Şimdi Ara

son yıllardaki dizel araba bağımlılığı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
1
Favori
1.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Trafikteki araçlara ve çevremdeki insanların taleplerine baktığımda, yılda 15 bin km' yi geçmeyen 10 kullanıcıdan en az 6' sı dizel araba tercih ediyor. Tüketicilerin bir aracı en fazla 5 yıl kullandığı düşünülürse, dizel motorlara verilen devasa farkın; kendini amorti edip etmediği şüpheli hale geldi artık. En çok satılan iki C sınıfı araç markasının, orta donanım manuel vites benzinli/dizel fiyat farkı ve tüketicinin 5 yıllık süreçte zarar ettiğini düşündüren hesaplamalar şu şekilde:

    opel astra hb 1.4 benzin - 76.450 TL / tüketim şehir içi: 7.3 (8.3 kabul edilsin) / lt fiyatı 4.88
    opel astra hb 1.6 dizel - 88.250 TL / tüketim şehir içi: 4.6 (5.6 kabul edilsin) / lt fiyatı 4.25

    fark: 11.800 TL

    yıllık 15 bin km yaklaşık tüketimi:

    benzin: 6.000 TL / 6.000 * 5 yıl= 30.000 TL
    dizel: 3.500 TL / 3.500 / 5 yıl= 17.500 TL

    dizel kârı: 12.500 TL
    dizel farkı 5 yıllık yaklaşık net faiz getirisi: 5.100 TL
    net kayıp: 11.800 + 5.100 - (12.500)= 4.400 TL

    ----------------------------------------

    vw golf 1.4 tsi benzin - 74.900 TL / tüketim şehir içi: 6.7 (7.7 kabul edilsin) / lt fiyatı 4.88
    vw golf 1.6 tdi dizel - 88.100 TL / tüketim şehir içi: 4.5 (5.5 kabul edilsin) lt fiyatı 4.25

    fark: 13.200 TL

    yıllık 15 bin km yaklaşık tüketimi:

    benzin: 5.600 TL / 5.600 * 5 yıl= 28.100 TL
    dizel: 3.500 TL / 3.500 / 5 yıl= 17.500 TL

    dizel kârı: 10.600 TL
    dizel farkı 5 yıllık yaklaşık net faiz getirisi: 5.700 TL
    net kayıp: 13.200 + 5.700 - (10.600)= 8.300 TL

    -------------------------------------------------------------------------

    İkinci el piyasasında bu kaybı geri alıyoruz diyebilirsiniz ancak, başabaş olarak. Benzinli ve dizel araç ikinci el piyasasında makas 10 binlerde değil. En fazla 5-6 bin. Benzinli ikinci el araç piyasası kendi taban fiyatını oluştururken, dizel araç fiyatlarına ilk satıştaki gibi %100 bağımlılık göstermez. Yine olağanüstü bir kâra geçme durumu yok.

    Bu durum opel için geçerli, vw golf' te zarar durumu devam bile edebilir. Bunun dışında, şu andaki 10.000 TL üzerindeki bir paranın tüketici için faydası, 5 yıl sonrakinden çok daha fazladır. Zarar durumundan, kâr durumuna geçebilmek için 5 yıl beklemek; çok da avantajlı değil. Ki edilebilecek en fazla kâr (opel için) 1.000 ya da 2.000 TL. Hadi 3 olsun :) Bunun için alış dönemindeki 10 bin lira üzeri bir miktarın cepten çıkması katlanma maliyetine katlanmaya değmez. Çünkü aradaki bu fark, tüketicinin diğer ürünlerdeki tüm tüketim alışkanlıkları tercihlerini aşağı çekecektir.

    Not: yakıt fiyatları shell istanbul/ataşehir verileri kullanılarak hesaba dahil edilmiştir. faiz hesaplaması da bigpara.com' dan yapılmıştır. hesap hataları olabilir. sürekli bü tür hesaplara giren biri değilim. ayda en fazla 5 kere arabaya binen tanıdıkların -dizel alacaksın bu devirde benzinliye binilmez- takıntısından gına geldiğinden giriştim bu işe.

    Sadece maddi kaygılarla dizel araç almaya yönelecekler için yapılan bir hesaplamadır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stasi -- 15 Ekim 2016; 15:22:43 >







  • net faiz getirisi nedir arkadaş aracı binmek için alıyorsun alma ozaman at parayı bankaya 70-80 bini dursun faizde. dizel araçta ortalama 50 binde amorti ediyor kendini, uzun vadeli kullanan dizel alsın bukadar basit.
  • Faiz haramdır !!!

    Harama girmek istemeyen Faizleri vereceğim Iban numarasına atabilir
  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    15 bin üzeri binenler dizel alsın zaten. yazıdaki km kriterini okumadınız mı? bundan önce yılda 25 bin biniyordum, dizel aldım. dizel araç düşmanlığı vs. yok. yılda 15 bin km için 50 binde değil, 75 binde amorti ediyor. 25 bin km yuvarlanacak bir değer değil. amorti hesabı yapıyorsanız, benzin dizel tüketim farkı hesabı yapıyorsanız, aracı ilk alırken cebinizden çıkan 12 bin liranın da getiri hesabını yapacaksınız. sonuçta iki yıllık benzin parası bir günden cepten çıkıyor.
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Faiz haramdir ama kar payi caizdir:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zerathull -- 15 Ekim 2016; 15:16:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorda tork yüksek. Rampalarda bana mısın demiyor. Kullanma sebebim budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cakin kullanıcısına yanıt
    Hocam başlık yanlış anlaşılmasın. Sadece maddi hesap üzerine dizele yönelenler için yapılan hesaplamalardır.
  • quote:

    -dizel alacaksın bu devirde benzinliye binilmez- takıntısından gına geldiğinden




    kendinizi de bizim yerimize koysanız keşke.



    artık bu konulardan gına geldi. ama gördüğünüz üzere açılıyor ve engel olamıyoruz ve takmamaya çalışıyoruz. sizde takmayın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yıl sonu hesap yaparken -12.500 yazılmaz, 5 yıl sonraki benzinli dizel ikinci el araç fiyat farkı yazılır ,, örnek veriyorum, sıfır alırken dizel 40bin, benzinli 30bin olsun, 5 yıl sonra dizel 28bin, benzinli 22bin tl piyasası var, fark 10binden 6 bine düşmüş, yani net zarar 10bin değil 4bin hesaplanır ,, senin hesabına göre ikinci elde benzinli dizel aynı fiyata satılıyor sanırsın,öyle bişey yok ,,, ayrıca aradaki farka 5 yıl faiz çalıştırmak nasıl bir mantalitedir anlayabilmiş değilim
  • 1.6 ve altındaki atmosferik benzinliler bana ıstırap geliyor ailece şehirlerarası yolda. Ben fiyat farkı verdiğimi düşünmüyorum. Çünkü o parayı turboya veriyorum. Dizel de olsa vereceğim benzinli de olsa vereceğim.



    Mesela şuan kullandığım aracın yerine gelen 508'de 1.6 dizel ile 1.6 benzinli kuruşuna kadar aynı para. İkisi de turbo. Seçimi 120 beygir ama daha tasarruflu mu yoksa 165 beygir ve daha performanslı mı üzerinden yapmak gerek.



    Ben atmosferik benzin ile turbo dizeli karşılaştırmam. Vergi durumları böyle olmasa 2.5 motor atmosferik benzin alabilsem eyvallah ama mevcut durumda 1.6'yı geçemiyorum. Bu durumda da benzinli turbo değilse beni üzüyor. Turbosuna baktığımda da fiyat farkı göremiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki dedikleriniz doğru diyelim Sıfır araç alırken hesap böyle kabul fakat diyorsunuz ki 2.el alırken dizel benzin farkı kapanıyor evet arac çok yaşlı olmadığı(3-4 yaş) sürece fark bi miktar yine oluyor ama araba 5 senesini devirince fark kalmıyor gibi bir şey o Yüzden mantıklı diyorsunuz ama bir adam 5 hatta 10 Yaşında araba alacak ona da aynı hesaptan ötürü senede 15 bin yapacaksan dizel yoksa benzinli al deniyor hani fark yoktu daha bu adama niçin benzinli öneriliyor ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • royal_flush_ kullanıcısına yanıt
    O durumu belirttim zaten. Sonuçta başabaş çıkacak ya da en fazla 1-2 bin kar edilecek. Ancak ikinci el piyasası fiyat araştırması için daha profesyonel bir çalışma gerek. Bunun dışında para da bir üründür. Bunun da getirisi faizdir. Ya da gidersiniz, 10 bin liralık televizyon alırsınız. Oturup bu örneği çoğaltsaydım, 10 bin liraya alınacak veya yapılacak bir sürü şey var. Somut ve tekil olarak ortaya koyabilmek için faiz getirisini ortaya koydum. Harcamalarda vazgeçilen ürün paradır ve bunun da getirisi faizdir. Bu tür hesaplamalarında basitçe faiz getirisi göz önüne alınır. Ayrıca eskiden dizel-benzinli araç makası bu kadar değildi, neredeyse yarısıydı. Bu makasın kabul edilebilir bir yönü yok. Tüketicide bir algı oluşmuş durumda ve satıcılar da bunu farkedip fiyat şişiriyor.
  • adam pahalı alınca ucuzmu satacakne komik adamsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdar_ibrahim eymen.

    Peki dedikleriniz doğru diyelim Sıfır araç alırken hesap böyle kabul fakat diyorsunuz ki 2.el alırken dizel benzin farkı kapanıyor evet arac çok yaşlı olmadığı(3-4 yaş) sürece fark bi miktar yine oluyor ama araba 5 senesini devirince fark kalmıyor gibi bir şey o Yüzden mantıklı diyorsunuz ama bir adam 5 hatta 10 Yaşında araba alacak ona da aynı hesaptan ötürü senede 15 bin yapacaksan dizel yoksa benzinli al deniyor hani fark yoktu daha bu adama niçin benzinli öneriliyor ki

    Sadece sıfır araç alacaklar için değerlendirdim. Dizelin tüketim farkı olmaz olur mu? Benzinli aracın yakıt tüketimi 15 bin km' de dizelin neredeyse 2 katı. Ayrıca her tüketicinin tercihlerine ve kullanımına göre dizelin avantajı zaten var. Benim bahsettiğim tüketici grubu, aracı 5 yılda satacak ve toplamda 75 bin km altı binecek kişiler. Ortalama tüketici profilinden yola çıktım. Kesinlik taşımıyor zaten. İkinci el satışlarında çok güzel paralara alabilecek alıcı bulursunuz, yine kar edersiniz. Basit ve bu tip kullanıcılara, yani sadece dizel az yakıyor kâr edeyim 5 yıla satarım diye gidip dizel alanlara yönelik yapılmış bir hesaplama. Satıcıların dizel makasını abartılı bir şekilde artırdığını göstermek için yapılan bir hesaplama. Almayın kesin zarar edersiniz mevzusu değil.




  • stasi kullanıcısına yanıt
    Yaptığınız hesap çok doğru. Türkiye Mercedes'in 90'lı yıllarda getirdiği tektük E serisi yada 190 D Mercedesleri saymazsak Türk tüketicisi dizel araçlarla 1997 yılında VW Passat 1.9 TDI araçlarla tanıştı diyebiliriz. 2004 yılına kadar piyasada 1.6 litre silindir hacminin üzerinde 1.9 ve 2.0 litrelik dizel araçlar vardı ve 1.6 litrenin üzerindeki araçların ÖTV'sinin yüksek olması nedeniyle 2004 yılına kadar dizel araçlar yılda 50.000 km üzerinde yol yapanlar tarafından alınıyordu. 2004 yılında 1.6 litre altında hacme sahip hatta B segmenti dizel araçların piyasaya çıkmasıyla ve Doblo, Kangoo tarzı ÖTV'si çok düşük hafif ticari araçların dizel olarak piyasaya çıkması ve insanların bu aracı binek aracı olarak satın almasıyla dizel araç pazarında patlama yaşandı.

    Atmosferik benzinli araçlar şehir içi ortalama 100 km'de 10 litre yakarken şehir içi 100 km'de 6 litre yakan dizle araçlara olan talep patlaması gayet normaldi. Artı olarak 2006 yılına kadar motorin benzine kıyasla çok daha ucuzdu.

    Günümüzde turbo benzinli araçların atmosferik benzinli araçlara göre daha düşük tüketimi, dizel araçların alırken turbo benzinli tiplerine göre %15 ile %20 arası pahalı olması dizele olan talebi düşürmeye başladı. Ayrıca sıralı LPG sistemleri de direk enjeksiyon olmayan atmosferik ve turbo benzinli araçları ucuz olarak yürütmeye imkan vermesinin de dizele olan talebin düşmesinde katkısı vardır.

    Ancak gözden kaçan bir nokta var, yakıt tüketimi bugün turbo benzinli araçları sıfır olarak alanlarımaddi durumlarının daha iyi olması nedeniyle ilerde o araçları ikinci el olarak alacaklardan daha az ilgilerndiriyor. Günümüzde direkt enjeksiyon olmayan turbo benzinli araba kalmadı gibi, bu araçlara sağlıklı olarak LPG dönüşü yapılamaması ve yapılan LPG dönüşümlerinin tam verim vermediği halde 8.000 TL gibi aşırı yüksek fiyatlara al olması, ileride özellikle ikinci elde dizele olan talebi artıracaktır.

    İnsanlar aracı alırken baştan fazla para vermekten genellikle sıkıntı duymazken, ileride her defasında pompaya yanaştığında fazladan akaryakıt parası vermekten sıkıntı duyarlar. Artı olarak araç için yaptıkları bakım masraflarının yüksek olması durumunda sıkıntı duyarlar, ayrıca araca herhangi bir aksesuar alacakalarsa ilerleyen zamanda araca para harcayıp herhangi birşey almak istemezler. Buna sebep otomobil müşterileri baştan verdiği paranın ileride aracı satarken kendine geri döneceğini düşünmesi ve tetiklenen alım hevesinin baştan fazla parayı vermede sıkıntı yaratmamasıdır. Bundan dolayı yaptığı kilometreyle dizelin farkını uzun zamanda çıkaracağını bilse bile müşteri dizel aracı tercih etmeye devam edecektir.




  • Bu devirde çok yakan benzinliyi ikinci el alacaksın arkadaş en mantıklısi bence bu.(çok km yapmayan kişiler için) Ne arabalar ne fiyatlara denk geliyor sormayın gitsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stasi kullanıcısına yanıt
    Ya arkadaş bu hesaplara da ben bitiyorum.
    Satarken daha kolay satıyor musun?
    Kullanırken daha az masraf yapıyor musun?
    Satarken verdiğin yüksek fiyat oranında daha fazla paraya satıyor musun?

    Boşuna hesap kitap yapmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cengineer06 C kullanıcısına yanıt
    Hocam dizel araçlar genelde 1.6 ve bakım maliyetleri de benzinlilerden bir miktar fazla. Vergi+bakım maliyetleri yönünden, hayır kullanırken de daha az masraf yapılmıyor. Sadece yakıt yönünen daha az masraf yapılıyor. Boşuna hesap kitap yapmayın deyip, satarken daha yüksek fiyata satıyorum dediğinizde zaten hesap yapmış oluyorsunuz. İşte o hesabı rakamlara döktüğünüzde, işin rengi değişiyor. Bu hesabın rahatsız edici yönü nedir ayrıca? Rakamlar ve işlemler var. Aksi iddia edilecekse, rakamlar ve işlemlerle iddia edilir. Bune ya tarzıyla değil. Gören de bizim milleti hiiç hesap kitap yapmaz zanneder. Araba alırken 15 bayiden fiyat alır, 15 bankadan faiz oranı alır ancak iş uzun vadeli hesaba gelince gereksiz görür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stasi -- 15 Ekim 2016; 15:54:23 >
  • Millet bu hesaplara bakmıyor petrol istasyonlarında ki fiyatlara bakıp araba alıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    Bu devirde çok yakan benzinliyi ikinci el alacaksın arkadaş en mantıklısi bence bu.(çok km yapmayan kişiler için) Ne arabalar ne fiyatlara denk geliyor sormayın gitsin.

    herkes dizele binsin kimseyi uyandırma
    bu sayede bizim gibi az km yapanlar ucuza ikinci el 1.8 benzinli motora binsin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.