Şimdi Ara

Supersampling mi Antialiasing mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.396
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    1080p monitorde Cod IW de(son oyun) 120 fps civari alinca(gtx 970 shadowlar disinda en yuksek ayarlar) biraz kurcalamaya karar versim.

    Cozunurlugu 4 K ya alinca 40 fps veriyor ki bariz frame dusuklugu hissediliyor fps malum, %150 de 60 fps aldim 1x smaa ile. Supersampling acinca AA acilir mi? Ya da fxAA mesela bir oyunda ya 4x AA acicaksiniz %100 de birakarak, ya da FxAA ile %150 kullanacaksiniz hangisi daha mantiklidir?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Ssaa bana gore en iyisi yoksa fxaa , msaa bi işe yaramiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4xAA bir kere geometriyi toparlamak için şart. Bu kesin. Hangi çözünürlükte olursanız olun, 4xAA kullanmadığınızda çözünürlük piksel başına düzenlenmiş olmuyor.
    Sizin söylediğiniz süperörneklem zamansal süperörneklem. Az kusur bırakır ama kare kaybetmez. %150 dediğiniz downsampling. O, 2xAA + 2xAF sınıfında olarak geçiyor. O tam olarak toparlamaz, birleştirme ekseni üzerinde hatalar verir. 2x RGSSAA yapınca örneğin yatay ve dikey eksenler düzgün çalışsa da çapraz eksenlerde arazlar oluşuyor çevirip ortaladığı için pikselleri. 4xAA olucak o nedenle.
    Nvidia kendi 3.5GB yanıtlarında 970'i doku çözünürlüğü çok yüksek ve ultra arasındaki testlerine tabii tutmuştu. [Kaynak]
    Sizin de böyle yapmanız önerilir, doku çözünürlüğünü düşürün; çünkü 970 doku değil, gölge-ışıklandırma gibi geometri hesaplamakta iyi özellikleri olan bir kart.
    Siz downsampling yapınca doku çözünürlüğünü açıyorsunuz. Bellek ve bellek veriyüzü doluyor. O yüzden 4x MSAA ile kullanabilirsiniz veya AF değerinden doku kalitesini arttırabilirsiniz. AF, L1'lere yükleniyor, bir orta karar bulmaya çalışın. Zamansal AA olması performans kaybınızı bir nebze engeller.




  • Mete Can Karahasan kullanıcısına yanıt
    Güncel nVidia kontrol paneli için bir ayrı bir başlık açsan fena olmaz gibi. Tek tek hangi özellik neye yarıyor ve hangi kart neyde daha başarılı millet öğrensin biz dahil
  • Kendi denemelerime göre hem FPS hem tırtıkları giderme yönünden FXAA + DSR en iyisi bence.
    Yalnız alt+tab sonrası bazı oyunlarda çözünürlük ayarları bozuluyor, downsamplingin kötü yanı.
  • En az 4X MSAA gerisi kendini kandirmak.
  • fero01 kullanıcısına yanıt
    O kadar msaa acilinca butun kose gordugu yerleri asiri yumusattigindan goruntu bulanik oluyor bence. Ayrica 2k ve uzerinde fxaa gayet de yetiyor. Bu arada msaa da zaten anti aliasing. Konu basligi garip olmus. MSAA multisample anti aliasing demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nkvelioglu -- 27 Mart 2017; 10:19:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1920x1080 mi 1920x1200 mü ?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaganiskowf42

    O kadar msaa acilinca butun kose gordugu yerleri asiri yumusattigindan goruntu bulanik oluyor bence. Ayrica 2k ve uzerinde fxaa gayet de yetiyor. Bu arada msaa da zaten anti aliasing. Konu basligi garip olmus. MSAA multisample anti aliasing demek.

    Valla iste is bencelere kaliyor 4x altinda.Ne aciyorsan ac en az 4x sart.Ayrica enteresandir 2k ve fxaa acinca zaten 4x aa acmis gibi performans aliyorsun.Bir cok oyunda denedim.1080p 4X AA ile 2k Fx AA ayni fpsleri veriyor.Ve bi sekilde beni tatmin etmiyor.
  • fero01 kullanıcısına yanıt
    Şuana kadar gordugum en iyisi bf1. Taa var. Hic anti aliasing eksikligi hissettirmiyor. Cok performansi da bozmuyor. En rezil de watch dogs 2. Anti aliasing acmadan igrenc oluyor. Acinca da zaten batik fps daha da batiyor. Ben yine de yuksek fps odakli oynadigim icin ve çok aa onemsemedigimden kapatirim genelde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Watch dogs 2 tamamen sıkıntı. X5460 ile OC yapılmış bir şekilde oynuyorum işlemci kullanımı %100'den aşşağı inmiyor. GPU kullanımı ise %75-%90. İşlemcinin yukunu azaltmam için önereceğin ayar var mı ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • massacrer kullanıcısına yanıt
    Gerek yok. Sabit örneklem filtreleri daha verimli çalışıyor. Daha basit zannedilen aslında zor, köşe verisi araştıran analitik yöntemler ise kartın çekirdeğine yükleniyor, yani çizim sonrası herşey belleklere atılmadan bir kez daha gölge işlemcileri çalıştırıyorsunuz postprocess üzerinde. Kimileri bunu verimli zannedebilir ama ekran kartının belirli bir kaynağını kesintiye uğratıyor. Üst serideki hesaplama gücünü, performans beklentisiyle alt seride canlandıramazsınız. Bu nedenle belleğe yüklenenler hafif kalıyor, çünkü kartı tam potansiyeliyle kullanıyor basit konum bilgisiyle çalıştıkları için. Dolayısıyla, CSAA-EQAA en iyi köşe yumuşatma yöntemi, FXAA/SMAA/TXAA verimsiz.
    Supersampling mi Antialiasing mi?

    AMD'de Edge-Detect CFAA var, sanırım ekran çapında Z örneğinden bir süperörneklem alıyor ve geometri farklarını köşelerden eliyor; işin içine renkler daha hiç girmeden Z-örneklem 4 kat güçlü olduğu için karttan performans bazında da, kalitede de birşeyler kazanmış oluyorsunuz, bellek işleyicilerdeki bantgenişliğinden beklentinizi arttırıyor. Bakın bundan sonrası analitik postprocess FXAA ve benzeri türevleri hep filtreleme sonrasında bir daha gölgeleyici bloğuna yükleniyor ama ikinci kere görev dağılımı yapmış oluyor.

    Ekran kartları sabit iş yükünde çalışırken verimli ama geçişlerde verimsiz. Siz ne kadar az kademede fazla iş atarsanız, o kadar iyi görev dağılımı olur. İkinci bir çizim sırası kurup komut-sonuç beklemek kartın kaynaklarını gereksiz tüketir. Analitik filtrelerin yaptığı tam olarak aslında bu: grafik çizim sırasında ilk çıktı üzerinde çalışan ardışık ikinci bir çıktı yaratıyor ancak elinizde sadece bir tane görüntü karesi oluşturuyor. Ekran kartınız bir yandan köşe yumuşatma yaparken bir taraftan da bunun geometri üzerine etkisini arttırmak için analitik filtre yaptırırsanız, iş yükü birden %30 fırlıyor. Sorun şu ki, kartınızın hesaplama kaynakları sabit. Tutup çipini yükseltemiyorsunuz, bir an 750 performansı beklerken bir an sonra 980Ti gibi çalıştıramıyorsunuz bellek bantgenişliği serbestisi gibi. Dolayısıyla güncel performansınızdan yiyor bu postprocess ayarlar.

    Bu gibi performans alıştırmaları, çip dışına bellek trafiğini kesmeyi amaçlarken defaatle çipin hesaplama bloğuna atfını arttırıyor. Sorun şu ki, çipin en değişmez hesaplama kapasitesi özelliğiyle ters düşmüş oluyorlar. '1xAF' eşsüzme ile '16xAF' eşsüzme arasında yarı yarıya performans farkı olduğu gibi, buna harcayacağınız gölge işlem kaynağını da geri kazanma seçeneğiniz var. Üstelik AF-eşsüzme geometriyi, AA-köşe yumuşatma ise dokuları toparlayamıyamazken. Bunu tek yapabilen renk örneği üzerinde çalışabilen köşe yumuşatma, yani SSAA ortak engelleri aşıyor. Downsampling yapmak isteseniz yine MSAA kullanıp downsampling yapmadığınız sürece aynı hatalardan sonuç aldığınızdan bahsettiğiniz tırtıklar geride kalıyor, yani o da postprocess olmasından ötürü verimli değil mantıken ama Nvidia bu konuda hayırlı bir iş yapmış: 970'ler yarı bantgenişliği veriyoluna sahipken AMD eşdeğeriyle denk ROP-renk işleyiciye sahip; yani siz iki kat beklentide bulunabiliyorsunuz hazır bantgenişliğinden...

    970 sınıfında CSAA yok. Benim de elimde inceleyecek karta ihtiyacım yok bu nedenle.




  • 4k oyun oynarken anti aliasing etkisi ile 1080p arasındaki etki arasında dağlar kadar fark var.

    Nedeni ise 4k monitörde pikseller çok küçüldüğü için doğal aa etkisi yapıyor.

    4k super sample veya multi sample 4x bir örneklemede zaten cam gibi bir görüntü alınabilir.
  • turbo-powwer kullanıcısına yanıt
    Yorumunuza gelen beğeniler doğrultusunda istek var bence. Ben de dahil :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YoğunBelKası -- 28 Mart 2017; 20:00:00 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Supersampling falan anlamam ben 4x aa yapıştırır geçerim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheNewAtilla kullanıcısına yanıt
    Yeni eserlerde AA çalışmıyor, o zaman ne yapacaksınız 4K'ciler? Alu'ya iş yaptırıyorlar yeni eserlerde, size soruyorum yok muydu başka birim? Nerede kaldı güçlü Radeon rop'larının hünerleri? Açıyorsun Directx 11, yük desen %95'te, her taraf kavanozda uçuşan kornişon turşusu gibi... Yakışmıyor, bir çuval inciri rezil ettiler. Nasıl Voodoo süperörnekleminin kıymetini bilmedilerse, başka birim kalmamış gibi turşu suyuna çevirdiler görüntüyü kavanoz kafalılar.
  • YoğunBelKası kullanıcısına yanıt
    Tamam hocam hafta sonundan sonra hatırlatın yoksa ben unuturum sizler için açarım detaylı bir şekilde bu arada malum forumun bazı şeyleri haketmediğini düşündüğümden bir çok konumu da kaldırmıştım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turbo-powwer

    Tamam hocam hafta sonundan sonra hatırlatın yoksa ben unuturum sizler için açarım detaylı bir şekilde bu arada malum forumun bazı şeyleri haketmediğini düşündüğümden bir çok konumu da kaldırmıştım

    Guzel olabilir bence hocam. Mesela witcher 3 icin her ayar ne kadar performans ne kadar goruntu etkiliyor diye bir test yapmisti bir site onun genel versiyonu gibi..



    Siz sonra @Mete Can Karahasan teknik yonden forumu doyuran kisilersiniz. Mete Bey biraz amd yi cok seviyor gibi geliyor arada da ama ben gene seviyorum yazilarini... Forum zaten eksiye donuyor siyaset ve konu disi nedeniyle degerli ksiilersiniz siz :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • x2eq msaa hepsine yeter aradaki farka değecek şekilde performansı düşürüyor (amd kartlar için)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Overclockmanyagı -- 29 Mart 2017; 16:19:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turbo-powwer kullanıcısına yanıt
    Tamamdır hocam hatırlatırız :)
    Edit: konudaki ilk yorumunuzu göremedim bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YoğunBelKası -- 29 Mart 2017; 16:42:08 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • YoğunBelKası kullanıcısına yanıt
    Detaylı açıklama yaparken sorunun cevabına değinmek daha mantıklı olur kanaatindeyim o yüzden yazmadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.