Merhaba, nihayet Perşembe gecesi saat 11.00 gibi camıniz geldi diye mesaj ile ulaştı hasar danışmanım. Bu sefer de ben gitmeyeceğim, alıştım böyle gezmeye 3 aydır;)) < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023-2025 (1009. sayfa)


-
-
-
Aynen; kitapçıkta bahsediyor ve yeri mevcut sonuçta…quote:
Orijinalden alıntı: Guest-F6694287A
Kolaylarına geliyordur servis ve lastikçilerin siz yinede aracın altını kontrol edin derim
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Geçen gün küçükyalı sahilden bostancıya giderken bilen bilir bostancı meydanındaki yüzyıldır devam eden metro çalışmasından dolayı yol birden yaklaşık 70 derece sola kıvrılır. Orada en sol şeritte autopilotla seyrederken sağımdaki araçları önüme kırıyormuş gibi düşündü ve şerit ortalamayı bırakıp aniden sola daha fazla kırdı ve soldaki turuncu plastik sopalara sürttü. Allahtan orası direkt beton refüj değildi. Ön çamurluktan arka çamurluğa kadar sürtme izleri mevcuttu. Kaporta yada boyada hasar yok Allahtan. Sadece kaportanın tümsekli kısımlarına yapışmış turuncu boyaları sildim. O günden beri sadece otoban, e5, düz caddelerde(yalnız dur kalk trafikte) autopilot açıyorum. Bir kaç kez de dur kalk trafikte bir sebep yokken şeridin içinde hafif sağ-sol gezindi. Uzun lafın kısası autopilota çok güvenmeyin derim.
Not: direksiyonda ağırlık kullanıyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
2 litre olunca, vergili fiyat vergisiz fiyatın tam 3 katı oluyor. Yani aslında firma bu aracı 1 milyona satıyor. 1.5 milyon ötv ve 500bin kdv ekleniyor.
Toyota özelinde bir ÖTV kıyağı var Corolla ve Rav4 için, onlar düşük hacim olarak sayılıyor. Honda'da böyle bir durum olmamış.
-
Şebekede dalgalanma sezinliyor ve şarjı kesiyor. Kullanım kılavuzunda da yazıyor. Sanayide şarj ediyorum demişsiniz. Şebekeye bağlı, kaynak makinesi, büyük motor, kompresör vs çalışmaya başladığında bu tür şeyler olabilir.
Ayrıca %70 den sonra şarj oldukça yavaşlar, akım özellikle düşer, bu soralarda şebekedeki dalglanmadan daha fazla etkileniyor da olabilir.
Bu arada hep mi 100% kadar şarj ediyorsunuz? Yoksa bu seferlik mi?
-
Size tahsis edilen trafonuz var mıydı ? Ben trafoya kadar kablo kapasitesini arttırdım halen makinalar yoğun çalışırken sorun oluyor. Önce 10 kw saat ile başlıyor şarj yavaş yavaş düşüyor 1.5 saat sonra durdu diye uyarı geliyor. Tekrar çıkarıp takmam gerekiyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam panodan alıyorum ceyranı ben
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Demek ki kuyuya taş atan biz değiliz
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
benim de arabanın kornası kısılıyor ancak uğraşamıcam izmire servis grldiğinde götürücem artık
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ben sürekli %100 dolum yapıyorum
Kompresör yok burada
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
-
Anabritanica ansiklopedi gibi adamsınız hocam 😊👍
Cevap net ve eksiksiz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
NCM bataryayı AC veya DC ne olursa olsun %80'in üzerinde şarj etmemeniz gerekiyor. Bu tür bataryalar (LFP türü dışında) %100 doldurulduğunda katodunda kristalleşmeler oluşur. Ömrünü azaltırsınız. LFP bataryalarda ise %100 şarj etmenizde sorun yok ama onların da ayrı problemleri var burada girsek sabaha kadar yazışırız :)
Bataryanın %60-70 den sonra yavaş şarj etmesi AC veya DC olmasına bakmaksızın hep aynı. Batarya kimyası ile alakalı. Sizin AC de %100'e kadar şarj ederken hız düşmüyor diye gözlemlediğiniz zaten AC 11Kw güçte bataryaya verilen akımın (voltaj değil akım) zaten düşük olması. DC de ise %60-70 doluluğu geçince akım dramatik bir şekilde düştüğünden bunu şarjı başlattığınız zamanki hıza kıyasla bariz fark ediyor olmanız...
Kısaca, %100 sadece uzun yola çıkarken (ve hemen harcamaya başlamanız lazım). %60-80 günlük kullanım...
Sizin yaşadığınız soruna gelirsek malesef sanayideki şebeke elektriğinizin (sizin bizzat kendi şebekeniz bile olmayabilir sorun) "parazitli" olmasından olabilir. Tesla BMS (Batarya yönetim sistemi) dalgalanamalara kıllanıp şarjı kesiyor muhtemel.
Ne yapılabilir derseniz, sanırım pek bir şey yapılmaz. Sanayilerde reaktif güç hep sorun zaten. Dağıtım şirketleri de bunu sevmez hatta belli bir seviyenin üzerindeyse cezası bile var ama kim takar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuzg -- 16 Aralık 2023; 22:21:58 >
-
Baylar %100 şarj olayı nedir yani tüm tavsiyeler %80 iken.
Şehir içi hiç ihtiyaç duymuyorum hatta uzun yola çıkmadan sadece belki %100 yapıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de aynı şeyi düşünmüştüm ama iç mekan verilerine bakarsanız ilginç bir durum ortaya çıkacak. Özellikle iç yükseklik ve genişlik olarak.
-
Dolu tutmak gerekebiliyor ani bir iş çıkıyor zaten 8 sene 192 bin km garantisi var. Çok dikkat etmiyorum yüzde 80 tavsiyesine. Aracı ilk aldığımızda yüzde 90’dı tavsiye sonra 80’e çektiler. Ben 90-95 devam ediyorum. %100 rejeneretive sarjı kapatıyor onun için menzile negatif yönü var bir kere yaptım baktım çok hızlı düşüyor sarj bir daha yapmadım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Direksiyonda ağırlık ne demek hocam?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Bende volvo xc90 vardı model y’nin tek eksiği bagaj yüksekliğiydi. İç hacim, bagaj genişliği, vs aynıydı. Kodiaq hiç binmedim ancak şu verilere bakınca kıyas olmaz gibi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X