Şimdi Ara

Skoda Rapid Sedan (104. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.080
Cevap
28
Favori
280.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar,
    Garantisi biten 1.2 TSİ DSG aracımızı Perşembe günü Atatürk sanayi sitesinde Uzman Skoda Erdem ustaya götürdüm. Standart bakım dışında ustanın tavsiyesi ile şanzıman, mekatronik ve hidrolik fren yağlarını değiştirttim. Araç bu gün akşam üzeri yani üçüncü günde arıza verdi. Aracı ben sürmüyordum. Peş peşe bir çok arıza uyarısı yakıp motor sallantılı çalışmış.
    Erdem usta gelip bakmış araca bobin ya da buji arızası olduğunu tahmin ediyorum dedi. Pazartesi günü araç çekici ile tamirhaneye gidecek ve ayrıntılı bakacak.
    Bakımdan sadece üç gün sonra bu arıza olunca ister istemez aklıma geliyor bir şeyler yanlış mı yapıldı, yoksa sadece acı bir tesadüf mü?
    Araca işlemler yanımda yapıldı. Castrol 5w30 ll yağ konuldu filtreler değişti. Benzer bir durum başına gelen oldu mu?
    Bir çok hatayı peş peşe verip sallantılı çalışma.
    İyi forumlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • xx34. X kullanıcısına yanıt
    Dediğiniz gibi 850 tl mi verdiniz. 1.0 için yetkili servis 1123 tl dedi ve 1052 liraya indirim yaptı.

    Geçmiş olsun bu arada.
  • Aracın garantisi bittiğinden 500₺ ye özel serviste bakımını yaptırdım. Bakım malzemeleri ve yağ içinde. İsteseydim yağ ve bakım filtrelerini kendim alıp 120₺ gibi işçilik vererek de yaptırabilirdim.
    Bu arada aracın gaz kelebeğinden kaynaklı sorun oluşmuş. Usta değiştirdi çabucak. Araba gaz kelebeği için yetkili servise çekilmiş olsaydı yarım saatlik iş için her halde kafadan iki gün sıra beklerdi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suicide kullanıcısına yanıt
    Mesajimizin uzerinden 20 ay gecmis ve aracim suan 141000 km'de , bu sabah kalkislarda hafif titreme ve vites gecislerinde vuruntu sebebiyle tekrar servise biraktim , takilan parcalarin 2 yil garantisi oldugundan dolayi benden hicbir ucret talep etmeden kavrama ve volanti degistireceklerini soylediler , yarin araci teslim alacagim
    2 senede 2 defa volant ve kavrama degismesi insanin canini sıkıyor . Sanirim rapidi satinca dsg'li bir arac daha almayacagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem34r

    Mesajimizin uzerinden 20 ay gecmis ve aracim suan 141000 km'de , bu sabah kalkislarda hafif titreme ve vites gecislerinde vuruntu sebebiyle tekrar servise biraktim , takilan parcalarin 2 yil garantisi oldugundan dolayi benden hicbir ucret talep etmeden kavrama ve volanti degistireceklerini soylediler , yarin araci teslim alacagim
    2 senede 2 defa volant ve kavrama degismesi insanin canini sıkıyor . Sanirim rapidi satinca dsg'li bir arac daha almayacagim
    gecmis olsun, can sıkar tabi boyle bir sey olmasi. en azindan ucretsiz degisme inceliginde bulunmuslar. benim arac manuel, kafam rahat :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerem34r

    Mesajimizin uzerinden 20 ay gecmis ve aracim suan 141000 km'de , bu sabah kalkislarda hafif titreme ve vites gecislerinde vuruntu sebebiyle tekrar servise biraktim , takilan parcalarin 2 yil garantisi oldugundan dolayi benden hicbir ucret talep etmeden kavrama ve volanti degistireceklerini soylediler , yarin araci teslim alacagim
    2 senede 2 defa volant ve kavrama degismesi insanin canini sıkıyor . Sanirim rapidi satinca dsg'li bir arac daha almayacagim

    Aracım şu an 170 binde, daha hiçbir arıza vermedi... sıfır...


    Demek ki az şans işi... veya kullanım şeklimiz farklı...

  • Bence olay biraz torkta bitiyor dsgde. Eğer sert kullanan, hızlı kalkışlar yapan ve yüksek hız yapan biri değilseniz pek problem çıkarmıyor fabrika çıkışı hatalı değilse. Hele de dur kalk trafiği az olan bir yerde kullanıyorsanı zaten 200 bini rahat geçer sorunsuz. Dsgnin yumuşak karnı bence tamamen yüksek torka dayanıksız olması.

  • Dur kalk trafikte ve yokuş yukarı çıkışlarda manuelde kullanmak, park sırasında önce n ye alıp el frenini çekip yükü el frenine bırakıp sonra p ye alıp stop etmek gibi basit uygulamalarla ömrü uzatırsınız.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Dur kalk trafikte ve yokuş yukarı çıkışlarda manuelde kullanmak, park sırasında önce n ye alıp el frenini çekip yükü el frenine bırakıp sonra p ye alıp stop etmek gibi basit uygulamalarla ömrü uzatırsınız.

    Hiçbirini yapmadım, her zaman D'de kalır, Istanbul'da köprü trafiğinde kullanıyorum aracı, şu an 200 bine yaklaştı, halen herhangi bir arıza vermedi araç. Sadece DSG değil, hiçbir arıza vermedi araç.


    Yok kalkışta 2'ye al, yok P'ye al dururken, yok P'ye almadan el frenini çek vs.vs.vs. tavsiyeler uçuşuyor. Ilk aldığım günden beri hiçbirşeye dikkat etmiyorum, 20 yıldır da otomatik kullanıyorum, hiçbir aracımda yapmadım. Rapid'de yaptığım 2 şey var:


    1. Asla araç tam durmadan otomatik vitesi değiştirmiyorum, R'ye atmıyorum.
    2. DSG'yi alsa manuele almadım, ayrıca daha hiç S'ye almadım. Zaten 90 beygirlik aracı S'ye alsan nolacak:)




  • Bethesta kullanıcısına yanıt

    Şanslıymışsınız.

    biz yokuşu bol bir yerde oturuyoruz, bunları yaptığımız halde 80bin km de kavramalar bitmek üzereydi.


    ayrıca bunlar şanzumana yük binmemesi için yapılan bir şey.

    otomatik viteste değil, manuel de bile yapabilirsiniz.

    önemli olan park halinde yükü el frenine bindirmek.

    düz yere park ediyorsanız pek etkilenmemiş olabilirsiniz.


    bizim rapid 122 beygirdi ve uçuyordu.

    s de araba kullanmamış olmanıza şaşırdım açıkcası:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    Şanslıymışsınız.

    biz yokuşu bol bir yerde oturuyoruz, bunları yaptığımız halde 80bin km de kavramalar bitmek üzereydi.


    ayrıca bunlar şanzumana yük binmemesi için yapılan bir şey.

    otomatik viteste değil, manuel de bile yapabilirsiniz.

    önemli olan park halinde yükü el frenine bindirmek.

    düz yere park ediyorsanız pek etkilenmemiş olabilirsiniz.


    bizim rapid 122 beygirdi ve uçuyordu.

    s de araba kullanmamış olmanıza şaşırdım açıkcası:)

    Yapmayın, 122 beygir S olsa ne olacak, uçsa ne olacak :) Rapid S de kullanılcak bir araba bile değil ki, tamam bende Rapid sahibiyim, ama bildiğin kağnı arabası, ucuz, yürütme maliyeti az, az yakan, bagajı büyük bir araç... ne derseniz deyin. Ama performans, uçmak, hızlı gider lafları Rapid'e uyabilecek en son tanımlar bana göre. Araç 200 beygir ve üstü olur, S'nin anlamı olur. Daha önce Alfa 166 3.0 Sporttronic vardı, S'ye aldığımda aracın karakteri değişiyordu. Audi A6 3.0 tdi vardı, onda da fark hissediyordunuz. Ama Rapid gibi bir araçta sadece gereksiz yere motoru bağırtıp yüksek devirde vites değiştirir, ama sizi uçurmaz.





  • Bethesta kullanıcısına yanıt

    siz öyle diyorsanız öyle olsun.

    rapid şu ana kadar kullandığım onlarca araç içerisinde virajlardaki yol tutuşu ve seriliği olarak önde gelir.

    benimki 1.4 benzinliydi bu arada.

    sizinki dizel olabilir.

    bu arada hiç de az yakmıyordu Skoda Rapid Sedan 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmavcu

    siz öyle diyorsanız öyle olsun.

    rapid şu ana kadar kullandığım onlarca araç içerisinde virajlardaki yol tutuşu ve seriliği olarak önde gelir.

    benimki 1.4 benzinliydi bu arada.

    sizinki dizel olabilir.

    bu arada hiç de az yakmıyordu 

    Açıkçası benzinlinin performansını bilmiyorum, çok yaktığını da duydum. Ben 90 beygir 1.6 dizel olanı için yorum yaptım, onda S tamamen gereksiz:)

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bethesta

    Yapmayın, 122 beygir S olsa ne olacak, uçsa ne olacak :) Rapid S de kullanılcak bir araba bile değil ki, tamam bende Rapid sahibiyim, ama bildiğin kağnı arabası, ucuz, yürütme maliyeti az, az yakan, bagajı büyük bir araç... ne derseniz deyin. Ama performans, uçmak, hızlı gider lafları Rapid'e uyabilecek en son tanımlar bana göre. Araç 200 beygir ve üstü olur, S'nin anlamı olur. Daha önce Alfa 166 3.0 Sporttronic vardı, S'ye aldığımda aracın karakteri değişiyordu. Audi A6 3.0 tdi vardı, onda da fark hissediyordunuz. Ama Rapid gibi bir araçta sadece gereksiz yere motoru bağırtıp yüksek devirde vites değiştirir, ama sizi uçurmaz.



    Alıntıları Göster

    95liğini kullanan biri olarak söylüyorum ki S gerekli. Siz performans olarak bakarsanız tabii ki değil gibi gözükür fakat araç D de olabildiğince düşük devirde kalmaya çalışıyor ki az yaksın. Böyle olunca gerçekten de 1.0 az yakıyor. Fakat diyelim tek gidiş geliş rampada araç geçeceksiniz ya da araç doluyken yine tek gidiş gelişte sollama yapacaksınız. D de gazı köklesenizde sonraki vitesi tamam bir miktar yüksekte değiştiriyor ama çok değil. S de olunca rahatça sollamayı yapıp geçiyorsunuz. Yani rapidde S spor kullanımdan daha çok güvenlik için var ve gerekli de..(Dizeli kullanmadım bilemem).





  • Eskiden beğendiğim bir araçtı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Evet, 2013 Kasım aynında 53500 TL (21000 EURO) sıfır olarak aldığım 1.6 tdi DSG aracımı 215000'de 10 yıl sonra 600000 (20500 EURO) sattım ve yeni bir sıfır araç aldım.


    215 bin km kullandıktan sonra yapabileceğim yorumlar:


    Artıları:


    -Çok az yakıyor

    -Çok büyük bir bagajı var


    Eksiler:


    -İçeriye çok ses alıyor

    -Frenleri az zayıf

    -Arka tarafta klima ızgarası yok, sadece önden üflüyor

  • Bu arada özelden sorular geldi:


    Aracı 10 yıl 215 bin km kullandım, tüm bu süre içerisinde iki tane arıza verdi, biri devir daim su pompası, diğeri EGR. Başka bir arıza vermedi, her ikisini de yan sanayi ürünle değiştirdim.


    Evet, DSG hiç arıza vermedi ve o şekilde de sattım.

  • Herkese merhaba,


    2015 model Elegance paket aracıma carplay destekli ekran ve geri görüş kamerası taktırmak istiyorum. Aracına taktıran varsa tavsiye model vs. verebilir mi?

  • napster_brs kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam multimedya taktirdiniz mi acaba benim de aradığınız ozelliklerde multimedyaya ihtiyacım var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 100101102103104
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.