Şimdi Ara

Suv araç, e-power mı normal hibrit mi önerirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
3
Favori
2.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.


    Hibrit araçlar ile ilgili biraz araştırma yaptım. Hibritin mhev, fhev, phev (daha da var) gibi çeşitlerinin yanı sıra nissan'ın e-power teknolojisinin olduğunu öğrendim.

    Aklımdaki araçlar,

    A- Honda hrv ehev (hangi hibrit grubunda fhev mi)

    B- Suzuki vitara 4*4 mhev

    C- Nissan qashqai e-power


    Toyota corollanın hibritinden 1.8 motor olmasından dolayı vazgeçtim. Vitara iç dizayn, gösterge ve ekran dolayısıyla çok hoşuma gitmiyor. Honda güzel duruyor fakat araç çok ses yapıyor diye okudum. Nissan ise bilindik bir teknolojiye sahip değil. E-power'ın bakım maliyeti hakkında da bilgi edinemiyorum.


    Aslında öncelikle nissan, sonrasında honda, en sonda da suzuki düşünüyorum ama tecrübeli arkadaşların da bilgisinden istifade etmek istiyorum. Tamamen elektrikli araç almak istemiyorum. Nissan e-power yerine normalini almak mantıklı şeklinde yorum da okudum. E-power teknolojisi çalışma prensibi olarak göz kamaştırıyor.


    Bu araçların içindeki veya dışındaki tavsiyenizi, sebebini kısaca izah ederek beni bilgilendirirseniz memnun olurum.


    Şimdiden teşekkür ederim.








  • Bütçe, yıllık yaptığınız km?
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    bütçe 2 milyon civarı. yıllık en fazla 10.000 km kullanımım olur.

  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt

    10 bin km için hibrit mhev e power bu işlere girmeyin.

    Qasqhai 4x4 1.33

    Sportage Tucson 1.6t 4x4 gibi seçenekler var.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    şehir içi ve kısa mesafe kullanımım olacağı için az yakması açısından hibrit düşündüm.

    şu an suzuki vitara glx 4*2 (2016 model) araç var. 9,5lt yakıyor. uzun yolda 5,8lt yakıyor.

    nissan qasqhai normal modelini de düşünmedim değil.

    sportage ve tucson düşünmüyorum.


    normal araçlarda dolu donanımlı başka hangi suv aracı önerirsiniz?

    bu konuda da bilgi edinmiş olurum.

  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt

    Qasqhaiye sicaksaniz 4x4 seçeneği ve 1.33 motor ile en mantıklı tercih olur.

    Gidipte hb den bozma hibriti hiçbir işe yaramayan mhev almanıza gerek kalmaz.

  • Hibrit de E-Power da önermem, içten yanmalı motor öneririm. Hibrit arabalar için bence biraz daha erken. Ford Kuga titanium veya style tercih edilebilir. Tucson'a da bakmanızı öneririm.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaplanemral -- 10 Şubat 2024; 20:44:25 >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    teşekkür ederim. qasqhiyi detaylı kontrol edeceğim.

  • kaplanemral K kullanıcısına yanıt

    önerilerinizi dikkate alacağım. teşekkür ederim.

  • Bana Plug in hybrid hep en mantıklı seçenek gelmiştir.
  • D.Baran kullanıcısına yanıt

    Önerebileceğiniz bir araç var mı?

    Önceki mesajlara göz atma fırsatınız olduysa amacım az yakan dolu dolu bir suv almak. Hibrit araçlar tasarruflu diye düşündüm. Opel grandland da az yakan bir araç ama Honda ve suzuki gibi bir jip havası yok. Aklım nissan'a doğru kayıyor. 1.3 benzinli (e-power değil) dolu ve yakıt konusunda da vergi konusunda da üzmeyecek gibi.

    Şöyle iki resim buldum. Doğruluğu hakkında yorum yapamam.



    Suv araç, e-power mı normal hibrit mi önerirsiniz?


    Suv araç, e-power mı normal hibrit mi önerirsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erdemmetin -- 11 Şubat 2024; 0:26:53 >




  • Kısa mesafe şehir içi elektrikli başlayıp giderim diye düşünmeyin, öyle olmuyor çoğunlukla.. kabin ısısı için, motoru devreye gir-çık yapsın diye ön ısıtma yapmak için, en ufak yokuş görünce benzinli motor hemen devreye giriyor. ve ısıyı arttırmak için epey bir süre de çalışır kalıyor.


    gittiğinizde bakıyorsunuz ortalamanız yine 6.5 lt'leri bulmuş.


    özellikle de e-power çözümü Toyotanın hybrid'i kadar ekonomik değil onu söyleyim. bize özel bir Mtv avantajı var sadece.


    özetle şehir içi kısa mesafe değil, çok kullanan için hybrid güzel..


    yılda en fazla 10bin km için gidilir tertemiz benzinli alınır, hiç karıştırmayın kafanızı.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Detaylar için teşekkür ederim.

  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt
    Benzinli suv şehir içi 10 lt altında yakmaz hangisi alırsanız alın. Eğer buyuk şehir ve yoğun trafikte kullanıyorsanız 12 13 lt gider. E power kullanmadım ama yakit tasarrufu çok iyi değil diye biliyorum %15 falan tasarrufluymuş benzinlisine göre. Bir de bataryayi sarj etmek icin çalışan motor baya gürültülüymüş ama dedigim gibi kullanmadım. Hrv şehir içi için güzel bir seçenek çok konforlu ve 4-5 lt arası yakıyor en çok. Ama çok uzun yol yapan için tavsiye etmem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugrb81 -- 11 Şubat 2024; 21:46:28 >
  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt
    Qashqai alacaksanız donanım paketlerine iyi bakın derim. En full paketi hariç bana baya donanimsiz geldi. Multimedya ekrani bile küçücük ve çözünürlüğü düşük. Sonuçta dünya para veriyorsunuz bagaj elektriksiz koltuk ısıtmasız vs can sıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugrb81 -- 11 Şubat 2024; 21:43:39 >
  • teşekkür ederim. yakıt konusunda araç fabrika verileri ile normal kullanımda fark olduğunu biliyorum. bendeki vitara 2016 4*2 benzinli. hanım kullanırsa şehir içi 9,5lt (rampada direksiyon kulakçıklarını kullanmıyor, start-stop kullanmıyor) ben kullanırsam 8-8,5lt yakıyor, git-gel 85-90kmlik trafiksiz e5 üzerinde 5,9-6lt yakıyor, 5.6lt gördüğüm de oldu. fabrika verisi 6,6 şehir içi için 4,9 şehir dışı için. ayrıca senin de belirttiğin gibi bu kadar para verince dolu dolu bir araç almak istiyorum.

    bu konuyu açtıktan sonra kendim araştırmalara devam ettim. umarım doğru bilgiler edinmişimdir.

    nissan qashqai e-power benim düşündüğüm/anladığım gibi çalışmıyormuş. elektrik deposu 5kmlik yol kadar güç saklıyormuş. bu durumda da araç sürekli olarak benzinden şarj ediyor kendini. haliyle araç motor sesi çok yüksek oluyormuş. ben, elektrik deposu 50-100km gidiyordur hatta tamamen elektrikli araçlar gibi çok uzun menzillidir diye düşündüm. hibrit olup 70km yolu elektrik ile giden araç olduğunu duydum bir araç tanıtımında. marka ve modelinden emin değilim.

    "e-power çözümü Toyotanın hybrid'i kadar ekonomik" konusuna katılmaya başladım. videolar/veriler genelde bu şekilde. toyota corolla cross iyi bir seçenek ama sunroof yok ve buna rağmen panoramik tavan altında kalın bir set var. ayrıca vergisi diğer baktığım/bahsettiğim modellerden %80 daha fazla.

    nissan qashqai benzinli 1,3 gayet dolu ve yakıtta da çok üzmez gibi.

    aklımda kalan araç opel grandland 1,5 dizel. bu baktıklarım arasında en dolu araç bu. tek eksik panoramik tavan değil ve sunroof yok. arka koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, çift taraflı klima, otomak aşağı kayan dikiz aynaları, gece görüş ekranı vs. sunroof olmaması çok saçma olmuş.

    honda crv'ye bütçem yetmiyor. hrv benzinli modelinde de sunroof yok. genel doluluk iyi gibi. hibrit olan modeli çok ses yapıyor diye okudum.

    vitara'da maalesef tüm seçenekler hibrit. aracın piyasası da var. yakışıklı araç. konsol çok zayıf ne yazıkkı.

    bu araştırmaları yaparken mg hs modeli gözüme takıldı. fiyat iyi, yakıt düşük. ama araç çok yabancı. cherry tiggo avangarde paketleri gelmiş. çok dolu ama mg gibi uzaktan baktırıyor. ayrıca tiggo çok yakıyor.

    nissan qashqai 4*4, opel grandland 4*2 ve suzuki vitara 4*4 şeklinde aklımdaki sıralama. takibi hepsinin full paket olan modelleri. sizlerin eklemek, fikir vermek istediğiniz başka birşey var mı?


    @en1gma, @kaplanemral, @D.Baran, @SuperVeloceJota, @Ugrb81




  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt

    Piyasası var diyerek son çiviyi de cakmissiniz adres yine qasqhai:)

    Psa grubunun 1.5 dizellerinde adblue sorunu çıkabiliyor.

  • erdemmetin E kullanıcısına yanıt
    E power söylediğiniz gibi yakit konusunda keşke toyota hibrit gibi olsa benzinli qashqai den sadece %15 az yakiyor dedi bayideki görevli ben onun yalancısıyım. Toyota honda hibritleri en az yari yariya az yakar benzinli suvlara göre. Hatta çok sıkışık trafikte 3 te 1 e bile düşer. Hibritte trafik sıkıştıkça yakit düşer rejenerasyondan dolayı. Benzinli de ise aksine artar. Bende hrv var konforundan yakitindan oldukça memnunum. Ama rampada veya sabah bataryayı şarj ederken falan motor gürültülü çalışıyor dediğiniz gibi ama söylenen gibi abartı da değil ve sürekli de değil zaten. Kendiniz kullanmanız lazım anlamak için.
    Son paragrafta yazdığınız araçlar çok güzel ama bunları alacaksanız tasarruftan vazgeçtiniz o zaman değil mi çünkü 3. de ciddi yakar sizin şu anki suzukiden fazla yakar şehir içi ve fiyatları suzuki hariç en dolu alırsanız 2 milyonun üstünde. Hakkınızda hayırlısı olsun. Umarım en seveceğiniz araci alırsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ugrb81 -- 12 Şubat 2024; 10:29:30 >




  • piyasası var derken al-sat anlamında söylemedim :). ben satmak için alanlardan değilim. nissan qashqai de çok tutuldu.
    ben araç konusunda düşündüğünüzden daha cahilim psa nedir bilmiyorum. adblue duydum, bir yakıt türü sanırım ama nedir, niye kullanılır bilmiyorum.

    şu ana kadar 5-6 defa ikinci el araç aldım. satın aldığım araçlara baktığınızda bir uyum mantığı mevcut değil. ya o anki para durumu yada şekline hevesten aldım.

    nissan qashqai 4*4 benzin, opel grandland 4*2 dizel ve suzuki vitara 4*4 hibrit sıralamam nasıl sence? bu sıralamayı araçları yakından görünce doluluklarını net olarak öğrence netleştirmiş olacağım.
  • Ugrb81 U kullanıcısına yanıt
    aslında fikrim değişmedi. sadece incelerken gözüme çarpanları yazdım. cherry tiggo gerçekten çok yakar. araçların fiyatları da yakın. mg hs diğerlerinden pahalı bir araç değil. en pahalısı opel. hrvnin paketinde güzel bir iki unsur vardı ama sanırım sunroof yoktu. honda bayisini de bir ziyaret edeceğim gibi :)

    teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.