Şimdi Ara

Tam otomatiğin Çift kavramaya olan üstünlüğü (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
209
Cevap
27
Favori
19.240
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
29 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2014 megane edc sanziman nasil kullanilmali anlatacak var mi ? Birde kuru mu islak mi bu sanziman. Yari otomatik cift kavrama 6 ileri oldugunu biliyoum sadece.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MÜŞAVİR kullanıcısına yanıt
    Hafif gazla arac sınır devirde o vitesde gidiyor. Gazi arttirdiginizda daha iyi gidebilmek ve toparlayabilmek icin vites dusuruyor. Rampa cikarken deviriniz zaten yuksekse gazi iyice koklesenizde vites dusmez zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Güzel ve çok yararlı bir tartışma ortamı olmuş.Konu sahibine ve emeği geçen herkese teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @MÜŞAVİR

    Merhaba,bu aracının o an ki ağırlığına göre ve gaza basma oranına göre değişebilen bir durum.

    Siz gazı ayarlayarak çıkmalısınız eğer ufak gaza basmanıza rağmen hız düşüyorsa, pedal kuvvetini artırın.

    Eğer rampada mevcut vites yetmiyorsa araç vites küçültür siz aracınıza bastığınız gaz şiddetini zamanla idrak edersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0B46CB32A

    @MÜŞAVİR

    Merhaba,bu aracının o an ki ağırlığına göre ve gaza basma oranına göre değişebilen bir durum.

    Siz gazı ayarlayarak çıkmalısınız eğer ufak gaza basmanıza rağmen hız düşüyorsa, pedal kuvvetini artırın.

    Eğer rampada mevcut vites yetmiyorsa araç vites küçültür siz aracınıza bastığınız gaz şiddetini zamanla idrak edersiniz.
    Sizin ve sizden önceki arkadaşların yazdığını okudum, anladığımı da düşünüyorum. Sanırım ben tam anlatamadım durumu.

    Şimdi aracın vites düşürmesini (rampa çıkarken) gaz ile ben ayarlıyorum. Gaza yüklenince araç vites düşürüyor hızlanmak için. Okuduklarımdan bildiğim kadarıyla manuel viteste de ani hızlanma için yapılıyor sanırım bu olay.

    Şimdi aynı şeyi yine soruyor olacağım, umarım anlaşılır şekilde sorabilirim, Otomatik şanzıman motor devrine v.s. göre vitesi kendisi değiştirdiğine göre, rampa çıkarken de devir düşüyor, hız düşüyor, araç gitmiyorsa şanzımanın bunu algılayıp vitesi düşürmesi gerekmez mi? Neden sürücünün gaza yüklenip bunu bir nevi manuel olarak yaptırması gerekiyor şanzımana?




  • @general4242

    Aracınızı güle güle kullanın, şanzımanınız dediğiniz özelliklere sahip, kullanım tarzınızı manuel araç kullanırken nasılsa şimdi de öyle düşünmelisiniz,sizin yerinize debriyaja basan bir sistem var. Manuel araç için sağlıklı sürüş nasıl ise yine aynı şekilde sürmeye devam etmenizi,trafik durumuna göre 1-2 geçişleri sıklaştığında manuele almanızı öneririm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Sizin ve sizden önceki arkadaşların yazdığını okudum, anladığımı da düşünüyorum. Sanırım ben tam anlatamadım durumu.

    Şimdi aracın vites düşürmesini (rampa çıkarken) gaz ile ben ayarlıyorum. Gaza yüklenince araç vites düşürüyor hızlanmak için. Okuduklarımdan bildiğim kadarıyla manuel viteste de ani hızlanma için yapılıyor sanırım bu olay.

    Şimdi aynı şeyi yine soruyor olacağım, umarım anlaşılır şekilde sorabilirim, Otomatik şanzıman motor devrine v.s. göre vitesi kendisi değiştirdiğine göre, rampa çıkarken de devir düşüyor, hız düşüyor, araç gitmiyorsa şanzımanın bunu algılayıp vitesi düşürmesi gerekmez mi? Neden sürücünün gaza yüklenip bunu bir nevi manuel olarak yaptırması gerekiyor şanzımana?

    Alıntıları Göster
    Hocam size basit bir şekilde anlatmaya çalışayım. Siz şunu soruyorsunuz sanırım, ben neden fazla gaz vererek aracın vites düşürmesini sağlıyorum, neden kendisi yapmıyor? Bu karasızlık durumudur bir anlamda işte. Siz normal bir yokuş tırmanıyorsanız, hatta mesafe uzunsa, aslında bunu yapmanıza gerek yok araç kendisi yapar, ama yokuş birden dikleşirse veya mesafe kısa ise şanzıman sizin gaz tepkimenize bakarak vites küçültmeyi biraz geç yapar bu durumda araç bayılır, bunun sonucu hem daha fazla yakıt tüketirsiniz, hem de motor için zararlıdır. Yani anlayacağınız şanzıman yolda giderken, yol yokuş mu, iniş mi, veya düz mü olduğunu bilemez, o anki aracın devri ve sizin gaz tepkinize bakar. Yokuş çıkarken siz gaz tepkinize göre müdahale de bulunmaz, ama devir düşmeye başlayınca, vites düşürür ama bu sefer yokuş çok dikse, bir anlam da geç kalmış olur, bu yüzden yokuş tırmanırken hafifçe gaza basarak şanzımanın daha hızlı vites küçültmesini sağlayarak, aracınıza iyilik yapmış olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Sizin ve sizden önceki arkadaşların yazdığını okudum, anladığımı da düşünüyorum. Sanırım ben tam anlatamadım durumu.

    Şimdi aracın vites düşürmesini (rampa çıkarken) gaz ile ben ayarlıyorum. Gaza yüklenince araç vites düşürüyor hızlanmak için. Okuduklarımdan bildiğim kadarıyla manuel viteste de ani hızlanma için yapılıyor sanırım bu olay.

    Şimdi aynı şeyi yine soruyor olacağım, umarım anlaşılır şekilde sorabilirim, Otomatik şanzıman motor devrine v.s. göre vitesi kendisi değiştirdiğine göre, rampa çıkarken de devir düşüyor, hız düşüyor, araç gitmiyorsa şanzımanın bunu algılayıp vitesi düşürmesi gerekmez mi? Neden sürücünün gaza yüklenip bunu bir nevi manuel olarak yaptırması gerekiyor şanzımana?

    Alıntıları Göster
    Gerekir. Eğer böyle bir şeyi sık yaşıyorsanız motor ve şanzıman uyumu arasında o yol durumuna göre oluşan uyumsuzluk vardır. Siz yol durumuna göre pedal ile şanzımanı eğiteceksiniz zamanla,o da size kalibre edecek pedala basma şiddetlerinizi sürüş karakterinizi topladıkça rafine hissetmeye başlarsınız.

    Ya da o aracın motor-şanzıman ilişkisi limonidir

    Yine anlamazsanız anlatmaya çalışırım,keyifli sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar şimdi anladım. Her iki mesajın ortak noktası şanzıman kararsızlığı. Daha önce bir mesajda da yazılmıştı, manuel şanzımanda nasıl ki yokuş çıkarken araç bayılınca vites küçültüyorsun, bu da o mantık denmişti ama ben tabi otomatik şanzıman bunu kendisi yapar diye düşünüyordum ama anlattığınıza göre kararsız kalıyor burada ve o işlem sürücüye kalıyor.

    Cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.
  • Tam otomatik candır gerisi heyecandir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin şanzımanın daha eski modeli bende var(2001 model aw55-50 5 ileri).

    Sizin araçta olduğu gibi benim araçta da kullanım tarzınıza adapte olan bir şanzıman beyni var.

    Sürüş tarzınız nasıl bilmiyorum ama sizinkisine benzer bir durum bende de oluyor. Bir süre agresif kullanırsam, bir yokuşa gelince hız düşmeye başladığında gazı sabit tutarken araç hemen vites düşürüyor. Ama bu daha çok uzun mesafeli yokuşlarda oluyor.

    Eğer gayet sakin bir sürüş sergilersem bir süre sonra, bu sefer yokuslarda otomatik vites düşürme olayı nadir gerçekleşiyor.



    Ama ben şanzımana iyice alıştım artık, yokuş gelince gaz pedalına hızlıca bir darbe uygulayınca (köklemek değil de aniden %20 %30 daha fazla basmak gibi) hemen vites küçültüyor ve daha az gaz ile rahatça tırmanıyorum.



    Ayrıca şanzımanın kararlılığından da son derece memnunum. Bugüne kadar motor freni dışında manuel olarak müdahale etmeme hiç gerek kalmadı(buna 6 kişiyle dik ve uzun mesafeli yokuşları çıkmak veya bagajda 350 kg yük ile İstanbul sokaklarında gezinmek de dahil)

    Alışınca gaz pedalı hareketleriyle ne yapmak istediğinizi kolayca anlatabiliyorsunuz araca.

    Sizinkisi daha gelişmiş bir model, eminim daha iyidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 11 Mayıs 2018; 16:29:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Yukarıda @Dukkha da bahsetmiş dediğiniz adapte olma/öğrenme durumunu. Kullandıkça zamanla tecrübe edeceğim bir durum olacak sanıyorum. Aracım henüz çok yeni (200 km de ) ve hanımla vardiyalı kullanacağım. İkimizde sakin kullanırız.

    Şu ana kadar araçtan da şanzımandan da bir sıkıntım yok çok şükür. Eski 4 ileri otomatik aracımızda çok güzeldi, sadece 4 vites olması hasebiyle uzun yolda sıkıntı oluyordu.
  • Güzel ve bilgilendirici. Eline sağlık.

    Şu sıralar yaptıkları ve tasarımıyla beni etkileyen mazdanın kilitlenen tork konventörü olması gözümde mazda için bir artı daha. Bunlar halen üste konuşabileceğini gösteriyor. Sadece iyi mühendisler lazım. Bi kere tam otomatik civic kullanmıştım gerçekten tatlı bi şanzuman. hiç dsg kullanmadığımdan kıyas imkanım yok.

    Bu arada dsg ve manuel gücün tamamını tekere aktarır ifadesi doğru değil. dişlilerdeki kaçınılmaz sürtünme kaybını geçiyorum çünkü burada konu kavrama aşamasında yaşanan kayıp. Bu manuelde debriyaj kullanım yeteneğine göre değişen oranlarda her zaman olur. Dsg gibi sistemlerde ise mekanik ve yazılım mühendisliğinin kalitesi oranında değişen oranlarda bu yaşanır. Mesela gtr2 nin kalkışta bugattiyi tokatladığı bi video izlemiştim. Videoda sunucu buna sebep olarak launch system i göstermişti.

    Yani demek istediğim kayıp kaçınılmaz ama tk lerde açıkça daha fazla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • etusch kullanıcısına yanıt
    Kilitlenen(lock-up clutch da denir) tork konvertörleri bayağı uzun zamandır var. En azından 2000 yılından beri var(kendi aracımdan biliyorum). Eğer çok kıyıda köşede kalmış, unutulmuş bir model almazsanız piyasadaki nerdeyse her tork konvertörün kilitlenme özelliği vardır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Tucson var, çift kavrama, yakın arkadaşımda da Passat, o da Dsg malum.

    Önceki aracım tam otomatik Insignia idi, kardeşimde de gene tam otomatik şanzımana sahip Astra K var.



    Çift kavramanın vites büyütme hızı rakipsiz ancak tam otomatiğin de 1.-2. viteslerde gitgellerde, peşpeşe dur kalklarda pürüzsüzlüğü ve kararlılığı çok daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bende Tucson var, çift kavrama, yakın arkadaşımda da Passat, o da Dsg malum.

    Önceki aracım tam otomatik Insignia idi, kardeşimde de gene tam otomatik şanzımana sahip Astra K var.



    Çift kavramanın vites büyütme hızı rakipsiz ancak tam otomatiğin de 1.-2. viteslerde gitgellerde, peşpeşe dur kalklarda pürüzsüzlüğü ve kararlılığı çok daha iyi.
    Şu anda genellikle yarış serileerinde kullanılan seamless vites kutuları var. Bunlar bizim alabileceğimiz araçlara ne zaman gelir blimiyorum. Otomatik gibi prüzsüz, bisiklet vitesi gibi direkt olarak diğer orandan başlayan ve çift kavrama gibi çift şafta ve aynı anda takılı iki vitese ihtiyaç duymayan bi sistem.
    Senin de dediğin gibi kararlı bir gidişte dsg iyi çalışabilir. Yani mesela kesintisiz hızlanma esnasında. Ama hızlanırken aniden yavaşlayıp tekrar hızlanman gerektiğinde işler karışır. vites 3'de 4ü hazırlamış yükseltecem diye ama frene basman gerekti ve artık 2. vitesi kullanman gereken bir hızdasın. ya 3 de kalıp yavaş ivmelenecek ya da hızlı ivmelenmek için 2ye geçmek isteyecek bu seferde vites seçme ve geçme gecikmesi olacak. Günlün şehir içi kullanım için mantıksal olarak hatalı bir sistem. Spor otomobiller için iyiydi ama artık seamless var.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    diğerlerinde de olduğunu bilmiyordum.
  • D
    Fd6 Honda tam otomatik ve yokuş kalkış yok. İğrenç bir şekilde geri kaciriyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing


    quote:

    Orijinalden alıntı: ARES007

    Tam otomatik araç da geri kaçırır. Eger yokuş dik ise ve motorun rölantide ürettiği tork aracı sabit tutmaya yada kaldırmaya yetmiyorsa araç gaz verene kadar kacirir.

    Ben şimdiye kadar geri kaçıran bir tam otomatik görmedim.

    Belki şu yeni nesil Japon ve Kore araçlarının 1.0-1.3 gibi saçma atmosferik motorları kaçırıyor olabilir.


    80 model Mercedes'ler bile geri kaçırmıyor çünkü.

    çok dik yokuşa denk gelmemişsiniz demek ki.

    Tork konvertörünün ileriye atılma kuvvetinden daha büyük bir geri çekme kuvveti uygulanacak olan yokuşta tork konvertörlü de geri kaçırır. Kaçırıyor da.

    Bunun olması normal. Siz görmemiş olabilirsiniz ama tork konvertörlü de çok dik yokuşlarda geri kaçırıyor ama bu demek değildir ki manuelde olduğu gibi freni bıraktığın anda pat diye geri gitmiyor. Ağır ağır geri kaçıyor gaza basılmazsa.

    Alıntıları Göster
    Bu yoruma katılıyorum. Bendeki arabanın şanzıman da tork konvertorlu tam otomatik. Eski arabam da aynı şanzımana sahipti. Araba ağır olduğu için torkunun yetişmediği dik yokuşlarda ikisi de geri kaçırıyor. Eski arabamı satarken birisi deneme sürüşü yapıp bu şanzıman geri kaçırıyor, arızalı demişti. Durumu anlatmaya çalışmıştım ama anlamamıştı. Sonra başkasına satarken detaylı expere sokmuştuk aracı. Sanziman sapasağlam çıkmıştı :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Sizin şanzımanın daha eski modeli bende var(2001 model aw55-50 5 ileri).

    Sizin araçta olduğu gibi benim araçta da kullanım tarzınıza adapte olan bir şanzıman beyni var.

    Sürüş tarzınız nasıl bilmiyorum ama sizinkisine benzer bir durum bende de oluyor. Bir süre agresif kullanırsam, bir yokuşa gelince hız düşmeye başladığında gazı sabit tutarken araç hemen vites düşürüyor. Ama bu daha çok uzun mesafeli yokuşlarda oluyor.

    Eğer gayet sakin bir sürüş sergilersem bir süre sonra, bu sefer yokuslarda otomatik vites düşürme olayı nadir gerçekleşiyor.



    Ama ben şanzımana iyice alıştım artık, yokuş gelince gaz pedalına hızlıca bir darbe uygulayınca (köklemek değil de aniden %20 %30 daha fazla basmak gibi) hemen vites küçültüyor ve daha az gaz ile rahatça tırmanıyorum.



    Ayrıca şanzımanın kararlılığından da son derece memnunum. Bugüne kadar motor freni dışında manuel olarak müdahale etmeme hiç gerek kalmadı(buna 6 kişiyle dik ve uzun mesafeli yokuşları çıkmak veya bagajda 350 kg yük ile İstanbul sokaklarında gezinmek de dahil)

    Alışınca gaz pedalı hareketleriyle ne yapmak istediğinizi kolayca anlatabiliyorsunuz araca.

    Sizinkisi daha gelişmiş bir model, eminim daha iyidir.
    Benim araçta da Aisin 80-40 LE var aynı durumu ben de teyit ederim, sürüş şeklinize göre tepki veriyor.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.