DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Portal arayüzümüz herkese açık ALFA sürümüne girmiştir, siz de bu deneyime davetlisiniz. Gizle Detaylar ve Geri Bildirim
Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
96
Cevap
11
Favori
27.286
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Onbaşı
      18 Mesaj
      24 Şubat 2012 12:47:10 Konu Sahibi
      Merhaba arkadaşlar,

      Bütçesi düşük fakat araca ihtiyacı olan hemen herkes doğru otomobil seçimini nasıl yapabileceğini düşünür. İkinci el araç için dikkat edilecek hususlar artık hepimiz tarafından az çok bilinse de markalara özel bazı püf noktalarını da göz önünde tutmakta fayda var. Bu çerçevede bir Lada Samara sahibi olarak bende özellikle bu aracı almayı düşünenler için bazı püf noktaları paylaşmak istiyorum.

      - Malumunuz Lada Samara ortalama 3-5 bin lira civarında bütçesi olanların düşündüğü bir araç seçeneğidir genelde.. Samara'nın konforsuzluğuna rağmen atikliği, parçalarının ucuzluğu ve yol tutuş başarısı pek çok kişi için bu aracı cazip hale getirir.. Ama her araçta olduğu gibi Samara'da da markaya özel bir takım avantajlar ve dezavantajlar var..

      - Öncelikle Samara'nın çağdaşı diğer araçlara göre hıza çok yatkın olduğunu unutmamak lazım. Orta düzeyde bakımlı bir lada sürücüsünü hiç üzmeden rahatça 130-140 kmyi görebilir, zorlanırsa daha da hızlanabilir. Bu nedenle aracı almadan önce sahibini şöyle bir süzmek ve kullanım alışkanlıklarını çaktırmadan öğrenmekte fayda vardır. Aracı çok yoran, hep motoru son haddinde kullananlardan araç alınmaz, çünkü zaten 14-15 senelik metal yorgunluğu bu gibi kişilerinde sayesinde büyük sorunlara gebe olabilir. Ben kendi aracımı almadan anlaştığım sahibiyle bir test sürüşüne çıktım. Aracı sahibi sürüyordu ve o sürerken ben kendisini dikkatle takip ettim, devrinde kullanıyor mu, yerli yersiz hızlanıyor mu, motoru boğuyor mu baktım. Aynı yöntemi sizde izlerseniz aracın aşağı yukarı nasıl kullanıldığını öğrenebilirsiniz. Ayrıca aracın hızlı kullanılıp kullanılmadığının bir göstergesi de lastiklerdir. Zamanından önce aşınmış, lastik iç veya dış çeperine doğru olan dişler haddinden fazla ezilmiş araçlar muhakkak dengesiz kullanımın sonucudur.

      - Lada Samaranın parçaları oldukça ucuz. O yüzden buji kablosu değişmiş mi falan gibi gereksiz detaylara takılmayın, onun yerine mümkün olduğunca kapsamlı bir şekilde kaportaya bakın. Motorda harabiyet derecesine varmamış her türlü sorun en fazla size ekstra 500 tl masraf çıkarabilecekken, ön direkleri çürük bir kaporta, boyasıydı filan derken 1500 tlnin altında düzeltilemez.

      - Lada Samara'nın motorunda kronik sorun şanzumanıdır. Atma, ötme, sadece bir viteste uğultulu çalışma gibi durumlar şanzumanın ineceğinin habercisi olabilir. Sadece şanzumanın inmesinin 100 liranın aşağısına mal olmayacağını, şanzuman inmişken debriyajında yenileceğini hesaba katarak aracı alıp almamada karar verilmeli. Örneğin benim aldığım Lada 1. ve 2. viteste ötme yapıyordu, şanzuman indi senkromecler değişti, haliyle debriyajda elden geçti derken bana 400 tlye mal oldu.

      - Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir. "Lada çok arıza çıkartır" sözünü duyanlar emin olabilirlerki bu arızaların %99'u elektrik sistemindendir. Elektrik sistemi yenilenmemiş bir lada bir hafta stop lambasını patlatır, ertesi gün şarj dinamosu aküyü şarj etmez, ertesi hafta lpgye elektrik gitmez, sigorta atar falan derken birden aracınızdan soğuyabilirsiniz. Bu tür sorunlara karşı aracı alır almaz, hemen tanıdık bir elektrikçiye götürüp şu işlemleri yaptırmak gerekir:
      1- Stoplar, lambalar ve diğer tüm elektriksel aksam çalışıyor mu?
      2- Şarj dinamosu verimli çalışıyor mu? aküyü şarj ediyor mu?
      3- Marş motorunun kömürleri ve genel bakımı yapıldı mı?
      4- Sigorta kutusunun durumu nedir? Değişmesi gerekir mi?
      5- Bağlantı soketleri dahil genel aksamda değişmesi gereken yerler varmı? hepsi tek tek bakılmalı gerekirse yenilenmelidir. Elektrik aksamı mükemmel olan bir Lada birden kusursuz bir araca dönüşecek, önceden sanayiden çıkamazken şimdi yılda birkez bile işinizin düşmediğini görüp şaşıracaksınız :)

      - Aracı aldığınızda ateşleme sistemi elemanlarını distrübütor dahil değiştirin. Tüm parçalar aşağı yukarı 100-150 tl tutacaktır. Ancak bu işlem hem olası arızaları engelleyecek hem de yakıt sarfiyatını, motorun çekişini olumlu etkileyecektir.

      - Ladanın bir diğer olası problemi ön konsoldaki çatlaklardır. Ladanın ön konsolu zamanla güneş nedeniyle çatlayabilir. Yenisini almak ve montaj işçiliği vs. 300 tl gibi bir paraya mal olacağı için aracı incelerken ön konsolun çatlak olmadığından emin olun.

      - Ladanın motor yağ kaçakları belli bir noktaya kadar çok önemli değildir. Zira yağ kaçırmayan lada pek yok gibidir. Ancak aracı alırken rölantide gereğinden fazla yoğun duman atanların motor durumlarına bakılmalıdır.

      Özetlemek gerekirse;
      Alacağınız Samara'nın kaporta durumu iyi, motorda harabiyet söz konusu değilse alabilirsiniz. Ancak alır almaz ustanıza götürüp elektrik ve ateşleme aksamını baştan sona elden geçirir, fren / debriyaj ve lpg tesisatına baktırırsanız uzun yıllar sorunsuz binebileceğiniz bir Samara'nız olabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mkurtuldu -- 24 Şubat 2012; 12:49:52 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1586 Mesaj
      24 Şubat 2012 12:56:50
      Faydalı konu.Alacaklar için rehber olabilir.Ellerinize saglık


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      '12 Kia Rio CRDI Fancy İncelemesi
      '06 Nissan Micra 1.2 Mood 3K
      2014 YGS/LYS
      Sonsuza kadar Del Sol...

      BalıkesirSpor
    • Yüzbaşı
      869 Mesaj
      23 Kasım 2013 20:39:32
      ekleme yapayım
      lpglı bır lada samara alacaksanız

      asırlardır benzın yuzu gormemıs bır samara almayın

      benzın sıstemının butun elemanlarını degıstırmenız gerekebılıyor
      ıscılık parca hortum kelepce derken 1000 tlyı buluyor masraf

      alırken hem benzınde hem lpgde calıstırın sonra benım gıbı canınız cok yanmasın

      arabayı gormeye gıderken daha soyleyın satıcı 20 lıra benzın koysun
      benzındede lpgdede deneyecegım deyın

      benzınde calısmıyorsa masrafı goze alarak gıdın

      benzın pompası tum hortumlar samandıra helepceler hatta bazen depo degısımı vs astronomık masraflar cıkacak seyler oluyordu
      hangı samaraya baksam...



      _____________________________

    • Yarbay
      3902 Mesaj
      22 Şubat 2014 00:58:58
      faydalı konu olmuş zaten karadüzen bir araç sorun çıkarmaz rusyada yürüyorsa ülkemde hayli hayli gider.


      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Yarbay
      2859 Mesaj
      22 Şubat 2014 01:05:59
      samara değilde 10 bine 2005 -2006 vegalar var arada pek fark yok gibi samarayla tek bildiğim kaputu açınca herşeyin yağ içinde oluşu sebebi nedir acaba ?


      _____________________________

    • Yarbay
      3821 Mesaj
      22 Şubat 2014 12:14:58
      @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

      0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
      bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim



    • Yarbay
      3902 Mesaj
      22 Şubat 2014 17:21:29

      elektrik aksamını komple elden geçirip kaportaya baktırdıktan sonra mekanik olarak senelik masrafı 200 lirayı geçmeyecek bir araba hocam lada.


      TruckTörMinator kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Yarbay
      3845 Mesaj
      22 Şubat 2014 18:22:16
      lada samaraların yazın tavan arasının 55 derece olduğu doğru mudur acaba? malum küresel ısınma etkisiyle 10 ay yaz gibi artık.


      _____________________________

      "vazgeçmek bir seçenek değildir."
    • Teğmen
      187 Mesaj
      22 Şubat 2014 18:51:38
      quote:

      Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

      @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

      0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
      bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim

      TruckTörMinator yine sallamaya başlamış kaçın,sakın eski Lada almayın çünkü rezil,onun yerine kartal gibi dandik araba alın günde ayda 50 sefer sanayiye gidin...



      _____________________________

    • Çavuş
      71 Mesaj
      22 Şubat 2014 19:50:02
      Arkadaşlar hayırlı akşamlar... Tam benlik bir konu olmuş... Benim araç var(Honda civic 2010)... Ancak köye gidip geliyorum günlük, 5.000 tl lik bir araç bakıyorum... Lada beni üzmez sanırım... Konuyu açan arkadaşa, paylaştıklarından ötürü teşekkür ederim... Lada'nın dışında bu fiyata başka araç var mı sağlam sizce?


      _____________________________

    • Yarbay
      3902 Mesaj
      23 Şubat 2014 05:18:28

      kış serilerini geç broadway var oda bu fiyata çöpünü alırsınız karbüratörlü samara sizin için biçilmiş kaftan.


      efe_muallim kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Kastamonu Üniversitesi
    • Binbaşı
      1870 Mesaj
      23 Şubat 2014 10:07:16
      Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne


      _____________________________

      '' Hyundai H-100 2011 ''
    • Binbaşı
      1116 Mesaj
      23 Şubat 2014 11:48:49
      babam 24 senelik samara kullanıcısıdır. araç 90 model ve orjinal 82 bindedir
      en genel sorunu; görüntü itibariyle; çamurluk kenarlarında paslanma olması ve göğüs plastiğindeki(biz yeniledik) güneş çatlamalarıdır.( Kalorifer ve güneşin etkileri)
      bir ara benzin pompası arızalı çıktı, değiştirdik şimdi iyi çalışıyor.
      en son en önemli arızası, motor vuruntulu çalşmaya başladı benzini yakmadan atıyordu, biz depodaki çamurlardan şüpelendik ancak tamirciğe gittiğimizde, sübap ayarlarının yapılması gerektiğini söyledi, motor üst kapağı açıp 4 tane para gibi pulu bir düşük numaralarıyla değiştirdi ve şuan mükemmel saat gibi çalışıyor.

      onun dışında radyatörde bir kaçak var "çözüldü"
      baskı setini yeni değiştirdik, motorun verimi ve çekişi arttı.
      not : araç orjinal, benzinli



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EcheLoN_ -- 24 Şubat 2014; 20:27:31 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1598 Mesaj
      24 Şubat 2014 19:10:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: sametsamett

      Sanki milyonlarca kişi lada samara alıyorda bilgi veriyosunuz üretimi bitmiş gitmiş daha ne

      Biz alıyoruzda , kullanıyoruzda. Sizi ilgilendirmiyorsa neden konuya girip yorum yapıyorsunuz?



      _____________________________

    • Yarbay
      2914 Mesaj
      24 Şubat 2014 20:55:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

      @ Lada'nın ikinci en büyük sorunuysa elektrik sistemidir

      0 km ladalarda bu sorun var..basit bir arabanin elektrik aksami kolay ve aynen basit olmasi gerekir ama lada gibi rezil marka
      bunun 30 senedir cözemedi, ayni sey vega ve niva icinde gecerlidir...simdi Renault ladayi satin alarak ladadan adam akkilli bir marka yaratacak, en azindan sorunsuz bir arba ...tipki dacia olayi gibi..eski ladalardan uzak durun derim

      Renault Ladayı alırsa aynı zamanda Jaguarıda almış oluyor.

      Kaynak ? Yok tabi, boşverin çünkü böyle birşey yok.



      _____________________________

      |http://store.donanimhaber.com/3b/6c/15/3b6c15e7ce15deabf996e9ca9a0588c8.gif[/image]
    • Yarbay
      3545 Mesaj
      24 Şubat 2014 21:13:46
      quote:

      Orijinalden alıntı: EcheLoN_

      babam 24 senelik samara kullanıcısıdır. araç 90 model ve orjinal 82 bindedir
      en genel sorunu; görüntü itibariyle; çamurluk kenarlarında paslanma olması ve göğüs plastiğindeki(biz yeniledik) güneş çatlamalarıdır.( Kalorifer ve güneşin etkileri)
      bir ara benzin pompası arızalı çıktı, değiştirdik şimdi iyi çalışıyor.
      en son en önemli arızası, motor vuruntulu çalşmaya başladı benzini yakmadan atıyordu, biz depodaki çamurlardan şüpelendik ancak tamirciğe gittiğimizde, sübap ayarlarının yapılması gerektiğini söyledi, motor üst kapağı açıp 4 tane para gibi pulu bir düşük numaralarıyla değiştirdi ve şuan mükemmel saat gibi çalışıyor.

      onun dışında radyatörde bir kaçak var "çözüldü"
      baskı setini yeni değiştirdik, motorun verimi ve çekişi arttı.
      not : araç orjinal, benzinli

      Hocam babanız aracı kullanmamışki seyretmiş



      _____________________________

    • Teğmen
      169 Mesaj
      26 Şubat 2014 03:28:48
      Lada Samara Alırken Dikkat Edilecek Noktalar: öncelikle almamaya dikkat edin şaka şaka
      samara alacaksanız 3 kuruş fazla verip iyisini almaya, alırken ladadan anlayan bir ustaya göstermeye çalışın tamam parçası ucuz ama başlığı açan arkadaşın iyimser rakamları yok artık zaten başlık tarihi de belli
      örneğin conta yaktım conta 15 lira işçilik 250 lira. Marş motoru bozuldu adam tamirine 100 liradan fazla para istedi dedim usta sıfırı o fiyat zaten, sıfır aldım geldim takmaya 60 lira istedi, bir keresinde sanayinin içinde araca elektrik gelmez oldu elektrkçi çağırdım yan sokaktan, adam araca yaklaştı kaputu açtımı açmadımı hatırlamıyorum kendiliğinden elektrik geri geldi usta senide boşuna yorduk borcum ne dedim 30 lira istedi diyeceğim sanayide ustalarla uğraşmak kolay değil eski ve ucuz arabaya bakmak bile istemiyolar o yüzden illede temizini denk getirin aceleci olmayın araştırın araştırırken de paranızı artırın. Bu arabaları alan tayfa belli ya ilk arabası yada garibanlıktan alıyor temizi denk gelmezse insanı canından bezdirir



      _____________________________

      Oturduğu yerden başarıya ulaşan tek şey tavuktur.
    • Yüzbaşı
      283 Mesaj
      26 Şubat 2014 09:31:06
      ilk bakılması gereken şey çürük durumunun nasıl olduğudur.

      ancak yüzeysel kaportaya değil, araç altı, çamurluk içi, bağaj içi, arka koltuk altı gibi kısımlar kontrol edilmelidir.

      az çürüklü araç bulursanız, geriye kalanları iyi ve ucuz işçilikli bir ustanız varsa düşük parça fiyatları ile yaptırabilirsiniz.



      _____________________________

    • Yarbay
      21606 Mesaj
      26 Şubat 2014 11:28:58
      Ayda 1.000 KM işe-gidip gelmek için alınabilir mi?
      KM si ne kadar dayanıyor bunların? Piyasada hep sıfırlanmışları 5000 lira civarında.



      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yarbay
      21606 Mesaj
      26 Şubat 2014 11:48:23
      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.