Şimdi Ara

Tam otomatiğin Çift kavramaya olan üstünlüğü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
27
Favori
19.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş bu forum ne zaman düzene girecek? Mesaj yazıp gönderiyorum resmen arafta kalıyor. Sadece ben görebiliyorum, sayfa numarası falan da yazmıyor.
    Yeter artık yazdığım 10 mesajdan biri böyle oluyor
  • nacker kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Volvo powershift'e kadar hep aisin tam otomatikleri kullanıyordu. Ford'a geçince powershift takmaya başladılar. Çinliler alınca tekrar aisin'e dönüş başladı. Bence en mantıklı hareketi yaptılar, müşteriyi çift kavramanın sıkıntıları ile yüz yüze bırakmak hem müşteriyi kaçırır hem de marka algısını bozar. Ayrıca çift kavramalılar yüksek torka gelmiyor. Bu da tam otomatiğe dönüş için bir sebep olabilir.

    Aisin de iyi bir markadır, volvo ile 50 seneden fazladır beraber çalışıyorlar. Bir kaç seri ve yıl haricinde sorunsuz şanzımanlardır.
    Mesela benim şanzıman (2001 aw55-50, 5 ileri, 280 bin km'de), sapasağlam; vites geçişleri pürüzsüz, 1-2 hariç hissettirmiyor. Ani gaz tepkileri fena değil ve neredeyse hiç kararsızlığa düşmüyor.

    Yanlis biliyorsunuz. Cift kavramalarin kuru olanlari yuksek tork icin kullanilmiyor ancak islak olanlar yuksek torklarda kullaniliyor.




  • Biraz da ben ekleyeyim bakalım.

    Tork konvertörünün en büyük avantajlarından biri, motordaki güç dalgalanmaları ve burulma titreşimlerini absorbe etmesidir. Bu nedenle tork konvertörlü aracın pürüzsüz akış hissini başka hiçbir tip şanzımanda (çift kuru kavramalı şanzıman da dahi) bulamazsınız.

    Güç aktarımı kaybı devre ve yüke bağlı olarak değişir. Özellikle yüksek yüklerde artar. Fakat lock-up clutch dedikleri kavrama devreye girince tork konvertörü kilitlenir. Kaymayı keser, kayıp olmaz. Mazda skyactiv'in yeni şanzımanı , bu kavramanın devreye girme hızını 60 km'lere kadar düşürdü.

    Tork konvertörü, drag araçlarında bile bolca kullanılır. Motoru doldurup uzamanızı sağlar.(bknz: dodge demon) Güç eşitliği. Motorda tork düşük, devir fazla, tork konvertörünün türbininde devir az, tork yüksek. Bu nedenle ilk gaz tepkileri çok iyidir.

    Tork konvertörlü tam otomatiğin tork dayanımı, tork konvertöründen değil, dişlileri seçen kavrama ve fren plakalarının devasalığından, gezegen dişli sisteminde yörünge dişlilerinde torku 3 dişlinin aynı anda taşımasından beri gelir. Ayrıca manuel ve çift kavrama şanzımanların katili olan ani ve darbeli yük, tork konvertörde asla gerçekleşmediği için ömrü uzundur. Manuel şanzıman bile o kadar tork taşıyıp, o kadar uzun dayanamayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Çift Kavrama Şanzımanlar çıkmasaydı Tam otomatikler hala 4 ileride takılı kalacaktı. Ne zaman DSG ve türevleri çıktı çoğu firma tutuşmaya başladı. Lock up clutch falan bunlar büyük yenilikler verimi arttıran ve yakıt tüketimini azaltan.

    Ayrıca tam otomatiklerin avantajı olarak yakıt tüketimi ve hızlı vites değişimi gösterilemez. ZF8 için falan konuşuyorsak o başka burada aynı paraya alabileceğimiz çift kavrama ve tam otomatikten bahsediyorsak tabii.


    Kaydırma olayı da yıl 2018 hala geriye kaydıran araç var mı ki ?

    Yine de ZF8 mi DSG mi derseniz ZF8 derim ama bunun haricindeki tam otomatikler için bir üstünlük söz konusu değil.

    Hangi teknik veriye dayanarak bu şekilde zf farklı tutuluyor hocam?





    Gerek zf8hp gerek eat6 gerek diğer markaların tam otomatikleri olsun bütün çalışma prensibi,malzemeler aynı değilmidir?

    Kullanilan teknolojide elbet farkliliklar vardir verim, agirlik, ömür vs vs



    Ayrica vites sayisi buyudukce elinizin altindaki guc daha verimli olur daha cok güç alani olur daha etkili kullanirsiniz. Dedigim gibi 2018 yilinda hala 4 ileri arac kullanacaksak ohooooo



    Tamam sorunsuz da ben ailemle binicem veya esimle bir de bavul falan yuklenicem daha ilk tirmanma seridinde deh deh deh diyecegim veya eski Pozanti- Mersin yolunda sollamaya cikacagim ama alnimdan soguk ter akacak . Herkesin beklentisi farkli der gecerim benim icin sorunsuzluk biraz daha geri planda




  • Oncelikle İyi geceler. Jerking dedigimiz olay elbet gozukuyor ama Cift kavramada iki tane kavrama oldugundan biri birakirken digeri tutmaya basliyor boylece benim bildigim kadariyla moment hic sifira dusmuyor. Yani yari otomatiklerdeki veya manuel veya hatta tam otomatiklerdeki vites atarken ki o ayagini gazdan cekme evresine benzer bir sarsilma yok en azindan ben hic hissetmedim DSG de mesela. Uzun yillar Bmw Mercedes kullanan babam da hissetmedi belki pek konfor ile ilgilenmedigimiz icin olabilir.



    Gerisine tamamen katiliyorum ve bu bilgileri bir sitede toplamaniz gerektigini dusunuyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 14 Ocak 2018; 2:39:10 >
  • Çift kavrama bir balondur, iyi güzel günlük kullanımdaki arabalarda sahip olundu ancak geleceği yok.

    Çift kavrama şanzımanların 15-20 seneden uzun ömrü yok, bir makinacı olarak yazıyorum, bu sistem hiçbir aklı başında olan veya iyi niyetli düşüncelerle halka sunulacak bir teknoloji değildir, tamamen kar amaçlı satılan bir teknolojidir.

    Bugün yollarda 197x model w115-w123 kasa otomatik mercedesleri görebiliriz çok rahat, şanzımanları da sapasağlamdır, sağlamdır çünkü şanzımanın yönetilebilmesi için elektronik aksam veya aşırı hassas bileşenler kullanılmamaktadır.

    Yine makinacılar bilirler, en hareketli parçanın en sağlam olması en uzun ömürlü olması hedeflenir ancak bakıldığında çift kavrama doğası gereği narin olan bir makina, sürekli yüksek sürtünme kuvvetleriyle çalışan bir makina.

    Diğer taraftan diyeceksiniz ki, 'e düz vites arabalar da kuru kavrama onlar da sürekli sürtünme ile çalışıyor' buna cevabım da yukarıda söylediğim gibi iyi niyetli bir insan çift kavrama gibi uzun ömürlü olmayan bir şanzımanı koymaz, düz vitesli bir arabanın onarım maliyetleri ile otomatikleştirilmiş çift kavramalı şanzımanlarının onarım maliyetlerinin uzaktan yakından alakası yoktur, düz şanzımanın ustası yetişebilir iken bu gibi şanzımanların ustasının yetişmesi neredeyse imkansız olduğu gibi binlerce bileşenden oluştuğu için küçücük bir elektronik bileşenin arızalanması nedeniyle 2-3 bin €'luk masraf çıkartması aşırı olası... Düz vitesli herhangi bir arabanın şanzımanının başına gelebilecek en kötü şeyde bile komple şanzımanın değişmesi çok çok daha uygun fiyatlara denk gelmektedir...



    Görün bakın, 5-10 sene sonra 'dsg maliyeti arabanın maliyeti geçti' gibi konularla karşılaşacağız, dünya dsgli araç çöplüğüne dönecek... (Avrupa gibi yaş ortalaması düşük ülkeler için çok problem olmasa bile bizler için bu kombinasyon mantıklı değil.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Biraz da ben ekleyeyim bakalım.

    Tork konvertörünün en büyük avantajlarından biri, motordaki güç dalgalanmaları ve burulma titreşimlerini absorbe etmesidir. Bu nedenle tork konvertörlü aracın pürüzsüz akış hissini başka hiçbir tip şanzımanda (çift kuru kavramalı şanzıman da dahi) bulamazsınız.

    Güç aktarımı kaybı devre ve yüke bağlı olarak değişir. Özellikle yüksek yüklerde artar. Fakat lock-up clutch dedikleri kavrama devreye girince tork konvertörü kilitlenir. Kaymayı keser, kayıp olmaz. Mazda skyactiv'in yeni şanzımanı , bu kavramanın devreye girme hızını 60 km'lere kadar düşürdü.

    Tork konvertörü, drag araçlarında bile bolca kullanılır. Motoru doldurup uzamanızı sağlar.(bknz: dodge demon) Güç eşitliği. Motorda tork düşük, devir fazla, tork konvertörünün türbininde devir az, tork yüksek. Bu nedenle ilk gaz tepkileri çok iyidir.

    Tork konvertörlü tam otomatiğin tork dayanımı, tork konvertöründen değil, dişlileri seçen kavrama ve fren plakalarının devasalığından, gezegen dişli sisteminde yörünge dişlilerinde torku 3 dişlinin aynı anda taşımasından beri gelir. Ayrıca manuel ve çift kavrama şanzımanların katili olan ani ve darbeli yük, tork konvertörde asla gerçekleşmediği için ömrü uzundur. Manuel şanzıman bile o kadar tork taşıyıp, o kadar uzun dayanamayabilir.

    İzninizle konunun ilk mesajına ekliyorum sağolun katkınız için.





    Diğer cevap yazan arkadaşlara da teşekkür ederim




  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    Tavsiyeniz için teşekkür ederim ama ben ne alacağıma karar verdiğim için forumun tavsiyelerini pek dikkate almıyorum. Aracın performansı ve konforu benim için yeterlidir.
    Bu aracı alıpta sol şeritte onu şöle geçtim, buna söle yetiştim, kalkışta şu arabaya bu kadar fark attım diye bir uğraş içerisine girmeyeceğim.
    İstanbul trafiğinde işimize gidip evimize döneceğiz.
    Yılda bir ya da iki kez de gidersek eğer sakin sakin uzun yola gideceğiz.
  • atade28 A kullanıcısına yanıt
    Forumun tavsiyesi ile arabayı 6 ay 10 bin km kullanmış birinin tavsiyesi aynı değildir. Hayatta iki tip tecrübe vardır. Bir kendi yaşayarak öğrenilenler, diğeri de yaşamış kişilerin tecrübelerinden öğrenilenler. İkincisi her zaman kazandırır. Ama siz ilkini yaşamak istiyorsanız buyurun.
  • Az yaksın çok kaçsın muhabbeti devam ettikçe robotik şanzımanlara talep devam edecek. Kaldıki robotik şanzımanlarda daha az sorunlu hale gelmesi için yeni geliştirmeler yapılmakta. ister ZF olsun ister başka şey, performans özellikle ara hızlanmalardaki ve tırmanmalardaki performans için robotik şanzımanlar gerekli. Hidrolik şanzımanlardaki yüksek kayıplar gerçek anlamda ve her şartta tolere edilecek kıvama gelmedikçe ben şahsen robotik şanzımanı tercih edeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Az yaksın çok kaçsın muhabbeti devam ettikçe robotik şanzımanlara talep devam edecek. Kaldıki robotik şanzımanlarda daha az sorunlu hale gelmesi için yeni geliştirmeler yapılmakta. ister ZF olsun ister başka şey, performans özellikle ara hızlanmalardaki ve tırmanmalardaki performans için robotik şanzımanlar gerekli. Hidrolik şanzımanlardaki yüksek kayıplar gerçek anlamda ve her şartta tolere edilecek kıvama gelmedikçe ben şahsen robotik şanzımanı tercih edeceğim.



    Şuan yeni nesil şanzımanlarda bu seviyeler mekanik çift kavramalar hızında ve yakıta etkisi de aynı sevilere getirildi örnek olarak ben iki aracı test ettim ikisi de muazzamdı.

    1.16d 8Hp zf

    308 bluehdi eat6

    herhangi kayıp yok her an ayağınızın altında dolu dolu gaz tepkisi hazır bulunuyor çok başarılılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Az yaksın çok kaçsın muhabbeti devam ettikçe robotik şanzımanlara talep devam edecek. Kaldıki robotik şanzımanlarda daha az sorunlu hale gelmesi için yeni geliştirmeler yapılmakta. ister ZF olsun ister başka şey, performans özellikle ara hızlanmalardaki ve tırmanmalardaki performans için robotik şanzımanlar gerekli. Hidrolik şanzımanlardaki yüksek kayıplar gerçek anlamda ve her şartta tolere edilecek kıvama gelmedikçe ben şahsen robotik şanzımanı tercih edeceğim.



    Şuan yeni nesil şanzımanlarda bu seviyeler mekanik çift kavramalar hızında ve yakıta etkisi de aynı sevilere getirildi örnek olarak ben iki aracı test ettim ikisi de muazzamdı.

    1.16d 8Hp zf

    308 bluehdi eat6

    herhangi kayıp yok her an ayağınızın altında dolu dolu gaz tepkisi hazır bulunuyor çok başarılılar.

    Bende iki araç hatta 3 araç var i10 otomatik,136 astra cdti, Focus Powershift. Şimdi bu araçlar arasında Focus yakıt olarak açık ara önde, Astra eşşek gibi yakıyor ve hafif eğimli ara hızlanmalarda çok nazlı özellikle dik rampalara çıkmak için resmen gaza abanıp deli gibi motoru bağırtmak lazım tabi bu arada yakıtı içiyor. Düz ve uzun yolda Astra evet daha iyi gidiyor ama taki vites atana kadar her vites değişiminin ardından bir boşa dönme olayı oluyorki hem yakıtı hem performansı bozuyor. Focusta ise her vites değişiminde araç öne atılıp kafa kaldırıyor. Bu sıkıntılar aşılırsa tabiki klasik otomatik iyidir.




  • güç kaybı, performans kaybı söylemlerini gerçekten anlamakta zorlanıyorum. bir önceki aracım tork konvertorlu civicti. birkaç kez sehir dışı gittim. gerektiği zaman basıyordum ve de araç uçuyordu. sollamalarda sorun yaşamıyordum. daha fazlasına neden ihtiyaç duyulduğunu da anlamıyorum. herkesin içinde bir rallici ruhu var sanırım. ya da bilgisayar ve konsollardaki araba oyunları insanların sürüş karakterini etkiledi. herkes gaza basınca araba roketlesin istiyor kuralları düşünmeden. bu da sanırım bizim trafik kazalarındaki şampiyonluğumuza katkı yapıyor.



    tork konvertörlü otomatikler benim de tercihim. sebebi basit. galerici bile bana al dsg'yi servis dışında bir yere gitmezsen 5 sene garantisi var, 5 sene sonra satarsın dediği bir hakikat varken 1-1,5 lt fazla yakması ya da daha performanslı olması beni cezbetmiyor.
  • Navi kullanıcısına yanıt
    Hocam dedikleri performans kaybı da lock-up devreye girince ortadan kalkıyor. Aynı manuel şanzıman gibi arada mekanik bağlantı kuruluyor. Kayıp falan kalmıyor ortada.
    Performans ve yakıt sorunu düşük hızlarda.(75-80 km'e kadar)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Az yaksın çok kaçsın muhabbeti devam ettikçe robotik şanzımanlara talep devam edecek. Kaldıki robotik şanzımanlarda daha az sorunlu hale gelmesi için yeni geliştirmeler yapılmakta. ister ZF olsun ister başka şey, performans özellikle ara hızlanmalardaki ve tırmanmalardaki performans için robotik şanzımanlar gerekli. Hidrolik şanzımanlardaki yüksek kayıplar gerçek anlamda ve her şartta tolere edilecek kıvama gelmedikçe ben şahsen robotik şanzımanı tercih edeceğim.



    Şuan yeni nesil şanzımanlarda bu seviyeler mekanik çift kavramalar hızında ve yakıta etkisi de aynı sevilere getirildi örnek olarak ben iki aracı test ettim ikisi de muazzamdı.

    1.16d 8Hp zf

    308 bluehdi eat6

    herhangi kayıp yok her an ayağınızın altında dolu dolu gaz tepkisi hazır bulunuyor çok başarılılar.

    Bende iki araç hatta 3 araç var i10 otomatik,136 astra cdti, Focus Powershift. Şimdi bu araçlar arasında Focus yakıt olarak açık ara önde, Astra eşşek gibi yakıyor ve hafif eğimli ara hızlanmalarda çok nazlı özellikle dik rampalara çıkmak için resmen gaza abanıp deli gibi motoru bağırtmak lazım tabi bu arada yakıtı içiyor. Düz ve uzun yolda Astra evet daha iyi gidiyor ama taki vites atana kadar her vites değişiminin ardından bir boşa dönme olayı oluyorki hem yakıtı hem performansı bozuyor. Focusta ise her vites değişiminde araç öne atılıp kafa kaldırıyor. Bu sıkıntılar aşılırsa tabiki klasik otomatik iyidir.




    Sürdüğünüz tam otomatikler eski tip hocam. Dediğim ik araçta yeni nesil şanzıman var şuan sadece bir test edin focus hantal kalır özellikle 308 tam bir canavar.




  • AO A kullanıcısına yanıt
    Astranın tam otomatiği 308 eat6 ve 8zf gibi yeni nesil tam otomatiklerden değil.

    Defalarda test ettim. Aynen astra eski 4 ileri at lerin direk 6 ileri olanı.
  • Tam otomatik olsun 4 ileri olsun yemişim çift kavramayı
  • Otomotiv endüstrisinin tarihsel gelişimi.
    Tam otomatik - tek kavrama-çift kavrama- tam otomatik.
    Çift kavramalar bana para çarpma makinası olarak icat edilmiş gibi geliyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.