benim stiloda var ama pek bir işe yaramıyor buz dolabı koyuyorum arabanın bagajına daha çok işe yarıyor. Butür istemler sadece muhafada eder soğutmaz.
Çok bir işe yaramıyor soğuk koyduğunuz bir şişe suyun soğuk kalmasını sağlıyor sadece. Öyle sıcak suyu koyup 10-20 dk da buz gibi yapmasını beklemeyin.
quote:
Orijinalden alıntı: carretera
Benim Pejo 307'nin torpidosu enine 3 tane 1,5 litre su alirdi. Her aracin torpidosu duduk kadar olmuyor anlayacaginiz. Antalyadan istanbula ev tasirkan tereyag ve yogurt getirmistim ve gayet buz gibi gelmisti. Normalde kabine verilen hava sicak hava ile karistirilip klimatize edildikten sonra verilir. Torpidoya ise direkt gidiyor. Bildiginiz soguk oluyor. Simdiki aracimda (116d) olmadigina yandigim ozelliklerin basinda gelir.
307 nin büyüklüğünü bilmiyorum,doğrudur olabilir ama o kadar soğutmalı torpidoya sahip araç kullandım hiçbiri buz gibi yapmıyordu! öyle buz gibi yapması teorik olarak zaten imkansız!!
LO da en yüksek hızda çalışsa bütün klimaların minumum üfleme sıcaklığı 13-14 derecedir, kii Lo da tam kuvvet çalıştırırsan torpidodakileri eriyip erimediklerini bilmem ama senin zatürre olacağın kesin hocam
soğutmalı torpido ancak torpido içini serin tutmaya yarar 14-15 derece senin için buz gibi olabilir ama bence değil,hele 307 gibi büyük hacimli bir torpidonun soğuması iyice uzun sürer...
senin tereyağ 31 dereceye kadar erimez dolayısıyla torpidoda 18-20 dereceyi koruyaraktan erimeden gidebilir...
haaa bu arada senin torpidoya giden "klimatize" edilmiş havanla torpidoya giden direk hava aynı,farklı değiller bilgin olsun
Öyle buz gibi bir su çıkmasını beklemeyin ama çok sıcakta olmuyor. Eh işte olmasa da olur diyebileceğim bir özellik.
Yorumları okuyunca bayağı bir güldüm. Soğutmalı torpidoyu derin dondurucu sananlar var. Olay şu;(Benim 2006 model aracımda var) Havalandırma çıkışlarından biri torpidoda , sen ne üfletirsen havalandırmadan o çıkıyor aracın kabininden çıkan havayla aynı., İstersen manuel kapatabiliyorsun o çıkışı.. Yarım litrelik suyu soğutmak için klimayı 3-4 saat sürekli çalıştırman gerekli. kışın kaloriferi açarsan torpidoya koyduğun çanta sıcacık çıkıyor:)
quote:
Orijinalden alıntı: ukubat
kışın kaloriferi açarsan torpidoya koyduğun çanta sıcacık çıkıyor:)
Acaba poğaça, ekmek, simit falan ısıtmak için de kullanabilir miyiz hocam, kışın da işe yaramış olur
307'nin torpido gözü efsane. Yazın su, nescafe ice, çikolata falan koydun mu uzun yolda, ohh mis.
quote:
Orijinalden alıntı: Master_Evil
torpidoya et mi konur yahu
< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
quote:
Orijinalden alıntı: rst78
quote:
Orijinalden alıntı: ukubat
kışın kaloriferi açarsan torpidoya koyduğun çanta sıcacık çıkıyor:)
Acaba poğaça, ekmek, simit falan ısıtmak için de kullanabilir miyiz hocam, kışın da işe yaramış olur
Poğaçayı bilmem ama bir keresinde muz koymuştum, torpidodaki hava çıkışınıda açık unutmuştum sıcak muz yemek zorunda kalmıştım.
Nissan Note aracımda bu özellik var.Torpidosuda bayağı geniş.Yazın soğuk içecek açısından iyi oluyor.Ayrıca yazın bozulacak yiyeceklerde güvenle taşınabilir.
Soğuk olan birşeyin o soğukta kalmasını sağlıyor.Güzel işe yarıyor yani.
zaten yaz aylarında soğuk içeceklerin hemen ısınmasını istemeyiz. bu işi yerine getirir. imkanım olursa bu özelliğin olmasını isterim. ancak CC gibi olmazsa olmazım değildir.
quote:
Orijinalden alıntı: guvenxoca
307 nin büyüklüğünü bilmiyorum,doğrudur olabilir ama o kadar soğutmalı torpidoya sahip araç kullandım hiçbiri buz gibi yapmıyordu! öyle buz gibi yapması teorik olarak zaten imkansız!!
LO da en yüksek hızda çalışsa bütün klimaların minumum üfleme sıcaklığı 13-14 derecedir, kii Lo da tam kuvvet çalıştırırsan torpidodakileri eriyip erimediklerini bilmem ama senin zatürre olacağın kesin hocam
soğutmalı torpido ancak torpido içini serin tutmaya yarar 14-15 derece senin için buz gibi olabilir ama bence değil,hele 307 gibi büyük hacimli bir torpidonun soğuması iyice uzun sürer...
senin tereyağ 31 dereceye kadar erimez dolayısıyla torpidoda 18-20 dereceyi koruyaraktan erimeden gidebilir...
haaa bu arada senin torpidoya giden "klimatize" edilmiş havanla torpidoya giden direk hava aynı,farklı değiller bilgin olsun
Klimaniz en dusuk ayarda 4-10 derece arasinda ufler. 10 derece ustunde uflerse gaz basinciniz azalmis demektir. Bu da dis hava 25 derece ve arac hareket halinde olan degerdir. 14 derecede hava ufleyerek gunes altinda duran, icinde 100 watt ustu isi yayan (insan) bir varligin oldugu metal bir kutuyu 20-22 derece arasinda sabit tutamazsiniz. Klimanizdaki ayar unutmayin ki kabin sicaklik ayaridir, uflenecek havanin sicaklik ayari degil.
Torpidoya klimatize edilmis hava gidiyor olabilir o konuda hakli olabilirsiniz. Bir de su etkiyi unutmamak lazim ki her aracin klimasi da bir degil. Benim civic cok zayifken (yeni gaz doldurulmus hali bile) 307 on caminda disardan cig olusturuyordu Antalya'nin yaz sicaginda. Disarisi o kadar nemli olup da on cam buz gibi olunca silecek ile cam siliyordum ozellikle dusuk suratlerde.
quote:
Orijinalden alıntı: ukubat
Yorumları okuyunca bayağı bir güldüm. Soğutmalı torpidoyu derin dondurucu sananlar var. Olay şu;(Benim 2006 model aracımda var) Havalandırma çıkışlarından biri torpidoda , sen ne üfletirsen havalandırmadan o çıkıyor aracın kabininden çıkan havayla aynı., İstersen manuel kapatabiliyorsun o çıkışı.. Yarım litrelik suyu soğutmak için klimayı 3-4 saat sürekli çalıştırman gerekli. kışın kaloriferi açarsan torpidoya koyduğun çanta sıcacık çıkıyor:)
İlla klima çalışması gerekiyorsa sıkıntı,aracın motor performansından ve yakıt tüketiminden ödün vermemiz gerekecek Ben harici ıntercooler tarzı bir sistemle motor çalışınca küçük fan vasıtasıyla hava üflenip otomatik soğutuluyor sanıyordum ki böylesi daha makbul olurdu.
@senersongur
Bizim sümbülde de yok,hatta sayın renault mühendisleri torpido soğutmayı geçtim basit bir aydınlatma lambası bile koymayı unutmuşlar
@dkerem2
Fotoğraf makinesinin markası nedir ? Maşallah nasıl bir cihaz varsa,koca dh nin [simage] si bile resmi küçültemiyor.
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: ukubat
Yorumları okuyunca bayağı bir güldüm. Soğutmalı torpidoyu derin dondurucu sananlar var. Olay şu;(Benim 2006 model aracımda var) Havalandırma çıkışlarından biri torpidoda , sen ne üfletirsen havalandırmadan o çıkıyor aracın kabininden çıkan havayla aynı., İstersen manuel kapatabiliyorsun o çıkışı.. Yarım litrelik suyu soğutmak için klimayı 3-4 saat sürekli çalıştırman gerekli. kışın kaloriferi açarsan torpidoya koyduğun çanta sıcacık çıkıyor:)
İlla klima çalışması gerekiyorsa sıkıntı,aracın motor performansından ve yakıt tüketiminden ödün vermemiz gerekecek Ben harici ıntercooler tarzı bir sistemle motor çalışınca küçük fan vasıtasıyla hava üflenip otomatik soğutuluyor sanıyordum ki böylesi daha makbul olurdu.
@senersongur
Bizim sümbülde de yok,hatta sayın renault mühendisleri torpido soğutmayı geçtim basit bir aydınlatma lambası bile koymayı unutmuşlar
@dkerem2
Fotoğraf makinesinin markası nedir ? Maşallah nasıl bir cihaz varsa,koca dh nin [simage] si bile resmi küçültemiyor.
kardeş s image içine atıyorum hızlı resimden valla böyle çıkıyor ya. makinam fuji
ahahahaha adam ne sallamış be abi
Yazın uzun yola çıkarken insülin koyuyorum ve gerekli sıcaklıkta tutuyor. İçecek vs. koymayı hiç denemedim zira torpidoda gazlı içecek patlarsa vay halimize.
2 çeşidi var; Genelde kullanılan, mevcut havalandırma sisteminin torpidoya da uğraması, bu sayede klima açıkken o bölge de soğur. Diğeri ise Mercedes, Audi gibi markalarda opsiyon dahilinde satılan buzdolabı opsiyonu. Buda Torpido içerisinde oluyor fakat klimadan bağımsız çalışıyor.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme