Şimdi Ara

Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Geçen yaz ağustos aylarında audi aracımın yazılımlı olmasından ötürü turbom patlamış ve yolda kalmıştım. Arabayı yaptırdığımız ustanın yalan yanlış iknaları ve arabayıda alalı daha 1 ay olmuşken bilgimiz olmadığı için "senin aracın kmsi yüksek yarın bi gün otobandada temizleyemezsin senin dpfyi deldirelim egr adbluenuda iptal edelim" gibisinden şeyler söylerek bizi kötü ikna etmişti ve orjinalliğinin bozulmasını istemiyorduk ama gözümüzü korkutmuşlardı tecrübesizlikten. Dpf nin sökülmesi için motorun inmesi gerektiğini falan filan bile söylediler ki böyle bişey kesinlikle yokmuş meğerse. Ya ön taraf alınırmış tampon, radyatör kısmı vs ordan direk alınabiliyormuş yada travers inmesi gerekiyormuş alttan alınıyormuş.

    1 sene boyunca kara duman atarak ve motor arıza lambam yanık bi şekilde gezdim. Aracın alt takımı ve süspansiyonları çok kötü durumdaydı onları yaptırdığımızdan bütçe sıkıntıya girmişti ve arıza lambasına bi müddet daha katlanmak zorunda kaldım. 1 sene tam ucu ucuna kurtaran bi dönem oldu şu sıralar rejenerasyona daha sık girmeye başladı. Yani arabayı kurumdan ve boş kazandan kurtardım kurtardım 1 sene daha asla çıkarmazdı bu araba.

    Ve gelinen sonuç; kış ayında aracım için dpf olduğunu söyleyen işyerine bugün itibariyle gittim çıkma olarak dpf mi ücretini ödeyerek aldım. Allah bugünleri gösterdiği için şükürler olsun

    Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda

    Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda

    Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda

    Şimdi iyi bir egzozcuda kimyasalla bunu temizletmek, eski parça çıkacağı içinde hazır 2 egr, egr soğutucusu, stop klapesi, emme manifolduda kurumlarından arındırılıp kimyasalla temizlendikten sonra güzelce montajı yapılıp arızalarınında silinmesiyle birlikte inşallah artık ne egzozum kararık olacak ne araç güçten kayıp yaşıyacak nede ekstra yanma odasında bir ısı ve fazla yakıt tüketimi olacak.

    Dpf montajından sonrada bu konuda gerekli bilgilendirmeleri yapacağım. Özellikle hazır sökülmüşken kurumlarındanda temizlendikten sonra aracın çekişini ve yakıtını oldukça merak ediyorum.

    Dpfyi iptal eden arkadaşlar en kısa zamanda yanlışlarından dönmelerini dilerim

    Bu görüntüyede inşallah elveda

    Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Ağustos 2021; 19:51:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sanayide her denilene inanmamak lazım detaylı araştırmak lazim. Hele yazılım işi tümden sakat bence geçmiş olsun Allah beterinden saklasın

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Sanayide her denilene inanmamak lazım detaylı araştırmak lazim. Hele yazılım işi tümden sakat bence geçmiş olsun Allah beterinden saklasın
    Aynen öyle hocam beterinden saklasın. Arabayı aldık 1 ay sonra otobanın ortasında gümledi araba. Öyle oluncada ne doğru düzgün usta tanıyor biliyoruz ne arabanın parçasını nede nerden nere sökülüyor takılıyor bunu bilmiyorduk. Aracı aldıktan 1 sene sonra başımıza gelse mesela çok daha az zararla atlatıcaktım çünkü neyin nerde olduğunu ve nerden çıktığını biliyor olcaktım

    Turbodan sonra motoru toplayan ustada çok kalbur üstü kötü işçilikle toplamış. Hızlı topladı ama onun yarattığı tahribatlarıda tetkik edip bütçemin yettiğine kadar onarmaya çalıştım (davlumbazın klipsi yok diye bana sormadan davlumbaz podyaya tam otursun diye podyaya akıllı vida atmak falan, yarattığı tahribatları minimuma indirmeye çalışıp orjinaline çevirttim 1 sene boyunca. Daha devam edicek bu )

    Arıza lambam gitsin, sensörler düzgün çalışsın, egrler kurumdan arınsın ve düzgün çalışsın başka bişey istemem. Şimdi görün 1 depoyla daha fazla menzil ve daha akıcı bir sürüşü

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaptığın her işin kaydını tut, hatta fotoğrafla. Sonra başın ağrıyabilir. Özellikle başka biri bu aracı satın alacağında.

  • pahalı bir tecrübe olmuş ama tecrübenin ucuz pahalısı olmaz derler. sonuca bakarsak isabetli karar vermişsiniz. her türlü temizlenir %100 tıkalı olan filtreyi %90 civarında temizleyen cihazlar var artık.

    sizden bağımsız dizel alan adam masrafını da bilerek alsın belli bir km sonra enjektör bakımı, turbo bakımı, dpf ve katalizör temizliği, egr manifold temizliği yaptırsın zahmet olmazsa.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emir.ksk

    pahalı bir tecrübe olmuş ama tecrübenin ucuz pahalısı olmaz derler. sonuca bakarsak isabetli karar vermişsiniz. her türlü temizlenir %100 tıkalı olan filtreyi %90 civarında temizleyen cihazlar var artık.

    sizden bağımsız dizel alan adam masrafını da bilerek alsın belli bir km sonra enjektör bakımı, turbo bakımı, dpf ve katalizör temizliği, egr manifold temizliği yaptırsın zahmet olmazsa.
    İşte son yazdığınız cümleleride yaptırıcaz dpf takılacakken hazır. Bi yaptıralım arabayı gene yatırıcam soğutma suyunu komple değiştirmem lazım. Ondan sonra ayda 2-3 defa ver elini otobanda tapagazla gitme keyfi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huan8

    Yaptığın her işin kaydını tut, hatta fotoğrafla. Sonra başın ağrıyabilir. Özellikle başka biri bu aracı satın alacağında.

    Hocam başkası alana kadar dünya kalacak mı merak konusu. 2021 deyiz 2027 2028 den önce satmayız bu aracı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Arada 23 bindeki 1.6 corollayı satıp dizel mi alsam diye düşünüyorum, sonra böyle konuları görüp şabanlı tik tok videosu tadında aydınlanıyorum.

    daha dün ayvalığa doğru gömeç çıkışındaki ışıklarda bi c5 kalkamadı, iki metre gidip o trafikte yolun ortasında kaldı, ortalığı siyah dumana boyadı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sancar10

    Arada 23 bindeki 1.6 corollayı satıp dizel mi alsam diye düşünüyorum, sonra böyle konuları görüp şabanlı tik tok videosu tadında aydınlanıyorum.

    daha dün ayvalığa doğru gömeç çıkışındaki ışıklarda bi c5 kalkamadı, iki metre gidip o trafikte yolun ortasında kaldı, ortalığı siyah dumana boyadı.

    Dizel kullanılacaksa bilinçli ve yerine göre kullanılmalı. Dizel şehir içi kısa mesafe için kullanılacak bir motor tipi değil, az yaksın diye bu amaçla alıp kullananlarda böyle sorunlar olması normal. En azından günde 15-20 dk 80 üstü hızla yolculuk yapanlar için veya sık sık uzun yol yapanlar için hem ekonomik hem de performanslı bir motor türü. Şehir içinde sıkışık trafikte ise hem çevre kirliliği hem de gereksiz baş ağrısı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yanlış bilgiyi düzeltelim, dpf aracın gücünü arttırmaz. aksine egzoz gazının çıkışına direnç yarattığı için güçten çalar.

  • Simdi burada dpf yi kotuleyecegim ama taşlanmak istemiyorum o yuzden en sorunsuz dizel euro4 normuna kadar olan dizeldir
    Ufak bi not:euro4 olup dpf olanlar basli basina sorunlu araclardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: diatta1903

    yanlış bilgiyi düzeltelim, dpf aracın gücünü arttırmaz. aksine egzoz gazının çıkışına direnç yarattığı için güçten çalar.

    Güçten falan çalmaz siz bu koskoca gelişmiş son nesil turbo şarjlı dizel araçlarda ve benzinli araçlarda "back pressure" denen teknoloji yok mu sanıyorsunuz ? Siz vantilatörün 50 birim üflediği havayı bi bira bardağındamı daha hızlı ve basınçlı bir şekilde sirkülasyon ettirebilirsiniz yoksa türk kahvesi fincanında mı ? Egzoz gazı ne kadar rahat çıkarsa turbolu araçlarda o kadar boşluk olur ve ölü olur. Rahat çıkarmaktan kastım egzoz gazlarının önünü kesmek değil, sıkı ve dar yollardan geçirerek basıncını arttırmak.

    Sizin dediğiniz gibi olsa dpfsiz dizeller şuanki dizellerden daha fazla güç verirdi. Ama ne hikmetse dpf meretine rağmen adamlar her sene aynı hacimden daha fazla güç alabiliyor ?

    Bu videoyu izlemenizi tavsiye ederim. 6:35 den itibaren izleyin baştan başlamanıza gerek yok




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 11 Ağustos 2021; 23:42:27 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    DPF'nin artan motor gücü ile doğrudan bir bağlantısı yok. temizken belki çok etkilemiyordur ama doldukça güçten çalmaya başlayacaktır.


    bir miktar back pressure her motor için gerekli ancak turbolularda egzoz hattına koyulan her kısıtlama güçten kayıp demek.

  • Bence özellikle EGR'nin ne işe yaradığını anlatan videoları izlemenizi tavsiye ederim. olay sadece egsoz gazından ibaret değil.

  • araçlardaki egzoz gazlarına takıntılı arkadaşların şu power point sunumuna bir göz atmalarını tavsiye ediyorum.


    https://www.trouwnutrition.com.tr/tr-tr/bize-ulasin/


    "Diğer bir deyişle; 1 kg sığır eti, ortalama bir otomobilin her 250 km’ye yaydığı CO₂’ye eşdeğer CO₂ salınımına neden olur. Bu miktar 100 Watt ampulün 20 gün boyunca yanması için yeterlidir."




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 12 Ağustos 2021; 10:32:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    araçlardaki egzoz gazlarına takıntılı arkadaşların şu power point sunumuna bir göz atmalarını tavsiye ediyorum.


    https://www.trouwnutrition.com.tr/tr-tr/bize-ulasin/


    "Diğer bir deyişle; 1 kg sığır eti, ortalama bir otomobilin her 250 km’ye yaydığı CO₂’ye eşdeğer CO₂ salınımına neden olur. Bu miktar 100 Watt ampulün 20 gün boyunca yanması için yeterlidir."

    Not aldım güzel içerik

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Not aldım güzel içerik

    Alıntıları Göster

    hayvanları çok severim ama sığır türü büyükbaş hayvanların geğirmeleri sonucu çıkardıkları metan gazı, küresel ısınmanın en büyük nedenlerinden biri. otomobiller ineklerden daha masum maalesef.

  • Güzel konu..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    hayvanları çok severim ama sığır türü büyükbaş hayvanların geğirmeleri sonucu çıkardıkları metan gazı, küresel ısınmanın en büyük nedenlerinden biri. otomobiller ineklerden daha masum maalesef.



    Alıntıları Göster

    İnsanları daha azı ile yetinilmesini öğretmek için uydurulmuş bir hikaye.

    Böylece "Bakın domuz yerseniz Dünya' yı da korursunuz" düşüncesi empoze ediliyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cem_Alim

    İnsanları daha azı ile yetinilmesini öğretmek için uydurulmuş bir hikaye.

    Böylece "Bakın domuz yerseniz Dünya' yı da korursunuz" düşüncesi empoze ediliyor.



    Alıntıları Göster

    algıda seçicilik. oradan bula bula domuzu mu buldun? ineklerin çıkardığı metan gazının zararları yalan mı yani?


    Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonundafototurkyoutube
    Bu yapılan bir tedavidir bir çok büyük baş hayvanın midesindeki gaz hayvan tarafından doğal yollarla boşaltılamazsa (ki genelde yediği şeylerden kaynaklanır) abimizin yaptığı gibi müdahele edilir aksi takdirde hayvanın ölümüne dahi sebep olabilir. Ama yakması tamamen şov amaçlı.
    https://www.youtube.com/watch?v=5nEEYoIHdrg

    bence sen; düz dünyaya ve aşı karşıtlarına da inanıyorsundur. Şükürler olsun DPFmizi çıkma olarak aldık sonunda 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 12 Ağustos 2021; 11:36:10 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.