Şimdi Ara

Şöyle bir araç yapsak trafiğe çıkabilir miyiz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
1
Favori
32.429
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Aklımda bir proje var. Bisikletle elektrikli motoru biraz karıştırıp araba görünümlü şehir içi elektrikli bir araç yapmak.
    Araç ebat olarak uno boyutlarında olacak.
    Lada Nivaya benzer bir görünümü olacak.
    Aracın farları, stopları tofaş ürünlerinden olacak ( ucuz olsun diye ).
    Aracın gövdesi bisiklet gövdesi kıvamında olacak.
    Dış kaplama araba tamponları çamurluklar gibi plastikten olacak.
    Tekerler bisiklet tekerinden biraz hallice olacak.
    Yeri geldiğinde sadece pedal çevirerek yeri geldiğinde elektrikli motordan güç alacak.
    Normalde aracı 2 elektrikli motor motoru hareket ettirecek. Yokuş çıkmaya gelince 2 elektrikli motor daha açılarak toplamda 4 elektrikli motor çalışacak.
    Motoru soğutmak için kademeli olarak fanlar kullanılacak.
    Aydınlatmanın tamamı led olacak ( güç tüketimi minimum olması için )
    Aküler araç dengesini koruyacak bir yere dengeli olarak yerleştirilecek.
    4 Tekerde de bağımsız süspansiyon olacak. Bisiklet - motorlarda kullanılan cinsten tabii ki =)

    Biraz şunun gibi bir şey olacak ama tam olarak o kadar özenli değil.
    http://siz.net/araba-gorunumlu-bisiklet-videosu/

    Diyelim ki yaptık. Asıl sorun şu ki bu araçla trafiğe çıkabilir miyiz?
    Ne tip bir belge almak gerekir bu aracı trafiğe çıkarmak için ve maliyeti ne kadar olur?
    Sürmek için ne belgesi gerekir?
    Tahmini olarak ne güçte bir elektrikli motor gerekir ve maliyeti ne olur?
    Gövde için hangi malzeme en uygun olur?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kendin Yap Araçların Trafiğe Çıkma Mevzuatı

    Kişisel olarak ürettiğiniz araçların trafiğe çıkıp çıkamayacağını merak mı ediyorsunuz? İşte yasal düzenlemeler ve bilmeniz gereken hususlar:

    El Yapımı Araçlar

    Türkiye'de el yapımı araçlar, trafik mevzuatına göre "proje araçları" olarak sınıflandırılır. Proje araçlarının trafiğe çıkabilmesi için belirli şartları yerine getirmesi gerekir:

    • Ruhsat Alınması: Elektrikli veya benzinli olup olmadığına bakılmaksızın tüm proje araçları için ruhsat alınması zorunludur.
    • Trafik Kanunu Uygunluğu: Araçların Karayolları Trafik Kanunu'nun teknik şartlarına uygun olması gerekir. Bu, ışıklandırma, fren sistemi, şasi vb. unsurları içerir.
    • Periyodik Muayene: Proje araçları da diğer tüm araçlar gibi periyodik olarak muayeneden geçmelidir.

    Elektrikli Arabalar

    Elektrikli araçlar, geleneksel benzinli veya dizel araçlara benzer şekilde ruhsatlandırılabilir. Ancak, elektrikli araçlar için Ek-2 belgesi alınması gerekebilir.

    Buggyler

    Buggyler, yol dışı kullanıma yönelik araçlardır ve genellikle trafiğe çıkmaları yasaktır. Ancak, bazı buggyler ruhsatlandırılabilir, ancak bu, özel şartlara ve yerel düzenlemelere bağlıdır.

    Proje Araçları

    "Proje aracı" terimi, genellikle el yapımı veya modifiye edilmiş araçları ifade eder. Bu araçların trafiğe çıkması için ruhsat almaları ve trafik kanununa uygun olmaları gerekir.

    Ruhsat Mevzuatı

    El yapımı bir araca ruhsat almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:

    • Aracın Karayolları Trafik Kanunu'na uygunluğunu belgelemek
    • Yetkili bir kuruluştan (TÜVTÜRK vb.) proje aracına yönelik teknik inceleme raporu almak
    • Ruhsat için gerekli evrakları Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na sunmak

    Bu süreç, projenin karmaşıklığına ve yerel düzenlemelere bağlı olarak değişebilir. Herhangi bir proje aracı için trafiğe çıkma imkanlarını ve gereklilikleri öğrenmek için yerel yetkililerle iletişime geçmeniz önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • önce prosedür ü araştırmak lazım maliye bakanlığı öncelikli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    önce prosedür ü araştırmak lazım maliye bakanlığı öncelikli.
    Tabiki güzel düşünceler güzel projeler ancak böyle bir makinayla trafiğe çıkmak mümkün değil daha öncede çok kişi düşündü yaptı ama ruhsat olayı sıkıntılı böyle bir projeye ruhsat almak mümkün değil gibi birşey.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEPEE PREMİUM PACK

    önce prosedür ü araştırmak lazım maliye bakanlığı öncelikli.
    Bir çoğumuz evden işe gitmek için araç kullanıyor. 3-5 km için araçlarda dünya kadar yakıt yakıyoruz en pahalısından. Ayrıca park yeri de ayrı bir sıkıntı. Benim amacım bu tip bir projeyle ev-iş yapan kişileri ekonomik olarak ulaşımını sağlamak.

    Zaten motor - bisiklet var demeyin. Takım elbiseyle bisiklete binince ne kadar komik olduğu ortada. Ayrıca bunun yağmuru da var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Bir çoğumuz evden işe gitmek için araç kullanıyor. 3-5 km için araçlarda dünya kadar yakıt yakıyoruz en pahalısından. Ayrıca park yeri de ayrı bir sıkıntı. Benim amacım bu tip bir projeyle ev-iş yapan kişileri ekonomik olarak ulaşımını sağlamak.

    Zaten motor - bisiklet var demeyin. Takım elbiseyle bisiklete binince ne kadar komik olduğu ortada. Ayrıca bunun yağmuru da var.

    Alıntıları Göster
    Bildiğim kadarıyla, Türkiyede modifiye yapılması yasak. Ayrıca ruhsat alabilmek için, seri üretimli bir fabrikada, bilinen bir marka olarak çıkmalı. Amerikan garaj yapımı Chopper türü motorsikletlere dahi izin verilmiyor. Ancak bu kanun değişmiş olablir. Ama eski haliyle duruyorsa, bu araca ne ruhsat ne de plaka alamazsınız. Görüldüğü yerde de bağlanır diye biliyorum.

    Ha, aracın maliyeti kadar yıllık vergi öderseniz, kimse sesini çıkarmaz, o ayrı. Bütün mevzu, vergilendirme bence...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkman

    Bildiğim kadarıyla, Türkiyede modifiye yapılması yasak. Ayrıca ruhsat alabilmek için, seri üretimli bir fabrikada, bilinen bir marka olarak çıkmalı. Amerikan garaj yapımı Chopper türü motorsikletlere dahi izin verilmiyor. Ancak bu kanun değişmiş olablir. Ama eski haliyle duruyorsa, bu araca ne ruhsat ne de plaka alamazsınız. Görüldüğü yerde de bağlanır diye biliyorum.

    Ha, aracın maliyeti kadar yıllık vergi öderseniz, kimse sesini çıkarmaz, o ayrı. Bütün mevzu, vergilendirme bence...

    Alıntıları Göster
    Motorlu bisiklet gibi birsey olacak bu, ruhsata tabi degil bildigim kadariyla.

    Faytonlarda, at arabalarinda ruhsat mi var sanki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: catalyst

    Motorlu bisiklet gibi birsey olacak bu, ruhsata tabi degil bildigim kadariyla.

    Faytonlarda, at arabalarinda ruhsat mi var sanki?

    Alıntıları Göster
    Yapsanız bile trafiğe katılabileceğinizi sanmıyorum ki zaten 30-40'ı geçmeyeceği için trafiğe çıkmanız sağlıklı olmayacaktır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lonely_man

    Yapsanız bile trafiğe katılabileceğinizi sanmıyorum ki zaten 30-40'ı geçmeyeceği için trafiğe çıkmanız sağlıklı olmayacaktır.

    Alıntıları Göster
    Hocam sen yap böyle birşeyi, ruhsat vermezlerse vermesinler. Trafiğe çıksın çıkmasın bence farketmez. Aslında polisler falan arabayı parka çekmek isterlerse bence reklam da yapmış olursun. Bence yapmaya başladığında birkaç gazeteye bilgi ver eminim ufaktanda olsa seni takip edeceklerdir, araba bağlanırsa falanda heryerde haber olursun yani reklam olursun. Bu işin artık ne kadar gerektiği daha fazla gündemde kalır.

    Birde torunlarına anlatacak güzel bir hikayen olur. Hemde resimli :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TEZ_TEX

    Hocam sen yap böyle birşeyi, ruhsat vermezlerse vermesinler. Trafiğe çıksın çıkmasın bence farketmez. Aslında polisler falan arabayı parka çekmek isterlerse bence reklam da yapmış olursun. Bence yapmaya başladığında birkaç gazeteye bilgi ver eminim ufaktanda olsa seni takip edeceklerdir, araba bağlanırsa falanda heryerde haber olursun yani reklam olursun. Bu işin artık ne kadar gerektiği daha fazla gündemde kalır.

    Birde torunlarına anlatacak güzel bir hikayen olur. Hemde resimli :)

    Alıntıları Göster
    Buraki bakkal defterleriyle zaman harcamayın. Endüstri politikası gelişmiş bir ülkedeki yönetmeliği araştırıp ona uygun üretin. Yapın, mesela Almanya'dan ruhsat alın, sonra ithal edin. Çok daha kolay olur, daha doğrusu mümkün olur.

    Resmi teknik yapılanma yetersiz olduğu için üretilip üretilemeyeceği konusunda devlet insiyatif kullanamıyor. Aynı teknik yapıdaki araçlardan birine "ticari", diğerine "hususi" ruhsat verip farklı teknik limitlere tabi tutan bir düzen var. Sanki fizik kuralları sevk irsaliyesine göre işliyor. Teknik kişi olarak burada düzen tutamazsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Buraki bakkal defterleriyle zaman harcamayın. Endüstri politikası gelişmiş bir ülkedeki yönetmeliği araştırıp ona uygun üretin. Yapın, mesela Almanya'dan ruhsat alın, sonra ithal edin. Çok daha kolay olur, daha doğrusu mümkün olur.

    Resmi teknik yapılanma yetersiz olduğu için üretilip üretilemeyeceği konusunda devlet insiyatif kullanamıyor. Aynı teknik yapıdaki araçlardan birine "ticari", diğerine "hususi" ruhsat verip farklı teknik limitlere tabi tutan bir düzen var. Sanki fizik kuralları sevk irsaliyesine göre işliyor. Teknik kişi olarak burada düzen tutamazsınız.

    Alıntıları Göster
    çok güzel bir ürün,
    bende böyle düz yolda pedal çevireceğiniz,
    yokuşlarda ise elektrikli motordan destek alacağınız
    2 yada 4 kişilik bisiklet imal etmeyi ve kullanmayı istemişimdir hep.
    birileri üretse ilk alanlardan birisi ben olurdum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    çok güzel bir ürün,
    bende böyle düz yolda pedal çevireceğiniz,
    yokuşlarda ise elektrikli motordan destek alacağınız
    2 yada 4 kişilik bisiklet imal etmeyi ve kullanmayı istemişimdir hep.
    birileri üretse ilk alanlardan birisi ben olurdum.

    Alıntıları Göster
    hatta araç tamamen elektrikli motorla çalışsa,
    çevirdiğimiz pedallar, elektikli motoru takviye etse.
    hem spor, hem ekonomi, hemde çevre temizliği...vs
  • quote:

    Orijinalden alıntı: derememo

    hatta araç tamamen elektrikli motorla çalışsa,
    çevirdiğimiz pedallar, elektikli motoru takviye etse.
    hem spor, hem ekonomi, hemde çevre temizliği...vs

    Alıntıları Göster
    Pedal çevirdikçe şarj olayı güzel düşünce. Satılan bazı elektrikli motorlarda varmış.

    Yalnız sıkıntı benim bireysel olarak bu işe yöneleceğim ve bütçenin çok yüksek miktarlarda olmaması( 10bin TL civarı ). Yani önce ürünü üretip lisansını alıp sonra birlikte üretim için ortak arayışında bulunabilirim. Kimse riske girmek istemiyor, illa ki bitmiş ürünü görmek istiyorlar.

    Aslında bu fikir eve 2.araç almak zorunda kalmamızla aklıma geldi. Şuan iş yerleri ev arası durum yüzünden 2.araç şart oldu. Akaryakıt fiyatları ve 2.el fiyatlar bu kadar yüksekken araç almaktansa eğer yapılabilirse bu tip bir ürün yapmak ve benim gibi düşünen kişilere de pazarlamak daha iyi olur diye düşündüm.

    Zaten yağmur ve cılız bisiklet görüntüsünden biraz kurtulmuş, gokart - golf arabasından biraz daha irice bir araç oldukça cezbedici olacaktır.
    Genel tip olarak ilk mesajda belirttiğim gibi uno boyunda lada niva tipinde bir araç aklımdaki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Pedal çevirdikçe şarj olayı güzel düşünce. Satılan bazı elektrikli motorlarda varmış.

    Yalnız sıkıntı benim bireysel olarak bu işe yöneleceğim ve bütçenin çok yüksek miktarlarda olmaması( 10bin TL civarı ). Yani önce ürünü üretip lisansını alıp sonra birlikte üretim için ortak arayışında bulunabilirim. Kimse riske girmek istemiyor, illa ki bitmiş ürünü görmek istiyorlar.

    Aslında bu fikir eve 2.araç almak zorunda kalmamızla aklıma geldi. Şuan iş yerleri ev arası durum yüzünden 2.araç şart oldu. Akaryakıt fiyatları ve 2.el fiyatlar bu kadar yüksekken araç almaktansa eğer yapılabilirse bu tip bir ürün yapmak ve benim gibi düşünen kişilere de pazarlamak daha iyi olur diye düşündüm.

    Zaten yağmur ve cılız bisiklet görüntüsünden biraz kurtulmuş, gokart - golf arabasından biraz daha irice bir araç oldukça cezbedici olacaktır.
    Genel tip olarak ilk mesajda belirttiğim gibi uno boyunda lada niva tipinde bir araç aklımdaki.

    Alıntıları Göster
    Herhangi bir motorlu aracın, römorkun, motosiklet veya mopedin ve traktörün trafiğe tescili aşamasında gerekli olan Uygunluk Belgesinin düzenlenebilmesi için söz konusu araç tipinin “Araç Tip Onayı Belgesine” sahip olması gerekmektedir.

    Bu mevzuatı herkes biliyordur. Ancak yasadaki açığı söylemek istiyorum.
    Bu ülkede 3 tekerlekli bir taşıt için TİP Onay belgesi gerekmemektedir ve rahatça trafiğe çıkabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: met.nar

    Herhangi bir motorlu aracın, römorkun, motosiklet veya mopedin ve traktörün trafiğe tescili aşamasında gerekli olan Uygunluk Belgesinin düzenlenebilmesi için söz konusu araç tipinin “Araç Tip Onayı Belgesine” sahip olması gerekmektedir.

    Bu mevzuatı herkes biliyordur. Ancak yasadaki açığı söylemek istiyorum.
    Bu ülkede 3 tekerlekli bir taşıt için TİP Onay belgesi gerekmemektedir ve rahatça trafiğe çıkabilir...


    Alıntıları Göster
    Güzel konu, başarılar.

    Takip...




  • Şu anda çıkılır ama trafiği aksatırsa sorun olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qdry

    Şu anda çıkılır ama trafiği aksatırsa sorun olur
    bence polis durdurur ama şaşkınlığından dolayı durdurur "hayrola üstad bu ne" gibisinden... hem tatlı bi gülümseme olacağını da düşünüyorum

    trafiğe bisiklet ile girmekte sorun yok sanırım
    e ben 4 tekerlekli bisiklet yaptım bi de ufaktan bi motor koydum bisikleti bağlayacak değiller ya

    hem trafikte elektrikli bisikletler mevcut ztn bunun farkının sadece 4 tekerlek olması sırf +2 teker için plaka ruhsat vs. gerekliliği ortaya çıkmaz diye düşünüyorum




  • Hocam cidden yararlı olur ki benim de böyle defterimde yaptığım tasarımlar var. Ama lada niva değilde daha düz ve küçük bi araç daha ucuza mal olacaktır.. Teker olarak cup motorsiklet veya cross tarzı motorsiklet kullansan yararlı olur. Motoru ise ilk etapta hurda ya da ucuz bir motorsiklet motoru kullan. Olmazsa ikinci el bi elektrik motoru bulup takarsın. Ve bence aracın hafif olması lazım. Hatta tavanı sök at hem hafif olur hem daha estetik görünür. Fiat bis in üstü açık gibi bir şey hem ucuz olur hem de çok hoş durur.
    Bilgilendirmeye devam et, takipteyiz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öfo

    Hocam cidden yararlı olur ki benim de böyle defterimde yaptığım tasarımlar var. Ama lada niva değilde daha düz ve küçük bi araç daha ucuza mal olacaktır.. Teker olarak cup motorsiklet veya cross tarzı motorsiklet kullansan yararlı olur. Motoru ise ilk etapta hurda ya da ucuz bir motorsiklet motoru kullan. Olmazsa ikinci el bi elektrik motoru bulup takarsın. Ve bence aracın hafif olması lazım. Hatta tavanı sök at hem hafif olur hem daha estetik görünür. Fiat bis in üstü açık gibi bir şey hem ucuz olur hem de çok hoş durur.
    Bilgilendirmeye devam et, takipteyiz
    ben de böyle birşey yapmak istiyorum lütfen yardım edin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihman

    ben de böyle birşey yapmak istiyorum lütfen yardım edin..

    Alıntıları Göster
    Üstüne "Durmak yok, yola devam" yazarsanız hiçbir polis karışmaya cesaret edemez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinardicli

    Herhangi bir motorlu aracın, römorkun, motosiklet veya mopedin ve traktörün trafiğe tescili aşamasında gerekli olan Uygunluk Belgesinin düzenlenebilmesi için söz konusu araç tipinin “Araç Tip Onayı Belgesine” sahip olması gerekmektedir.

    Bu mevzuatı herkes biliyordur. Ancak yasadaki açığı söylemek istiyorum.
    Bu ülkede 3 tekerlekli bir taşıt için TİP Onay belgesi gerekmemektedir ve rahatça trafiğe çıkabilir...


    Hocam yani kendimiz bir tane trike yaparsak plaka çıkarmamıza gerek kalmadan trafiğe çıkabilirmiyiz
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.