Şimdi Ara

Spoiler, yararlımı, zararlımı, sadece görüntümü?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
16.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Benim aracın bagaj kapağı üzerine yakın zamanda spoiler taktırdım. Ancak keşke takdırmasamıydım diyorum. Tamam aracın görünümünü güzelleştirdi, ancak; galiba rüzgar sürtünmesini ve yakıt tüketimini arttırdı. Çünkü tecrübe ettim, şehirlerarası yolda her zaman kullandığım güzergahta bir rampa var oradan aşağı inerken aracı boşa aldığımda önceden araç giderek hızlanarak yuvarlanırdı, hatta frene dokunmak zorunda kalırdım, bu sefer denediğimde aynı rampada araç öncekinin aksine sanki vitesteymiş, bir şey frenliyormuş gibi hareket ediyor, hatta giderek yavaşlıyor. Aslında rampa oldukça dik.
    Siz ne dersiniz, bu tür aksesuarlar görünümü güzelleştirmekle birlikte, profesyonelce uygulanmadığından yakıta ve hızlanmaya olumsuz etkileri mi oluyor?



  • spoilerlerin genel amacı rüzgar direncine karsı durarak arabanın yol tutuşunda ve aracın aerodinemiginde olumlu etki yapmaktır ama ne derece profesyonel uygulanıyor orası tartısılır binek araclarda ise genel olarak görüntü amaclı kullanılır
  • quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim aracın bagaj kapağı üzerine yakın zamanda spoiler taktırdım. Ancak keşke takdırmasamıydım diyorum. Tamam aracın görünümünü güzelleştirdi, ancak; galiba rüzgar sürtünmesini ve yakıt tüketimini arttırdı. Çünkü tecrübe ettim, şehirlerarası yolda her zaman kullandığım güzergahta bir rampa var oradan aşağı inerken aracı boşa aldığımda önceden araç giderek hızlanarak yuvarlanırdı, hatta frene dokunmak zorunda kalırdım, bu sefer denediğimde aynı rampada araç öncekinin aksine sanki vitesteymiş, bir şey frenliyormuş gibi hareket ediyor, hatta giderek yavaşlıyor. Aslında rampa oldukça dik.
    Siz ne dersiniz, bu tür aksesuarlar görünümü güzelleştirmekle birlikte, profesyonelce uygulanmadığından yakıta ve hızlanmaya olumsuz etkileri mi oluyor?


    Spoiler'ın takılma amacı da bu değil mi zaten? Yüksek hızda, genel olarak 200 km/s civarında aracın yolda daha dengeli kalmasını sağlamak için baskı uygulamak ve bir nevi fren etkisi yaratmak değil mi? Yanlış ya da eksik biliyor olabilirim, kesin bilgi sahibi arkadaşların paylaşımlarını da okumak isterim. Saygılar.




  • Aracın genel yapısına göre imal edilmiş, aerodinamik yapısını bozmayan ve rüzgar tünelindetest edilmiş spoyler ler aracın aracın yüksek hızlarda yere daha iyi tutunmasını sağlar. Rastgele alınmış sadece görsel amaçlı spoylerler bu durumu tersine çevirebileceği gibi yakıt ekonomisinide yok eder.
    Orijinal ise evet
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TwilightDream


    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim aracın bagaj kapağı üzerine yakın zamanda spoiler taktırdım. Ancak keşke takdırmasamıydım diyorum. Tamam aracın görünümünü güzelleştirdi, ancak; galiba rüzgar sürtünmesini ve yakıt tüketimini arttırdı. Çünkü tecrübe ettim, şehirlerarası yolda her zaman kullandığım güzergahta bir rampa var oradan aşağı inerken aracı boşa aldığımda önceden araç giderek hızlanarak yuvarlanırdı, hatta frene dokunmak zorunda kalırdım, bu sefer denediğimde aynı rampada araç öncekinin aksine sanki vitesteymiş, bir şey frenliyormuş gibi hareket ediyor, hatta giderek yavaşlıyor. Aslında rampa oldukça dik.
    Siz ne dersiniz, bu tür aksesuarlar görünümü güzelleştirmekle birlikte, profesyonelce uygulanmadığından yakıta ve hızlanmaya olumsuz etkileri mi oluyor?


    Spoiler'ın takılma amacı da bu değil mi zaten? Yüksek hızda, genel olarak 200 km/s civarında aracın yolda daha dengeli kalmasını sağlamak için baskı uygulamak ve bir nevi fren etkisi yaratmak değil mi? Yanlış ya da eksik biliyor olabilirim, kesin bilgi sahibi arkadaşların paylaşımlarını da okumak isterim. Saygılar.


    Doğru diyorsun, aracın yüksek hızlarda dengesini arttırmaya yönelik ancak, benim yaptığım hız 90-100 km. arası. Bu hızda zaten araç emniyet sınırları içinde seyrediyor. Spoiler ise bu hızda yavaşlatıyor, denge problemi zaten yok.




  • 80-90 km hızlarda rüzgarın spoylere bir etkisi olmaz. Bakarsanız Porche ve audi tt gibi spor arabalarda spoyler 90 km den sonra otomatik olarak açılır. Bu hizlerin altında kapalıdır. Ama görünüş olarak güzel duruyor.
  • Bir de benim aracın (Accent 99 1.5) sürtünme katsayısı 0.28 cw (cw birimi yanlış olabilir). Bu değeri ben Tempralarda gördüm. Örneğin benim bildiğim Eski kasa Corollada (1999 öncesi) bu değer 0.33 cw, oysa bana gayet aerodinamik görünüyorlar. Bu katsayının yakıta, hızlanmaya, sürtünmeye ne kadar etkisi olur?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Steroid kullanayım mı sizce
    9 yıl önce açıldı
    BU DELİK NE İŞE YARIYO [SSLİ]
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    80-90 km hızlarda rüzgarın spoylere bir etkisi olmaz. Bakarsanız Porche ve audi tt gibi spor arabalarda spoyler 90 km den sonra otomatik olarak açılır. Bu hizlerin altında kapalıdır. Ama görünüş olarak güzel duruyor.


    Peki benim araçtaki yavaşlama başka hangi sebepten olabilir o zaman. Örn. balatalardan veya aktarma organlarından olabilirmi? Balataların sıkı olduğunu nasıl anlarız.
  • turkiye de bu işler ayaga düstügü için her onune gelen polyesterden döküyör hasok arkadaşımın dediği gibi yol tutuşunu bazen bozdugu gibi yakıt tuketimini oldukça arttırıyor.bir de mini spoilerler tamamen aksesuardır yol tutuşu saglayan spoilerler genelde arka cam orta hatta biraz daha yukarıya uzanan yükseklikteki spolilerler yol tutusuna katkı yapar.
  • Bence lastik havalarındandır. Baktır bi. Düşük basınçta lastik yalar resmen asfaltı.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim aracın bagaj kapağı üzerine yakın zamanda spoiler taktırdım. Ancak keşke takdırmasamıydım diyorum. Tamam aracın görünümünü güzelleştirdi, ancak; galiba rüzgar sürtünmesini ve yakıt tüketimini arttırdı. Çünkü tecrübe ettim, şehirlerarası yolda her zaman kullandığım güzergahta bir rampa var oradan aşağı inerken aracı boşa aldığımda önceden araç giderek hızlanarak yuvarlanırdı, hatta frene dokunmak zorunda kalırdım, bu sefer denediğimde aynı rampada araç öncekinin aksine sanki vitesteymiş, bir şey frenliyormuş gibi hareket ediyor, hatta giderek yavaşlıyor. Aslında rampa oldukça dik.
    Siz ne dersiniz, bu tür aksesuarlar görünümü güzelleştirmekle birlikte, profesyonelce uygulanmadığından yakıta ve hızlanmaya olumsuz etkileri mi oluyor?



    Önce spoiler nedir o konuya bir açıklık getirelim:
    Spoiler aracın güzel gürünmesini sağlayan bir aksesuar değil araç sürüş güvenliğini sağlayan bir donanımdır. Uçak kanatlarının TERSİ prensibi ile çalışır.

    Uçaklar pistte ilerlerken hava kanatların altından ve üstünden akar. Akışkanlar mekaniğine göre (ki gazlar için de geçerlidir) bir akışkanın (hava gibi) hızı arttıkça temasta olduğu yüzeye olan basıncı azalır. Yani uçağın kanatlarının altından ve üstünden akan hava uçak hızlandıkça daha az basınç uygular. Kanatlardaki flap denilen küçük kanatçıklar vasıtası ile kanat altından akan havanın hızı düşürülür. Üstten akan havanın basıncı azalırken alttan yavaşlatılan hava akımı daha fazla basınç uygular (üsttekine göre). Uçak hızlandıkça kanat altında ve üstündeki basınç farkı artmaya başlar. Uçak öyle bir kritik hıza erişir ki bu basınç farkı uçağın ağırlığına ulaşır. Bu andan itibaren uçak tüm ağırlığını kaybettiğinden atmosfer içinde serbest hale gelir ve istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz, yani yukarı aşağı sağa sola yönlendirebilirsiniz.

    Bu prensip kara taşıtları için de geçerlidir. Aracınızla yolda süratle ilerlerken aracın altınden ve üstünden hava akmaktadır. Araçların üstünden akan hava altından akan havadan daha hızlıdır. Yani yukarıdan aşağıya doğru az basınç var iken arabanın altının özelliğinden dolayı yavaş akan hava nedeni ile daha yüksek bir kaldırma kuvveti vardır. Araç hızlandıkça bu kuvvet farkı büyür (aynen uçaklarda olduğu gibi). Yüksek süratlerde (170-180-200 vs) 1250 kg'lık aracınızın ağırlığı bu basınç farkı nedeniyle bir kaç yüz kiloya kadar düşer. Bu kadar hafiflemiş ve çok yüksek süratle giden bir aracın savrulması, yoldan, kontrolden çıkması çok kolaydır.

    İşte spoliler aracın üzerinden akan havanın hızını keserek üstten ekstra basınç uygulamasını sağlayarak alttaki kaldırma kuvvetini dengelemeye yarar. Yani araca (hızına göre) ekstradan birkaç yüz kilo ekler!!!! Sanki bagajda birkaçyüz kilo yük taşıyormuşçasına aracın arkasını yere bastırır.

    Bunun 2 avantajı vardır:
    1- Bu ağırlık sebebiyle aracın yüksek hızlarda hafiflemesini engelleyerek daha güvenli hale getirir.
    2- Araç yere daha iyi tutunur ve daha az savrulur.

    Fakat bunların bedeli olarak da artan ağırlık dolaysıyla daha fazla benzin sarfiyatı verir.

    Hesapsız, ölçüsüz, rastgele takılan bir spoiler aracın bütün aerodinamiğini etkileyeceğinden, sarsacağından olumsuz etkileyebilir. En belirgin özelliği yakıt tüketiminin artmasıdır.

    Aracın üretici firması tarafından hesaplanmış, test edilmiş spoiler ise olumlu etkiler. yakıt sarfiyatının artışı ise minumumda tutulur.


    Spoilerin etkisinin nasıl olduğunu görmek isteyenler için Formula1 yarışlarını seyretmenizi öneririm. Bu yarışlarda bazen kaza nedeniyle spoilerler hasar görüyor, kopuyor. Bir anda o 300 km süratte bile yere yapışarak bu giden araçlar lastik top gibi pistte zıplıyor, uçuyor, havalanıp savruluyor, yola tutunamıyor, viraj alamıyorlar.


    Kısacası spoiler yol tutuşunu ve sürüş güvenliğini arttırır ama yakıt sarfiyatını da arttırır (sürate bağlı olarak).




  • Çok güzel açıklanmış. Ön ve arka kanatları çıkarılmış bir BAR-Honda Formula 1 arabası saatte 400 kilometreyi geçebiliyor. Ancak aracın bütün gövdesi de aslında spoiler işlevi gördecek şekilde tasarlandığı için daha fazlasını yapamıyor. Özellikle hız arttıkça hava direnci çok büyüyor.
  • orijinal aksesuar olarak satılan spoilerin araca bi zararı olmaz yakıt sarfiyatı dışında,aksine yararı vardır! ama orijinal olmayanlar için aynı şeyi söylemek zor!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim aracın bagaj kapağı üzerine yakın zamanda spoiler taktırdım. Ancak keşke takdırmasamıydım diyorum. Tamam aracın görünümünü güzelleştirdi, ancak; galiba rüzgar sürtünmesini ve yakıt tüketimini arttırdı. Çünkü tecrübe ettim, şehirlerarası yolda her zaman kullandığım güzergahta bir rampa var oradan aşağı inerken aracı boşa aldığımda önceden araç giderek hızlanarak yuvarlanırdı, hatta frene dokunmak zorunda kalırdım, bu sefer denediğimde aynı rampada araç öncekinin aksine sanki vitesteymiş, bir şey frenliyormuş gibi hareket ediyor, hatta giderek yavaşlıyor. Aslında rampa oldukça dik.
    Siz ne dersiniz, bu tür aksesuarlar görünümü güzelleştirmekle birlikte, profesyonelce uygulanmadığından yakıta ve hızlanmaya olumsuz etkileri mi oluyor?



    Önce spoiler nedir o konuya bir açıklık getirelim:
    Spoiler aracın güzel gürünmesini sağlayan bir aksesuar değil araç sürüş güvenliğini sağlayan bir donanımdır. Uçak kanatlarının TERSİ prensibi ile çalışır.

    Uçaklar pistte ilerlerken hava kanatların altından ve üstünden akar. Akışkanlar mekaniğine göre (ki gazlar için de geçerlidir) bir akışkanın (hava gibi) hızı arttıkça temasta olduğu yüzeye olan basıncı azalır. Yani uçağın kanatlarının altından ve üstünden akan hava uçak hızlandıkça daha az basınç uygular. Kanatlardaki flap denilen küçük kanatçıklar vasıtası ile kanat altından akan havanın hızı düşürülür. Üstten akan havanın basıncı azalırken alttan yavaşlatılan hava akımı daha fazla basınç uygular (üsttekine göre). Uçak hızlandıkça kanat altında ve üstündeki basınç farkı artmaya başlar. Uçak öyle bir kritik hıza erişir ki bu basınç farkı uçağın ağırlığına ulaşır. Bu andan itibaren uçak tüm ağırlığını kaybettiğinden atmosfer içinde serbest hale gelir ve istediğiniz gibi yönlendirebilirsiniz, yani yukarı aşağı sağa sola yönlendirebilirsiniz.

    Bu prensip kara taşıtları için de geçerlidir. Aracınızla yolda süratle ilerlerken aracın altınden ve üstünden hava akmaktadır. Araçların üstünden akan hava altından akan havadan daha hızlıdır. Yani yukarıdan aşağıya doğru az basınç var iken arabanın altının özelliğinden dolayı yavaş akan hava nedeni ile daha yüksek bir kaldırma kuvveti vardır. Araç hızlandıkça bu kuvvet farkı büyür (aynen uçaklarda olduğu gibi). Yüksek süratlerde (170-180-200 vs) 1250 kg'lık aracınızın ağırlığı bu basınç farkı nedeniyle bir kaç yüz kiloya kadar düşer. Bu kadar hafiflemiş ve çok yüksek süratle giden bir aracın savrulması, yoldan, kontrolden çıkması çok kolaydır.

    İşte spoliler aracın üzerinden akan havanın hızını keserek üstten ekstra basınç uygulamasını sağlayarak alttaki kaldırma kuvvetini dengelemeye yarar. Yani araca (hızına göre) ekstradan birkaç yüz kilo ekler!!!! Sanki bagajda birkaçyüz kilo yük taşıyormuşçasına aracın arkasını yere bastırır.

    Bunun 2 avantajı vardır:
    1- Bu ağırlık sebebiyle aracın yüksek hızlarda hafiflemesini engelleyerek daha güvenli hale getirir.
    2- Araç yere daha iyi tutunur ve daha az savrulur.

    Fakat bunların bedeli olarak da artan ağırlık dolaysıyla daha fazla benzin sarfiyatı verir.

    Hesapsız, ölçüsüz, rastgele takılan bir spoiler aracın bütün aerodinamiğini etkileyeceğinden, sarsacağından olumsuz etkileyebilir. En belirgin özelliği yakıt tüketiminin artmasıdır.

    Aracın üretici firması tarafından hesaplanmış, test edilmiş spoiler ise olumlu etkiler. yakıt sarfiyatının artışı ise minumumda tutulur.


    Spoilerin etkisinin nasıl olduğunu görmek isteyenler için Formula1 yarışlarını seyretmenizi öneririm. Bu yarışlarda bazen kaza nedeniyle spoilerler hasar görüyor, kopuyor. Bir anda o 300 km süratte bile yere yapışarak bu giden araçlar lastik top gibi pistte zıplıyor, uçuyor, havalanıp savruluyor, yola tutunamıyor, viraj alamıyorlar.


    Kısacası spoiler yol tutuşunu ve sürüş güvenliğini arttırır ama yakıt sarfiyatını da arttırır (sürate bağlı olarak).



    bunun üstüne yapılacak açıklama yok gayet detaylı anlatmışş

    burdan çıkarılacak ders artistlik yapacam derken benzininden olma (hele de şu günlerde )




  • ben bir megane coupe de kanat gördüm
    adamın süs olarak taktığı o kadar bariz ki şöyle diyim
    kanadın ön tarafı arka tarafından daha yüksekte :)
    yani kanat arabanın arkasını yukarı çekiyor hızlandıkça.
    oluuuur oluuuuurr da bu kadar mı olur be kardeşim hadi yapıyosun bari yalandan da olsa yönünü doğru ver :)
  • ihg70 kardeş çok güzel açıklamışsın, sağol. Spoylerin aerodinamik ve yakıta olan etkisini bu kadar detaylı bilmesem bile az çok anlattıklarına yakın şeyler tahmin ediyordum. Bu yüzden bu tür aksesuarları ya orjinalini kullanırım yada hiç kullanmam. Benim araba için sorduğum orjinal spoyler fiyatı 480 milyon muş. O yüzden kullanmıyorum.
  • Araçlarda aerodinamik sürtünmeyi en aza indirmek, yüksek hızlarda ortaya çıkan rüzgar şiddeti ve kaldırma kuvvetlerini yönlendirmek ve sürüş güvenliğini artırmak için spoyler kullanılır. Üreticiler, otomobil tasarımında; konfor, çevre, ekonomi, kalite, aktif emniyet, dizayn ve pasif emniyet gibi faktörleri göz önüne alır. Sizin yapacağınız değişiklikler bu faktörlerin üzerinde etkili olabilir. Spoyler modifiyesi ancak motor modifiyesi olursa anlamlı olabilir. Bunun dışında aracın orijinalliğini bozacak uygulamalardan kaçınmak gerekir. Motor modifiyesi gören araçlarda, artan güçle beraber yüksek hızlarda yükselme ve yol tutuş problemlerini minimuma indirmek için ön ve arka spoyler uygulaması gerekebilir. Avantajı daha öncede belirttiğimiz gibi aracın yol tutuşunu iyileştirmesidir. Dezavantajı, yakıt tüketimini bir miktar arttırırken aerodinamik kararlılıkta nasıl bir değişme olabileceği tam olarak tespit edilemez. Çünkü araca takılan spoylerin meydana getireceği aerodinamik davranış ancak rüzgar tünelinde yapılan deneylerle ya da gelişmiş simülasyon yöntemleri ile saptanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu spoilerin etkisi aracıma nasıl olur ? Fabrikasyon değil sonradan takılmış..

     Spoiler, yararlımı, zararlımı, sadece görüntümü?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en iyi spoiler yapan firma hangisi? araç egea sedan
  • Geçen sene aracıma yaptırayım dedim 180tl civarıydı şimdi 300tl ye dayanmış fiyatı.Malzeme aynı malzeme ne olduda o kadar zam yaptınız birader

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.