Şimdi Ara

Şimdiki Maymunlar Neden İnsan olmuyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
811
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet arkadaşlar bu konuda sizi aydınlatayım da böyle yalan yanlış sorular sormayın. Bu soru evrime dair değil, evrimin sonuçlarına dair olduğu için baştan hatalı bir soru. Genel bir kavramı özel duruma indirgeyerek burdan genel sonuçlara varırsanız safsata olur, özel durumlar geneli temsil etmez.

    Mesela envai çeşit canlı var değil mi. Demek ki evrimin tek sonucu yok, bir sürü sonucu var, her canlı üzerinde farklı tezahür etmiş ki bir sürü canlı ortaya çıkmış. Eğer evrim paradigması dahilinde tek tip bir değişim olsaydı her canlı aynı şekilde değişirdi ve tek sonuç olurdu. Demek ki tek tip değişim değil evrim, her canlı üzerinde farklı tezahür edebilen bir şey. Bu da evrimin canlılar üzerindeki etkileri yani sonuçlarına dair. Sonuçları teke indirgeyip de evrim budur diyemeyiz, evrim hepsini içeriyor ve tek sonuç olmadığı için bunlar adı üstünde sonuç, yani yansıma. Dolayısıyla evrimi spesifikleştirip de tek bir değişimden ibaretmş gibi bir beklenti hatalı olur.

    Olgunun sonucundan olgunun kendisine karşı çıkılamaz. Çünkü olgu genel bir çerçeve sunar, bir sürü farklı sonuçları olur. O sonuçlardan birini saltıklaştırıp da tek sonuç olmasını bekleyemeyiz, o yüzden sonuç olguyu temsil etmiyor. Olgu açısından orda herhangi bir değişim var mı yok mu mesele bu. Ee bakıyoruz var, demek ki sorun yok. Ama illa şu değişim denemez çünkü genel bir kavram evrim, illa şu değişim denirse bu sonuçlara dair bir şey, tek sonucu olacak diye bir şey yok, o yüzden sonuçtan sürecin kendisine karşı çıkılamaz. Ha uzun vadede ne gibi sonuçlar doğurur tartışılabilir ama sanki tek sonucu olmak zorundaymış gibi süreci inkar etmek safsatadır.







  • Bu soruya açıklık getirmeye çalışmak sorudan daha saçma bir durum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mk5555

    Bu soruya açıklık getirmeye çalışmak sorudan daha saçma bir durum.

    bence o kadar saçma değil açıklık getirmek. akademisyenlerimiz çıkıp da neyin ne olduğunu anlatmıyor ki, haliyle insanlar da soruyor ve merak ediyor
  • Şimdiki topraklar neden insan olmuyor
  • Şimdiki maymunlar biz maymunken neydi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhafız.

    Şimdiki maymunlar biz maymunken neydi

    Evrimle alakasız bir soru. Evrim açısından şu ya da bu olması diyemeyiz, sadece başka bir şeydi denebilir. Ne olduğu da spesifik bir soru, evrim kavramıyla doğrudan alakası yok, evrimin sonuçlarına dair. Yani neydi ne oldu evrimi spesifikleştiriyor, yansıma bu. Neydi ne oldu evrim açısından gerekli değil, değişim var mı var bu kadar basit. Değişim varsa her canlı farklı haldeydi, ama şu hal dersen spesifikleştirmiş olursun, özelleştirmiş olursun genel bir şeyi. Yani teorik soru soruyorsun, evrimle alakası yok, evrim teorisiyle alakası var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rotarite

    Şimdiki topraklar neden insan olmuyor

    konunun dine kaymasını istemem ama edip yüksel'in verdiği çok güzel bir örnek var. ineği kesin diye emir geldiğinde ineğin rengini sordular, yok inek nerde olsun, yok şu mu bu mu diye ıvır zıvır sorular sordular diye eleştiriyordı. evrim konusunda da aynı, geneli kavramak yerine yok niye böyle yok şu nasıl yok bu bilmemne diye ıvır zıvır sorular. ha soru sorulur ama genel açısından bir belirleyici yönü yok, spesifik sorular
  • tamam onu soruyorum zaten. konuyu okumadım bu arada.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Muhafız.

    tamam onu soruyorum zaten. konuyu okumadım bu arada.

    Spesifik soru soruyorsan cevabı bu konuda değil, ben genel bir kavramın çarpıtılıp özele indirgenmesinden söz ettim.
  • sen ne düşünüyorsun hocam
  • Gayet güzel açıklamışsın.

    Canlılar, hayatta kalabilmelerine yetecek asgari özelliklere ve yeteneklere sahipse hayatta kalabilirler. Hiçbir tür, başka bir türe dönüşmek gayesinde değildir. Sadece şartlar ve bu şartlara bağlı ihtiyaçlar gereği zaman içerisinde başka türde olan özelliklere benzer özellikler kazanabilirler (yakınsak evrim); bu, benzer girdilerin benzer çıktılara yol açmasından dolayı böyledir. Uçan böcekler, yarasalar, kuşlar ve pterozorlar (nesli tükendi) uçmalarını sağlayacak kanatlara sahiptirler fakat bu özellik bu canlıların hiçbirine ortak bir atadan aktarılmamıştır. Eğer maymundan kasıt şempanze ise, şempanzelerin ileride içerisinde bulunacakları şartlar onları insanda olan bir veya birkaç özelliğe benzer özellikler kazanmaya iter ve bu özellikleri bulunduran bireyler hayata tutunabilirse, bu varsayım üzerinden şimdiki "maymunların" bir kısmının insana benzeyeceğini söyleyebiliriz. Tabii şimdiki insanlar neye benzer, onu da zaman gösterir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kontratak

    Gayet güzel açıklamışsın.

    Canlılar, hayatta kalabilmelerine yetecek asgari özelliklere ve yeteneklere sahipse hayatta kalabilirler. Hiçbir tür, başka bir türe dönüşmek gayesinde değildir. Sadece şartlar ve bu şartlara bağlı ihtiyaçlar gereği zaman içerisinde başka türde olan özelliklere benzer özellikler kazanabilirler (yakınsak evrim); bu, benzer girdilerin benzer çıktılara yol açmasından dolayı böyledir. Uçan böcekler, yarasalar, kuşlar ve pterozorlar (nesli tükendi) uçmalarını sağlayacak kanatlara sahiptirler fakat bu özellik bu canlıların hiçbirine ortak bir atadan aktarılmamıştır. Eğer maymundan kasıt şempanze ise, şempanzelerin ileride içerisinde bulunacakları şartlar onları insanda olan bir veya birkaç özelliğe benzer özellikler kazanmaya iter ve bu özellikleri bulunduran bireyler hayata tutunabilirse, bu varsayım üzerinden şimdiki "maymunların" bir kısmının insana benzeyeceğini söyleyebiliriz. Tabii şimdiki insanlar neye benzer, onu da zaman gösterir.

    Aynen diğer maymunların da benzeyebileceğini söyleyebiliriz ama evrim için şart değil, herhangi bir popülasyonda herhangi bir kalıtsal değişim evrimin olgusallığı açısından yeterlidir. Bunun detayları olgu için gerekmez, sebepleri gerekmez. Elbette detaya dair soru sorup araştırabiliriz ama hiçbiri de evrimin olgusallığına dair değil, evrimin sonuçlarına dair olacağından evrimi inkar etmeyi gerektirmez diye düşünüyorum hocam. Yani yok şu mekanizma şöyle oluyor, şu tür şu şekilde ve şu hızda evriliyor, şu tür şu sebeple şuna dönüşüyor, şu sebeple dönüşmüyor vs bunlar evrimin canlılar üzerindeki sonuçlarının detaylarına dair olduğu için sadece olgudan bahsetmemiz bile yeter, neden maymun türlerinin belli bir türe dönüşmediğini bile söylememiz gerekmez olgu açısından.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdiki insanlar maymun oluyor görmüyor musun...
  • Nereye evrildiklerini gördüler, başka bi şeye evrilmek için bekliyorlar, araştırıyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maymunun beyinsizi insan olur özellikle türkiyede

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir gün bütün hayvanlar insan olacak.. ....

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Onu soran senin bu yazdıklarını anlayacak kapasiteye sahip değil

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • imam pamuğu duhûl edince asıl evrim işte o zaman başlıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık insanlar maymun oluyor moruk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HedefeDogru

    Onu soran senin bu yazdıklarını anlayacak kapasiteye sahip değil

    Biraz teorik anlatmışım, daha basit örneklerle de anlatabilirim. Trafik kazasından bir örnek vereyim. Trafik kazası genel bir kavram, hiçbir spesifik kazanın şahsına münhasır değil. Mesela trafik kazası gerçektir demek için illa şu arabalar çarpışıp şu kadar kişi yaralanıp da şöyle olursa diye bir şey yoktur, böyle spesifik şeyler genel değil özeldir, özel şeyleri şart koşup genel kavram olan trafik kazasına karşı çıkamayız. Veyahutta ölüm gerçektir demek için illa falanca kişi şu tarihte ölmesi lazım diyemeyiz, zaten tonla ölüm örneği olduğu için genel bir kavram olduğunu biliriz, özel durumlara indirgenemez. Aynı şekilde evrim de genel bir kavram, illa şöyle olacak böyle olacak diye bir şey yok. Özel durumlarda birbirinden farklı sonuçlar görebiliriz evrimsel süreçte, mesela birçok canlı var, demek ki genel bir kavrammış, özel durumlardan ibaret değilmiş. Ama geçmişte olan evrimi bugüne dayatmak hatadır, geçmişte öyle oldu diye şimdi aynı değişim yaşanacak değil, değişim yaşanır ama aynısı zorunlu değil, tonla örnek var tekine indirgeyemeyiz ki. Yani insanlar örneklere takılıp kalıyorlar, bir örnekte böyle olduysa diğer örneklerde de aynısı olması gerekmiyor, evrimin bir olgu olması için olması gereken nesiller içerisinde değişim olmasıdır, bu var, demek ki olgu. Ama bunun sonucunda ne olacak veya illa şu olacak diyemeyiz, zaten bu sonuca dair, evrime dair değil. Olgu ile sonucu karıştırmaktan doğuyor, genel ile özeli karıştırmaktan kaynaklanıyor bu hatalı soru. Bir akademisyenimiz çıkıp da genel ve özel farkını anlatmıyor ki, olgu ile sonucu anlatmıyor ki, anlatılmadığı için haliyle insanlar soruyor. Cevap vermeye çalışan akademisyenler maymundan gelmedi ortak atadan geldi falan diyorlar, bu düzgün bir cevap değil. Tamam ortak atadan gelse bile aynı soru hala geçerliliğini koruyor, önemli olan bir örnekte şundan geldi diye bütün süreç boyunca aynısı olacak diye bir şey yok, ha olabilir de olmayabilir de ama genel açısından herhangi bir değişim yetiyor, kim kimden geldi mesele bu değil, bu spesifik.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.