< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Frayne -- 23 Kasım 2020; 15:47:49 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Şu devirde Lada Niva alınır mı ?



-
-
4*4 olacaksa illa alınabilir yoksa köy yolları için r12 toros bence daha iyi hem yürütme maliyeti daha uygundur
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Mantıklı bir tavsiye, başta Toros veya Kartal düşünüyorduk fakat onların da temizinin fiyatı neredeyse bununla aynı. Görüntüsü havası Nivanin içimize daha çok sindiği için nivalara tekrar bakmaya başladık. Ihtiyaç halinde torosu satmak nivayi satmaktan daha kolay heralde ? Toroslarda da çürüme problemi var mı acaba ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
merhaba,
2004 niva kullanıcısı olarak aklıma gelenleri madde madde yazayım.
1. parçası bol ve ucuz, şimdiye kadar hiç tofaş parçası kullanmadım, gerek yok bence.
2. düzgün işçilik yapan her usta derdinden anlar, ama en iyisi yine de niva ustası. istanbul ve izmirde çok iyi niva ustaları var.
3. eğer ihtiyacınız varsa çeki demiri olanı bulmaya çalışın derim, en son sorduğumda takılması ve işletilmesi baya maliyetliydi.
4. ikinci el piyasası iyi denebilir. 2010dan sonra doğru düzgün niva satışı olmadı türkiyede, ayrıca en ucuz arazi aracı olması da bunda bir etken.
5. ne yazikki kaportası genel olarak paslanmaya müsait, baktığınız araçlar en az 1 kere elden geçmiş olacaktır. eğer ciddi pas yoksa sorun değil. ses yalıtımı haliyle iyi değil, ama 90km civarı hızla çok sorun olmayacaktır. konfor konusu da biraz öyle, arazi aracı gözüyle bakarsanız bence çok konforsuz değil, uzun yol yapılabilir.
6. yakıt durumu lastik ve diğer aksesuarlara göre değişmekle birlikte standart bir niva 10-12lt civarı yakıyor. ben benzinde uzun yolda minimum 8lt yaktırabildim, lpgde ise 10-15 lt/100km arası dolanıyor.
genel olarak niva seveni için çok güzel bir araç, tamamen amaca yönelik, nispeten sorunsuz, yürütme maliyeti düşük. 20.000tl bandındaki nivalar nasıldır bilemiyorum, malum fiyatlar çok değişti ancak mutlaka sonrasında da harcama isteyecektir. bu paraya nivaya alternatif tabiiki yok, ancak binek araç olur derseniz lada vega düşünülebilir. modeli yüksek, daha ekonomik ve konforlu olur.
-
Hocam değerli bilgiler için çok teşekkürler. Ben alabilirsem piyasa ve maddi olarak bize uygun olan, 94 modele kadar, eski kasa olanlardan olacak. Karbüratörlü ve LPGli oluyor haliyle. Yeni kasaya göre (yaştan ötürü çürüme hariç) farklı bir sorunu yoktur umarım. Ek olarak sizin araca göre bu yüzden daha fazla yakacağını düşünüyorum.quote:
Orijinalden alıntı: ersin310
merhaba,
2004 niva kullanıcısı olarak aklıma gelenleri madde madde yazayım.
1. parçası bol ve ucuz, şimdiye kadar hiç tofaş parçası kullanmadım, gerek yok bence.
2. düzgün işçilik yapan her usta derdinden anlar, ama en iyisi yine de niva ustası. istanbul ve izmirde çok iyi niva ustaları var.
3. eğer ihtiyacınız varsa çeki demiri olanı bulmaya çalışın derim, en son sorduğumda takılması ve işletilmesi baya maliyetliydi.
4. ikinci el piyasası iyi denebilir. 2010dan sonra doğru düzgün niva satışı olmadı türkiyede, ayrıca en ucuz arazi aracı olması da bunda bir etken.
5. ne yazikki kaportası genel olarak paslanmaya müsait, baktığınız araçlar en az 1 kere elden geçmiş olacaktır. eğer ciddi pas yoksa sorun değil. ses yalıtımı haliyle iyi değil, ama 90km civarı hızla çok sorun olmayacaktır. konfor konusu da biraz öyle, arazi aracı gözüyle bakarsanız bence çok konforsuz değil, uzun yol yapılabilir.
6. yakıt durumu lastik ve diğer aksesuarlara göre değişmekle birlikte standart bir niva 10-12lt civarı yakıyor. ben benzinde uzun yolda minimum 8lt yaktırabildim, lpgde ise 10-15 lt/100km arası dolanıyor.
genel olarak niva seveni için çok güzel bir araç, tamamen amaca yönelik, nispeten sorunsuz, yürütme maliyeti düşük. 20.000tl bandındaki nivalar nasıldır bilemiyorum, malum fiyatlar çok değişti ancak mutlaka sonrasında da harcama isteyecektir. bu paraya nivaya alternatif tabiiki yok, ancak binek araç olur derseniz lada vega düşünülebilir. modeli yüksek, daha ekonomik ve konforlu olur.
Fakat biz sadece nadiren hobi amaçlı basit off-road gireceğimiz için düz asfalt lastik takmayı düşünüyoruz hem de daha az ses yapıp az yakar mantığı ile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arızasız Niva 30.000'den aşağı, çürüksüz 40.000'den aşağı yok ki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bunu duymak üzücü. Aracın parçaları ucuz olmasına rağmen, arıza ve çürük onarımı aracın neredeyse değeri kadar sorun çıkartacak kadar kötü mü şimdi ? Biraz daha detay verebilir misiniz hocam ? Sizin dediğinize göre 20bin civarı bu aracı almak, parayı çöpe atmak ve üstüne çile çekmek demekquote:
Orijinalden alıntı: Guest-3C8697718
Arızasız Niva 30.000'den aşağı, çürüksüz 40.000'den aşağı yok ki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
çürüksüz bulursan alınır. kıstasın kaporta olsun motor yürüyen öyle böyle halledilir. -
rica ederim. sorun olarak eskiler ile aralarında pek bir fark yok. karbüratörlü ile enjeksiyonlu birbirine yakın deniyor, ben hiç kullanmadım, ama düzgün çalışan 1,6 karbüratörlü maksimum 1 lt fazla yakar diye düşünüyorum.
ben yazın AT tip, kışın ise orijinal rus malı lastiğini kullanıyorum. ATye geçince direksiyon yumuşuyor, çekiş artıyor, ses bariz azalıyor. yazlık binek araç lastiği kullanırsanız daha da güzel kullanımı olur. malum motor zayıf olduğu için jant-lastik seçimi performansı çok etkiliyor.
sorun çıkarma, masraf açma konusu ise ilanlardaki en ucuz nivaları seçerseniz riskiniz artar, hatta masraf edip adam edememe ihtimaliniz bile var. ama mümkünse geriye dönük 3-5 senesi belli olan, tabanda çürükleri olmayan orta halli bir niva bulursanız ufak tefek masraflarla yürütülür. kendimden örnek verecek olursam, geçen sene ön-arka takımda aklınıza gelebilecek neredeyse her parçayı yeniledim (direksiyon kutusu, akslar, transşaft, frenler vs. vs.), sadece parçalar 6000tl tuttu ki 15 sene boyunca hiç değiştirilmemiş.
ilanları iyi incelemenizi, mümkün olduğunca çürüksüzlere yönelmenizi tavsiye ederim. içinize yatan olursa da özellikle istanbulda niva ustaları az çok belli, onlara götürüp fikir alabilirsiniz.
-
Arkadaşlar daha fazla tavsiyeye ihtiyaç duyduğum için yardımlarınızı bekliyorum. -
Yarım sene geçti, biz tekrar aynı aracı almayı düşünüyoruz. Bu yüzden kendi konumu hortlatıyorum
-
Hocam şunu soracaktım. 1.7 karbüratörlü düşünüyoruz demiştim çünkü enjeksiyonlu sıkıntı çıkarıyor, ustasını bulmak zor, beyin sıkıntı demişlerdi bana. Kartal ve Doğan'da olduğu gibiymiş. Doğru mudur ? 1.7 Karbüratörlü çok bulunmuyor çünkü o zaman 1.7i almam gerekebilir.
Bir yerde de aracın pasa çürümeye karşı izolasyon için bizim teknelere attığımız bakır alaşımlı zehirli boyanın astarından sürün diyordu alt tarafa
Almaya değer bir araç bulursam satıcının kabulüyle birlikte expertiz gibi niva ustası bulup götüreceğim
-
maalesef forumda pek fazla niva sahibi yok, yine ben cevap vereceğim
sondan başlayayım, benim gittiğim niva ustası sıradan siyah pütür kullanmayı öneriyor, ben henüz yaptıramadım ama bu bakımda belki şansımı denerim. şimdiye kadar acele etmedim, çünkü benimkinin altı temiz, sadece katalitik konvertörün altında korumasız bir bölge var, orasını yaptırırken tüm tabanı da yaptırmak istiyorum. bu arada benimki hala orjinal boyasıyla duruyor, bu açıdan nadir nivalardan biri olabilir
taş izi veya cam kenarlarında başlayan ufak paslar için orjinal renk koduyla sprey boya yaptırmıştım, geçen sene pek de özenmeden rötuşladık ve fena da olmadı. ayrıca son 3 yıldır kapalı garajda duruyor, bunun da etkisi var.
motor konusunda bir sürü farklı görüş var. belki çok ağır arazi koşullarında karbüratörlünün bir miktar avantajı olabilir ama genel kullanımda ben enjeksiyonlu diyorum. distribütör ve karbüratör bakım/ayar derdi yok, lpgye daha kolay adapte, her koşulda 1-2 sn içinde çalışıyor vs. yeterki sistem çok ellenmemiş olsun, gördüğüm kadarıyla bazı niva ustaları daha iyi diye enjeksiyonluyu bile bozup karbüratörlü hale getiriyor. 2003 sonrası nivaların hepsi enjeksiyonlu, dolayısıyla obd soketi var ve bağlanıp arızaları okuyabiliyorsunuz. biraz detay olacak ama, her enjeksiyonlu araçta olduğu gibi bunda da bir sürü sensör var, ancak sadece krank sensörü bozulunca motor çalışmıyor, yani araç çok sorunlu olsa bile sadece krank sensörü çalışsın hareket etmek için yeterli. işin özü, ben hem model yılı hem de kullanım kolaylığı açısından enjeksiyonlu diyorum
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X