Şimdi Ara

Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
204
Cevap
0
Favori
19.616
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Azalir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • hiç mi kafanız çalışmıyor. gidin bir tane kantar alın arabayla hızla üstünden geçin
    _____________________________
  • tabikide azalir. azalmamasi icin f1 araclarinin tabani yere cok yakindir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    O değilde beyler, otobüste giderken zıplayınca aynı yere düşüp düşmeme olayına ne diyorsunuz ? ;)

    ivmeli hareket yaparsa farkli yere dusersin. duzgun dogrusal hareketse ayni yere dusersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ~Lion King~ -- 2 Ocak 2013; 0:13:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ertugrul.1.ozk

    quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    120 ile giden aracın lastikleri yere 0.3 mm değiyor sen hesap et

    eğer bu olsaydı şu anda herhangi bir ulaşım aracı kullanan kimse hayatta olmazdı.
    5 cevap üstteki benim cevabımı oku
    bide tutarlı sık

    git araştır ergen sana laf anlatcak değilim
    _____________________________
    Kralın kızını sevdim vermediler
  • Bence artar. Çünkü arabaların ön camlarına bakarsanız tasarımları özeldir. Şimdi mobil olmasam çizerek anlatırdım ama yine de anlatmaya çalışayım.
    Misal arabayla 100 km hızla gıdıyoruz. Hava akımı da bıze doğru gelıyormus gıbı olacak. Arabanın on acama çarpıp gıdecek. On camın tasarımından dolayı da yere doğru bır basınç uygulatacak.

     Sürat arttıkça arabanın yere uyguladığı basınç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VagueMan -- 2 Ocak 2013; 23:12:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    -


    Ya yol göster ya da yoldan çekil
  • aracın altına giren hava aracı yukarı kaldırır. Engellemek için spoiler kullanıllır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Yaşamın daha kolay olduğu bir hayat var mı acaba ?
  • basınç azalır diyenlerin hepsi tofaş sürüyo :)

    yorum yapmayı denemeden önce aerodinamik kelimesini google'da araştırın. mümkünse konuyla alakalı birkaç video izleyin.

    tofaş için konuşursak basınç azalır. aerodinamik özellikler dikkate alınarak tasarlanan bir araç için konuşursak basınç artar.
    _____________________________
  • Artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Beni gormek demek beni gormek degildir.
  • TÜm arabalarda ön cam ve öndeki motor kısmı yere paralel olmadığı için rüzgar buraya çarparak arabayı yere doğru bastırır. Bası arabalarda F1 gibi, rüzgarın direk arabayı yere bastırması için özel tasarlanmış parçaları bulunur.
    _____________________________

    Leyla ile Mecnun
  • lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.

    ci kuvveti dediğin şeyin aslı "g" kuvvetidir. bu kuvvet sabit hızla giden uçaklarda olmaz. uçağın manevrası sırasında oluşur. yani yön veya hız değişimi sırasında.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkinus

    quote:

    Orijinalden alıntı: karasimsek06

    lan ne kaddar cahil varmış bu forumda. Arkadaş siz hiç pilotların ci kuvveti denen bişey görmedinizmi hızdan dolayı adamların vücutları 70 kiloysa 700 kiloya hatta 1000 kiloya çıkıyor ve bayılıyorlar. Yani hız basıncı artıtırır hiçmi bişey bilmiyosunuz yuh ya. Cahil cühele topluluğu. Adamlar arabanın yere yakınlığından azalacağını söylemişler ondanda haberleri yok onun nedeni hızlı giden arabaların altına hava girdiğinde hem sürtünmede hızı azaltmasın hemde havadan dolayı denge ve araç hakimiyeti için yere yakın yapılır basınçla ne alakası var.

    ci kuvveti dediğin şeyin aslı "g" kuvvetidir. bu kuvvet sabit hızla giden uçaklarda olmaz. uçağın manevrası sırasında oluşur. yani yön veya hız değişimi sırasında.

    sadece sabit giden yönde g kuvveti olşmuyorsa neden uzaya fırlatılan mekiklerde adamlar yörüngeye oturana kadar g kuvvetiyle karşılaşıyorlar ve astronot olmadan önce g kuvveti testlerine giriyorlar.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensusbenkonuscam

    Azalır.

    Lastikler diyelim 0 km de yerde şöyle bi alana etki ediyosa > ||||

    50 de böyle > llll

    100 de böyle > ııı



    taban alanı azaldıkça basınç artar... kendinizle ters düşmüşsünüz bir kere
    _____________________________
    Notebook: Lenovo Ideapad S400 | Dell Latitude 3410 | Mouse: Logitech M171
    Tablet: Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 SM-T320
    Mobil: Xiaomi Mi9 SE | iPhone 11 64gb | Kulaklık: Haylou GT6
    Otomobil: 2020 Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT6 Allure Selection | 2020 Renault Megane 1.5 DCi EDC Touch | Bebek Koltuğu: Britax Römer Advansafix IV R
  • Artar bence :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Heroes of Newerth : Mitokondri Steam : LoRDGenerAL_ BattleTAG : GenerAL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bi50likdaha


    quote:

    Orijinalden alıntı: kıpçak+kk

    Artar mı azalır mı ?

    Teorik olarak kütlesi azalır hocam .
    Hatta bundan dolayı newtonun tüm fizik kuramları yanlıştır.

    hatta öyleki bir söylenti vardır duymuşsunuzdur, ışık hızıyla gidersen duvardan geçebilirsin gibiden

    Hocam afedersiniz ama sacmalamanin dibine vurmussunuz.
    Siz Newton'un butun ilkelerini hayatta zaten kullaniyorsunuz, isteyerek veya istemeyerek. Daha sonradan turetilen teoremlerin hepsi bir kanunun uzerinden eklenerek veya o baz alinalarak turetilir. Bknz: Bilimde kanun herkes tarafindan kabul edilen, teori veya hipotez ise henuz tam anlamiyla kanitlanmamis demektir. Eger temel fizik kanunlari yanlis olsaydi, hersey yanlis olurdu. Hatta olamazdi.
    Ayrica isik hizinda duvardan gecemezsiniz. Cunku isik hizina ulastiginiz anda E=mc2, Einstein (yanlis yazmis olabilirim) ilkesine gore enerjiye donusursunuz, bu kanun sayesinde dunyaninda nasil olustugunu anliyoruz zaten. Ancak ne varki isik hizina ulasmak teorik olarak imkanliyken, reel olarak imkansizdir.
    Daha uzun yazardim ama mobilden zor oluyor, saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Sanirim "G" Kuvveti denilen bir seyde vardi.. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • hızdaki artışa paralel olarak aracın üstündeki basınç düşer. Aracın üstünde oluşan basınç düşmesi araca yukarıdan emme etkisi yapar. Bu etki oluşurken bir yandanda aracın altından giren hava aracı yukarıya kaldırmak için basınç uygulamaktadır. Bu kaldırma ve emme kuvvetleri aracın tekerleklerindeki ağırlık kuvveti etkisini azaltarak kumandanın zorlaşmasına bilhassa viraj halinde aracın kolaylıkla savrulmasına ve hatta yerden havalanıp takla atmasına neden olur.bu gibi durumlara karşın otomobil firmaları araca ekstra ağırlık veya spoiler gibi rüzgar dagıtıcı parçalar monte ederler.
    _____________________________
  • Azalir, çünkü aşağıya giren hava sürati arttıkça kaldırma artacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Abbas The Traveler

    rüzgar direnci arabayı süratlendikce havaya kaldırır.

    buna mercedes ve bmw'nin hiç bi arabası dahil değil hızlandıkça araba one doğru eğiliyor ve hızı etkilemiyor aksine daha hızlı gidiyor, peugeot rcz'de aynı şekilde 100'u geçtiği anda rüzgârlık kalkıyor ve camdan vuran havayı çarptırarak arabayi yere basıyor. Benim bindiklerim ve bildiklerim bunlar diğer lüks araclardada mevcut olabilir lamborghini vb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    whocares?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.