Şimdi Ara

Tek Kavrama Mi Cift Kavrama Mi Yardim (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
8.581
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • anlayamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    anlayamadım

    Cift kavramalar daha erken dagiliyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim edc saat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Thomassee kullanıcısına yanıt
    anlamadim hocam nasil daha erken dagiliyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    her bir vites geçişinde aynı kavramayı kullanan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    yoksa 135 için ayrı 246 için ayrı kavraması olan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    tabiki çift kavrama daha uzun ömürlüdür

    Bu mekanizmalar çok sayıda sensör, robotik mekanik parçalar içeriyor. Karmaşık sistemler, düşündüğünüz gibi sadece malzeme dayanımı ile ilgili değil aracın arıza vermesi. Yani yazılımsal veya mekanik bir aksaklık olduğunda tüm şanzıman kırılıyorsa sorun malzemede değil mekanizmanın işleyişinde oluyor. Akıllı telefona virüs bulaşabilir, zamanla yavaşlayabilir, hatta tamamen yazılımsal sorunlardan dolayı bozulabilir değil mi? Ancak karadüzen 3310 veya 2100'a hiçbir şey olmaz, yazılımla ilgili hiçbir problem yaşamaz, nihayetinde bir işletim sistemi dahi yoktur çünkü. O hesap:)

    Mesajımdan kesinlikle DSG veya diğer çift kavramaları eleştirdiğim sonucu çıkmasın, araç alacak olsam ve bütçem dahilinde çift kavramalar da olsa düşünmeden alabilecek kadar hayran olduğum şanzımanlar. Tek dezavantajı yüksek torka dayanamıyor oluşları ve nispeten yeni teknoloji olduklarından bir takım sorunlar çıkartmaları. İstisnasız her DSG arıza yapmıyor eminim yüzbinlerce km sorunsuz giden gitmekte olanları da vardır. Ama kabul etmek gerekir ki hassas bir şanzıman. Çok sert kullanmaya korkar eminim herkes.




  • Ekonomi on planda ama keyif ikinci plan ise tek kavrama. Dayanıklılık problemi olabiliyor ama ucuz bir mekanizma.

    Ekonomi yanında kefiy ve dinamizm isteniyorsa çift kavrama. Dayanıklılık problemi var ve pahalı bir ürün.

    Benim kafam rahat olsun ama 2 Lt fazla yaksın diyorsan tam otm.

    Az yaksın dayanıklı olsun konfor olsun ama sportiflik olmasada olur diyorsan cvt

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • renault edc çok iyi diye duymuştum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorfik87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Cvt vitesi Nissan Murano'da kullanmıştım.Genel olarak gidişinden pel bişe anlamıyorsunuz aracın.Ne zaman vites attı ne oldu devir aynı kalıyor garip bişe.

    Çift kavramalı şuan Journey Rt mevcut onda kullanıyorum ama baskısı değişti arabanın 40bin kmde.

    En sorunsuz ise Mercedes şanzımanı.4 ileri olanıyla 360bin km, 5 ileri 220bin km gördüm.Bu araçlar benzinliydi.

    w211 e270cdi ise 210bin km de tribünler değişti şanzımanın 1400tl'ye yaptırdım.Çoğu yer 3000tl çeker.

    Benzinli araçlarda bu arıza oranı daha düşük, yeni dizeller torktan dolayı şanzımanı baya zorluyor.

    Siz alıcağınız araca karar verin bence, normal bir sürücü için güncel şanzımanlar sorun yaşatmaz.


    Guncel sanziman diyorsunuzda dsg mevcut yani benim merka ettigim tek kavrama ile cift kavrama arasindaki fark ile en sorunsuz en iyi sanzimanlar hangisi diger arkadaslarda yardim ederse iyi olur

    benim bildiğim en sorunsuz şanzıman honda civic teki otomatik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vedat61

    quote:

    Orijinalden alıntı: metamorfik87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Cvt vitesi Nissan Murano'da kullanmıştım.Genel olarak gidişinden pel bişe anlamıyorsunuz aracın.Ne zaman vites attı ne oldu devir aynı kalıyor garip bişe.

    Çift kavramalı şuan Journey Rt mevcut onda kullanıyorum ama baskısı değişti arabanın 40bin kmde.

    En sorunsuz ise Mercedes şanzımanı.4 ileri olanıyla 360bin km, 5 ileri 220bin km gördüm.Bu araçlar benzinliydi.

    w211 e270cdi ise 210bin km de tribünler değişti şanzımanın 1400tl'ye yaptırdım.Çoğu yer 3000tl çeker.

    Benzinli araçlarda bu arıza oranı daha düşük, yeni dizeller torktan dolayı şanzımanı baya zorluyor.

    Siz alıcağınız araca karar verin bence, normal bir sürücü için güncel şanzımanlar sorun yaşatmaz.


    Guncel sanziman diyorsunuzda dsg mevcut yani benim merka ettigim tek kavrama ile cift kavrama arasindaki fark ile en sorunsuz en iyi sanzimanlar hangisi diger arkadaslarda yardim ederse iyi olur

    benim bildiğim en sorunsuz şanzıman honda civic teki otomatik.

    cvt yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metamorfik87

    quote:

    Orijinalden alıntı: vedat61

    quote:

    Orijinalden alıntı: metamorfik87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    Cvt vitesi Nissan Murano'da kullanmıştım.Genel olarak gidişinden pel bişe anlamıyorsunuz aracın.Ne zaman vites attı ne oldu devir aynı kalıyor garip bişe.

    Çift kavramalı şuan Journey Rt mevcut onda kullanıyorum ama baskısı değişti arabanın 40bin kmde.

    En sorunsuz ise Mercedes şanzımanı.4 ileri olanıyla 360bin km, 5 ileri 220bin km gördüm.Bu araçlar benzinliydi.

    w211 e270cdi ise 210bin km de tribünler değişti şanzımanın 1400tl'ye yaptırdım.Çoğu yer 3000tl çeker.

    Benzinli araçlarda bu arıza oranı daha düşük, yeni dizeller torktan dolayı şanzımanı baya zorluyor.

    Siz alıcağınız araca karar verin bence, normal bir sürücü için güncel şanzımanlar sorun yaşatmaz.


    Guncel sanziman diyorsunuzda dsg mevcut yani benim merka ettigim tek kavrama ile cift kavrama arasindaki fark ile en sorunsuz en iyi sanzimanlar hangisi diger arkadaslarda yardim ederse iyi olur

    benim bildiğim en sorunsuz şanzıman honda civic teki otomatik.

    cvt yani

    civic otomatik cvt değil diye biliyorum konuyu iyi bilen bir arkadaş acıklarsa aydınlanır ortalık. ama dünyanın en sorunsuz şanzumanı olduğunu iddia edenler çok zaten hondayı honda yapanda bu şanzuman.




  • Honda tork konvertörlü.

    Sırf Honda'da değil hangi arabaya taksan sorunsuzdur.

     Tek Kavrama Mi Cift Kavrama Mi Yardim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    her bir vites geçişinde aynı kavramayı kullanan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    yoksa 135 için ayrı 246 için ayrı kavraması olan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    tabiki çift kavrama daha uzun ömürlüdür

    bakım zamanı birisinde 1 tane kavrama değiştirirken , diğerinde 2 tane kavrama değiştirmek zorunda kalırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentboz

    quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter

    her bir vites geçişinde aynı kavramayı kullanan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    yoksa 135 için ayrı 246 için ayrı kavraması olan şanzıman mı daha çabuk yıpranır?

    tabiki çift kavrama daha uzun ömürlüdür

    bakım zamanı birisinde 1 tane kavrama değiştirirken , diğerinde 2 tane kavrama değiştirmek zorunda kalırsın.

    ben kavramayı değiştireyim buradan herkese ilan edeceğim kaç km değiştiğini.
  • Çift kavramalı şanzımanlar manuel ve otomatik vitesin birleşimi niteliğindedir. ' adet manuel şanzımanın uç uca eklenmiş halidir basit haliyle. Otomatiğe de manuele de göre avantajlıdır (her ne kadar ben manuel tercih etsem de). Aşağıdaki videoda çift kavramalıların bütün özelliklerini ve avantajlarını bulabilirsiniz. Karar aşamasında yardımcı olur belki.





  • Pahalılık ve sorun çıkarma, sorun çıkardığında en fazla masrafı açma sıralaması olarak azdan çok olana doğru sıralıyorum:

    Manuel şanzıman > Yarı otomatik (Otomatikleştirilmiş) > Tam Otomatik > Çift Kavramalı > Hybrid Şanzımanlar. Sıralama böyledir. Seç, beğen, al. çift kavramada sorunsuzluk anlamında en iyiler EDC ve FİAT grubunun şanzımanlarıdır. Tam otomatikte şu an en gözde olan EAT6 'dır.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.