue deposu degişimi gibi işlemler de daha sık karşılaşılabilen ve faturası epeyce kabarık olabilen işlemler. Zamanla bataryalarda hücre yenilenmesi, onarımı gibi uzmanlıklar da gelişecektir. Uzatmadan toparlayacak olursak batarya ömrüne hiç takılmadan keyfinize bakın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İyi pazarlar
Güncelleme alan varmı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Araçla haberleşmesi derken?? ne avantajı var tam bilmiyorum; Go-e sürekli firmware güncellemesi alıyor ve her gün kullanıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: dasarumBen de aynı düşüncedeyim. Ancak Tesla'nın araçla haberleşme özelliği ve Wallbox'ın tam olarak 11,5kW, diğerlerinin 11kW güc ile şarj edebiliyor olması uzun vadede pil ömrünü kısaltır mı?
Bildirimleri, mobil uygulama arayüzü vb. gayet yeterli.
Boyut avantajı, takıldığı plastik tutucudan kolayca çıkması mobilite anlamında ciddi avantaj.
Bahsettiğiniz değerlerinde bir sorun olacağını sanmıyorum; evrensel olsa gerek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanriseven -- 26 Mayıs 2024; 13:37:50 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
İlk defa alamadım henüz :)quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F6694287A
İyi pazarlar
Güncelleme alan varmı
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Son zamanlarda devletin ÖTV geliri azaldığı saptanmış. Bu daha çok Nisan ve Mayıs ayında araç satışlarının azalmasına bağlı. Bu durumdan çıkarılan senaryolardan biri özellikle elektrikli araçlardaki ÖTV oranının atırılması ki şu an Tesla sipariş edenlerin kabusu. Araba satılarının azalmasının en önemli 2 nedeni var. 1) faiz yüksek 2) kredi oranı çok az.
Eğer ÖTV oranı artırılırsa zaten az olan satışlar iyice azalacak ve vergi kazancı daha da azalacak. Benim düşüncem düşük ÖTV oranıyla satılacak araç sayısı fazla olunca totalde devletin kazancı daha fazla olacaktır.
Kredi faizlerini de düşüremeyeceğine göre devletin 2 kolu bağlı gibi duruyor. Tek sorun araç satışları artınca yurt dışına çıkan döviz problem olacak. Matematiksel olarak döviz çıkışı mı daha zararlı yoksak ÖTV gelirinin iyice azalması mı daha zararlı tamamiyle maliye bakanlığının hesaplayabileceği bir konu
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X