Şimdi Ara

- Subaru LEVORG Ana Konu - (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
982
Cevap
41
Favori
120.030
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1.6 tutbodan vazgeçmesi subaru için değil de bizim gibi ülkelerde yaşayanlar için kötü olmuş
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Değişen Avrupa emisyon yönetmeliği kapsamında, (yıllardır söylediğimiz ve Japonların da iddia ettiği üzere) dizel motorlu araçların zehirli gaz ve kanserojen partikül salınımı ile küçük hacimli turbo benzinlilerin de gerçek hayat tüketim ve emisyonlarının yüksek olduğu gerçeği Avrupa'nın da gündemine oturdu. NEDC yerine uygulanacak WLTP kriterleri kapsamında bu tip motorların emisyon normlarını karşılaması zor görünüyor. (tartışmalar Avrupa komisyonu ve hükümetler bazında sürse bile)

    Japon üreticiler zaten bunları söylüyor ve uzun süredir de hacim küçültme ve dizele karşı duruş sergiliyordu. Son dönemlerde ticari kaygılarla, Avrupa pazarında yer alabilmek için bu üretimlere de girmişlerdi yalnız...

    Şimdi ilk olarak bu tip motorlardan da onlar çıkıyor. Ürün portföyleri atmosferik benzinli ve benzinli hybrid modeller oluşturacak. Ta ki tam elektrikli modeller yaygınlaşana kadar. Subaru da dizel makina üretimini 2018 itibarıyla bıraktı. Hakeza bizim ülkemiz vergi sistemine ve performans beklentilerine tam uyumlu olan 1.6 dit makina da bundan nasibini aldı ne yazık ki!

    Bundan sonra en çok 1.6 atmosferik (XV) ve e-Boxer (Forester ve Levorg, belki de Outback) göreceğiz gibi...

    Mevcut satılmış Levorg araçların değerinde bir düşüş olacağını da, değer kazanacağını da düşünmüyorum. Japonlarda bir modelin ömrü zaten 5 yıl. Türkiye'de 2015-2018 arasında 4 yıl satıldı ve toplamda 1 yıl kadar ömrü kalmıştı kasanın. Yani zaten kasa bitiyor. Herhangi bir modelin yeni kasaya geçmesinde ne oluyorsa farklı bir şey beklememek lazım.

    Üstelik bu otomobil 1.6 turbo ile vergi sistemine uygun ve gayet performanslı yapısı, inanılmaz yüksek donanımı, güvenliği, hacmi, pratikliği, sıra dışı güzel ve farklı dizaynı ve tabi ki ray üzerinde gidiyormuş hissi ile her zaman çok özel bir konumda kalacak. Yeni kasa gelse de gelmese de bu özelliği korur. Yeni kasa gelirse 2.0 ile gelecek ki, bugünkü kurlarla 300 bin aşağısı olmaz.

    Ben de hayatım boyunca nadir bulunan araçlara sahip oldum ve bu sıra dışılıktan çok keyif aldım. Ben 2018 Levorg'u yeni satın aldım ve bu haberi duyduğumda iyi ki almışım dedim, çünkü çok eğlenceli bir araç.

    Tabi ki bunlar benim şahsi görüşüm ve herkesi temsil etmez. Bir de ben bu aracı kısa zamanda satmak için almadım. Zaten Subaru araçlarım benim en uzun süre sahip olduğum araçlar oldular hep. Eğer bir terslik olmazsa 5 yıldan az olmamak üzere tutmayı düşünüyorum. Bu süre içinde de ikinci el yerine sahip olma ve sürme zevkine odaklanmayı planlıyorum...

    Herkese emniyetli ve keyifli sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 8 Mart 2019; 15:50:1 >




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim ayrıntılı cevabınız için. Ben de özellikle uzun yolculuklarda eşim,kızım ve oğlumla güvenli ve konforlu bir şekilde seyahat etmek için bir araç arayışındayım. Alacağım aracı ikinci el alacağım. 2015-2016 model civarı bir araç bakıyorum. Ailecek hem yurt içi hem de yurtdışı gezmeyi seviyoruz ve seyahatlerimizi kendi aracımızla yapıyoruz. Bu açıdan 4000-5000 km'lik 2 haftalık gezilerde sorunsuz,sağlam ve konforlu bir araca ihtiyacımız oluyor. Aklımda ilk olarak Levorg ve Mazda CX5 var. Bunlar olmazsa S-Max tarzı mpv tipi araçları da düşünüyorum. Önceliğim sw aslında,ancak Levorg dışında düzgün bir sw bulamadım. Yanlış hatırlamıyorsam Cx-5 aracınız da vardı. Müsait olduğunuzda Cx-5 ile Levorg'u karşılaştırabilirseniz çok memnun olurum.
    Özellikle,
    Süspansiyon konforu,yol sesi ve genel yalıtım, sürüş hissi, sorunsuzluk ve yakıt tüketimi gibi kriterleri karşılaştırma imkanınız olursa çok memnun olurum.
    Çok teşekkür ederim, saygılarımla...
    Serkan ÇELİK




  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Doğrudur, CX-5 aracımız da halen duruyor.

    Süspansiyon konforu; Bu konuda CX-5 daha iyi tabi ki. Bunda 55 yanak lastikler vs 45 yanak lastikler rol oynuyor. Ayrıca Levorg sportif sürüş iddiası olan bir araç ve biraz daha sert ayarlı. CX-5 de kendi sınıfının en sportif sürüşlerinden olsa bile, sonuçta sınıf olarak konfor da isteyen bir gruba hitap ediyor.

    Yol sesi; Burada ise Levorg önde. Kayda değer yol sesi halen mevcut olsa da, halihazırda sürüş hislerini çok iyi hatırladığım son kullandığım araçlarla kıyaslarsam; 2014 BMW 3.20ied Luxury'den bir tık daha iyi, 2016 Infiniti Q30 Sport ile eş seviyede (ki Mercedes Benz GLA ile kardeş araçlar) ve 2015 Mercedes C180 AMG Coupe'den sadece 1 tık geride. Tabi bu yorumum makyajlı Levorg için geçerli, makyaj öncesini bilmiyorum. Makyaj da izolasyonun arttırıldığı gibi bir iddia var. CX-5 çok mu yol sesi alıyor peki? Bu çok göreceli bir kavram, benim için farklı sizin için farklı olabilir hissiyat. Çünkü kulaklarımız farklı frekanslara hassasiyet gösterebilir veya beklentilerimiz değişik olabilir. Ben CX-5'teki yol sesi seviyesini rahatsız edici seviyede bulmadığımı belirtmeliyim. Tabi bu da CX-5 makyajsız model için geçerli, yanlış değilsem makyajda bu araç ta bir izolasyon iyileştirmesi yaşadı...

    Genel Yalıtım; Levorg! Yol sesini yukarıda yorumladım. Ancak rüzgar sesi Levorg'da ciddi daha düşük. Bunda tabi ki yerden yüksek ve daha geniş gövde etkili. Motor sesi her iki araçta da düşük, gazlandığında duyuluyor ama burada da keyifli ses veriyorlar. Motor sesi için de Levorg daha düşük rahatlıkla diyebilirim. Her iki araç ta trim sesi yönünden kullandığım araçlar arasında iyi seviyedeler...BMW ve Infiniti araçlarım da daha fazla trim sesi vardı, Mercedes ise aynı veya bir tık iyi diyebilirim.

    Sürüş hissi; Her ikisi de sınıfının en eğlenceli, en iyi yol tutuşlarından biri olma gibi özelliklere sahip. CX-5 şaşırtıcı derecede güven veren ve hiç kontrolsüz bir salınıma girdiğini görmediğim bir araç. Direksiyonu da çok doğal ve dengeli. Levorg direksiyonu CX-5 kadar doğal olmasa da gayet süratli tepki veriyor. Ancak kasa yapısı tabi ki yol tutuş olarak Levorg'un önde olması sonucunu doğuruyor. Sadece virajlarda da değil, yüksek süratte de Levorg doğal olarak daha stabil ve yan rüzgarlardan daha az etkileniyor. Dediğim gibi, iki otomobil de sınıfları içinde eğlenceli modeller.

    Sorunsuzluk; Levorg henüz çok yeni, bu modele özel yorum yapamam. Ama 3. Mazda aracım CX-5 ve her biri de ayrı ayrı kaya gibiydi. Bizim aracımız Nisan sonu 2013 çıkışlı ve normal bakımlar hariç henüz far ampulü değişmedi. Mazda sorunsuzluk ve dayanıklılık konusunda bugüne kadar sahip olduğum markalar arasında benim 1 numaram. Subaru da sorunsuzluk tecrübelerime göre tüm Japonlar gibi iyi bir seviyede. Levorg benim 4. Subaru aracım. Ancak şirkette 3 adet daha kullanma tecrübemiz var. Yani 7 adet Subaru için birebir sorunsuzluk istatistiğine sahibim. Subaru da çok sağlam ve güvenilir bir araç ama istatistik olarak Mazda'yı 1 numaraya koyarım.

    Tüketim; İki aracın tüketimleri birbirinden çok uzak değil. Üstelik Levorg daha çok yeni benim bu konuda net konuşabilmem için. Fakat genel hissiyatım CX-5'in bir tık daha iyi ortalama tüketim değerine sahip olacağı üzerine...

    Sorduğunuz kriterlere yukarıda cevap verdim. Bir de seyahat dediğiniz için hacim kriterinden bahsedeyim. İki araç ta hiçbir şartta dar ve yetersiz his vermiyor. Önde CX-5 biraz daha fazla baş mesafesi sunuyor. Bacak ve omuz mesafeleri çok farklı değil, belki biraz CX-5 en olarak geniştir. Arka sırada da bacak mesafesi aynı düzeyde ve ikisinde de iyi. En ve baş mesafesi de farklı değil gibi. Ancak arka sırada CX-5'te sırtlık eğim ayarı yokken Levorg'da mevcut. Böylece Levorg'da arka sırada uygun konforu bulmak daha rahat. CX-5 sırtlığı biraz dik ayarlı ve herkes memnun olmayabilir. Ben dik oturmayı sevdiğim için gayet konforlu hissediyorum bir not olarak.

    Bagaj her ikisinde de gayet yeterli ve geniş. Üstelik ikisinde de bagaj zemini altında gayet geniş gözler mevcut sürekli taşınan ve ortada olması istenmeyen eşyalar için. Yani çok güzel ölçüde ve pratik bagajlar, seyahat için uygun. Ama kasa yapısı sebebiyle en ve boy aynı iken, bagaj yüksekliğinde CX-5 avantajlı. Bu da bazı yükleri dik koyup bagajı daha verimli kullanmaya yarar.

    Levorg'da arka sıra için 2 adet usb çıkışı var. Öndekiler için de bir adet kolçak içinde, 2 adet te orta konsolda müzik ve şarj için var. CX-5 ne yazık ki (yeni kasayı bilmiyorum) 1. jenerasyon bu konuda fakir. Sadece 1 adet orta kolçak içinde var. Çocuklarla seyahat dediğiniz için bu konuyu belirtmek istedim.

    Sonuç olarak, CX-5 birinci jenerasyonun (2015-2016 model düşündüğünüz için) makyajlı versiyona denk gelir. Levorg ise makyajsız versiyona denk gelir.

    Vereceğiniz karar hayırlı olsun. İyi bir otomobil bulmanızı ve güzel günlerde sürmenizi diliyorum.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Yine mükemmel bir yazı olmuş,çok teşekkür ederim, hangisini temiz bulabilirsem onu alacağım. Bu arada Cx-5 ' in 2015-2016 modellleri bütçemi aşar. Mazda alırsam 2012,2013 civarı alabilirim.
  • Herkese merhaba..

    Levorg temiz ikinci el arayışlarına devam ederken birkaç sorum olacak siz kullancılara..

    Aracın yakıt değerleri nasıldır ?
    Birde makyajlı kasadan söz ediliyor. Bütçem 2015 modellerde 130kTL'ye kadar. Makyajlı kasa dediklerimiz hangi modeller acaba ?
  • DagustuN kullanıcısına yanıt
    Araç 2017 yılı içinde makyajlandı. Makyajlı kasa olarak 2017 sonları ve 2018 modeller var. İç dış mekanda ufak dizayn değişiklikleri var ve ek bazı donanımlar mevcut. Bir de tüketim ve akustik konfor iyileştirilmiş.

    2015 ve 2016 modeller makyajsız, 2017 model makyajsız da var, makyajlı da var ve 2018 modeller makyajlı.

    Tüketim konusunda verilen değerler çok yanıltıcı olabilir. Genel olarak C ve D sınıfında 1.6 turbo benzinli, otomatik araçların tüketiminden çok farklı olmadığını söyleyebilirim. Ben 2014 senesinden bugüne Mercedes C180, BMW 3.20i ed, Infiniti Q30 1.6 gibi bu klasmanda araçlar kullandım. Levorg bunlarla yakın düzeyde tüketime sahip gibi hissediyorum. Ancak bu 4 benzer motor hacmine ve gücüne sahip araç içerisinde en iyi performans ve buna rağmen en düşük tüketim BMW'ye aitti. Tabi şunu da vurgulamak lazım, bu 4 araç içerisinde en ağır ve büyük olanı Levorg ve sadece 4x4 olanı da Levorg. Bu sebeple tüketim/performans karşılaştırması pek adil olmaz. En ağır olmasının sebebi olarak 4x4 ve donanım fazlası gösterilebilir.

    Tüketim sürücüye, sürüş şekline, rotanızdaki yol ve trafik koşullarına göre çok fark eder. Ancak sadece size yol gösterici olması açısından 2018 Levorg 1.6 turbo ve 2014 C180'de (bir önceki kasa) 10.5 lt/100 km, Infiniti Q30 1.6 benzinlide 10,2 lt/100 km ve BMW 3.20i ed 1.6 turbo benzinli de ise 9,5 lt/100 km gibi ortalama tüketim değerlerim vardı.

    Yoğun trafik kullanımlarında 12-13 lt görülebilir. Sakin uzun yol sürüşlerinde de 7 lt görülebilir. Tabi bu tahminler makyajlı versiyon için. Makyajsız versiyonların tüketimi ile arada fark olup olmadığı konusunda bir şey diyemem.




  • 2,0 forester bakınırken,levorg'u görüp aşık oldum bugün. 1,6 olması da inanılmaz cezbetmişti beni.

    Hemen modellere bakayım derken,artık aramızda olmayacağını gördüm çok üzüldüm..Gerçekten bu şaşede bu motorla ,bu güzelliğin daha gelmeyecek olması çok üzücü oldu hepimiz için,sahibinden de de sadece birkaçtane satılık var..
  • Bende çok beğeniyorum bu araçları , 2. El kaygısı ve yakit tüketimi biraz caydırıyor ama takip ettiğim makul fiyatlı levorglar da satılıyor ...

    Tüketim şehir içi 10 litreyi çok aşar mi?

    Şehir dışı 100 110 km. İle 6 litreyi yakalar mıyım?

    Hali hazırda benzinli Civic otomatik var , şehir içi 12 buluyor ama şehir dışı 5.5 - 6 litre civarı...
  • ghostiki kullanıcısına yanıt
    Aynı değerleri çok rahat yakalarsınız Levorgla.... Hemde iyi gider...
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Sayın hocam merhabalar. Müsaitseniz size bir sorum olacaktı. Aracımı sattım ve yenisi için arayıştayım.
    Subaru Levorg'un ve Mazda CX-5'in sabit 110km/h hızda yakıt tüketimleri ne civarda? Bu iki araçtan birini düşünüyorum ve şehir dışı tüketimlerini araştırıyorum. Şimdiden teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    Sayın hocam merhabalar. Müsaitseniz size bir sorum olacaktı. Aracımı sattım ve yenisi için arayıştayım.
    Subaru Levorg'un ve Mazda CX-5'in sabit 110km/h hızda yakıt tüketimleri ne civarda? Bu iki araçtan birini düşünüyorum ve şehir dışı tüketimlerini araştırıyorum. Şimdiden teşekkürler...
     - Subaru LEVORG Ana Konu - - Subaru LEVORG Ana Konu -



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtutun -- 20 Kasım 2019; 14:24:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    Sayın hocam merhabalar. Müsaitseniz size bir sorum olacaktı. Aracımı sattım ve yenisi için arayıştayım.
    Subaru Levorg'un ve Mazda CX-5'in sabit 110km/h hızda yakıt tüketimleri ne civarda? Bu iki araçtan birini düşünüyorum ve şehir dışı tüketimlerini araştırıyorum. Şimdiden teşekkürler...
    Yorum yapmaktansa her iki araçla da eşit şartlarda yapmaya çalıştığım minimum tüketim testleri resimlerini verdim yukarıda. Tabi ki bilimsel testler olmadığı ve bilimsel eşit şartlarda yapılmadığı kesin. Ama tek başına ve aynı sürücü ile mümkün olduğunca düz otoban ve aynı süratlerde şanzıman D pozisyonunda sürüşleri yapmaya çalışarak test ettim. Yukarıdaki resimlerde tüketim anlık değil ortalama görünüyor. Hız da 80 km/h görülse de hız sabit değil tabi ki! Zaman zaman daha düşük, zaman zaman daha yüksek ama 100 km/h geçmemeye çalışarak ve ara hızlanmaları çok dikkatli ve az gaz vererek denedim...

    110 km/h hızla düz otobanda sabit hızla ve D pozisyonunda tüketimlerini size net söyleyemem, çünkü birçok parametreye göre değişir. Ama her iki araç için de 6 lt/100 km veya biraz üzerinde olabileceğini tahminen söyleyebilirim.

    Tüketim verileri yol durumu, hava durumu, araç bakım ve yük durumu, sürüş sitili vb birçok veriye göre değişeceği için, bu konudaki verilerin benim özelimi temsil ettiğini unutmamak gerekliliğini bir kez daha hatırlatmak isterim.




  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. 2 çocuk babası olarak an itibariyle Cx-5'e daha yakın gibiyim, ancak son kararımı vermedim. Eşim SUV tarzı araçlara daha yakın;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: integral77

    Cevabınız için çok teşekkür ediyorum. 2 çocuk babası olarak an itibariyle Cx-5'e daha yakın gibiyim, ancak son kararımı vermedim. Eşim SUV tarzı araçlara daha yakın;)
    İkisi de güzel araçlar, şimdiden hayırlı olsun.
  • mtutun M kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim.
  • Bu konuda ölmüş ama fikir sorayım.,
    Bu saatten sonra 190-200 bandına çıkmış eyesight lı levorg alınır mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: allforone

    Bu konuda ölmüş ama fikir sorayım.,
    Bu saatten sonra 190-200 bandına çıkmış eyesight lı levorg alınır mı?
    o fiyatlara o donanımı sunan başka bir marka yok. Ancak artık aracın düşük km liside kalmadı. Çok kupon bir araç düşerse neden olmasın. Örn:2018 model 20bin km civarları füme renkte.
  • Arkadaşlar merhaba. Özellikle eski mesajlarda görüyorum. Satılık ilanlarında özellikle ses yalıtımlı olduğu belirtilmiş. Yalıtım ile ilgili bir sorunu mu var bu aracın?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: erAn_

    Arkadaşlar merhaba. Özellikle eski mesajlarda görüyorum. Satılık ilanlarında özellikle ses yalıtımlı olduğu belirtilmiş. Yalıtım ile ilgili bir sorunu mu var bu aracın?

    Yalıtım problemi aslında yok gayet normal. Makyajdan önceki modellerde ses sistemi aracın genel kaltesinin çok altında. Bu yüzden değiştirenler oluyordu, kolonlar filan değişirken belki kapılara filan ek yalıtım yapılmıştır.

  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.