Şimdi Ara

Skoda Yeti Experience 1.2 TSI -Arabam.com TEST-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
8.801
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Skoda Yeti Experience 1.2 TSI 105 HP DSG Tipt.: 'Şehre Skoda YETI indi!'
    1991 yılında Volkswagen grubuna katılmasıyla adeta evrim geçiren Skoda son yılların gözde sınıfına ilk adımını Yeti ile attı. Yeti adı Himalaya dağlarında yaşadığına inanılan koca ayaktan geliyor. 2006 yılında sergilenen Yeti konseptine sadık kalarak üretime geçen modelin resmi tanıtımı 2009 Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirildi. Yeti, farklı tasarımı ve 1.2 TSI motor seçeneğine DSG şanzıman entegre etmenin avantajlarını kullanarak crossover piyasasında iyi bir yer almayı planlıyor.

    Tasarım
    Yeti kübik tasarımıyla kiminin çok hoşuna giderken kimileri tarafından itici bulunuyor. Dört farla süslenen ön tasarım, yüksek kaput ve büyük hava ızgarasıyla dikkat çekiyor. Özellikle gündüz farlarını da barındıran yuvarlak farlar Yeti’nin eğlenceli karakterini yansıtıyor. Tavanın D sütununa kadar uzanan düz çizgisi arka kısımda keskin bir şekilde sonlanmış. Yanlara doğru yuvarlak hatlarla uzanan stop grubu arka kısımda düz çizgilerini koruyor. Tamponun alt kısmında yer alan farklı renkteki difüzör benzeri parça aracın dinamik kimliğini vurguluyor.

    İç mekan
    Skoda Yeti’nin iç mekanı VW grubundan izler taşıyor. Orta konsola yerleştirilen Bolero müzik sistemi dokunmatik ekranı sayesinde hem görsel hem de işlevsel olarak çok başarılı. Sürücü kapısı dışındaki kapılarda cam açma tuşlarının, tiz ses veren mini hoparlörlerin üzerine yerleştirilmiş olması dışında ergonomik bir problem bulunmuyor. Çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerinden yol bilgisayarı ve müzik sistemini kontrol etmek mümkün. Test aracımızda sol aynayı kontrol etmek istediğinizde iki aynayı birden yönlendiren buton dışında sorun yoktu. Bolca ufak saklama gözünün yer aldığı Yeti’nin iç mekanında fonksiyonellik ön planda tutulmuş.

    Yeterli diz mesafesinin sunulduğu arka kısımda orta koltuk yatırılarak kol dayama sehpası haline getirilebiliyor. Ayrıca ileri geri kaydırılabilir arka koltuklar sayesinde diz mesafesini arttırmak mümkün. 4223 mm uzunluğa, 1793 mm genişliğe ve 1691 mm yüksekliğe sahip aracın bagaj hacmi 322 litre. Yeti, en büyük rakibi Nissan Qashqai’den 10,7 cm daha kısa fakat 1 cm daha geniş ve 7,6 cm daha yüksek.

    Motor
    İlk defa test etme imkanı bulduğumuz 1.2 litrelik TSI motor, Yeti’yi beklediğimizden iyi taşıyor. 1375 kg ağırlığa sahip test aracımızı 11,8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırabilen TSI motor, 5000 d/dk’da 105hp güç üretiyor. Ünite asıl marifetini ise 1500 d/dk’dan itibaren ürettiği 175 Nm tork sayesinde gösteriyor. Düşük devirde üretilen tork sayesinde Yeti’nin ara hızlanma zamanları da başarılı. 1.2 TSI motorun ortaya koyduğu değerler birçok kişinin performans beklentisini karşılar nitelikte. Çift kavramalı şanzıman sayesinde gücü, hızlı ve çok az kayıpla yere ileten motor, düşük yakıt tüketim değerleriyle de göz dolduruyor. Testimiz süresince Yeti ortalama 7 litre yakıt tüketti. Bu değeri uzun yolda 6 litre civarlarına indirmek mümkün.

    Konfor ve yol tutuş
    Skoda Yeti yüksek oturma pozisyonuyla problemsiz görüş açılarına sahip. Rahat koltukların yan destekleri az olsa da fazla sıkıntı yaratmıyorlar. Skoda ses yalıtımı konusunda Yeti üzerinde çok emek harcamış. İç mekana çok az ses alan Yeti, otoyol kullanımlarında içeriye sadece aynaların neden olduğu rüzgar sesini aktarıyor. Sert olmayan süspansiyon sistemi hafif ve yavaş geçilen bozuk zeminlerde sessiz çalışırken, hızlı ve sert geçişlerde sesini duyuruyor. Volkswagen PQ35 platformu üzerine imal edilmiş Yeti, platform kardeşleri Audi A3, Golf MK6 kadar olmasa da iyi bir yol tutuşa sahip. Hızlı girilen virajlarda arkasını bırakma eğilimi olan araç ESP desteğiyle zorlanmadan yola dönüyor. Islak zeminde önden kaymaya başlayan Yeti, bir miktar dikkatli olmayı gerektiriyor. Hassas direksiyon sistemi ve frenler Skoda Yeti’yi bu sınıfın en iddialılarının arasına sokuyor.

    Güvenlik
    Geçtiğimiz yıl Euro Ncap testine katılan Skoda Yeti 5 yıldızlık tam notla ayrıldı.

    Yorum- Selim ERKEK
    Normalde SUV tarzı araçları sadece arazide kullanıldığı zaman seviyorum. Normal araçlardan fazla yakıt harcayan, gelişmiş çekiş sistemlerine sahip olmasına rağmen asfalttan çıkmayan kocaman arazi araçları bana ironik geliyor. Yeti benim gibi düşünenler için faklı bir alternatif olabilir. Boyutlarıyla kompakt hatchbackleri andıran Yeti, 1.2 TSI motor ve DSG şanzımanıyla hem şehir içinde hem de ufak kır gezilerinde büyük rahatlıklar sağlıyor. İç mekanda kalite adına eleştirilecek noktanın olmadığı aracın sadece dış tasarımı biraz garip. Yol tutuş özellikleri açısından beklediğimden daha başarılı bulduğum Yeti, sadece ardı ardına hızlı girilen virajlarda, ani ağırlık değişimi nedeniyle tutunma kaybı yaşıyor. Bu durumlarda ESP, Yeti’nin can simidi olarak yardıma yetişiyor. 1.2 TSI DSG seçeneği bir de dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olsaydı harika olurdu.

    Yorum-Tulu DARICAN
    Nissan’ın Qashqai ile hayatımıza soktuğu 4x2 ve yerden yüksek araç kavramı ulaştığı yüksek satış rakamlarıyla Japon üreticinin ne kadar başarılı bir önsezisi olduğunu göstermişti. Bu yoldan artık pek çok marka ilerliyor. Bunlardan birisi de Yeti modeliyle Skoda... Herhangi bir arazi iddiası olmayan 4x2 Yeti’nin fiyatı büyük bir avantaj. Ayrıca VW grubunun son ürünü 1.2 litrelik TSI motor da hem performans hem de yakıt tüketimi disiplinlerinde beğenimi kazandı. DSG şanzıman da övgüyü hak ediyor. Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanların en başarılısı olan DSG’nin 1.2 litrelik motorla da uyumu kusursuz. Skoda Yeti’nin satış rakamlarını baltayacak tek detaysa tasarımı… Kübik bir otomobilin herkesin zevkine hitap etmediği bir gerçek…

    Yorum-Hasan AYTEKİN
    Skoda otomobille yetinmedi. Önde ‘V’ formunda geniş ve güçlü çizgiler, en arkada köşeli bir yapıya geniş lastikleri eklenince Skoda Yeti güzel bir araç olmuş. Yeti’nin ismini ilk duyduğum zaman iyi bir model beklentisine girmemiştim. Crossover pazarında bunca güçlü rakip varken Skoda ne yapabilirdi? Skoda’nın tasarımı ve VW’in desteği ile iddialı bir otomobil ortaya çıkmış. Skoda, Yeti’de 1.2 motor ve DSG şanzımanda kullanarak yakıtı az tüketen mantıklı bir seçenek ortaya çıkartmış. Performans ise beklentilerimi karşılamaktan uzaktı. Bu noktada VW’in 1.4 TSI motorunun Skoda Yeti’de kullanılmasını tercih ederdim. Yeti’nin iç mekanına oturur oturmaz VW’in etkisi daha fazla gün yüzüne çıkıyor. Direksiyonda kullanılan malzeme, geniş ve dokunmatik ekranlı müzik sistemi bu araçta kalite hissini arttırmış. Beklediğimden küçük kalan bagajı dışında Yeti’nin ferah bir iç mekanı var. Skoda araç içi ışıklar için de iyi çalışmış. Araç duruken dikiz aynalarının altında yanan ışıklar ise güzel bir ayrıntı...

    Koto sorunu olmayanlar için Arabam.com linki:Arabam.com

     Skoda Yeti Experience 1.2 TSI -Arabam.com TEST-


     Skoda Yeti Experience 1.2 TSI -Arabam.com TEST-


     Skoda Yeti Experience 1.2 TSI -Arabam.com TEST-







  • Bu motor çok ses getircek çooook
  • Benim Micra'nın motorunu bununla değiştiremez miyiz? Gözü kara arkadaşlar varsa beklerim. İşçilik bedelini piyasa ortalamasının üzerinde öderim
  • Araç güzelde skodanın sitesine saldırmışlar sanırım google zararlı siteler listesine eklemiş :)
  • 1.4 motor daha iyi olurdu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janissary.

    Araç güzelde skodanın sitesine saldırmışlar sanırım google zararlı siteler listesine eklemiş :)



    1 hafta önce girdiğimde de aynı uyarıyı vermişti firefox, hala değişmemiş. fiyat listesine ulaşmak için alternatif çözümünüz var mı?
  • gördümde gözüme çok küçük geldi bu araç
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Motoru al gerisini at Şaka bi yana tasarım bence rezalet...
  • sanırım bir canavar yarattık yazıyordu reklamında....
    şu tipe bakınca haksız değiller gibi
  • ben çok beğeniyorum yeti'yi hem motoru hem kalitesi hem görünüşü çok hoşuma gidiyor çok iş yapar bence
  • test etme imkanım oldu ama belki çok beklentiyle gittiğim için motor beni hayal kırıklığına uğrattı
    normalde performansı çok iyi değil, gaza yüklenince kaçıyor ama bu sefer de çok bağırıyor
    kısaca çok büyük beklentiyle gitmeyin test sürüşüne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samilto

    1.4 motor daha iyi olurdu...


    büyük bir ihtimalle temmuz ayında piyasaya sürülecek "Champion limited edition" serisinde 1.4 tsi var ancak otomatik değil . ama 2.0 tdi 4x4 otomatik (6 DSG) > Keşke 1.6 TDI CR 6 DSG olsaydı.

    KAYNAK: http://www.skoda-auto.cz/CZE/Documents/Catalogue/Yeti/YetiChampion_Leaflet_CZ.pdf
  • Görüntüde Doblo, Caddy, Roomster sınıfı bir araç gibi duruyor. Geçen hafta sonu Skoda bayisine bu aracı resmen almaya gittik. Fakat yakından görünce tipinden dolayı biraaz soğuduk ve bayiden çıktık.
  • roomster'in büyüğü, böyle motor yapılırda daha küçük kasalı bir arabaya neden konmaz, sanki deneme yanılma işi gibi halbuki küçük kasalı bir arabayı çok ideal götürür, çok ta satılır.
  • Aracın içini beğendim.
    Zaten motoruna söylenecek birşey yok.
    Ödüllü TSI serisinin bir üyesi.
    Ancak tasarımı ben pek beğenemedim.
  • Gözün alışması biraz zaman alacak gibi. Yanlız vw tiguan platformu üzerine geliştirildiği düşünülürse hiçte yabana atılır cinsten durmuyor. 1.2 tsi bence fiyatı açısından gayet mantıklı bir motor. 45bin tl'ye her yönüyle yeterli bir "şehir arazi aracı" satın alıyorsunuz. hem de vw standartlarında.
  • Tiguan kadar büyük gözükmüyor açıkçası
  • benim hoşuma gidiyor ama fiyat listesinede ulaşılmıyor.
  • 01 Nisan 2010 tarihi itibari ile geçerli olan tavsiye
    edilen anahtar teslim fiyat listesidir. YETİ
    MODEL MOTOR KAMPANYA FİYATI (TL)
    Active 1.2 TSI 105 HP 39.990
    Active 1.2 TSI 105 HP DSG Tipt. 42.990
    Ambition 1.2 TSI 105 HP 45.990
    Ambition 1.2 TSI 105 HP DSG Tipt. 48.990
    Ambition 2.0 TDI CR 140 HP 4x4 62.990
    Ambition 2.0 TDI CR 170 HP 4x4 65.990
    Experience 1.2 TSI 105 HP 52.990
    Experience 1.2 TSI 105 HP DSG Tipt. 55.990
    Experience 2.0 TDI CR 140 HP 4x4 69.990
    Experience 2.0 TDI CR 170 HP 4x4 72.990


    OPSİYONEL DONANIMLAR
    DONANIM ADI FİYAT (TL)
    Metalik Renk (1,2) 960
    Metalik Renk (2,0) 1.120
  • 1.2 tsı 105 tork gücüde 175N/M (yüksek bir güç) ama 1300 kg civarı performans gerçekten nasıl? deneyip kullananların yorumları nasıl?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.