Şimdi Ara

''' TAKOZ DÖNERMİ YAW?'''

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR KAYIŞ DEĞİŞİMİ İÇİN GİTTİĞİM ÖZEL SERVİSTE USTA ŞAŞIRDI:

    ARABAMDA DREKSİYONLA BİRLİKTE (YANİ LASTİKLERİN DÖNMESİYLE BİRLİKTE) KAPUT ALTINDA BULUNAN AMÖRTİSÖR ÜSTÜNDEKİ AMORTİSÖR TAKOZLARI DA DÖNÜYOR (ANLATABİLDİMMİ BİLMEM) HANİ ŞU AMORTİSÖRLERİN ÜSTÜNDEKİ PLASTİK KAFALAR

    USTA DAHA ÖNCE BÖYLE BİRŞEYLE KARŞILAŞMADIĞINI SÖYLEDİ.
    SİZCE NORMALMİ YOKSA PRENSİP OLARAK TAKOZLARIN SABİT Mİ DURMASI LAZIM

    ARIZALI OLABİLİRMİ?



  • prensip olarak sabit durması lazım..ki bahsettiğiniz üst amortisör takozlarının direksiyon ile uzaktan yakından bir alakası yoktur..ayrıca bu takozların sağa sola dönmesi gibi bir hareketi de yoktur...siz bunu kendi gözünüzle gördünüz mü?...
  • kuleler gevşek olabilir mi acaba civataları

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 18 Nisan 2007; 23:19:27 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    prensip olarak sabit durması lazım..ki bahsettiğiniz üst amortisör takozlarının direksiyon ile uzaktan yakından bir alakası yoktur..ayrıca bu takozların sağa sola dönmesi gibi bir hareketi de yoktur...siz bunu kendi gözünüzle gördünüz mü?...


    DİREKSİYONLA ALAKASI TABİ Kİ YOK AMA DREKSİYONU ÇEWİRDİĞİMDE DÖNEN TEKERLEKLE AYNI YÖNDE WE MİKTARDA TAKOZ DA DÖNÜYOR BEN ŞAHSEN GÖRDÜM

    HATTA RULMANLARIN DAĞILIP BOZULMUŞ OLABİLECEĞİNİ SÖYLEDİ AMA İKİ TAKOZDA DA DURUM AYNI VE RAHATSIZ EDİCİ BİR DURUM FARKETMİYORUM SÜRÜŞTE...

    USTA KANITLAMAK İÇİN BAŞKA BİR ARAÇTA DENEDİ GERÇEKTEN ONDA SABİT KALIYOR ARACIM 96 CLİO, USTA BELKİ BUNLARDA ÇALIŞMA PRENSİBİ BÖYLEDİR DEDİ AMA KENDİSİ DE MERAKTA KALDI

    NE DERSİNİZ?




  • ben ilk defa böyle birşey duyuyorum..direksiyon hareketleriyle birlikte tokozların hareket etmesi(yukarı-aşağı) normaldir ama eksen etrafında dönme olayı mümkün değildir(üst takozlar için)..cliolar için böyle birşey mümkünmüdür doğrusu bende bilmiyorum...birkaç araçta gözlemlemek lazım..

    ayrıca amortisör aksamı sağa sola salınımlı bir mekanizma değildir....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi türbülans -- 18 Nisan 2007; 23:29:34 >
  • benim arabadada dönüyor. hatta kaportadanda baya uzak duruyor kuleler geçenlerde bi sorun yaşamıştım resmini çekmiştim.
    resmi koyamıyorum iyimi.
    http://img50.imageshack.us/my.php?image=picture0044lf5.jpg
  • resme bakacak olursak bunlar yerinden çıkmış...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ya AYIP BEE
    19 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Resimde biraz ilginç görünüyorlar evet. Sanki biraz yukarıdalar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: barakudaaa

    benim arabadada dönüyor. hatta kaportadanda baya uzak duruyor kuleler geçenlerde bi sorun yaşamıştım resmini çekmiştim.
    resmi koyamıyorum iyimi.
    http://img50.imageshack.us/my.php?image=picture0044lf5.jpg


    Hocam biraz daha uzaktan çekseydin keşke fotoğrafı bu nasıl bişey ya

    Aracınız ne ?

     ''' TAKOZ DÖNERMİ YAW?'''




  • Evet döner..

    Önden çekişli araçlarda (biriki istisna dışında) klasik amortisör değil, "McPherson strut" bulunur.

    Bu strut sistemi, direksiyonun hareketi ile kendi ekseni atrafında (tekerleğin düöndüğü kadar) döner.

    Üst noktada süspansiyon kulesine tespit edildikleri noktada bilyali yataklarının bulunmasının sebebi de dönmeleridir zaten.

    Fotoğrafta görünen tepe noktasındaki lastik/plastik "takoz", ana bağlantı somununu dış etkilerden gizlemek içindir. Nihayetinde ana strut'a bağlı olduğu için strut ile birlikte dönecektir.

    Havada duruyor gibi görünmesinin sebebi de, araç hareketsiz iken süspansiyonun "salınım" konumunda olmamasıdır. Ön tarafı kriko ile kaldırırsanız, tekerlek aksamı sarkar, o "takoz" da yerine oturur.

    İçiniz rahat olsun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hg834

    Evet döner..

    Önden çekişli araçlarda (biriki istisna dışında) klasik amortisör değil, "McPherson strut" bulunur.

    Bu strut sistemi, direksiyonun hareketi ile kendi ekseni atrafında (tekerleğin düöndüğü kadar) döner.

    Üst noktada süspansiyon kulesine tespit edildikleri noktada bilyali yataklarının bulunmasının sebebi de dönmeleridir zaten.

    Fotoğrafta görünen tepe noktasındaki lastik/plastik "takoz", ana bağlantı somununu dış etkilerden gizlemek içindir. Nihayetinde ana strut'a bağlı olduğu için strut ile birlikte dönecektir.

    Havada duruyor gibi görünmesinin sebebi de, araç hareketsiz iken süspansiyonun "salınım" konumunda olmamasıdır. Ön tarafı kriko ile kaldırırsanız, tekerlek aksamı sarkar, o "takoz" da yerine oturur.

    İçiniz rahat olsun.


    arkadaşım çok güzel açıklamış zaten.ön taraf kalkınca kulede oturuyor araba fiesta 98 servisde sorun yok dedi .normal yani arkadaşlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.