Hocam şöyle bir sorun var priz yok 😅 site izin vermiyor. Böyle belki dedim bi cihaz vardır, cihazı evde şark et tak arabayı şarj et mantığında. Powerbank hesabı < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1358. sayfa)



-
-
Var ama webden bakındığım kadarıyla hiç kullanışlı değil.
Mesela büyük powerbanklere bak, 1kw olsa arabayı max 1kw şarj edecek. O da anca yolda kalmamayı sağlar belki.
Aracın pili 75kw mi ne.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Evet heyecanla ve sabırsızlıkla bekliyoruz :) Siz ne zaman saat kaçta sipariş verdiniz?
-
Citroen C5 AC sattım bekliyorum, havalar güzel olduğundan oraya buraya atv ile gidiyorum. Tesla genel bilgi çalışmaktan ambale oldum.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hayirlisi olsun. Heyecanla beklemek cok keyifli.
Ben de bizim ikinci araci bu hafta verecegim. O sirada bir cilginlik yapip Atto 3 kiralayayim dedim. Bakalim neye benziyormus.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Güncellemeyi indirirmek için aracı wifi ye bağladım. Yarım saat sonra bir geldim , güncelleme ortada yok. Başına gelen var mı?
-
-
TESLA OWNERS TÜRKİYE TWİTTER SAYFASINDAN ALINTIDIR
Dün akşam #Tesla Türkiye ile görüştüm, SR RWD #ModelY hakkında ortalıkta dolaşan yalan yanlış bilgilerin ve kesin olmayan bilgilerin, olabildiğince kesin ve doğru hallerini paylaşmaya geldim.
Konu konu paylaşıyorum.
Araç Hakkında:
- Batarya BYD LFP olacak.*
- Araçlar yüksek ihtimal HW3 ile gelecek.*
- Motor yazılımsal limitlenmiş olacak.*
- Diğer modellerden tek eksiği sis farı olacak.
* Bu bilgiler Tesla Türkiye'ye verilen bilgiler, fabrikada anlık bir değişim olması sonucu bilgiler değişebilir, ama pek mümkün değil gibi duruyor şuan, üretime çok az kaldı.
Elon'un bahsettiği bataryanın yazılımsal limitini ek ücret ile kaldırarak menzil arttırma olayı Amerika için onay sürecinde, Avrupa için ise henüz böyle bir uğraş bulunmuyor. Ama bize gelecek araçların da yaklaşık 7kWh'ı limitli olarak gelecek, yani özellik Avrupa'da da aktif olursa bizde faydalanabiliriz. (BMS Testleri sonucu bu çıkmış)
Atama/Üretim/Teslimat Hakkında:
- Araçlar bu hafta sonuna doğru üretilmeye başlayacak gibi gözüküyor.
- İlk grup için VIN atamaları ve fiyat teklifleri Mayıs ayının 2 haftasının ortaları ya da 3. haftası gibi gelmeye başlayacakatır, planlar bu şekilde.
- İlk grubun teslimatı da Haziran ayında yapılacak, ortalıkta dolaşan "13 Temmuz'dan önce teslimat yapılmayacakmış" tamamiyle yalandır. Şuan üretimi ve teslimatı geciktirecek bir olay gözükmüyormuş.
----------------------------------
Kaynaklarımın çoğu Tesla Türkiye yetkili kişileridir, onun dışında da kendi deneyimlerim ve analizlerim sonucu edindiğim tahminlerimdir. Paylaştığım bilgileri herhangi birine onaylatmadan ya da Tesla Türkiye ekibinde bilgiye sahip olan biri ile görüşmeden paylaşmıyorum.
Başka kaynakların yaptığı gibi amacım sizi heveslendirip/hevesinizi kırıp yalan yanlış bilgiler ile doldurmak değil, Tesla Türkiye ekibi içerisinde farklı ekipler ile iletişime geçip bağlantımı koparmayarak sizleri sürekli olarak doğru ve net bilgiler ile bilgilendirmektir.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
üst katlarda oturmuyorsan aşağı uzatma kablosu salla,
alt katlatda oturanlardan birisinin elektrigini sen öde uzatma kablosu ile şarj et
yıkamacı vs yakınlardaki birisi ile anlaş aksamdan sabaha arabayı orda tut. tam şarjda 200-300 tl kar ver.
yıkamacı başka teslalar da bulsa her gün şarj etse (şarj istasyonu olur) 300 x 30 gün = 9.000 tl aylık para kazanır
elektrik sayacı alabilirsin başkalarına ne kadar elektrik kullandığını göstermek için.
-
Şarj hızı anlamında çoğu kullanıcıyı etkilemeyecek fakat 250kw yerine 170kw destekleyecek (DC). Evde şarj edecekler için bu şarj olma kapasitesi çok sorun olmayacaktır. DC için ise çoğu istasyonda 170KW üzeri ülkemizde görünen bir durum değil maalesef.
-
Ben monofaze çektireceğim için kablo kesit hesabına göre 4mm2 fazlasıyla yeterli görünüyor hocam. Nitekim 32amper değil de 25-26 civarı kullanılıyor gördüğüm kadarıyla. 220 volt elektrikte 25 amperle, %3 voltaj düşüşüyle birlikte 5.3kw rahat alınabiliyor. Fazlasıyla yeterli seviyede. 10mm kabloyla çok çok yüksek güç çekersiniz zaten.
-
@oaston ve @Draqonn hocam cevaplar için teşekkür ederim.
Ben zaten çoğunlukla monofaze üstünden 16 amper araçla gelen ev tipi şarj aletiyle şarj etmeyi düşünüyorum. Pil sağlığı bu şekilde daha yüksek kalıyor anladığım kadarıyla. Sadece sabah yola çıkacağım vb. durumlarda 5.5-6 kw kadar güç çekebilirsem benim için fazlasıyla yeterli.
Mavi adaptörün çıkmaması çok kötüymüş. Mecbur alacağız anlaşılan.
@Draqonn Hocam 7kW ile kablo ve adaptörde herhangi bir ısınma oluyor mu? 3x6 çok gerekli değil gibi görünüyor zira 40 metre için bile kablo kesit hesabında 3x2.5 bile yeterli çıkıyor. 3x6 biraz uzun vadede rahat etmek adına yaptırmışsınız sanırım.
Tekrardan cevaplar için teşekkür eder iyi forumlar dilerim herkese.
-
-
-
16-20 amperi geçmemeye çalışın bence.
32 amper ciddi bir yük, riske girmeye gerek yok. Siz uyurken şarja takacaksınız bütün gece şarjda duracak.
-
-
-
Elektrikli araba şarj olurken bence kesinlikle içinde beklenmemeli heleki çoluk çocuk bırakılmamalı,
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben hep araba içinde oluyorum şarj olurken, iyi ki ölmedim daha
-
Tanrı korusun ne alaka, akaryakıtlı araçlarda da tehlikeli
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X