Şimdi Ara

Skoda Rapid Sedan (48. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
2.079
Cevap
26
Favori
281.876
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rapid bu seneki Red Dot Tasarım Ödülünü kazanmış.Yeni Octi de Mansiyon Ödülüne layık görülmüş.Hayırlı olsun.


    http://new.skoda-auto.com/en/news/2013-03-19-red-dot-design

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muhakkak ki...
    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara
    Performans değeri bence göreceli bir parametre. Size yeterli gözüken benim için yetersiz olabilir. Bunun için beklentiler ve ne kadar karşılandığı sorgulanmalıdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apheal

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apheal

    Merhabalar,

    okuduklarıma göre 1,2 TSI motor ile ilgili süpheleri olan arkadaslar var. Ben 1,2 TSI ambition model skoda rapid kullanıcısıyım aracımı alalı henüz 3 hafta oldu. bu süre boyunca 1 depo benzin ile ( ışık yanana kadar ) genelde şehir içi sıkışık trafikte yokuş olan bölgelerde ( Ankara ' da oturan arkadaşlar belki bilir cinnah oran çankaya yıldız bu semtlerin yokuşları meşurdur. ) 580 km yol yaptım. Arabanın çekiş gücü beni oldukça tatmin etti 1,6 klasik atmosferik motorlu bir araç ile kıyaslarsak en dik yokuşlarda bile bu tarz araçlardan 2-3 gömlek yukarda bir performansı var araç dolu haldeyken yaklasık 10 15 derece yokuşlarda zorlanmadan dur kalk yapabiliyorum veya 4. 5. vitesle dik bir yokuşa yavaş bir hızla girersem 3. vitese arabayı çok nadiren düşürüyorum 4. viteste yokuş ortasında ivmenelnmeye başlıyor araç. arabanın ağır olmasından kaynaklı ve ESP ve hilhold sayesinde dik yokuşlarda fazla gaza yüklenme ile patinaja düşme olayı nerdeyse hiç yok sakin sakin aracı yerinden kaldırabiliyoruz. yakıt tüketimi için ilk depo ile gittiğim mesafe bukadar daha da artıcağını düşünüyorum. fabrika verilerine göre şehir içi ortalama 6,9 olan yakıt tüketimi kolaylıkla 5,5 lerin altına düşüveriyor ki bu benzinli bir araçta dizel sarfiyatına yakın bir hal alıyor oldukça memnun edici bir durum. Kısacası sunu diyebilirim aracın cekiş gücünden hiç supheniz olmasın eğer normalde kullandığınız araç 1,8 160 bg fln bir araç değil ise bu aracın çekişinden çok memlun kalırsınız.

    sn apheal, aracınız hakkında verdiğiniz detaylı bilgiler için teşekkür ederiz. gerçekten aracın çekişi ve ivmelenmesi son derece önemli bir durum. ben teknik olarak pek anlamam. atmosferik motor nedir rapiddeki motor nedir bilmem. ama babadan kalma bildiğim ve belki de yanıldığım bir şey var aracın motor hacmi ne kadar küçükse o kadar zor kalkar yürür hızlanır ve toparlar, dolayısıyla yakıt tüketimi artar. tabi yeni nesil motorlarda duyduğum kadarıyla bu sorunu çözdüler. eskiden aracın cc ile hp si doğru orantılıydı, ama şimdi cc aynı iken hp si çok artabiliyor ve torku. dediğiniz gibi ise çekişi gayet iyi, çünkü kasa küçük değil 4,48 metre ve 1100 kg civarında bir araçtan bahsediyoruz. çoluk çocuk doluşup yokuşta bayırda bayılırsa bi anlamı olmuyor. gelelim en az çekişi kadar önemli olan yakıt olayına... şimdi fabrika verileri 6,9 diyor... 55 litre depo yakıt alıyor ve bu hesaba göre 797 km gitmesi gerekirken 580 km gitmişsiniz, yani 100 km de 9,49 litre benzin yakmışsınız ... bu da km de 46 kuruş yaktığı anlamına gelir... belki ilk depo olduğu içindir. ama nereden baksanız çok fazla bir değer.... siz ne düşünüyorsunuz?

    Sn Bahcerun, Aslında hesabı su sekilde yaparsak daha doğru olur; bir depo 55 Litre yakıt alıyor benzin ışığı yandığı zaman depoyu doldurdum ve toplam da 42 litre benzin aldım buda demekki 580 Km yolda 42 litre benzin harcamısım. yani 100 km de 7.24 litre yakıt tüketmişim şehir içinde ilk depo olduğunu ve kullandığım yerlerin genelde yokuş yukarı yerler olduğunu dusununce fabrika verilerine yakın bir değer olarak değerlendiriyorum ve daha da düşeceğini tahmin ediyorum. Bildiğim kadarıyla teknik olarak TSI Motorlar ile eski tip motorlar arasındaki farkı anlatmak isterim. bir motorun ürettiği güç ve tork, silindirler içerisindeki yanan yakıt ve havanın miktarına bağlıdır. büyük silindirli araçlarda bu miktar fazla olduğu için eski tip motorlarda dediğiniz gibi nekadar çok CC okadar çok güç demekti. Ancak TSI motorlarda kompresör ve turbo charger sayesinde silindir içerisinde yanan yakıtı sıkıştırarak, silindir içerisinde daha güçlü ve fazla yanma elde edilebiliyor böylece tekerleklere aktarılan güçte değişmiş oluyor.Bu nedenle 1,2 TSI 105 beygir motora sahip bir araç 1,6 CC 102 beygir bir motora sahip klasik bir araçtan güç ve tork olarak eksiği olmamakla birlikte vergi yakıt tüketimi hızlı ve seri hareketler gibi avantajlarıyla da birkaç basamak öne geçiyor.

    Sn Apheal bu verdiğiniz değerler gayet iyi görünüyor.
    Benim merak ettiğim bir husus var o da şu ki siz bu değerleri araçta kaç kişiyle yaptınız?
    ve tam dolu vaziyette (4-5 kişi ile) performansını hiç denediniz mi?
    Ben biraz kalabalık bir aileye sahibim o yüzden merak ediyorum.

    Aracı ilk aldığımda bende sizin gibi düşünmüştüm. Galeriden çıktığımda arabaya alışana kadar baya bi zorlandım araba altımdan fırlıcak ta öndeki araca vuracak gibi geliyordu tabi şirketin dizel araçlarını kullanmanın verdiği alışkanlıkla gaz pedalına yüklenmenin bunda etkisi çok ama pedala her bastığımda cok hızlı tepki alıyor olmam, araca alışma sürecimi uzattı. ilk zamanlar dusundum bu araç bukadar seri ve atik ama acaba yüklü halde nasıl olur diye. gecenlerde ortalama 90 kilodan 4 kişi ile birlikte ilk defa arabayı yüklü sayabileceğim sekilde deneme fırsatım oldu. yokuşlardaki serilik ve hızlanma durumunda hissedilir bir azalma olmadı belki biraz daha yüksek devirde yokuş tırmandım ama dediğim gibi hızlanma ile ilgili bir problem yasamadım hiç . E haliyle devir yükseldikçe o sürüşün tüketiminde de de yarım litrelik bir artış oldu. Aracın en beğendiğim özelliklerinden biri de bu aslında hem aracın genel ilk kullanılmaya basladığından beri ortalama yakıt tüketimini görebiliyoruz, hem anlık tüketimi görebiliyoruz hemde o günkü sürüşünüzün tüketimini görebiliyoruz. baska araçlarda bu tarz bir özellik varmıdır bilemiyoırum ama Rapid de olması çok hoş. Açıkçası yol bilgisayarını çok basarılı buldum.

    Aynı Aracın 1,4 DSG şanzımanlı modelinide babam aldı onun yakıt tüketimide su anda 100 km de 8 litre civarında onuda performans olarak test etme sansım oldu. eğer düşünürseniz bu araç ta çok basarılı ve az yakıt tüketiyor diyebilirim. 7 ileri DSG şanzıman gerçekten çok iyi iş yapıyor. eski tarz otomatik araçlarda olduğu gibi dik bir yokuşta bayılmamak icin arabayı bas bas bağırtmıyor. gaz pedalına yaptığınız dokunuslar sanki manuel vites değiştiriyor gibi tepki veriyor. Eski tarz otomatik vitesli araçlar gibi gaza yüklenince bunu algılayıp vites küçültüp arabayı hızlandırması birkaç saniye almıyor arabanız sürekli doğru viteste gidiyormus gibi. düşünürseniz tüketim konusunda 1,4 ile 1,2 arasında pek bir fark yok ama performans açısından 1,4 ün performansı 1,2 ye göre daha keyif veriyor. Umarım verdiğim bilgiler aracı tanımanız için yardımcı olmuştur. Biraz burada Skoda Propagandası yapıyor gibi hissediyorum kendimi ama aldığım araçlardan gerçekten cok memlun olduğumu ve almayı düsünen arkadaslarında aracı daha iyi tanıyıp güzel bir araç sahibi olmalarını istiyorum.




  • Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.

    myozkara dostum kafanızda bir şey oluştu mu... güvenebiliyor musunuz 1.2 TSI motora.. sn. apheal güzel ve anlaşılır yorumlar yapmış iyi diyor. ancak 1.4 ve dsg şanzımandan ayrıca korkarım. yeni nesil de olsa otomatik fazla yakar. dizel alacakken benzinli ve otomatik bir araca binmek(bir önceki sıfır aracım honda city otomatikti ve 100km de şehir içinde 9-10 litre yakıyordu) çok keyifli de olsa yakıt konusunda korkutucu. yoksa otomatik araç hele 7 ileri ise tadından yenmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.

    myozkara dostum kafanızda bir şey oluştu mu... güvenebiliyor musunuz 1.2 TSI motora.. sn. apheal güzel ve anlaşılır yorumlar yapmış iyi diyor. ancak 1.4 ve dsg şanzımandan ayrıca korkarım. yeni nesil de olsa otomatik fazla yakar. dizel alacakken benzinli ve otomatik bir araca binmek(bir önceki sıfır aracım honda city otomatikti ve 100km de şehir içinde 9-10 litre yakıyordu) çok keyifli de olsa yakıt konusunda korkutucu. yoksa otomatik araç hele 7 ileri ise tadından yenmez.

    Sn bahcerun apheal çok güzel anlattı gerçekten olayı.şu an itibarıyla güveniyorum artık.bende 1.4 ve dsg şanzıman benzinliyi düşünmüyorum.Az yakacak çok kaçacak bir araba lazım bize. Benzinli 1.2 tsi ve 1.6 tdi bu anlamda bize hitap ediyor aslında.Eğer yılda 25-30 bin km yapacaksan dizeli, 8-10 bin km yapacaksan 1.2 benzinliyi al diyor adamlar resmen.arada en az 7.bin TL fiyat farkı var. dizel ortalama 25 kr yakacak, 1.2 benzinli 35 kr yakacak.km başı 10 kr fazlası var.10bin km için 1000 tl gibi bir fark var vergiden dolayı 300 tl indirimi var oldumu fark 700 tl. yani yaklaşık 10 yılda kendini amorti ediyor dizel. buda biraz uzun bir vade.sen nasıl düşünüyorsun 1.2 tsi için?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.

    myozkara dostum kafanızda bir şey oluştu mu... güvenebiliyor musunuz 1.2 TSI motora.. sn. apheal güzel ve anlaşılır yorumlar yapmış iyi diyor. ancak 1.4 ve dsg şanzımandan ayrıca korkarım. yeni nesil de olsa otomatik fazla yakar. dizel alacakken benzinli ve otomatik bir araca binmek(bir önceki sıfır aracım honda city otomatikti ve 100km de şehir içinde 9-10 litre yakıyordu) çok keyifli de olsa yakıt konusunda korkutucu. yoksa otomatik araç hele 7 ileri ise tadından yenmez.

    Sn bahcerun apheal çok güzel anlattı gerçekten olayı.şu an itibarıyla güveniyorum artık.bende 1.4 ve dsg şanzıman benzinliyi düşünmüyorum.Az yakacak çok kaçacak bir araba lazım bize. Benzinli 1.2 tsi ve 1.6 tdi bu anlamda bize hitap ediyor aslında.Eğer yılda 25-30 bin km yapacaksan dizeli, 8-10 bin km yapacaksan 1.2 benzinliyi al diyor adamlar resmen.arada en az 7.bin TL fiyat farkı var. dizel ortalama 25 kr yakacak, 1.2 benzinli 35 kr yakacak.km başı 10 kr fazlası var.10bin km için 1000 tl gibi bir fark var vergiden dolayı 300 tl indirimi var oldumu fark 700 tl. yani yaklaşık 10 yılda kendini amorti ediyor dizel. buda biraz uzun bir vade.sen nasıl düşünüyorsun 1.2 tsi için?

    sn.myozkara size bir şey diyeyim mi ağzı benzinliden çok yanmış bir kişi olarak benzinli almamaya neredeyse yemin etmiştim, henüz çok da ikna olmuş değilim ama duyumlar ve anlatımlar olumlu. hala 1.2 lik bir motorun o kasayı 4 kişi artı yük ile alıp götüreceğine ikna olmuş değilim. ve iyi hesap yapmak lazım 25-35 kuruş mudur ardaki fark. neticede normal şartlarda 10-12 bin km yaparım ben yılda... ben de senede 1250 tl gibi bi rakam bulmuştum 5-6 senede anca fark kapanıyor, dolayısıyla 7 bin tl fazla vermenin mantığı yok.. ama ya çekmezse. ya dört kişi ile rampada kalırsam öylece. ya sollama yaparken gerekli gücü üretmezse motor. ayrıca 1.2 TSI motorun en dolusu skodada yok, seatta var ve 42 bin 800 tl... ben alacaksam dolusunu almak isterim ve o da toledo. siz hala skoda mı diyorsunuz 1.2 TSI motor olursa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.

    myozkara dostum kafanızda bir şey oluştu mu... güvenebiliyor musunuz 1.2 TSI motora.. sn. apheal güzel ve anlaşılır yorumlar yapmış iyi diyor. ancak 1.4 ve dsg şanzımandan ayrıca korkarım. yeni nesil de olsa otomatik fazla yakar. dizel alacakken benzinli ve otomatik bir araca binmek(bir önceki sıfır aracım honda city otomatikti ve 100km de şehir içinde 9-10 litre yakıyordu) çok keyifli de olsa yakıt konusunda korkutucu. yoksa otomatik araç hele 7 ileri ise tadından yenmez.

    Sn bahcerun apheal çok güzel anlattı gerçekten olayı.şu an itibarıyla güveniyorum artık.bende 1.4 ve dsg şanzıman benzinliyi düşünmüyorum.Az yakacak çok kaçacak bir araba lazım bize. Benzinli 1.2 tsi ve 1.6 tdi bu anlamda bize hitap ediyor aslında.Eğer yılda 25-30 bin km yapacaksan dizeli, 8-10 bin km yapacaksan 1.2 benzinliyi al diyor adamlar resmen.arada en az 7.bin TL fiyat farkı var. dizel ortalama 25 kr yakacak, 1.2 benzinli 35 kr yakacak.km başı 10 kr fazlası var.10bin km için 1000 tl gibi bir fark var vergiden dolayı 300 tl indirimi var oldumu fark 700 tl. yani yaklaşık 10 yılda kendini amorti ediyor dizel. buda biraz uzun bir vade.sen nasıl düşünüyorsun 1.2 tsi için?

    sn.myozkara size bir şey diyeyim mi ağzı benzinliden çok yanmış bir kişi olarak benzinli almamaya neredeyse yemin etmiştim, henüz çok da ikna olmuş değilim ama duyumlar ve anlatımlar olumlu. hala 1.2 lik bir motorun o kasayı 4 kişi artı yük ile alıp götüreceğine ikna olmuş değilim. ve iyi hesap yapmak lazım 25-35 kuruş mudur ardaki fark. neticede normal şartlarda 10-12 bin km yaparım ben yılda... ben de senede 1250 tl gibi bi rakam bulmuştum 5-6 senede anca fark kapanıyor, dolayısıyla 7 bin tl fazla vermenin mantığı yok.. ama ya çekmezse. ya dört kişi ile rampada kalırsam öylece. ya sollama yaparken gerekli gücü üretmezse motor. ayrıca 1.2 TSI motorun en dolusu skodada yok, seatta var ve 42 bin 800 tl... ben alacaksam dolusunu almak isterim ve o da toledo. siz hala skoda mı diyorsunuz 1.2 TSI motor olursa?

    1.2 motoru kalitesi hakkında bir sıkıntım kalmadı ama dediğiniz gibi kalabalık durumlarda nasıl gideceği iyi söyleniyor ama yine de deneyip görmek lazım.
    Seat mı Skoda mı derseniz ise az donanım olsun skoda olsun derim. Seat leondan başka piyasası olmayan güdük bir marka yolunda gidiyor.Ben yakından ikisinide gördüm. toledo gerçekten çok basit duruyor rapidin yanında. Rapidde azda olsa bir octavia bir superb havası var. Ama toledoda çok cılız ve silik bir tip var.benden söylemesi. yılda eğer 10bin km geçeceksen eğer 1.6 dizeli almanı öneririm.5-6 yıl kısa bir süre.eğer az binip 10 yılda amorti etseydi benzinliyi tavsiye ederdim.ben en fazla 10 bin km yapıyorum.Bu yüzden bende kararsız oldum 1.2 tsi için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Verdiğiniz bilgiler 1.2 tsi ile ilgili kafamdaki bütün soruları cevaplandırdı.Bunun için size teşekkür ederim.Bundan sonra artık octavianın fiyatının açıklanmasını bekleyeceğim ve buna göre kararımı vereceğim.

    myozkara dostum kafanızda bir şey oluştu mu... güvenebiliyor musunuz 1.2 TSI motora.. sn. apheal güzel ve anlaşılır yorumlar yapmış iyi diyor. ancak 1.4 ve dsg şanzımandan ayrıca korkarım. yeni nesil de olsa otomatik fazla yakar. dizel alacakken benzinli ve otomatik bir araca binmek(bir önceki sıfır aracım honda city otomatikti ve 100km de şehir içinde 9-10 litre yakıyordu) çok keyifli de olsa yakıt konusunda korkutucu. yoksa otomatik araç hele 7 ileri ise tadından yenmez.

    Sn bahcerun apheal çok güzel anlattı gerçekten olayı.şu an itibarıyla güveniyorum artık.bende 1.4 ve dsg şanzıman benzinliyi düşünmüyorum.Az yakacak çok kaçacak bir araba lazım bize. Benzinli 1.2 tsi ve 1.6 tdi bu anlamda bize hitap ediyor aslında.Eğer yılda 25-30 bin km yapacaksan dizeli, 8-10 bin km yapacaksan 1.2 benzinliyi al diyor adamlar resmen.arada en az 7.bin TL fiyat farkı var. dizel ortalama 25 kr yakacak, 1.2 benzinli 35 kr yakacak.km başı 10 kr fazlası var.10bin km için 1000 tl gibi bir fark var vergiden dolayı 300 tl indirimi var oldumu fark 700 tl. yani yaklaşık 10 yılda kendini amorti ediyor dizel. buda biraz uzun bir vade.sen nasıl düşünüyorsun 1.2 tsi için?

    sn.myozkara size bir şey diyeyim mi ağzı benzinliden çok yanmış bir kişi olarak benzinli almamaya neredeyse yemin etmiştim, henüz çok da ikna olmuş değilim ama duyumlar ve anlatımlar olumlu. hala 1.2 lik bir motorun o kasayı 4 kişi artı yük ile alıp götüreceğine ikna olmuş değilim. ve iyi hesap yapmak lazım 25-35 kuruş mudur ardaki fark. neticede normal şartlarda 10-12 bin km yaparım ben yılda... ben de senede 1250 tl gibi bi rakam bulmuştum 5-6 senede anca fark kapanıyor, dolayısıyla 7 bin tl fazla vermenin mantığı yok.. ama ya çekmezse. ya dört kişi ile rampada kalırsam öylece. ya sollama yaparken gerekli gücü üretmezse motor. ayrıca 1.2 TSI motorun en dolusu skodada yok, seatta var ve 42 bin 800 tl... ben alacaksam dolusunu almak isterim ve o da toledo. siz hala skoda mı diyorsunuz 1.2 TSI motor olursa?

    1.2 motoru kalitesi hakkında bir sıkıntım kalmadı ama dediğiniz gibi kalabalık durumlarda nasıl gideceği iyi söyleniyor ama yine de deneyip görmek lazım.
    Seat mı Skoda mı derseniz ise az donanım olsun skoda olsun derim. Seat leondan başka piyasası olmayan güdük bir marka yolunda gidiyor.Ben yakından ikisinide gördüm. toledo gerçekten çok basit duruyor rapidin yanında. Rapidde azda olsa bir octavia bir superb havası var. Ama toledoda çok cılız ve silik bir tip var.benden söylemesi. yılda eğer 10bin km geçeceksen eğer 1.6 dizeli almanı öneririm.5-6 yıl kısa bir süre.eğer az binip 10 yılda amorti etseydi benzinliyi tavsiye ederdim.ben en fazla 10 bin km yapıyorum.Bu yüzden bende kararsız oldum 1.2 tsi için.

    herşeyde aynı düşünecek değiliz tabi ben toledo konusunda sizin gibi düşünmüyorum. zevkler ve görüşler kişiden kişiye doğal olarak değişiyor. bizler için elbette fiyatı ve yakıtı son derece önemli olmakla birlikte ben şöyle düşünüyorum ki eğer sıfır araç alacaksam donanımları, güvenliği ve sundukları ile gözümü doyurmalı ve ihtiyaçlarımı karşılamalı. yani sadece marka farkı var diye görünümünü beğenmediğim, donanımlarını az bulduğum bir araç satın almak istemem. sıfır araç alınıyorsa bence baştan maddi olarak zarar etmeyi göze almak gerekiyor. bu rapid de olsa toledo da olsa böyle. belki sizin dediğiniz gibi toledo olunca bir miktar daha fazla kaybım olabilir. ama neticede uzun yıllar kullanmayı umarak aldığımız bir aracın içimize sinmesi lazım sırf skoda diye eksik donanıma mahkum olmak istemem. tipi ve görünümü hakkında sadece outoshowda aklımda kalanlar ile düşünüyorum bir sıkıntı yok benim için hatta daha önce size dediğim gibi rapidin arka far tasarımını ve dört kollu ve işlevsiz direksiyon simidini beğenmedim. toledonunarka far tasarımı ve üç ayaklı ve fonksiyonlu direksiyonu daha çok hoşuma gitti. tabi bu nihai kararım değil. Allah ömür verir de alma aşamasına gelmeden önce her iki racın da özelliklerini, fiyatlarını ve donanımlarını bir güzel inceleyip karar vereceğim. aslında işlerim çok yoğun bu sıralar, aksi takdirde her iki aracı da bi incelemek lazım yakından. fakat bayiilerdeki yoğunluğun azalması için biraz daha zaman geçmeli. neticede önümü,zde zaman var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HarunHoca -- 3 Nisan 2013; 16:57:31 >




  • rapid ambition donanıma; hız sabitleyici,alaşım jant,sis farı,kol dayama eklenince elegance donanıma çok yakın oluyor.hatta bu saydıklarımın bazılarını bayiden hediye olarak bile alabilirsiniz.ambition donanım alacaklar bu opsiyonlarıda değerlendirebilir.rapid motorları hakkında çok konuşulmuş.o konuda hiç şüpheniz olmasın 1.2 TSI ve 1.6 TDI performans olarak oldukça iyi.aynı motorları jettada kullanıyorlar ki jetta rapidden daha büyük ve ağır.jettada bile performans problemi yokken bu motorlar rapide hayli hayli yeter.
  • bencede yeter gibi gözüküyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    bencede yeter gibi gözüküyor.

    ben donanıma biraz takık bir insanım. alacağım araçta yokuş kalkış sisteminin bulunmasını dijital klimanın olması lastik basınç sensörünün olması 16, hatta 17 inch jantların olmasını ve eğer mümkünse yağmur ve far sensörünün bulunmasını arzu ederim. eminim siz de arzu edersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bahcerun

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    bencede yeter gibi gözüküyor.

    ben donanıma biraz takık bir insanım. alacağım araçta yokuş kalkış sisteminin bulunmasını dijital klimanın olması lastik basınç sensörünün olması 16, hatta 17 inch jantların olmasını ve eğer mümkünse yağmur ve far sensörünün bulunmasını arzu ederim. eminim siz de arzu edersiniz.

    Bu konuda size maalesef katılamıyorum.Ben çünkü yeterince donanımdan yanayım.dediğiniz donanımları çok kullanmayan birisi olarak benim aklımda eğer olursa ambition seviye yeterli gözüküyor.kaldıki hill holder ambitionda zaten var.Klima çokta önemli değil olsun yeterli, düğmesini elimle çeviririm.Belki 1-2 tane ek attırabilirim.onun dışında benim için yeterli bir seviye.




  • Ayrıca şimdi siteden kontrol ettim rapid için yağmur ve far sensörü gözükmüyor.bilginize...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Ayrıca şimdi siteden kontrol ettim rapid için yağmur ve far sensörü gözükmüyor.bilginize...

    Yağmur sensörü, far sensörü, karartılmış dikiz aynası yok; bana göre ihtiyaç da yok. 2200 km yol yaptım. Gece-gündüz kullandım, gece bol yağmurlu havada da kullandım. Bu sensörlere ihtiyaç duymadım. Gece yağmurlu havada sis lambasını açarsanız önünüzü de çok rahat görebiliyorsunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wimpir

    quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Ayrıca şimdi siteden kontrol ettim rapid için yağmur ve far sensörü gözükmüyor.bilginize...

    Yağmur sensörü, far sensörü, karartılmış dikiz aynası yok; bana göre ihtiyaç da yok. 2200 km yol yaptım. Gece-gündüz kullandım, gece bol yağmurlu havada da kullandım. Bu sensörlere ihtiyaç duymadım. Gece yağmurlu havada sis lambasını açarsanız önünüzü de çok rahat görebiliyorsunuz.

    yağmur ve far sensörü benim için de olmazsa olmazlardan değil, sadece olsa iyi olur demek istedim.ancak bence şu eksikler önemli:1-Ön ve arka tekerleklerde fren diskleri. 2-Ön sis farları,3-Hız sabitleyici (Cruise Control)(olmazsa olmaz!), 4-Radyo ekranına entegre görsel destek özelliği olan arka park sensörü,5-Aydınlatmalı ve soğutmalı torpido gözü,6-Saklama gözlü ön kol dayama ünitesi, 7-Acil durum stepnesi, 8-Alaşım jantlar ve 215/45 R 16 lastikler. daha bir kaç tane küçük detayı yazmadım. bence bunlar önemli ve aradaki farka değer. bu benim görüşüm.




  • Aracın iç tasarımı bence çok iyi, dış tasarımı da genel olarak iyi olmakla beraber bir problem var, ön cam alt bitiş çizgisi çok yukarıda, bu durum birçok yeni araçta var, ön kaput çok yüksekte, bu durum ön görüşte sıkıntı yaratıyor.
  • Aracı fotoğraflardan c sınıfı zannettim fakat bildiğin b sınıfıymış. Hatta ee bunların aynı sınıfta octavia'sı yok mu bu ne saçmalık diye de düşündüm bi ara

    Fiyat olarak normalin az üzerinde azcık daha aşağı çekseler accent blue, linea gibi modellerin kökünü kurutur gibi geliyor bana tasarımını beğenmeyenler olabilir fakat uyduruk duruyor denilebilecek bi tasarım yok araçta malzeme kalitesi de çok güzel. bir tek otomatik vites seçeneği yani dsg, bu aracı otomatik alacakları bi kez daha düşündürebilir onun dışında yollarda daha fazla görülmeyi hakediyor bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IxnayOnTheSmash -- 4 Nisan 2013; 15:26:15 >




  • seatın sitesinde araç oluşturucu diye bir bölüm var ve donanımları eksiltip fazlalaştırabiliyoruz. isteyen start stop bile ekleyebiliyor araca. rapid için de bayide bu tip ekleme çıkarmalar yaptırılabiliyor mu? en azından donanımda görünmeyen bazı özellikler eklenebiliyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: my.ozkara

    Ben test sürüşü yapmadım ama bayide inceleme fırsatım oldu. İçi çok ferah, bagaj kocaman, ön konsol %90 aynı vw ve skodalardaki gibi kaporta baya tok ve dayanıklı bir görünüme sahip.
    Beğenmediklerim içi gerçekten sert plastik malzeme oluşu, arka koltukta ortada oturan kişi için zeminde özel tasarlanmış bir eziyet bölümü mevcut.Bu kadar büyük bardak şişe koymak için bölüme ne gerek vardı diyecek türden.Bir de arka cam kontrolünü şoför koltuğundan yapılamıyor olması dikkatimi çekti. Yani kısacası dışarıdan çok tok bir görüntü hakim ama içi biraz basit durmuş.Kaputu açayım derken az daha elim burkuluyordu. Bu kadar ağır olacağını tahmin etmemiştim.gerçekten kasa gayet yerinde olmuş.

    iç malzeme kalitesi benide rahatsız etti gerçekten sert plastik. Ayrıca konsolun albeni zayıf skoda ya gitmeden önce golf 7 comfortline yi incelemiştim ama rapid elegance bile yanında sönük kalmış. Ama geniş, sağlam, büyük bir bagaj da artıları. Octavia geldikten sonra son kararımı verecem ne de olsa aynı motorlar var. Donanım, malzeme kalitesi , bağımlı süspansiyonun durumu etkili olacaktır




  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.