Şimdi Ara

turbo hortumu çatlamış!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
40.547
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar şirket arabası olarak palio multijet kullanıyorum.geçen hafta durup dururken arabanın çekişi düştü.sanki turbo hiç devreye girmiyomuş gibi hızlanması linear bir çizgide gibiydi.oysaki 2000 devirlerden itibaren turbonun devreye girmesi gerekiyordu. araçtan hışırtılı bi ses çıkıp dumanıda baya fazla atıyordu.durup dururken vede daha 4000 km de.servise gittik.büyük bir ihtimal kalitesiz mazottan oldu dediler.gerçektende depoyu fulledikten sonra fark ettiğim için bende inandım.benzin bitti.ve piyasada en pahalı mazot nerde varsa :) ordan aldım.yine bişey değişmedi.servise götürdüğümde incelemeden sonra turbo hortumunun çatladığını söylediler.garantiden değiştii için bende üstelemedim. bu tür izlenimleri olan palio yada corsa CDTI kullanıcılarının aklında bulunsun



  • Geçen haftaki otohaber de focus tdci uzun dönem testi var onun da 20000 km dolaylarında turbo hortumu çatlamış. Mühendis değilim ama yakıtın turbo hortumunu etkilemesi pek mantıklı gelmedi. neticede yanmayla direk bağlantısı olmayan bir parça ama...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    Geçen haftaki otohaber de focus tdci uzun dönem testi var onun da 20000 km dolaylarında turbo hortumu çatlamış. Mühendis değilim ama yakıtın turbo hortumunu etkilemesi pek mantıklı gelmedi. neticede yanmayla direk bağlantısı olmayan bir parça ama...
    belki çatlayan hortum sıcak egzost gazını turbo pallerine getiren hortum diycem.hani sıcaktır ya hortumu çatlatabilir. ama hortum neden getirsin? bu hortum ne işe yarar ya ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    belki çatlayan hortum sıcak egzost gazını turbo pallerine getiren hortum diycem.hani sıcaktır ya hortumu çatlatabilir. ama hortum neden getirsin? bu hortum ne işe yarar ya ?

    Alıntıları Göster
    bende bi ara turboyu patlatmıştım çok üzüldüm ama kısmett olacağı varmı olmuş geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..TuNç..

    bende bi ara turboyu patlatmıştım çok üzüldüm ama kısmett olacağı varmı olmuş geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    Yakıt ile ilgisi var. Zira her yakıt yandığı anda aynı sıcaklığı vermez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSMC

    Yakıt ile ilgisi var. Zira her yakıt yandığı anda aynı sıcaklığı vermez.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Yakıt ile ilgisi var. Zira her yakıt yandığı anda aynı sıcaklığı vermez.


    peki kullanıcı hatası diyebilir miyiz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Yakıt ile ilgisi var. Zira her yakıt yandığı anda aynı sıcaklığı vermez.


    peki kullanıcı hatası diyebilir miyiz ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC

    Yakıt ile ilgisi var. Zira her yakıt yandığı anda aynı sıcaklığı vermez.


    peki kullanıcı hatası diyebilir miyiz ?



    Çok devirli kullandıysa bir ihtimal. Gerçi blow-off'da arıza yapıp turbo'ya yüklenmiş olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..TuNç..

    bende bi ara turboyu patlatmıştım çok üzüldüm ama kısmett olacağı varmı olmuş geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: **Lonely**

    bende bi ara turboyu patlatmıştım çok üzüldüm ama kısmett olacağı varmı olmuş geçmiş olsun


    Araba neydi Turbo orjinal miydi yoksa sonradan takılmamı birde turbo kaçıncı km de patladı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BİG KİNG

    quote:

    Orjinalden alıntı: **Lonely**

    bende bi ara turboyu patlatmıştım çok üzüldüm ama kısmett olacağı varmı olmuş geçmiş olsun


    Araba neydi Turbo orjinal miydi yoksa sonradan takılmamı birde turbo kaçıncı km de patladı?

    Alıntıları Göster
    kardes ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo arizasi yasadim.
    bi tanesinde sehir disi yolculuk sirasindayken arac birden gaz kesti ve belli bi hizin(80-85km) ustune cikmadi.
    yaklasik 300 km boyle geldim.
    servise gittim.baktilar turbo hortumu patlamis.
    nedenininde yuksek hizlardan kaynaklandigini soylediler.
    yaklasik 2 saat bir surede degistirdiler.

    daha sonra bundan 2 sene falan gecmisti.koye girmistim.yollar cok berbat.surekli bozuk satihda gittim.
    neyse koyden ciktim geliyorum arac yine ayni sekilde hiz kesmeye basladi.
    fakat 110 km gibi bir yolculuk yaptim.
    yolculuk sirasinda turbo bazen normal calisiyor bazen hiz kesiyordu.
    sollamalarda birkac tehlike atlattim.
    daha sonra servise gittim.yine turbo hortumunun temassizligindan bahsetiler.
    turbo hortumu degismedi duzelttiler garantiden halletiler.

    su an kullandigim aracta sorun cikmadi
    fakat kardesim benim aracin aynisindan kullaniyor.(2006 passat)
    bugun o antalyaya gitti geldi.
    araci daha 9bin km de.
    yine ayni sekilde aracla seyir halindeyken arac hiz kesmis.130 la giderken 80 e dusmus.
    gaza bastikca arac hiz kesiyormus.
    neyse yolun kenarina durmus.stop etmis.tekrara calistirmis sorun ortadan gitmis.
    daha sonra yaklasik 5 dakika sonra yine ayni sorun tekrarlanmis.yine durmus stop edip calistirmis sorun duzelmis.
    servise gitmis aracin durumunu anlatmis.
    aracin elektronik unitesinde kacak varmis.yani yine temassizlik.
    bunun neticesinde arac turboyu devre disi birakmis.
    fis denilen bi parca var onu garantiden degistirdiler.
    su anda arac saglam bi sorun yok.
    zaten 1000 km sonra servise gidecek.

    soyle bi durum var.
    ticaret kanununa gore ayni arac ayni problemi 2 defa cikarirsa aracinizi aldiginiz yere verebiliyorsunuz.
    bu aklinizda kalsin.

    turbo sakat is.en ufak bi problem cikinca hemen servise gidin problem buyumeden hallettirin.
    yoksa cebiniz yanar.

    selam ile...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayvansı Terlik

    kardes ben 2002 tdi passatta 2 kere turbo arizasi yasadim.
    bi tanesinde sehir disi yolculuk sirasindayken arac birden gaz kesti ve belli bi hizin(80-85km) ustune cikmadi.
    yaklasik 300 km boyle geldim.
    servise gittim.baktilar turbo hortumu patlamis.
    nedenininde yuksek hizlardan kaynaklandigini soylediler.
    yaklasik 2 saat bir surede degistirdiler.

    daha sonra bundan 2 sene falan gecmisti.koye girmistim.yollar cok berbat.surekli bozuk satihda gittim.
    neyse koyden ciktim geliyorum arac yine ayni sekilde hiz kesmeye basladi.
    fakat 110 km gibi bir yolculuk yaptim.
    yolculuk sirasinda turbo bazen normal calisiyor bazen hiz kesiyordu.
    sollamalarda birkac tehlike atlattim.
    daha sonra servise gittim.yine turbo hortumunun temassizligindan bahsetiler.
    turbo hortumu degismedi duzelttiler garantiden halletiler.

    su an kullandigim aracta sorun cikmadi
    fakat kardesim benim aracin aynisindan kullaniyor.(2006 passat)
    bugun o antalyaya gitti geldi.
    araci daha 9bin km de.
    yine ayni sekilde aracla seyir halindeyken arac hiz kesmis.130 la giderken 80 e dusmus.
    gaza bastikca arac hiz kesiyormus.
    neyse yolun kenarina durmus.stop etmis.tekrara calistirmis sorun ortadan gitmis.
    daha sonra yaklasik 5 dakika sonra yine ayni sorun tekrarlanmis.yine durmus stop edip calistirmis sorun duzelmis.
    servise gitmis aracin durumunu anlatmis.
    aracin elektronik unitesinde kacak varmis.yani yine temassizlik.
    bunun neticesinde arac turboyu devre disi birakmis.
    fis denilen bi parca var onu garantiden degistirdiler.
    su anda arac saglam bi sorun yok.
    zaten 1000 km sonra servise gidecek.

    soyle bi durum var.
    ticaret kanununa gore ayni arac ayni problemi 2 defa cikarirsa aracinizi aldiginiz yere verebiliyorsunuz.
    bu aklinizda kalsin.

    turbo sakat is.en ufak bi problem cikinca hemen servise gidin problem buyumeden hallettirin.
    yoksa cebiniz yanar.

    selam ile...

    Alıntıları Göster
    aynı olay benin ford connect başıma geldi performans düştü yakıt yükseldi araç çekişten düştü çekişten düşmesi ve yakıt yükselmasinin nedeninin tokun düşmesinden kaynaklandığını sölediler servisteki arkadaşlar




  • Dostum euro Dizelmi kullanıyorsun????.. Bende multijet palio var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    arkadaşlar şirket arabası olarak palio multijet kullanıyorum.geçen hafta durup dururken arabanın çekişi düştü.sanki turbo hiç devreye girmiyomuş gibi hızlanması linear bir çizgide gibiydi.oysaki 2000 devirlerden itibaren turbonun devreye girmesi gerekiyordu. araçtan hışırtılı bi ses çıkıp dumanıda baya fazla atıyordu.durup dururken vede daha 4000 km de.servise gittik.büyük bir ihtimal kalitesiz mazottan oldu dediler.gerçektende depoyu fulledikten sonra fark ettiğim için bende inandım.benzin bitti.ve piyasada en pahalı mazot nerde varsa :) ordan aldım.yine bişey değişmedi.servise götürdüğümde incelemeden sonra turbo hortumunun çatladığını söylediler.garantiden değiştii için bende üstelemedim. bu tür izlenimleri olan palio yada corsa CDTI kullanıcılarının aklında bulunsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    Dostum euro Dizelmi kullanıyorsun????.. Bende multijet palio var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: nipp

    arkadaşlar şirket arabası olarak palio multijet kullanıyorum.geçen hafta durup dururken arabanın çekişi düştü.sanki turbo hiç devreye girmiyomuş gibi hızlanması linear bir çizgide gibiydi.oysaki 2000 devirlerden itibaren turbonun devreye girmesi gerekiyordu. araçtan hışırtılı bi ses çıkıp dumanıda baya fazla atıyordu.durup dururken vede daha 4000 km de.servise gittik.büyük bir ihtimal kalitesiz mazottan oldu dediler.gerçektende depoyu fulledikten sonra fark ettiğim için bende inandım.benzin bitti.ve piyasada en pahalı mazot nerde varsa :) ordan aldım.yine bişey değişmedi.servise götürdüğümde incelemeden sonra turbo hortumunun çatladığını söylediler.garantiden değiştii için bende üstelemedim. bu tür izlenimleri olan palio yada corsa CDTI kullanıcılarının aklında bulunsun
    valla arkadaşım türk petrolden aldım ama ne aldım bilmiyorum.türk petrolün dizeli.şimdi ise taşıt tanıma kartı takıldı.s.s. shell alcaz artık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    valla arkadaşım türk petrolden aldım ama ne aldım bilmiyorum.türk petrolün dizeli.şimdi ise taşıt tanıma kartı takıldı.s.s. shell alcaz artık.

    Alıntıları Göster
    Ben opetten başka euro-dizel koymadım depoma, belki zorda kalırsam total koyabilirim. Dizelci arkadaşlar ilk ikiye bunları koyarsak 3. sırda kim gelir_?
    Malum total ve opet çok fazla bulunamıyor.
    Edit:Opet.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lervolerto -- 4 Ekim 2006; 10:26:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lervolerto

    Ben opetten başka euro-dizel koymadım depoma, belki zorda kalırsam total koyabilirim. Dizelci arkadaşlar ilk ikiye bunları koyarsak 3. sırda kim gelir_?
    Malum total ve opet çok fazla bulunamıyor.
    Edit:Opet.

    Alıntıları Göster
    lervolerto arkadaşım sana bir şey sormak istiyorum benim araç ta common rail ECU ünitesinde EURO 1 ibaresi var. Sendeki multijet motorda da bir baksana ne yazıyor EURO 1 veya buna benzer bir ibare görebiliyormusun? bilgilendirirsen sevinirim. Geçen fiat bayisine gittim. Bütün 0 km albea ve palio larda EURO 1 yazıyordu baktım. ama 0 km grande putolarda yazmıyordu. onlar EURO 4 kullanıyorlar ona göre dizeyn edilmişler, punto kalmamıştı bakamadık. Arkadaşım şimdiden vereceğin bilgi için teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    lervolerto arkadaşım sana bir şey sormak istiyorum benim araç ta common rail ECU ünitesinde EURO 1 ibaresi var. Sendeki multijet motorda da bir baksana ne yazıyor EURO 1 veya buna benzer bir ibare görebiliyormusun? bilgilendirirsen sevinirim. Geçen fiat bayisine gittim. Bütün 0 km albea ve palio larda EURO 1 yazıyordu baktım. ama 0 km grande putolarda yazmıyordu. onlar EURO 4 kullanıyorlar ona göre dizeyn edilmişler, punto kalmamıştı bakamadık. Arkadaşım şimdiden vereceğin bilgi için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Bizde bi arkadaşlar c-maxle giderken patlattık ama baya devirliydik 6000-7000 falan birden yavaşladı araba sonra servisde garantiden yaptılar

    Sanırım en çok focusların başına geliyomuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .:wolkan:.

    Bizde bi arkadaşlar c-maxle giderken patlattık ama baya devirliydik 6000-7000 falan birden yavaşladı araba sonra servisde garantiden yaptılar

    Sanırım en çok focusların başına geliyomuş

    Alıntıları Göster
    dizel bi aracı 6000-7000 devire nasıl çıkardınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    dizel bi aracı 6000-7000 devire nasıl çıkardınız?

    Alıntıları Göster
    c-maxla 6000-7000 çeviren arkadaş ne yaptın sen

    quote:

    büyük bir ihtimal kalitesiz mazottan oldu dediler.gerçektende depoyu fulledikten sonra fark ettiğim için bende inandım.benzin bitti.ve piyasada en pahalı mazot nerde varsa :) ordan aldım.yine bişey değişmedi.servise götürdüğümde incelemeden sonra turbo hortumunun çatladığını söylediler.garantiden değiştii için bende üstelemedim. bu tür izlenimleri olan palio yada corsa CDTI kullanıcılarının aklında bulunsun


    Ben kötü mazotla turbo hortumu arasında bir ilişki kuramadım. Turbo hortumundan hava geçtiği için böyle birşeyin olması pek muhtemel değil.

    Büyük ihtimal üretim hatası gibi bişeydir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    c-maxla 6000-7000 çeviren arkadaş ne yaptın sen

    quote:

    büyük bir ihtimal kalitesiz mazottan oldu dediler.gerçektende depoyu fulledikten sonra fark ettiğim için bende inandım.benzin bitti.ve piyasada en pahalı mazot nerde varsa :) ordan aldım.yine bişey değişmedi.servise götürdüğümde incelemeden sonra turbo hortumunun çatladığını söylediler.garantiden değiştii için bende üstelemedim. bu tür izlenimleri olan palio yada corsa CDTI kullanıcılarının aklında bulunsun


    Ben kötü mazotla turbo hortumu arasında bir ilişki kuramadım. Turbo hortumundan hava geçtiği için böyle birşeyin olması pek muhtemel değil.

    Büyük ihtimal üretim hatası gibi bişeydir.

    Alıntıları Göster
    7000 devir dizel araçla nasıl yapılırsa...forumda sallayan çok. zaten pek kaale alınmıyolar.çoğu kişinin bilgisi var. anlaşılıyodur zaten kimin ne demek istediği




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    7000 devir dizel araçla nasıl yapılırsa...forumda sallayan çok. zaten pek kaale alınmıyolar.çoğu kişinin bilgisi var. anlaşılıyodur zaten kimin ne demek istediği

    Alıntıları Göster
    Ya kusura bakmayın bi anda gaza geldimde öyle yazdım kaç bindeydi devir saati bilmiyorum ama bi anda araç hız kesmeye başladı bide panelde kırmızı bi ışık yandı.
    Arabayıda kaçırmıştık zaten(Yussuf yussuf) evin önüne koyduk anahtarıda koyduk içeri kaçtık gittik sonra allahtan garantiden yapmışlar

    Tekrar Özür dilerim: Bilmediğin bişeyi böyle sallarsan değil akşama bu forumda üç dakkaya söner




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MULTIJET13

    lervolerto arkadaşım sana bir şey sormak istiyorum benim araç ta common rail ECU ünitesinde EURO 1 ibaresi var. Sendeki multijet motorda da bir baksana ne yazıyor EURO 1 veya buna benzer bir ibare görebiliyormusun? bilgilendirirsen sevinirim. Geçen fiat bayisine gittim. Bütün 0 km albea ve palio larda EURO 1 yazıyordu baktım. ama 0 km grande putolarda yazmıyordu. onlar EURO 4 kullanıyorlar ona göre dizeyn edilmişler, punto kalmamıştı bakamadık. Arkadaşım şimdiden vereceğin bilgi için teşekkürler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MULTIJET13
    Dostum şimdi okudum yazını iş çıkışı bakarım artık cevap vermek yarına nasip olur.

    pm de atabilirim...
    İyi Akşamlar
    lervolerto arkadaşım sana bir şey sormak istiyorum benim araç ta common rail ECU ünitesinde EURO 1 ibaresi var. Sendeki multijet motorda da bir baksana ne yazıyor EURO 1 veya buna benzer bir ibare görebiliyormusun? bilgilendirirsen sevinirim. Geçen fiat bayisine gittim. Bütün 0 km albea ve palio larda EURO 1 yazıyordu baktım. ama 0 km grande putolarda yazmıyordu. onlar EURO 4 kullanıyorlar ona göre dizeyn edilmişler, punto kalmamıştı bakamadık. Arkadaşım şimdiden vereceğin bilgi için teşekkürler




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.