Şimdi Ara

SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
0
Favori
15.787
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım skoda yeti 1.2 tsı 2010 model motor kodu CBZB lpg taktırmak istiyorum ama hiçbir fikrim yok benim araçtan olup ta lpg taktıran arkadaşlar varsa hangi model fiatı kaç lira memnuniyetleri var mı yaşadıkları olumlu veya olumsuz düşünceleri paylaşırlarsa çok memnun olurum yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
    cakmakcioglu@hotmail.com
    cep:0535 367 22 72



  • farketme F kullanıcısına yanıt
    Bir aralar Skoda Yeti'lere uygulanan direk sıvı LPG yakan sistemlerde problem oluyodu. yanılmıyorsam enjektörde bekleyen sıvı Lpg aracı en az bir ya da bir kaç saat kadar park ettiğinizde yüksek basınçtan dolayı enjektörden sızıp gaz haline geçip aracın ilk marşta çalışmasını engelliyordu. Yaşamadım ama geçen aylarda duyduğum sorun, bu sorunu aştılar mı bilemiyorum.....

    Gelelim sıralı sistem LPG lere... Skoda Yeti özelinde olmasa da genel olarak VW benzinli TSI motorlarıyla ilgili şöyle bir durum var: Sanayideki motor&kapak yenilemeci arkadaşımın dediğine göre şu ana kadar 7-8 tane TSI motorlu VW benzin-Lpg araç motoru yapmışlar. Yahu Tsi motor çıkalı ne kadar oldu da bu araçlar kaç kilometre sonunda motor rektefiyesine geldi dedim. İçlerinde 400 bin km yapan yok gibi. 300 bin km dolaylarında motorlar bitmiş. Pistonların üst kısımları dümdüz olmuş ve mum gibi erimiş. Arkadaşın dediğine göre LPG nin motorun silindir-piston aksamında oluşturduğu anlık sıcaklık benzine göre çok daha yüksek. VW bu motorları geliştirirken aynı hacimden çok daha yüksek beygir gücü elde etmek için sübap-piston-biyel kolu aksamlarını tabii ki hafifletmiş. Benzinle problem yok. Ancak LPG ile çalışırken pistonların patlamaya mağruz kalan oymalı üst eriye eriye dümdüz olmuş. Piston neden erir? Yüksek sıcaklıktan.

    Aslında motor-kapak yenilemeci arkadaşın bu sözleri bile "LPG motora zarar verir mi" sorusunun bir yanıtı.

    LPG işine girerken bir de garanti olayı iyi araştırmanızı öneririm. Daha eveli hafta sadece VW grubu araçlara bakan bir arkadaşın yanındaydım, 2012 model bir VW POLO geldi. Piston kolu kırmış, Doğuş garantiden değiştirmemiş ve özel servise gelmişti. Sebep: Araca LPG kiti bağlandığı için motor garanti dışı. Yani o hasar LPG kaynaklı olmasa da garanti dışı. Sizin aracınızdaki motorla Polo motoru aynı değil ama yapılacak uygulama yani garanti dışı bırakma olayı aynı. LPG markaları da kısmi garanti veriyor, örneğin piston koluna garanti vermez. Sadece Lpg'den kaynaklı olduğunu (40 takla atarak) belgelettiğiniz hasarları ödüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Navigasyonel -- 4 Kasım 2013; 1:32:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    Bir aralar Skoda Yeti'lere uygulanan direk sıvı LPG yakan sistemlerde problem oluyodu. yanılmıyorsam enjektörde bekleyen sıvı Lpg aracı en az bir ya da bir kaç saat kadar park ettiğinizde yüksek basınçtan dolayı enjektörden sızıp gaz haline geçip aracın ilk marşta çalışmasını engelliyordu. Yaşamadım ama geçen aylarda duyduğum sorun, bu sorunu aştılar mı bilemiyorum.....

    Gelelim sıralı sistem LPG lere... Skoda Yeti özelinde olmasa da genel olarak VW benzinli TSI motorlarıyla ilgili şöyle bir durum var: Sanayideki motor&kapak yenilemeci arkadaşımın dediğine göre şu ana kadar 7-8 tane TSI motorlu VW benzin-Lpg araç motoru yapmışlar. Yahu Tsi motor çıkalı ne kadar oldu da bu araçlar kaç kilometre sonunda motor rektefiyesine geldi dedim. İçlerinde 400 bin km yapan yok gibi. 300 bin km dolaylarında motorlar bitmiş. Pistonların üst kısımları dümdüz olmuş ve mum gibi erimiş. Arkadaşın dediğine göre LPG nin motorun silindir-piston aksamında oluşturduğu anlık sıcaklık benzine göre çok daha yüksek. VW bu motorları geliştirirken aynı hacimden çok daha yüksek beygir gücü elde etmek için sübap-piston-biyel kolu aksamlarını tabii ki hafifletmiş. Benzinle problem yok. Ancak LPG ile çalışırken pistonların patlamaya mağruz kalan oymalı üst eriye eriye dümdüz olmuş. Piston neden erir? Yüksek sıcaklıktan.

    Aslında motor-kapak yenilemeci arkadaşın bu sözleri bile "LPG motora zarar verir mi" sorusunun bir yanıtı.

    LPG işine girerken bir de garanti olayı iyi araştırmanızı öneririm. Daha eveli hafta sadece VW grubu araçlara bakan bir arkadaşın yanındaydım, 2012 model bir VW POLO geldi. Piston kolu kırmış, Doğuş garantiden değiştirmemiş ve özel servise gelmişti. Sebep: Araca LPG kiti bağlandığı için motor garanti dışı. Yani o hasar LPG kaynaklı olmasa da garanti dışı. Sizin aracınızdaki motorla Polo motoru aynı değil ama yapılacak uygulama yani garanti dışı bırakma olayı aynı. LPG markaları da kısmi garanti veriyor, örneğin piston koluna garanti vermez. Sadece Lpg'den kaynaklı olduğunu (40 takla atarak) belgelettiğiniz hasarları ödüyorlar.
    bende de aynı araçtan var.o yüzden ben de takipteyim.vialle sıvı lpg montajına başladığında taktıran arkadaşlar vardı.ancak kullanım sonrası yorumlarını göremedim.konu canlı tutulursa belki yorum gelebilir.




  • Navigasyonel kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz bilgiler çok değerli teşekür ederim benim beklentim aynı model arabaya taktırıp kullanan arkadaşlarda fikirlerini paylaşsa memnun olurduk çünkü ben şimdiye kadar hiç bir firma yada kişi yeti otomobili için yorum yapılmamış ilginç geldi
    @Navigasyonel @Navigasyonel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Verdiğiniz bilgiler çok değerli teşekür ederim benim beklentim aynı model arabaya taktırıp kullanan arkadaşlarda fikirlerini paylaşsa memnun olurduk çünkü ben şimdiye kadar hiç bir firma yada kişi yeti otomobili için yorum yapılmamış ilginç geldi
    @Navigasyonel @Navigasyonel

    Akara da vialle bayisi memduh usta kendi aracına montaj yapmıştı.tabi ki kendi malını kötülemeyeceği için görüşleri ne kadar tarafsız olur bilemem.ancak siz de kendisiyle görüşebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinalw

    quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Verdiğiniz bilgiler çok değerli teşekür ederim benim beklentim aynı model arabaya taktırıp kullanan arkadaşlarda fikirlerini paylaşsa memnun olurduk çünkü ben şimdiye kadar hiç bir firma yada kişi yeti otomobili için yorum yapılmamış ilginç geldi
    @Navigasyonel @Navigasyonel

    Akara da vialle bayisi memduh usta kendi aracına montaj yapmıştı.tabi ki kendi malını kötülemeyeceği için görüşleri ne kadar tarafsız olur bilemem.ancak siz de kendisiyle görüşebilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    cevap için teşekkürler bugün kadıköy hasanpaşa brc lpg bayisine gittim orada vialle marka uygun olacağını söylediler sağ olsun çalışanlar çok samimi davranıp yeti ye vialle taktıran bir yeti sahibi(Mete Bey) ile görüştürdüler oda otogaz işi yapıyormuş denemek için alıp yeti ye takmış yalnız sabahları ilk çalıştırmada birkaç kez denemeden sonra çalışıyormuş onun dışında herhangi bir problem yaratmamış vialle sistemi yalnız lpg ile çalışıyormuş kazancı en az %45 civarındaymış ama fiatı konusunda durum pek parlak değil peşin 5900 tl kredi kartına 10 ay taksitle 6100 tl gibi bir rakam ortaya koydular bana yüksek geldi şimdilik aldığım bilgiler bu doğrultuda bu satırları okuyanlar konu hakkında bilgilerini paylaşırlarsa mutlu oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    cevap için teşekkürler bugün kadıköy hasanpaşa brc lpg bayisine gittim orada vialle marka uygun olacağını söylediler sağ olsun çalışanlar çok samimi davranıp yeti ye vialle taktıran bir yeti sahibi(Mete Bey) ile görüştürdüler oda otogaz işi yapıyormuş denemek için alıp yeti ye takmış yalnız sabahları ilk çalıştırmada birkaç kez denemeden sonra çalışıyormuş onun dışında herhangi bir problem yaratmamış vialle sistemi yalnız lpg ile çalışıyormuş kazancı en az %45 civarındaymış ama fiatı konusunda durum pek parlak değil peşin 5900 tl kredi kartına 10 ay taksitle 6100 tl gibi bir rakam ortaya koydular bana yüksek geldi şimdilik aldığım bilgiler bu doğrultuda bu satırları okuyanlar konu hakkında bilgilerini paylaşırlarsa mutlu oluruz.

    bence çok agresif kullanmıyorsanız,tasarruf oranının %45 olması çok zor.Ayrıca 6100 tl yi amorti etmek içinde uzun yıllar aynı aracı kullanmak lazım.o kadar para verip bir de,sabah çalışmaz,orda burda stop ederse,paramla dert sahibi olmak da var.benimde yıllık max.kullanımım 15 bin km.bu yüzden sistemin oturması ve diğer firmaların devreye girmesiyle en fazla 3500-4000 tl ya düşmesini beklemekte fayda var diye düşünüyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinalw

    quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    cevap için teşekkürler bugün kadıköy hasanpaşa brc lpg bayisine gittim orada vialle marka uygun olacağını söylediler sağ olsun çalışanlar çok samimi davranıp yeti ye vialle taktıran bir yeti sahibi(Mete Bey) ile görüştürdüler oda otogaz işi yapıyormuş denemek için alıp yeti ye takmış yalnız sabahları ilk çalıştırmada birkaç kez denemeden sonra çalışıyormuş onun dışında herhangi bir problem yaratmamış vialle sistemi yalnız lpg ile çalışıyormuş kazancı en az %45 civarındaymış ama fiatı konusunda durum pek parlak değil peşin 5900 tl kredi kartına 10 ay taksitle 6100 tl gibi bir rakam ortaya koydular bana yüksek geldi şimdilik aldığım bilgiler bu doğrultuda bu satırları okuyanlar konu hakkında bilgilerini paylaşırlarsa mutlu oluruz.

    bence çok agresif kullanmıyorsanız,tasarruf oranının %45 olması çok zor.Ayrıca 6100 tl yi amorti etmek içinde uzun yıllar aynı aracı kullanmak lazım.o kadar para verip bir de,sabah çalışmaz,orda burda stop ederse,paramla dert sahibi olmak da var.benimde yıllık max.kullanımım 15 bin km.bu yüzden sistemin oturması ve diğer firmaların devreye girmesiyle en fazla 3500-4000 tl ya düşmesini beklemekte fayda var diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    1,2 Motora , 6100 TL ye LPG taktırmak ne kadar mantıklı bence tasarrufran once onu tartışmak gerek.
    Yokuşlarda klimayı açtığınızdaki tepkisinden tutunda, araç solarken ki tepkisine kadar, güle güle kullanın ancak 6100 TL ye LPG 1.2 motora yazık... (yılda 50bin+ km yapmıyor iseniz)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi artenis -- 10 Kasım 2013; 11:03:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: artenis

    1,2 Motora , 6100 TL ye LPG taktırmak ne kadar mantıklı bence tasarrufran once onu tartışmak gerek.
    Yokuşlarda klimayı açtığınızdaki tepkisinden tutunda, araç solarken ki tepkisine kadar, güle güle kullanın ancak 6100 TL ye LPG 1.2 motora yazık... (yılda 50bin+ km yapmıyor iseniz)

    Alıntıları Göster
    Bir ara bende baktım olabilir mi diye fakat 4500 TL (Benim baktığım dönemler) fiyatı görünce direk cark etmiştim. Şimdi 6000 TL den bahsediyorlar. Kapılarının önünden geçmem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tropik17

    Bir ara bende baktım olabilir mi diye fakat 4500 TL (Benim baktığım dönemler) fiyatı görünce direk cark etmiştim. Şimdi 6000 TL den bahsediyorlar. Kapılarının önünden geçmem.

    Alıntıları Göster
    Diğer firmalarda işin içine girince fiyat illaki düşecektir.hem sistem de oturmuş olacak.şahsen ben de 3000 tl civarı düşünebilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinalw

    Diğer firmalarda işin içine girince fiyat illaki düşecektir.hem sistem de oturmuş olacak.şahsen ben de 3000 tl civarı düşünebilirim

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar kadıköy hasan paşa brc vialle bayisinde karar kıldım bu lpdi yi 1.2 tsı yeti ye taktırmaya başladım sonuçları bende merak ediyorum ileride resimleri ve sonuçları paylaşırım salı veya çarşamba günü teslim edecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Arkadaşlar kadıköy hasan paşa brc vialle bayisinde karar kıldım bu lpdi yi 1.2 tsı yeti ye taktırmaya başladım sonuçları bende merak ediyorum ileride resimleri ve sonuçları paylaşırım salı veya çarşamba günü teslim edecekler.

    Alıntıları Göster
    1.2 TSI - 100 KM deki yakıtı 6-7 litre olan bir araca neden 6000 TL lik tüp takma gereği duyduğunuzu sordum arkadaşlar, kaldıki bu araçta en az 2 kişiyken klima ve yokuşlu yollarda ne yapacaksınız LPG den sonra ?
    Bu durum gerçekten şu anki haliyle kulağa komik geliyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Arkadaşlar kadıköy hasan paşa brc vialle bayisinde karar kıldım bu lpdi yi 1.2 tsı yeti ye taktırmaya başladım sonuçları bende merak ediyorum ileride resimleri ve sonuçları paylaşırım salı veya çarşamba günü teslim edecekler.

    Hayırlı olsun.İnşallah sorusuz bir montaj olurda keyifle binersiniz.sonuçları ve resimleri merakla bekliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Arkadaşlar kadıköy hasan paşa brc vialle bayisinde karar kıldım bu lpdi yi 1.2 tsı yeti ye taktırmaya başladım sonuçları bende merak ediyorum ileride resimleri ve sonuçları paylaşırım salı veya çarşamba günü teslim edecekler.


    @artenis adlı arkadaşa katılıyorum.

    Eğer ki bu sistem 6000 TL ise en az 50.000 km sonra kendini amorti edecek. 50 bin km'den sonra ufak ufak kâr yapmaya başlayacak. Diyelimki bu araca 50 bin km binip sattınız. O gün için aracın LPG'li olmasıyla olmaması arasında taş çatlasın 2.el değeri olarak 2000 TL farkeder. Normalde sıralı sistem LPG takılı bir araç ikinci elde 500-750 TL farkediyor. Ha üzerinde 2700 TL'lik Prins varsa ikinci elde 1000 TL fazla edebiliyor. O gün için sizin aracınızda sıı sistem LPG var diye hiç kimse fazladan 3000 TL bile vermeyebilir ama alıcıya iyi anlatılırsa tahminimce en az 2000 TL fark verirler. Yani 50 bin km binip aracı satarken bütün kârınız teorik olarak 2000 TL olacak.

    50 bin km binip sadece 2000 TL cepte kalması çekilen rezilliğe asla değmez bence. Motor ayrı bakım ister, Lpg ayrı bakım ister. Yokuşlarda rezil eder vs.vs.

    Yok eğer aynı araca Lpg montajı sonrası 100.000 km bineceğim derseniz o zaman kârlı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Arkadaşlar kadıköy hasan paşa brc vialle bayisinde karar kıldım bu lpdi yi 1.2 tsı yeti ye taktırmaya başladım sonuçları bende merak ediyorum ileride resimleri ve sonuçları paylaşırım salı veya çarşamba günü teslim edecekler.


    @artenis adlı arkadaşa katılıyorum.

    Eğer ki bu sistem 6000 TL ise en az 50.000 km sonra kendini amorti edecek. 50 bin km'den sonra ufak ufak kâr yapmaya başlayacak. Diyelimki bu araca 50 bin km binip sattınız. O gün için aracın LPG'li olmasıyla olmaması arasında taş çatlasın 2.el değeri olarak 2000 TL farkeder. Normalde sıralı sistem LPG takılı bir araç ikinci elde 500-750 TL farkediyor. Ha üzerinde 2700 TL'lik Prins varsa ikinci elde 1000 TL fazla edebiliyor. O gün için sizin aracınızda sıı sistem LPG var diye hiç kimse fazladan 3000 TL bile vermeyebilir ama alıcıya iyi anlatılırsa tahminimce en az 2000 TL fark verirler. Yani 50 bin km binip aracı satarken bütün kârınız teorik olarak 2000 TL olacak.

    50 bin km binip sadece 2000 TL cepte kalması çekilen rezilliğe asla değmez bence. Motor ayrı bakım ister, Lpg ayrı bakım ister. Yokuşlarda rezil eder vs.vs.

    Yok eğer aynı araca Lpg montajı sonrası 100.000 km bineceğim derseniz o zaman kârlı.
    Bugün lpdi vialle taktırdım ilk sürüş deneyimlerim gayet iyi direk lpdi ile çalışıyor benzin yok şimdilik tek marş ta alıyor performansı benzin le aynı klimayı açtım denedim yine aynı yalnız depo yu fulleyip ne kadar yol yaptığını daha bakmadım fiyatı na gelince pahalı ama ben arabamı seviyorum yakıt fazlaydı benim deneyimlerime göre benzinle kısa mesafe 50 tl ile 85- 95 km yol yapıyordu uzun yolda da yüz km de 6,8 lt di onun için içim rahat firma yetkilileri 18000 km parasını amorti edeceğini söyledi arabam şu anda 24000 binde şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkarmadı en az 100 - 150 bin e kadar sorun çıkarmazsa kullanırım yani uzun soluklu bir süre bu olumsuz yorum yapan arkadaşlar olayı yaşamadan afaki söylenmiş sözler gibi geldi bana ama yinede görüşlerine katılmasam da saygı duymak gerek zaten herkes aynı şeyleri düşünseydi hayatın anlamı kalmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Bugün lpdi vialle taktırdım ilk sürüş deneyimlerim gayet iyi direk lpdi ile çalışıyor benzin yok şimdilik tek marş ta alıyor performansı benzin le aynı klimayı açtım denedim yine aynı yalnız depo yu fulleyip ne kadar yol yaptığını daha bakmadım fiyatı na gelince pahalı ama ben arabamı seviyorum yakıt fazlaydı benim deneyimlerime göre benzinle kısa mesafe 50 tl ile 85- 95 km yol yapıyordu uzun yolda da yüz km de 6,8 lt di onun için içim rahat firma yetkilileri 18000 km parasını amorti edeceğini söyledi arabam şu anda 24000 binde şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkarmadı en az 100 - 150 bin e kadar sorun çıkarmazsa kullanırım yani uzun soluklu bir süre bu olumsuz yorum yapan arkadaşlar olayı yaşamadan afaki söylenmiş sözler gibi geldi bana ama yinede görüşlerine katılmasam da saygı duymak gerek zaten herkes aynı şeyleri düşünseydi hayatın anlamı kalmazdı.

    Hayırlı olsun hocam.

    Olumsuz yorum ya da afaki sözler değil, direk hesap kitap aslında... Gerçi ben yukarıdaki mesajımda 50 bin km hesabını yaparken diğer arkadaşın Yeti ile ilgili "6-7 litre yakıt yakar" demesine göre hesaplamıştım. Yani benzinde 7 litre yakan Lpg'de 8 litre yakar deyip (sıralı sistemlerde yaklaşık böyle olur) kabaca hesaplayınca 50.000km rakamına ulaşmıştım. Tabi sıvı Lpg sistemlerini satanlar benzinle LPG'de aynı litre yakıt yakacağını iddia ediyor.

    Şehiriçi yakıt tüketiminiz benzinde cidden fazlaymış. Bizim 1350kg ağırlığındaki otomatik vites Corolla benzinde şehiriçi 45 kuruş yakıyor. Ya çok dur-kalk yapılan bir trafiğe giriyorsunuz, ya da aracın normali bu bilemiyorum. Ama 50 TL ile şehiriçi ortalama 90km demek 11,57 litre/100km tüketim demek. Yani km başına 55,5kuruş yakmak demek -ki gerçekten de LPG'ye geçirtecek rakammış.

    Firma size "18.000km'de amorti eder" derken doğru mu demiş bir bakalım. Şimdi siz 6100 TL montaja verdiniz. Sızdırmazlık, muayene, ruhsata işletme bedelleri vs. derken toplamda 6400 TL civarına mal oluyor diyelim...

    6400 TL / 18.000 = 35,56 kuruş kilometre başı tasarruf etmeli ki 18 binde maliyetini kurtarsın.
    Sizin aracınız benzinde 50 TL / 90km = 55,5 kuruş yakıyormuş. (90km nereden geldi? siz 50TL benzinle 85-95km dediğiniz için oradan geldi.)

    Yani benzinde km'de 55,5 kuruş yakan aracın km başı 35,56 TL tasarruf ettirmesi için LPG'de yaklaşık olarak 20 kuruş yakması gerekir. Bu imkansız bir rakam.

    Tahminimi de söyleyeyim: Sizin aracınız 50 TL benzin ile şehiriçi 90km gidiyorsa yani şehiriçi km başı 55,5 kuruş yakıyorsa LPG'de 30 kuruş yakar. (Tabi bu kabaca hesaplamaya dayalı tahmini yaparken aracınızın aynı miktarda (litre) benzin ve Lpg yakacağını varsayıyorum). Yani şehiriçi km başına 25 kuruş tasarruf ettirir. Bu km başı tasarruf tutarı TL cinsinden şehirdışında daha da düşer.

    Sürekli şehiriçi bindiğinizi varsayarsak 25.600 kilometrede amorti eder. Biraz da şehirdışı bindiğinizi düşünürseniz bu rakam 30 bin km'yi biraz geçer.

    Eğer şu anda LPG'de şehiriçi ortalama km başı 30 kuruş yakıyorsanız, yani 50 TL ile 165-170km arası gidebiliyorsanız o zaman sıvı LPG sistemleri dedikleri gibi benzindeki tüketim miktarıyla aynı LPG'yi yakıyordur. Yani benzinde sizin aracınız 11,57litre/100km tüketirken LPG'de de 11,57 litre/100km tüketir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Bugün lpdi vialle taktırdım ilk sürüş deneyimlerim gayet iyi direk lpdi ile çalışıyor benzin yok şimdilik tek marş ta alıyor performansı benzin le aynı klimayı açtım denedim yine aynı yalnız depo yu fulleyip ne kadar yol yaptığını daha bakmadım fiyatı na gelince pahalı ama ben arabamı seviyorum yakıt fazlaydı benim deneyimlerime göre benzinle kısa mesafe 50 tl ile 85- 95 km yol yapıyordu uzun yolda da yüz km de 6,8 lt di onun için içim rahat firma yetkilileri 18000 km parasını amorti edeceğini söyledi arabam şu anda 24000 binde şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkarmadı en az 100 - 150 bin e kadar sorun çıkarmazsa kullanırım yani uzun soluklu bir süre bu olumsuz yorum yapan arkadaşlar olayı yaşamadan afaki söylenmiş sözler gibi geldi bana ama yinede görüşlerine katılmasam da saygı duymak gerek zaten herkes aynı şeyleri düşünseydi hayatın anlamı kalmazdı.

    Hayırlı olsun hocam.

    Olumsuz yorum ya da afaki sözler değil, direk hesap kitap aslında... Gerçi ben yukarıdaki mesajımda 50 bin km hesabını yaparken diğer arkadaşın Yeti ile ilgili "6-7 litre yakıt yakar" demesine göre hesaplamıştım. Yani benzinde 7 litre yakan Lpg'de 8 litre yakar deyip (sıralı sistemlerde yaklaşık böyle olur) kabaca hesaplayınca 50.000km rakamına ulaşmıştım. Tabi sıvı Lpg sistemlerini satanlar benzinle LPG'de aynı litre yakıt yakacağını iddia ediyor.

    Şehiriçi yakıt tüketiminiz benzinde cidden fazlaymış. Bizim 1350kg ağırlığındaki otomatik vites Corolla benzinde şehiriçi 45 kuruş yakıyor. Ya çok dur-kalk yapılan bir trafiğe giriyorsunuz, ya da aracın normali bu bilemiyorum. Ama 50 TL ile şehiriçi ortalama 90km demek 11,57 litre/100km tüketim demek. Yani km başına 55,5kuruş yakmak demek -ki gerçekten de LPG'ye geçirtecek rakammış.

    Firma size "18.000km'de amorti eder" derken doğru mu demiş bir bakalım. Şimdi siz 6100 TL montaja verdiniz. Sızdırmazlık, muayene, ruhsata işletme bedelleri vs. derken toplamda 6400 TL civarına mal oluyor diyelim...

    6400 TL / 18.000 = 35,56 kuruş kilometre başı tasarruf etmeli ki 18 binde maliyetini kurtarsın.
    Sizin aracınız benzinde 50 TL / 90km = 55,5 kuruş yakıyormuş. (90km nereden geldi? siz 50TL benzinle 85-95km dediğiniz için oradan geldi.)

    Yani benzinde km'de 55,5 kuruş yakan aracın km başı 35,56 TL tasarruf ettirmesi için LPG'de yaklaşık olarak 20 kuruş yakması gerekir. Bu imkansız bir rakam.

    Tahminimi de söyleyeyim: Sizin aracınız 50 TL benzin ile şehiriçi 90km gidiyorsa yani şehiriçi km başı 55,5 kuruş yakıyorsa LPG'de 30 kuruş yakar. (Tabi bu kabaca hesaplamaya dayalı tahmini yaparken aracınızın aynı miktarda (litre) benzin ve Lpg yakacağını varsayıyorum). Yani şehiriçi km başına 25 kuruş tasarruf ettirir. Bu km başı tasarruf tutarı TL cinsinden şehirdışında daha da düşer.

    Sürekli şehiriçi bindiğinizi varsayarsak 25.600 kilometrede amorti eder. Biraz da şehirdışı bindiğinizi düşünürseniz bu rakam 30 bin km'yi biraz geçer.

    Eğer şu anda LPG'de şehiriçi ortalama km başı 30 kuruş yakıyorsanız, yani 50 TL ile 165-170km arası gidebiliyorsanız o zaman sıvı LPG sistemleri dedikleri gibi benzindeki tüketim miktarıyla aynı LPG'yi yakıyordur. Yani benzinde sizin aracınız 11,57litre/100km tüketirken LPG'de de 11,57 litre/100km tüketir.

    Alıntıları Göster
    Şimdilik montaj resimlerini yükledim daha sonra yakıt kullanımı hakkında bilgi vermeye çalışırım.
     SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI SKODA YETİ 1.2 TSI LPG TAKTIRAN VARMI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Navigasyonel

    quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Bugün lpdi vialle taktırdım ilk sürüş deneyimlerim gayet iyi direk lpdi ile çalışıyor benzin yok şimdilik tek marş ta alıyor performansı benzin le aynı klimayı açtım denedim yine aynı yalnız depo yu fulleyip ne kadar yol yaptığını daha bakmadım fiyatı na gelince pahalı ama ben arabamı seviyorum yakıt fazlaydı benim deneyimlerime göre benzinle kısa mesafe 50 tl ile 85- 95 km yol yapıyordu uzun yolda da yüz km de 6,8 lt di onun için içim rahat firma yetkilileri 18000 km parasını amorti edeceğini söyledi arabam şu anda 24000 binde şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkarmadı en az 100 - 150 bin e kadar sorun çıkarmazsa kullanırım yani uzun soluklu bir süre bu olumsuz yorum yapan arkadaşlar olayı yaşamadan afaki söylenmiş sözler gibi geldi bana ama yinede görüşlerine katılmasam da saygı duymak gerek zaten herkes aynı şeyleri düşünseydi hayatın anlamı kalmazdı.

    Hayırlı olsun hocam.

    Olumsuz yorum ya da afaki sözler değil, direk hesap kitap aslında... Gerçi ben yukarıdaki mesajımda 50 bin km hesabını yaparken diğer arkadaşın Yeti ile ilgili "6-7 litre yakıt yakar" demesine göre hesaplamıştım. Yani benzinde 7 litre yakan Lpg'de 8 litre yakar deyip (sıralı sistemlerde yaklaşık böyle olur) kabaca hesaplayınca 50.000km rakamına ulaşmıştım. Tabi sıvı Lpg sistemlerini satanlar benzinle LPG'de aynı litre yakıt yakacağını iddia ediyor.

    Şehiriçi yakıt tüketiminiz benzinde cidden fazlaymış. Bizim 1350kg ağırlığındaki otomatik vites Corolla benzinde şehiriçi 45 kuruş yakıyor. Ya çok dur-kalk yapılan bir trafiğe giriyorsunuz, ya da aracın normali bu bilemiyorum. Ama 50 TL ile şehiriçi ortalama 90km demek 11,57 litre/100km tüketim demek. Yani km başına 55,5kuruş yakmak demek -ki gerçekten de LPG'ye geçirtecek rakammış.

    Firma size "18.000km'de amorti eder" derken doğru mu demiş bir bakalım. Şimdi siz 6100 TL montaja verdiniz. Sızdırmazlık, muayene, ruhsata işletme bedelleri vs. derken toplamda 6400 TL civarına mal oluyor diyelim...

    6400 TL / 18.000 = 35,56 kuruş kilometre başı tasarruf etmeli ki 18 binde maliyetini kurtarsın.
    Sizin aracınız benzinde 50 TL / 90km = 55,5 kuruş yakıyormuş. (90km nereden geldi? siz 50TL benzinle 85-95km dediğiniz için oradan geldi.)

    Yani benzinde km'de 55,5 kuruş yakan aracın km başı 35,56 TL tasarruf ettirmesi için LPG'de yaklaşık olarak 20 kuruş yakması gerekir. Bu imkansız bir rakam.

    Tahminimi de söyleyeyim: Sizin aracınız 50 TL benzin ile şehiriçi 90km gidiyorsa yani şehiriçi km başı 55,5 kuruş yakıyorsa LPG'de 30 kuruş yakar. (Tabi bu kabaca hesaplamaya dayalı tahmini yaparken aracınızın aynı miktarda (litre) benzin ve Lpg yakacağını varsayıyorum). Yani şehiriçi km başına 25 kuruş tasarruf ettirir. Bu km başı tasarruf tutarı TL cinsinden şehirdışında daha da düşer.

    Sürekli şehiriçi bindiğinizi varsayarsak 25.600 kilometrede amorti eder. Biraz da şehirdışı bindiğinizi düşünürseniz bu rakam 30 bin km'yi biraz geçer.

    Eğer şu anda LPG'de şehiriçi ortalama km başı 30 kuruş yakıyorsanız, yani 50 TL ile 165-170km arası gidebiliyorsanız o zaman sıvı LPG sistemleri dedikleri gibi benzindeki tüketim miktarıyla aynı LPG'yi yakıyordur. Yani benzinde sizin aracınız 11,57litre/100km tüketirken LPG'de de 11,57 litre/100km tüketir.

    Güzel bir hesap ortaya koymuşsunuz, Sn. Navigasyonel

    Bu arada LPG taktıran arkadaş (farketme) sanki ona karşı bir duruşumuz varmış gibi yorum yapmış, isterseniz 15.000 TL ye sistem taktırın BİZE NE ! ANCAK, forum kültürü gereği sorular, paylaşımlar vs yapılmaktadır. Sİzde biraz hesapsız gitmektesiniz, işte '' 18.000 de amorti eder dediler , klima açtım aynı vs '' bunları matematiksel olarak yukarıda arkadasım ortaya koymuş ki ben kafamdan hesap edip önceki yorumları ondan attım, sizinde hesap edeceğinizi düşünerek.

    GÜle güle kullanın ama gereksiz bir masraf,
    ( not: yılda 50.000 km + yapanlar hariç)




  • @farketme
    Evet arkadaşın da dediği gibi burası tek taraflı bilgi yayma yeri değil görüş alma yeri. Hatta tecrübelerden faydalanma yeri.

    Hocam ben VİALLE ile ilgili yaklaşık 3 yıl önce Ankara Temsa-Mitsubishi yekili servisi Azizoğlu ile görüşmüştüm. Gerçi Vialle montajı yapan yer size gerekli bilgileri vermiştirama vermeme ihtimaline karşın şu uyarıda bulunayım: "Depo çeyreğe indiği anda fazla beklemeden doldurmak gerekebilit bunu servise danışınız."
    Bundan bir eski teknolojili sıvı sistem LPG kitiyle ilgili baya detaylı olarak bilgi aldım, hatta onları şaşırtacak derecede aklıma takılan teknik soruları sordum. O gün için bu sistemlerle ilgili pahalılık ve servis noktası azlığı dışında takılan en büyük sorun "LPG POMPASI" idi. O gün içni sıvı sistem Lpg kitlerinin yakıt tanklarının içinde sıvı LPG içinde yüzen tıpkı benzin pompası gibi bir dalgıç pompa vardı.

    Benzinde olduğu gibi depo çeyrek oldu mu yakıt lambasının yanmasını beklemeden depoyu doldurmak gerekiyordu. Yoksa dalgıç pompa sıvı içerisinde değil çoğu havada kalıp bir süre sonra ısınıp yanabiliyordu. O pompanın fiyatı için yanılmıyorsam o günlerde 1200 Euro demişlerdi. Bugün avro bazında fiyat aynıysa 3250 TL yapar. Eski sistemlerde çeyrek deponun altında uzun süre gezmek Lpg pompasının motorunu yakıyordu, yenilerde aynı durum var mı sorun.

    Normalde bu sistemler teknik olarak daha gelişmiş. Eğer o gün için vaad ettikleri gibi LPG ile BENZİN arasında hiç güç farkı yoksa veya çok çok az ise, yakıt tüketimi litre bazında benzin ile aynıysa çok iyi. O günlerde bu şekilde tanıtılıyordu. Benim gibi yıllık 30.000 bazen 40.000km araç binenler eğer aynı araca 3 yı binebilirse kesinlikle bu sistemden alabilir. Uzun vadede sıralı sistemlerle aradaki maliyet farkını yakıttan kapatabilir. Dedikleri gibi benzinle arasında tork düşüşü de yoksa süper.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: farketme

    Bugün lpdi vialle taktırdım ilk sürüş deneyimlerim gayet iyi direk lpdi ile çalışıyor benzin yok şimdilik tek marş ta alıyor performansı benzin le aynı klimayı açtım denedim yine aynı yalnız depo yu fulleyip ne kadar yol yaptığını daha bakmadım fiyatı na gelince pahalı ama ben arabamı seviyorum yakıt fazlaydı benim deneyimlerime göre benzinle kısa mesafe 50 tl ile 85- 95 km yol yapıyordu uzun yolda da yüz km de 6,8 lt di onun için içim rahat firma yetkilileri 18000 km parasını amorti edeceğini söyledi arabam şu anda 24000 binde şimdiye kadar herhangi bir sorun çıkarmadı en az 100 - 150 bin e kadar sorun çıkarmazsa kullanırım yani uzun soluklu bir süre bu olumsuz yorum yapan arkadaşlar olayı yaşamadan afaki söylenmiş sözler gibi geldi bana ama yinede görüşlerine katılmasam da saygı duymak gerek zaten herkes aynı şeyleri düşünseydi hayatın anlamı kalmazdı.

    inşallah sorunsuz,keyifle binersiniz.tüketim değerlerinizi ve ilk izlenimlerinizi(sabah ilk çalıştırma,performans vb)merakla bekliyoruz.hayırlı olsun.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.