Şimdi Ara

SSD Bad Sector ?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
12
Cevap
0
Favori
164
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Çavuş
    53 Mesaj
    Merhaba
    4-5 Ay önce Laptopa Kingston A400 120GB Aldım ilk 2-3 ay Canavar gibiydi 1 Aydır windowsun açılması 30Saniyeyi buluyor
    Hız testi yapayım dedim (SATA 3 BAĞLI SSD) Böyle Düşük olabilecek Bir Sonuç Aldım
    Daha Sonra Test Yapayım Dedim (SSD de Bad sector olmadığını biliyorum)
    Ama Sectorlerin yarısı koyu turuncu çıkınca şaşırdım

    Bilgisayarcı garantiye gönder vs vs dedi
    ne yapmama gerek
    Buda Doluluk Oranları

    1.SSD 2-3.Samsung 750gb Hdd



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FarukGoker -- 22 Mayıs 2020; 13:0:55 >



    |
    |
    _____________________________




  • Çavuş
    53 Mesaj

    Belki Buda lazım olur
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4724 Mesaj
    SSD'de bad sector olmaz. HDD'den farklı olarak yapısı gereği arızalanan blokları kapatır ve kalanını kullanmaya devam eder. Disk Kingston SSD Manager'de sağlıklı gözüküyor, Spare Block değerinde düşüş yok, zaten önemli olanda o. Kingstonların 5 yıl garantisi var diye biliyorum servise gönderin bence bi baksınlar. Gerekirse servis değişimini yapar zaten.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OPM -- 23 Mayıs 2020; 6:8:6 >
    _____________________________
    Intel Comet Lake Core i9-10900K | ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | EVGA GeForce RTX2080Ti XC GAMING 11GB GDDR6 352Bit | Crucial 32GB Ballistix Sport CL15 | Corsair MP510 960GB 3480MB/3000MB NVMe M.2 SSD | Samsung 860 EVO 500GB SSD | Cooler Master H500 | Thermaltake Water 3.0 240 ARGB Sync Edition Sıvı Soğutma | Seasonic Focus Plus 850W 80+ Gold | Logitech G513 Carbon Klavye | SteelSeries Sensei Ten TrueMove Pro Mouse | SteelSeries Arctis 7 (2019 Edition)
  • Yüzbaşı
    936 Mesaj
    Programların yaptığı bozuk sektör taraması veya sizin buraya koyduğunuz bad track verification taraması aslında diskin bölümlerine erişim hızları baz alınarak yapılan değerlendirmelerdir yani turuncu olan alanlara erişim hızı yavaş. SSD'ye çok veri yazıldıysa veya eskiyse ömrünün sonuna yaklaşıyor gibi değerlendirilebilir her halukarda hafıza hücrelerinde sorunlar başlamış olmasa gecikmeler de olmazdı.
    _____________________________
    Özel mesajları göremiyorum.
  • Çavuş
    53 Mesaj

    Merhaba
    SSDyi 20 Şubat 2020 tarihinde trendyoldan satın almışım yani daha yeni sayılabilir SSDyi Garantiye göndermemmi gerekiyor ?
    Aktif olarak laptopumda kullanıyorum Çok veri yazıldığını sanmıyorum bilgisayarı oyun oynamak,internette gezmek,müzik dinlemek için kullanıyorum ki oyunların hepsi hdd üzerinde bulunuyor ssdye daha hiçbir oyun yüklemedim sadece wallpaper engine yüklü onunda ayarları duvar kağıtlarını Belleğe yüklesin diye ayarlamıştım daha ssd yokken
    |
    |
    poko001 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Çavuş
    53 Mesaj

    Merhaba 3Yıl "KOŞULLU" garantisi varmış
    Sanırım Garanti koşullarını karşılayabiliyorum koşullar şu şekilde



    Üç Yıl Koşullu SSD Garantisi:
    Aşağıdaki Kingston ürünleri, bu koşullardan hangisinin önce meydana geldiğine bağlı olarak bu garanti kapsamındadır: (i) orijinal son kullanıcı müşteri tarafından satın alındığı tarihten itibaren üç (3) yıl; (ii) bir SATA SSD’nin Kingston’un “SSD Yıpranma Göstergesi” adlı SMART nitelik 231’i uygulamasıyla ölçüldüğü şekilde Kingston SSD Manager (“KSM”) tarafından belirtilen bir (1) normalleştirilmiş değerine ulaşması, ya da (iii) Bir NVME SSD’nin kullanımının, Kingston’ın “Kullanılan Yüzde” Sağlık özelliğini uygulamasıyla ölçülen şekilde KSM tarafından belirtilen yüz (100) normalleştirilmiş değerine ulaşması ya da bunu aşması.

    KSM, ilgili ürünün veri sayfasında belirtilmektedir ve Kingston’ınwww.kingston.com/SSDmanager adresindeki web sitesinde mevcuttur. SATA SSD'ler için yeni, kullanılmamış bir üründe, yıpranma göstergesi yüz (100) olarak görünürken, garanti limitine ulaşan bir üründe bu değer bir (1) olarak gösterilir. NVMe SSD'ler için yeni, kullanılmamış bir üründe, Percentage Used (Kullanılan Yüzde) değeri olarak 0 gösterilirken, garanti limitine ulaşan bir ürün için gösterilen Percentage Used (Kullanılan Yüzde) değeri yüz (100) ya da daha yüksek olacaktır.
    |
    |
    OPM kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




  • Çavuş
    53 Mesaj
    Şimdi birşey daha dikkatimi çekti Crystal disk Mark ile test yaparken görev yöneticisindeki Avarage response time 500-32000 arası gidip geliyor bu normalmi ?
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    936 Mesaj
    Çok veri yazılmasından kast ettiğim üç haneli terrabyte'lar seviyesinde veri. 32000ms yüksek bir gecikme. Şubat ayında alınmış bir SSD'nin o halde olması hiç normal değil.
    _____________________________
    Özel mesajları göremiyorum.
  • Çavuş
    53 Mesaj

    Terabaytlar seviyesinde veri yazmamın imkani yok malesef
    Garanti yolu Göründü gibi ozaman değilmi
    Buarada yazmada sorun var gibi Okumada response time 5-30 arası iken yazmada 30000lere çıkıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FarukGoker -- 23 Mayıs 2020; 17:40:8 >
    |
    |
    poko001 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    936 Mesaj

    SSD'yi stres testine sokmak dışında kısa zamanda o kadar veri yazmak mümkün değil evet. Anlaşıldığı kadarıyla zaten tamiri mümkün olmayan sorunlar var o yüzden garantiye göndermeniz mantıklı.
    |
    |
    FarukGoker kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Özel mesajları göremiyorum.
  • Kurmay Yarbay
    16661 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: OPM

    SSD'de bad sector olmaz. HDD'den farklı olarak yapısı gereği arızalanan blokları kapatır ve kalanını kullanmaya devam eder. Disk Kingston SSD Manager'de sağlıklı gözüküyor, Spare Block değerinde düşüş yok, zaten önemli olanda o. Kingstonların 5 yıl garantisi var diye biliyorum servise gönderin bence bi baksınlar. Gerekirse servis değişimini yapar zaten.
    Aynı mantık mekanik disklerde de mevcut. Spare sector kullanma olayı. Yani bozuk blok/sector oldu mu tıpkı SSD'de aynen olduğu gibi bozuk/zayıf blok/hücre emekliye ayrılıp yedekteki kullanılıyor. Bütün bunlar SMART üzerinde ilgili attribute karşısında bilgi olarak tutuluyor. Arkadaş SMART bilgisini yollamamış. Üzerinde veri varsa fw buna göre işlem yapıyor ayrıca. Dediğiniz gibi en iyisi servisin bakması ama servisler Kingston yazılımının sorunsuz gösterdiğine bakıp olumsuz cevap veriyorlar genelde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 30 Mayıs 2020; 18:39:48 >




  • Çavuş
    53 Mesaj

    Merhaba Smart SSleri aşşağıda
    |
    |
    programmer_onur kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Mobilya Takımları
Bey Azura
kolayoto.com
Media Sözlük
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,359
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.