Şimdi Ara

Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
204
Cevap
0
Favori
19.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.

    ci kuvveti dediğin şeyin aslı "g" kuvvetidir. bu kuvvet sabit hızla giden uçaklarda olmaz. uçağın manevrası sırasında oluşur. yani yön veya hız değişimi sırasında.

    Yer cekimini ve manyetik kuvveti ihmal ederseniz dediginiz dogru ama ne yazikki ihmal edemeyiz.Dolayisiyla duz yoldada g kuvvetine maruz kaliriz. En basit ornegi: Arac ile birden ivmelenme vs.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • tamamen aracın altından ve üstünden geçen hava akımına bağlı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Elektronik ve Haberleşme Mühendisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheMEA


    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.

    ci kuvveti dediğin şeyin aslı "g" kuvvetidir. bu kuvvet sabit hızla giden uçaklarda olmaz. uçağın manevrası sırasında oluşur. yani yön veya hız değişimi sırasında.

    Yer cekimini ve manyetik kuvveti ihmal ederseniz dediginiz dogru ama ne yazikki ihmal edemeyiz.Dolayisiyla duz yoldada g kuvvetine maruz kaliriz. En basit ornegi: Arac ile birden ivmelenme vs.

    "g" kuvveti dediğimiz şeyin temeli, yerçekimi kuvvetinin kaç katı olduğudur. yani yer çekimi ihmal etmek olmaz :)
    onun haricinde, yön veya hız değişimi olarak anlatmaya çalıştım. zaten hız değişimi dediğimiz şey ivme demektir. yani düz yoldaki hız değişimi veya sabit hızdaki dairesel hareket. kuvvetin kaynağının ne olduğu önemli değildir, bu kuvveti oluşturan yer çekimi de olabilir manyetik kuvvet de. sonuçta bir kuvvet sonucu hız değişimi varsa bunu hissederiz.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.

    ci kuvveti dediğin şeyin aslı "g" kuvvetidir. bu kuvvet sabit hızla giden uçaklarda olmaz. uçağın manevrası sırasında oluşur. yani yön veya hız değişimi sırasında.

    sadece sabit giden yönde g kuvveti olşmuyorsa neden uzaya fırlatılan mekiklerde adamlar yörüngeye oturana kadar g kuvvetiyle karşılaşıyorlar ve astronot olmadan önce g kuvveti testlerine giriyorlar.

    sadece sabit yönde değil, ben öyle bişey demek istemedim. g kuvveti dediğimiz şey aslında yerçekimi kuvvetidir. uçaklarda vs yer çekiminin kaç katı kuvvet oluştuğunu ifade etmek için bilmem ne kadar newton demek yerine şu kadar g demeyi tercih etmişler.
    bunun haricinde, kuvvetin oluşması için sabit doğrultuda hız değişimi (mekiğin hızlanması gibi) veya sabit hızda yön değişimi (mekiğin dairesel hareket yapması gibi) veya bunların ikisi birden (dairesel hareket yaparken hızlanma veya yavaşlama gibi) durumlarda oluşur.
    _____________________________




  • Yere uygulanan basinc azalir hiz arttikca aracin altidan gecen hava kuvvetlenir hafif araclarda yuksek hizlarda savrulma meydana gelmesini nedeni bu yuzdendir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Ain't it funny how men think,
    they made the bomb, they are extinct.
  • Aracın cinsine göre değişir uyguladığı basınç.
    Mesela yüksek araçlarda hız arttıkça basınç azalır.

    Örneğin bir doblo ile 120 km hızla gidiyorsunuz. yerden yüksekliği fazla olduğu için rüzgar arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç azalır. Aynı şekilde yine örneğin bir civic. Ağırlıklarını aynı varsayalım. ama bu Alçak ve yere yakın 120 km hızla gidiyorsunuz. Aracın yüksekliği az olduğu için hız arttıkça rüzgar aracın üstünden geçecek ve yere daha çok yapıştırarak basıncı arttıracak.

    Oda olmadı uçakları düşünün. Mesela ( tam bilmiyorum ) 700 km hıza ulaştıktan sonra
    Ufak bir kanat hareketi ile rüzgara yön vererek basıncı 0a indirir ve havalanır. Aynı şekilde yine o hızda kanatlarını aşağı doğru indirirse uçak havalanmaz. Hız ne kadar artarsa kanatlar sayesinde basınç da hızla beraber artar ve uçak yerde kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    Basınç azalır ki üst seviye çoğu modern araç hızlandıkça dahada yere yaklaşır basınç azalacağı için.

    Alıntıları Göster
    --Anştayn Mode On--

    NŞA'da azalır, ancak aracın gövde yapısına göre ön kısma çarpan rüzgar aracı bir miktar yere doğru itecektir.Bu durumda aracın ön kısmının hava içerisinde oluşturduğu rüzgar boşluğununda etkisiyle birlikte, aracın arka kısmını bir miktar havaya kaldırır. Aracın arka kısmından ayrılan rüzgar akımını kullanarak aracın arka kısmınında yere uyguladığı basıncı artırmak ve arka kısmın savrulmasını engellemek için aracın arka kaputuna rüzgarlık takılır.

    --Anştayn Mode Off--
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanja

    --Anştayn Mode On--

    NŞA'da azalır, ancak aracın gövde yapısına göre ön kısma çarpan rüzgar aracı bir miktar yere doğru itecektir.Bu durumda aracın ön kısmının hava içerisinde oluşturduğu rüzgar boşluğununda etkisiyle birlikte, aracın arka kısmını bir miktar havaya kaldırır. Aracın arka kısmından ayrılan rüzgar akımını kullanarak aracın arka kısmınında yere uyguladığı basıncı artırmak ve arka kısmın savrulmasını engellemek için aracın arka kaputuna rüzgarlık takılır.

    --Anştayn Mode Off--

    Alıntıları Göster
    Ne kadar cahil insan var artar tabiki de, yol tutuşunun artması için.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abbas The Traveler

    rüzgar direnci arabayı süratlendikce havaya kaldırır.

    +1
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    Basınç azalır ki üst seviye çoğu modern araç hızlandıkça dahada yere yaklaşır basınç azalacağı için.

    Alıntıları Göster
    Azalır fakat bu azalmanın minimum olması için aerodinamik hesaplamalar yapılır. Arabalar imal edilirken hem havayı yaracak hem de giderken üstte hava akımı oluşturup arabayı yere doğru bastıracak şekilde dizayn edilir. Eğer bir şahine binerseniz dediğimi anlarsınız , 100-110 la giderken sert bir rüzgar vurduğunda araba şeritten çıkıyor
    _____________________________
    Memleket ve dünya dertlerini siz çözün. Ben küçük meselelerin adamıyım. Bunlarla da birileri ilgilenmeli nihayetinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_1905

    Azalır fakat bu azalmanın minimum olması için aerodinamik hesaplamalar yapılır. Arabalar imal edilirken hem havayı yaracak hem de giderken üstte hava akımı oluşturup arabayı yere doğru bastıracak şekilde dizayn edilir. Eğer bir şahine binerseniz dediğimi anlarsınız , 100-110 la giderken sert bir rüzgar vurduğunda araba şeritten çıkıyor

    Renault symbol da da yanindan bi tir gecsin o zaman gor gercegi bu genel anlamda boyle..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farego


    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_1905

    Azalır fakat bu azalmanın minimum olması için aerodinamik hesaplamalar yapılır. Arabalar imal edilirken hem havayı yaracak hem de giderken üstte hava akımı oluşturup arabayı yere doğru bastıracak şekilde dizayn edilir. Eğer bir şahine binerseniz dediğimi anlarsınız , 100-110 la giderken sert bir rüzgar vurduğunda araba şeritten çıkıyor

    Renault symbol da da yanindan bi tir gecsin o zaman gor gercegi bu genel anlamda boyle..

    O zaman şahinin yanından tır geçtiğinde ne olduğunu söylememe gerek yok
    _____________________________
    Memleket ve dünya dertlerini siz çözün. Ben küçük meselelerin adamıyım. Bunlarla da birileri ilgilenmeli nihayetinde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    Basınç azalır ki üst seviye çoğu modern araç hızlandıkça dahada yere yaklaşır basınç azalacağı için.

    Alıntıları Göster
    Odtü inşaat öğrencisiyim, artar, aracın yapısından dolayı, araba hızla giderken, arabaya temas eden hava arabayı yere doğru ittirme eğilimindedir, dolayısıyla artar
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gaydurugububak

    Basınç azalır ki üst seviye çoğu modern araç hızlandıkça dahada yere yaklaşır basınç azalacağı için.

    Alıntıları Göster
    120 kmh ile giden bir aracın tekeri yere 8 kg basıyormuş

    Saffetin garajı adlı programda söyledi
    _____________________________
    I love German Style

    http://www.youtube.com/watch?v=8nVBzpLdzzI Brutal Acceleration

    Dizel Otomatik Auris 0-100 ü Olmayan Araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zobarak

    Odtü inşaat öğrencisiyim, artar, aracın yapısından dolayı, araba hızla giderken, arabaya temas eden hava arabayı yere doğru ittirme eğilimindedir, dolayısıyla artar

    arabanın üzerinden geçen hava daha hızlı, emin misin?
    _____________________________

    1000 > 10000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanyavuz35

    quote:

    Orijinalden alıntı: Abbas The Traveler

    rüzgar direnci arabayı süratlendikce havaya kaldırır.

    +1

    Alıntıları Göster
     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç
    _____________________________




  • Bazılarının gercekten liseye geri gidip fizik dersleri alması gerekiyor.
    İvme, hiz ve kütle gibi temel kavramları tekrar hatırlamak lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zobarak

    Odtü inşaat öğrencisiyim, artar, aracın yapısından dolayı, araba hızla giderken, arabaya temas eden hava arabayı yere doğru ittirme eğilimindedir, dolayısıyla artar

    Boşuna okumuşsun o bölümü.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uA_1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: farego


    quote:

    Orijinalden alıntı: uA_1905

    Azalır fakat bu azalmanın minimum olması için aerodinamik hesaplamalar yapılır. Arabalar imal edilirken hem havayı yaracak hem de giderken üstte hava akımı oluşturup arabayı yere doğru bastıracak şekilde dizayn edilir. Eğer bir şahine binerseniz dediğimi anlarsınız , 100-110 la giderken sert bir rüzgar vurduğunda araba şeritten çıkıyor

    Renault symbol da da yanindan bi tir gecsin o zaman gor gercegi bu genel anlamda boyle..

    O zaman şahinin yanından tır geçtiğinde ne olduğunu söylememe gerek yok



    Oda doğru..
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gtrskyline

    aracın aero-dynamic yapısı çok önemli. rüzgar temel olarak araca alttan bir kaldırma kuvveti uygular bu kuvveti en aza indirmek için modern araçlarda araç hızlandıkça yere yaklaşır. etki eden kaldırma kuvvetini azalır fakat net bir şey söyleyemem. aracın hareket halinde yere olan temas yüzeyi çok küçülüyor. zor bir soru bence basınç sabit kalır fakat basınç/yüzey alanı dengesi arasında ciddi bir değişme olur.

    +1
    Mesela formula 1 araclarında, yol tutuşunu piste göre ayarlıyorlar. Cok virajlı pistlerde, ön kanadi ona göre.ayarlayıp ruzgar direnci arabayı tabiri caizse aşağıya doğru itiyor. Hızdan ödün vererek, yol tutuşu artırılıyor.
    Daha az virajli pistlerde ise, kanat ayarı surtunmeeyi azaltacak şekilde ayarlanıyor, hız artıp, yol tutuşu azalıyor.
    Yanlışım varsa düzeltilsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    e t10 / nokia 3310 / se z200 / se w810i / se neo V / sony z2




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.