Şimdi Ara

Tek Kavrama Mi Cift Kavrama Mi Yardim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
0
Favori
8.560
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler su anda arac alma arifesindeyim fkat kafami karistiran otomatik sanzimanlarda cift kavrama mi tek kavrama mi tercih edilmeli internette baktim fakat tam anlamadim hangisi daha az yakit tuketir hangisi daha sorunsuzdur bunlar onemli benim icin performans 2. planda aralarindaki farklar nelerdir ?boyle madde madde karsilastirirsak daha iyi olur. Hangisi tercih edilmeli ve otomatik sanzimanda hangi sanzimanlar iyidir sorunsuzdur cvt mi powershift mi dsg mi mmt mi hangisi cevaplarsaniz sevinirim




  • Bir çoğunu kullandım diyebilirim.Şuanda bir aracımda normal 5 ile klasik şanzıman diğerinde ise çift kavramalı 6 ileri şanzıman var.

    Sağlamlık olarak klasik 5 ileri her zaman daha sağlamdır.Arızası daha kolay giderilir.

    Dsg harici çift kavramalılarda bilindik bir arıza duymadım şahsen.
  • Lazarotti L kullanıcısına yanıt
    peki hocam yani tek kavrama mi cift kavrama mi onerirsinzi yani hangisi birde bircok sanzimani kullandim dediniz bir sanziman sirasi yaparsaniz yakita gore sorunsuzluguna gore performansina gore

  • Cvt vitesi Nissan Murano'da kullanmıştım.Genel olarak gidişinden pel bişe anlamıyorsunuz aracın.Ne zaman vites attı ne oldu devir aynı kalıyor garip bişe.

    Çift kavramalı şuan Journey Rt mevcut onda kullanıyorum ama baskısı değişti arabanın 40bin kmde.

    En sorunsuz ise Mercedes şanzımanı.4 ileri olanıyla 360bin km, 5 ileri 220bin km gördüm.Bu araçlar benzinliydi.

    w211 e270cdi ise 210bin km de tribünler değişti şanzımanın 1400tl'ye yaptırdım.Çoğu yer 3000tl çeker.

    Benzinli araçlarda bu arıza oranı daha düşük, yeni dizeller torktan dolayı şanzımanı baya zorluyor.

    Siz alıcağınız araca karar verin bence, normal bir sürücü için güncel şanzımanlar sorun yaşatmaz.
  • En iyisi hic kavrama olmayan, yani tork konvertor

    Tork konvertor akar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Cvt vitesi Nissan Murano'da kullanmıştım.Genel olarak gidişinden pel bişe anlamıyorsunuz aracın.Ne zaman vites attı ne oldu devir aynı kalıyor garip bişe.

    Çift kavramalı şuan Journey Rt mevcut onda kullanıyorum ama baskısı değişti arabanın 40bin kmde.

    En sorunsuz ise Mercedes şanzımanı.4 ileri olanıyla 360bin km, 5 ileri 220bin km gördüm.Bu araçlar benzinliydi.

    w211 e270cdi ise 210bin km de tribünler değişti şanzımanın 1400tl'ye yaptırdım.Çoğu yer 3000tl çeker.

    Benzinli araçlarda bu arıza oranı daha düşük, yeni dizeller torktan dolayı şanzımanı baya zorluyor.

    Siz alıcağınız araca karar verin bence, normal bir sürücü için güncel şanzımanlar sorun yaşatmaz.


    Guncel sanziman diyorsunuzda dsg mevcut yani benim merka ettigim tek kavrama ile cift kavrama arasindaki fark ile en sorunsuz en iyi sanzimanlar hangisi diger arkadaslarda yardim ederse iyi olur





  • Kullandığım bildiğim şanzımanları yazdım.En iyi bu demem için kendimi yeterli bulmuyorum.

    İhtiyaca göre iyi mal vardır.Siz ne türlü araç düşünüyorsunuz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çift kavramalar (dsg,tct,edc,powershift...) dayanıklılık hariç bütün disiplinlerde(vites geçişleri,konfor,yakıt,performans) oldukça iyiler.
    Tek kavramalar(dualogic,mcp,mmt...) ise konfor,vites geçişi gibi konularda kötüdür.
    Tork konvertörlü klasikler ise yakıt tüketimi, performans olarak pek iyi değillerdir. Zf'yi ayrı bir yere koyuyorum tabi ki.
    Cvt'de ise vites geçişi yoktur. Ciddi bir dezavantajı da yok sürüş zevki dışında.

    Alacağınız araç ikinci el bile olacak olsa gidip bayilerdeki test araçlarında bu vitesleri test edin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EPICA

    Çift kavramalar (dsg,tct,edc,powershift...) dayanıklılık hariç bütün disiplinlerde(vites geçişleri,konfor,yakıt,performans) oldukça iyiler.
    Tek kavramalar(dualogic,mcp,mmt...) ise konfor,vites geçişi gibi konularda kötüdür.
    Tork konvertörlü klasikler ise yakıt tüketimi, performans olarak pek iyi değillerdir. Zf'yi ayrı bir yere koyuyorum tabi ki.
    Cvt'de ise vites geçişi yoktur. Ciddi bir dezavantajı da yok sürüş zevki dışında.

    Alacağınız araç ikinci el bile olacak olsa gidip bayilerdeki test araçlarında bu vitesleri test edin.

    hocam dualogic hangi araclarda var birde hangisini tercih etmeliyim cift mi tek mi yani hangisi daha saglikli olur cvt de tek kavrama degil mi sizce hangi sanzimani secmeliyim bir siralama yaparsaniz




  • Şöyle söyleyeyim.
    Vites geçişleri hızlı ve sarsıntısız olsun,yakıt tüketimini ve performansı olumsuz yönde etkilemesin derseniz çift kavramaları tercih edin. Fakat yeni bir teknoloji olduğu için dayanıklılık sorunları mevcut.
    Tek kavrama olanlarda vites geçişleri bariz, yavaş ve sarsıntılı.
    Cvt'lerde vites geçişi yok, iki tane kasnak mevcut. Bu yüzden devir sabit ve vites geçişi olmadığı için konforlu.
    Tam otomatikler ise sorunsuz ve dayanıklılar fakat yakıt tuketimi ve performansı olumsuz yonde törpülüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Up
  • En iyisi en güzeli diye bir şey yok. Hepsinin kendine göre avantajları dezavantajları var. Siz kendinize en uygununu bulup almalısınız. 0 km alıp 2-3 yıl binip satacak olsam DSG veya herhangi bir çift kavramayı gözüm kapalı alırım şahsen. Öte yandan B segmenti küçük ve ekonomik bir araç alacak olsam CVT veya otomatikleştirilmiş manuel(robotize tek kavrama) alırım. Yüksek hacimli büyük bir araç alacaksam ve en önemli kriterim uzun kilometreler boyu sorunsuz gitmekse tork konvertörlü olanları tercih ederim.
  • Az silkelemesi sorun devil az yaksin diyorsaniz triptonic easytronic ne derseniz artik robotize sanzuman iyidir.
    Devir oynamasin Keyifli ve sorunsuz olsun diyorsaniz cvt iyidir.
    Yakit problem degil keyifli olsun diyorsaniz otomatik iyidir.
    Hem keyifli hem az yaksin diyorsaniz Cift kavrama olsun diyorsaniz da dsg den uzak durun yeter



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 22 Temmuz 2013; 20:12:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    En iyisi en güzeli diye bir şey yok. Hepsinin kendine göre avantajları dezavantajları var. Siz kendinize en uygununu bulup almalısınız. 0 km alıp 2-3 yıl binip satacak olsam DSG veya herhangi bir çift kavramayı gözüm kapalı alırım şahsen. Öte yandan B segmenti küçük ve ekonomik bir araç alacak olsam CVT veya otomatikleştirilmiş manuel(robotize tek kavrama) alırım. Yüksek hacimli büyük bir araç alacaksam ve en önemli kriterim uzun kilometreler boyu sorunsuz gitmekse tork konvertörlü olanları tercih ederim.


    hocam sehir ici kullanilacak isten eve evden ise bir arac olacak b segment dusunuyoruz benzin alinip lpg uygulanacak bulunursa dizel yani oyle olursa cvt veya otomatiklestirilmis manuel sanzimana dualogic giriyor mu onu biraz acarsaniz markalar ile ornek verirseniz iyi olur ne kadar binilecegi belli degil fakat oyle olursa buyuk ihtimal dsg ye yonelinecek




  • Benim açmış olduğum "otomatik şanzıman türleri" isimli bir konu var ilginizi çekebilecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kademesiz şanzıman en iyisi. Vites aralığı diye bir şey yok araba hep aynı devirde çalışıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gezginbur

    Kademesiz şanzıman en iyisi. Vites aralığı diye bir şey yok araba hep aynı devirde çalışıyor.

    O nasil oluyor bilgi verir misiniz
  • Audi a4 te var opsiyonel olarak. Gaza basıyorsunuz arabanın deviri hep aynı ama araba hızlandıkça hızlanıyor. Değişken geometrili zincirli kavarama kullanıyor. 120 binde bir zincirin değişmesi gerekiyor triger gibi.
  • her bir vites geçişinde aynı kavramayı kullanan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    yoksa 135 için ayrı 246 için ayrı kavraması olan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    tabiki çift kavrama daha uzun ömürlüdür

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    her bir vites geçişinde aynı kavramayı kullanan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    yoksa 135 için ayrı 246 için ayrı kavraması olan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    tabiki çift kavrama daha uzun ömürlüdür

    Pratikte tam tersi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.