Şimdi Ara

Su Eksiltme Sorunu // Çok garip //

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
1
Favori
27.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;

    2001 Hyundai Accent 1.3 Milenyum aracım var. Sorunumu hemen anlatayım;

    Motor gayet normal çalışıyor fakat soğutma sisteminde bir gariplik var. Motor 1 saat filan çalıştıktan sonra aracın içindeki su fokur fokur kaynamaya başlıyor. Fakat hararet göstergesi hararetin yükseldiğini göstermiyor. Yani su kaynasa bile hararet göstergesi bi tepki vermiyor. Ancak çok aşırı derecede su kaynaması olursa hararet göstergesi o zaman çalışıyor. Ayrıca soğutma sistemi 2 saatlik kulanımda yarım litre su eksiltiyor. Bu suyu neden eksilttiğin biliyorum. Hemen anlatayım;

    Motor hararet yaptıktan sonra kaynayan su hava yapıyor ve taşırma kabından su dışarı çıkıyor. Soğutma sistemi içerisindeki su bu şekilde azalıyor ve bunu sürekli yapıyor. Az su koysamda, çok su koysamda sürekli taşırma kabından dışarı atıyor. Dışarı atmasının sebebi ise soğutma sisteminin hava yapmasıdır. İşte çözemediğim noktada budur. Motor neden suyu bu kadar çabuk kaynatıyor ve soğutma sistemi neden bu kadar çok hava yapıp suyu dışarı atıyor.

    Tecrübeli arkadaşların yardımlarını bekliyorum.

    Haftaya aracı servise götüreceğim. Götürmeden önce bir bilgim olsun istedim. Malum servisler adamı donuna kadar soyabiliyor.



    _____________________________




  • benim aklıma antifriz eksikliği geliyor. önerim soğutma sıvınızı %50 saf su %50 antifriz olarak değiştirmeniz. bu karışımın kaynama noktası 165 C dir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kdmavili

    benim aklıma antifriz eksikliği geliyor. önerim soğutma sıvınızı %50 saf su %50 antifriz olarak değiştirmeniz. bu karışımın kaynama noktası 165 C dir.
    hocam antifrizle alakası yok.
    suyu kaynatması çeşitli nedenlerden olabilir. ilk akla gelenler termostatın açmaması. mesela su kaynatırken radyatörün arkasındaki pervane dönüyor mu? eğer dönmüyorsa termostat fanı açmıyordur. bu da ya müşürle ya da termostatla alakalıdır.

    bunun dışında da herhangi bir tıkanıklık olabilir.radyatör ya da kanallarda. takip etmek lazım..
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nzhsvc

    hocam antifrizle alakası yok.
    suyu kaynatması çeşitli nedenlerden olabilir. ilk akla gelenler termostatın açmaması. mesela su kaynatırken radyatörün arkasındaki pervane dönüyor mu? eğer dönmüyorsa termostat fanı açmıyordur. bu da ya müşürle ya da termostatla alakalıdır.

    bunun dışında da herhangi bir tıkanıklık olabilir.radyatör ya da kanallarda. takip etmek lazım..

    Alıntıları Göster
    Fan problemi büyük ihtimalle. Fan ya hiç çalışmıyor ya da motorunda bir arıza var ve devirsiz çalışıyor. Bir an önce bir ustaya gösterin yoksa contadan tutun tüm motorun gitmesine kadar sıkıntıya girebilirsiniz.
    _____________________________
    Zincirlerimizi kırıp yeni bir dünya mı yaratsak?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC

    Fan problemi büyük ihtimalle. Fan ya hiç çalışmıyor ya da motorunda bir arıza var ve devirsiz çalışıyor. Bir an önce bir ustaya gösterin yoksa contadan tutun tüm motorun gitmesine kadar sıkıntıya girebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Fan açıyor. Fan açmasında bir problem yok. Sürekli aralıklarla fan sesi duyuyorum. Babam radyatörün tıkanmış olabileceğini söyledi.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Fan açıyor. Fan açmasında bir problem yok. Sürekli aralıklarla fan sesi duyuyorum. Babam radyatörün tıkanmış olabileceğini söyledi.

    Alıntıları Göster
    Yan soru: LPG var mı?
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Yan soru: LPG var mı?


    LPG var. 3 ay önce takıldı. Atiker Sıralı sistem.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çok Garip Bir Klima Sorunu
    geçen yıl açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Yan soru: LPG var mı?


    LPG var. 3 ay önce takıldı. Atiker Sıralı sistem.


    LPG'nin T bağlantı borularına bir bakın o civarda bir ıslatma var mı?
    Belki alakasızdır ama genelde su eksiltme sorunu LPG'li araçların kronik sorunu. 2 aracımdada vardı ondan biliyorum.
    _____________________________
    308 GP Yarışı, 91 Zafer, 155 Podyum, 68 PP, 77 EHT, 7 Şampiyonluk, Tek Kral Michael Schumacher

    Novitec Bravo 1.4 T-Jet 170PS Sport

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Yan soru: LPG var mı?


    LPG var. 3 ay önce takıldı. Atiker Sıralı sistem.


    LPG'nin T bağlantı borularına bir bakın o civarda bir ıslatma var mı?
    Belki alakasızdır ama genelde su eksiltme sorunu LPG'li araçların kronik sorunu. 2 aracımdada vardı ondan biliyorum.


    Lpg'nin montaj yapıldığı boruları kontrol ettim çok sağlam bağlamışlar. Orada bir sızıntı yok. Dediğim gibi taşırma kabından dışarı atıyor suyu.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto


    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    Yan soru: LPG var mı?


    LPG var. 3 ay önce takıldı. Atiker Sıralı sistem.


    LPG'nin T bağlantı borularına bir bakın o civarda bir ıslatma var mı?
    Belki alakasızdır ama genelde su eksiltme sorunu LPG'li araçların kronik sorunu. 2 aracımdada vardı ondan biliyorum.


    Lpg'nin montaj yapıldığı boruları kontrol ettim çok sağlam bağlamışlar. Orada bir sızıntı yok. Dediğim gibi taşırma kabından dışarı atıyor suyu.

    Alıntıları Göster
    Fan acıyorsa müşürde sorun yok demektir.Fanı kaynadıktan sonramı acıyor onu kontrol edin birde tasırma kabından su attıgında tekrar su ekleyin tahminince aynı miktar su alıyorsa tıkanıklık yok demektir.Sorunun kesinlikle termostatta oldugunu düşünüyorum.


    Edit:İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi samet0647 -- 19 Eylül 2011; 15:48:13 >
    _____________________________
    Başkalarının senin hakkında ne düşündükleri konusunda endişe duyduğun sürece, onlar senin sahibindir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet0647

    Fan acıyorsa müşürde sorun yok demektir.Fanı kaynadıktan sonramı acıyor onu kontrol edin birde tasırma kabından su attıgında tekrar su ekleyin tahminince aynı miktar su alıyorsa tıkanıklık yok demektir.Sorunun kesinlikle termostatta oldugunu düşünüyorum.


    Edit:İmla

    Alıntıları Göster
    Bence bu contayla alakalı bir sorun. Bende de su eksiltme sorunu var ustaya göstermiştik. Su kabını açtı motoru calıstırdık ve gaza basmamı istedi. Eğer su köpürüyorsa motora su giriyor demişti. Bilmem ne derece doğrudur...
    _____________________________
    Diesel Power
    TDI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Bence bu contayla alakalı bir sorun. Bende de su eksiltme sorunu var ustaya göstermiştik. Su kabını açtı motoru calıstırdık ve gaza basmamı istedi. Eğer su köpürüyorsa motora su giriyor demişti. Bilmem ne derece doğrudur...


    Mantıklı bir yöntem olabilir. Bu akşam bi deneyeyim bunu.

    Edit: Bu arada sizinki köpürüyor muydu?

    Birde şimdi aklıma geldi. Araçta antifiriz yok sadece su var şu an..

    Su 100 derecede kaynıyor. Antifiriz ise 163 derecede kaynıyor. Şimdi benim aracımda sadece su olduğu için 100 derecede kaynamaya başlıyor ve bu kaynayan su buhar ile birlikte hava yapmaya başlıyor. Sistem hava yapıncada otomatik olarak taşırma kabından suyu dışarı atıyor.

    Bir diğer durum ise; eğer conta yanmışsa motordan çıkan basınçlı hava soğutma sistemine girerek sistemde hava yapıyor olabilir. Bu şekildede taşırma kabından suyu dışarı atıyor olabilir.

    Şu anda iki ihtimal bulunuyor sanırım. İnşallah birinci ihtimal geçerlidirde fazla masraf çıkarmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dominic Toretto -- 19 Eylül 2011; 16:12:30 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto


    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Bence bu contayla alakalı bir sorun. Bende de su eksiltme sorunu var ustaya göstermiştik. Su kabını açtı motoru calıstırdık ve gaza basmamı istedi. Eğer su köpürüyorsa motora su giriyor demişti. Bilmem ne derece doğrudur...


    Mantıklı bir yöntem olabilir. Bu akşam bi deneyeyim bunu.

    Edit: Bu arada sizinki köpürüyor muydu?

    Birde şimdi aklıma geldi. Araçta antifiriz yok sadece su var şu an..

    Su 100 derecede kaynıyor. Antifiriz ise 163 derecede kaynıyor. Şimdi benim aracımda sadece su olduğu için 100 derecede kaynamaya başlıyor ve bu kaynayan su buhar ile birlikte hava yapmaya başlıyor. Sistem hava yapıncada otomatik olarak taşırma kabından suyu dışarı atıyor.

    Bir diğer durum ise; eğer conta yanmışsa motordan çıkan basınçlı hava soğutma sistemine girerek sistemde hava yapıyor olabilir. Bu şekildede taşırma kabından suyu dışarı atıyor olabilir.

    Şu anda iki ihtimal bulunuyor sanırım. İnşallah birinci ihtimal geçerlidirde fazla masraf çıkarmaz


    Bende köpürme olmadı temiz çıktı Bende muhtemelen bir yerde kaçak var. çok az azaltıyor.
    _____________________________
    Diesel Power
    TDI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto


    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Bence bu contayla alakalı bir sorun. Bende de su eksiltme sorunu var ustaya göstermiştik. Su kabını açtı motoru calıstırdık ve gaza basmamı istedi. Eğer su köpürüyorsa motora su giriyor demişti. Bilmem ne derece doğrudur...


    Mantıklı bir yöntem olabilir. Bu akşam bi deneyeyim bunu.

    Edit: Bu arada sizinki köpürüyor muydu?

    Birde şimdi aklıma geldi. Araçta antifiriz yok sadece su var şu an..

    Su 100 derecede kaynıyor. Antifiriz ise 163 derecede kaynıyor. Şimdi benim aracımda sadece su olduğu için 100 derecede kaynamaya başlıyor ve bu kaynayan su buhar ile birlikte hava yapmaya başlıyor. Sistem hava yapıncada otomatik olarak taşırma kabından suyu dışarı atıyor.

    Bir diğer durum ise; eğer conta yanmışsa motordan çıkan basınçlı hava soğutma sistemine girerek sistemde hava yapıyor olabilir. Bu şekildede taşırma kabından suyu dışarı atıyor olabilir.

    Şu anda iki ihtimal bulunuyor sanırım. İnşallah birinci ihtimal geçerlidirde fazla masraf çıkarmaz


    Bende köpürme olmadı temiz çıktı Bende muhtemelen bir yerde kaçak var. çok az azaltıyor.

    Alıntıları Göster
    Devirdaim arızalı ise su devretmediği için çabuk kaynatır. Sudaki basınç yükseldiği içinde o basıncı nereden kolay bulursa orada atmaya çalışır. Bu durumda müşir sağlam olsa bile ki müşir radyatörün alt tarafında olduğundan ve kaynayan su radyatöre ulaşamadığından siz göstergede suyun sıcaklığını göremiyor olabilirsiniz.

    Aracınızı en kısa zamanda bir motor ustasına götürürseniz iyi olur. Hiç değilse aracın susuz kalıp daha fazla hasar vermemiş olmasını temenni ederim.


    Termostada da baktırmanızda fayda var.
    _____________________________
    ///
    Niyet hayr, akıbet hayr.




  • Termostat kitliyor olabilir.
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Devirdaim arızalı ise su devretmediği için çabuk kaynatır. Sudaki basınç yükseldiği içinde o basıncı nereden kolay bulursa orada atmaya çalışır. Bu durumda müşir sağlam olsa bile ki müşir radyatörün alt tarafında olduğundan ve kaynayan su radyatöre ulaşamadığından siz göstergede suyun sıcaklığını göremiyor olabilirsiniz.

    Aracınızı en kısa zamanda bir motor ustasına götürürseniz iyi olur. Hiç değilse aracın susuz kalıp daha fazla hasar vermemiş olmasını temenni ederim.


    Termostada da baktırmanızda fayda var.

    Alıntıları Göster
    Birde araca hiç bir zaman su koymayın bence. Kışın unutursanız işiniz iş yani. Ben yaz kış antifiriz koyarım. Zaten sürekli eksilmiyor ki, bakımdan bakıma değişiyor neredeyse.


    Mesela vw araçlarında pembe antifiriz kullanılır. Benzin istasyonlarındakini kullanmayın radyatörde tıkanıklık yapabilir demişlerdi. Yoksa düşünün hepsi adı üstünde antifiriz. Belki sizde saf su koymadığınız için kireçlenip tıkanmışta olabilir. Tıkanmıştır belki verimli çalışmıyordur. İlla ki tıkandı hiç çalışmaz diye bir kaide yok.
    _____________________________
    İyi bir kadınla iyi bir erkek birlikte değildir. Çünkü kadınlar, Kötü erkeklere aşık olup iyi erkeklerle dertleşir...

    Ölümden sonrası bile var senden sonrası neden olmasın ki...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Stones

    Birde araca hiç bir zaman su koymayın bence. Kışın unutursanız işiniz iş yani. Ben yaz kış antifiriz koyarım. Zaten sürekli eksilmiyor ki, bakımdan bakıma değişiyor neredeyse.


    Mesela vw araçlarında pembe antifiriz kullanılır. Benzin istasyonlarındakini kullanmayın radyatörde tıkanıklık yapabilir demişlerdi. Yoksa düşünün hepsi adı üstünde antifiriz. Belki sizde saf su koymadığınız için kireçlenip tıkanmışta olabilir. Tıkanmıştır belki verimli çalışmıyordur. İlla ki tıkandı hiç çalışmaz diye bir kaide yok.

    Alıntıları Göster
    Peki bu tıkanıklığı nasıl anlayabiliriz ? Termostatın suyu devirdaim ettirdiğini veya ettirmediğini nasıl görebiliriz ?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Peki bu tıkanıklığı nasıl anlayabiliriz ? Termostatın suyu devirdaim ettirdiğini veya ettirmediğini nasıl görebiliriz ?

    Alıntıları Göster
    Termostad açarsa yumuşak ve soğuk olan hortuma sıcak su geçişi olur ve termostadın sağlamlığını anlayabilirsiniz. Tüm hortumlar ısındıysa devir daim vardır. Ama radyatörün çıkışındaki hortum diğerlerine göre daha soğuktur. Ayrıca kontrol ederken fan aniden açabilir elinize dikkat edin.

    Ekleme:
    Başıma gelen olay; benden önce ki kullanıcı ucuz yollu devir daim taktırmış. devirdaim sağlam bile olsa milin dışındaki fan yataktan sıyırmış ve yatağında boşa dönüyordu. Araba bu sebepten su kaynatıp conta yaktı ve kapak eğildi. Aracınızı su kaynama yaptırmadan veya yolunuz uzun ise çekici ile ustaya götürmenizde fayda var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Prokizya -- 19 Eylül 2011; 17:09:33 >
    _____________________________
    ///
    Niyet hayr, akıbet hayr.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prokizya

    Termostad açarsa yumuşak ve soğuk olan hortuma sıcak su geçişi olur ve termostadın sağlamlığını anlayabilirsiniz. Tüm hortumlar ısındıysa devir daim vardır. Ama radyatörün çıkışındaki hortum diğerlerine göre daha soğuktur. Ayrıca kontrol ederken fan aniden açabilir elinize dikkat edin.

    Ekleme:
    Başıma gelen olay; benden önce ki kullanıcı ucuz yollu devir daim taktırmış. devirdaim sağlam bile olsa milin dışındaki fan yataktan sıyırmış ve yatağında boşa dönüyordu. Araba bu sebepten su kaynatıp conta yaktı ve kapak eğildi. Aracınızı su kaynama yaptırmadan veya yolunuz uzun ise çekici ile ustaya götürmenizde fayda var.

    Alıntıları Göster
    Eğer dediğiniz şekilde oluyorsa termostatım sağlam çalışıyor. Motor fan açtığında kaputu açıp kontrol etmiştim, taşırma kabına giden ufak hortum hafiften oynuyordu ve içinden şırıl şırıl su sesi geliyordu.

    Bu durumda ya tıkanıklık var bir yerde yada antifiriz eksikliğinden kaynaklanan bir problem var.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Peki bu tıkanıklığı nasıl anlayabiliriz ? Termostatın suyu devirdaim ettirdiğini veya ettirmediğini nasıl görebiliriz ?


    hocam hava vardır sistemde (şırıl şırıl ses geliyorsa %95 hava vardır)
    havasını aldırın, havanın olduğu kısma su dolacaktır, kaptaki su eksilecektir, suyu ilave edin gazlayın.
    şuda olabilir.
    lpg beynini araç 90 dereceye geldiğinde elinizle elleyin. eğer soğuksa lpg beyni içindeki su kanalları tıkanmıştır - yanlış bağlanmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 19 Eylül 2011; 17:17:29 >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.