Şimdi Ara

Şile yolunda feci kaza! CLS Tanınamayacak hale gelmiş! (14. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
1
Favori
12.133
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sorun hız değil, tecrübesizlik, girin ingernette videolara bakın test ediyorlar aracı nasıl kullanıyorlar hiç kaza yapmıyorlar cunku yılların deneyımı var, soğuk kanlılar araç kayarsa ne yapacağını bılıyorlar. Ama tecrubesiz kiralık araç kullanan adam gaza felıp basarsa ve araç savrulursa eli ayağına karışır ne yapacağını bilmez ve kaza yapar bu iş budur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    "Sorun hız değil,"

    Süper yetenekli arabalar ve süper profesyonel sürücüler, üst düzeyde eğitimli teknik ekiplerin olduğu F1 "pit lane" de hız sınırı 80kmh.

    Kamyonun durduğu yer bir katılım şeridi , hız limiti 50 kmh. 120 kmh ile 160 kmh arası hızdan bahsediliyor ki , arabanın hali iddiayı doğruluyor.

    Hızın sorun olmadığı beyanınız maalesef gerçeği yansıtmıyor..

    O zaman her hız yapan insan ölmesi gerekiyor? Tecrübe eğitim de önemli bir faktör ben bu kazayı incelemedım birşey dıyemem genelleme yaptık, günümüzdeki araçlarda birçok güvenlik vad kaymayı savrulmayı önlemek için.

    Tabi garantiliz yok am eğitimli bir sürücü ile eğitimsi bir sürücüde bir tutulamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    "eksilesinler... Birgün bir sevdiği böyle emniyet şeridine rastgele parketmiş bir kamyona arkadan girip hayatını kaybederse o zaman anlarlar..."

    Girmemesi gereken emniyet şeridine girip orada duran kamyona arkadan çarpan sürücü için sadece tek bir şey söylenebilir. Allah taksiratını affetsin.

    Girmemesi gereken emniyet şeridine isteyerek girmiyor çogu araç... Mesela bu konudaki araç yolun ortasından savrulup emniyet şeridine girdi... Eğer kamyon olmasaydı sürüklene sürüklene saga sola çarpıp en fazla kolu bacagı kırılıp çıkacaklardı o araçtan.Birşey söylerken 3 kez düşünün.Anlamıyorsan 5 kez düşün.10 kez düşün veya yorum yapma.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Yapması gerekenleri değil de, yapmaması gerekenleri yapan sürücüleri emniyet şeridine girmeyi arzu etmediklerini söyleyerek temize çıkaramazsınız. Yolun normal şeridi ile emniyet şeridi arasında 25 santimetre eninde devamlı çizginin bir anlamı var değil mi?

    anlamamak da ısrar ediyorsun.Daha önce arkadaşımla okudugum üniye giderken istanbuldan yagmurda savrulduk.Yol bozuktu sanırım hatırlamıyorum , tek hatırladıgım düz giderken bir anda savrularak saga sola gittiğimiz... .Savrularak 80-90 km gibi bir hızla emniyet şeridine girdik koruma demirine vur vura durduk... Araba heryeri çizik çuzuk içinde baya bir hasar oldu ama devam ettik.Eğer orda kamyon olsaydı emniyet şeridinide ölmüştük büyük ihtimalle.Anlatabildim umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccc123

    insanoğlu hiçbir zaman ogrenemeyecek sınırların dışına çıkmamayı.

    insanoğlu bunu bilseydi zaten cennetten kovulmazdı... sınırların dışına çıkma dürtüsü taaaa oralardan başlıyor yani...
  • Böyle araba kullanmayı bilmeyen bilinçsiz bebelerin altına CLS verirsen, kendisini Kimi Raikkonen falan zanneder sonra da kamyona bodoslama girer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senersongur -- 22 Mart 2015; 22:58:58 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Bir kaza oldu, kazada kimin kusurlu olduğuna anlamak istiyorsak bakacağımız yer ilgili kanun maddesi olmalı değil mi?

    Kanun ;

    Trafik kazalarında sürücü kusurlarının tespiti ve asli kusur sayılan haller:
    Madde 84 – Araç sürücüleri trafik kazalarında;

    k) Yerleşim birimleri dışındaki karayolunun taşıt yolu üzerinde, zorunlu haller dışında park etme veya duraklama ve
    her durumda gerekli tedbirleri almama,


    Yerleşim birimleri dışında taşıt yolu üzerinde aracı durdurmak zorunda kalırsan ve emniyet tedbirlerini alırsan asli kusurlu değilsin, diğer aracın eylemleri kusur dağılımına etki eder.

    Yerleşim birimleri içerisinde taşıt yolu içerisinde aracı bırakırsan tedbir almasan dahi asli kusurlu değilsin diğer aracın eylemleri kusur paylaşımında etkili

    Sevgili devian emniyet şeridinde park etmiş araca bir kaza halinde kusur atfedecek bir madde kanunda yok. Emniyet şeridindeki araca çarptın mı, çarpan araç kusurlu.

    Dolayısı ile emniyet şeridinde araç olmasın savınız geçersiz.


    Diğer taraftan Şile yolunda kazanın olduğu mahalde hız sınırı 80 kmh.

    Peki hangi hallerde bu sürati yapabilirsiniz?

    Kanun ;

    Hızın gerekli şartlara uygunluğunu sağlamak:
    Madde 52 – Sürücüler:

    b) Hızlarını, kullandıkları aracın yük ve teknik özelliğine, görüş, yol, hava ve trafik durumunun gerektirdiği şartlara
    uydurmak,


    Bu maddenin ışığında

    a- gündüz ve açık görüş
    b- kuru ve temiz bir yol ( Yolda arabayı kaydıracak toz, yaprak, saman, döküntü, çamur olmayacak)
    c- yoğun olmayan bir trafik durumunda bu hızı yapabilirsiniz.

    Kaza olduğu akşam şartlar ise ;

    a- Gece ve yağmur
    b- ıslak ve kaygan yol ( çamurlu)
    c- 19:30 itibari ile yoğun trafik.

    Sırf yağmur yağması nedeni ile dahi bu 80 kilometreden 10 kilometre daha düşük bir hızda gidilmesi gerekir ( fransada kanunla düzenlenmiştir) kaygan yol ve yoğun trafik için de kaza yapan sürücü hızını düşürmek zorunda idi. Kendisi ne yaptı?

    Onun için hiç yol kenarındaki aracın orada durmasını kaza sebebi olarak görmeye çalışmayın , kazanın sebebi sürücünün yol şartlarına uygun olmayan aşırı hızı nedeni ile aracın kontrolunu kaybetmesi.

    3 kişinin ölüm nedeni ise : “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.” Jeremy Clarkson

    EK : Aşırı hız denilince çok kişinin hatırına nümerik olarak yüksek süratler geliyor, Halbuki aşırı hız mevcut şartların gerektirdiği hızdan daha yükse hız demek. Şartları değerlendirerek hızını uygun duruma getirmek tabiidir ki sürücümüzün sorumluluğunda.


    1- kamyonun önlem alıp aldıgını biliyormusun ? Bilmiyorsun , %90 almamıstır her kamyon gibi - KUSURLU ! bitti...

    Türkiyedeki kanunların nasıl allahlık oldugunu herkes biliyor.Geçiniz bana kanunlardan örnek verme. Avrupada kuralları biliyormusun ? Bakalım.


    UNSAFE PARKED TRUCKS
    Freeway ramps and shoulders: Stationary truck and trailer crashes present a greater risk of fatality due to the great speed differential of the moving and non-moving vehicle. A study in Virginia found 1 out of 2 shoulder parked crashes involved a fatality. Increased hazard from slow moving vehicle re-entering the traffic stream.It is illegal in most, or possibly all states to park on the shoulder or traveled way of county roads, and it is certainly never a safe practice!


    ingilizcen varmı çevireyimmi ? Emniyet şeridine park eden tırların ölümcül kazalara sebep oldugunu sölüyor.Emniyet şeridinde duran kamyonlara çarpan 2 araçtan 1 tanesinde ölüm oluyormuş. Shoulder dediği emniyet şeridiridir.Ve son cümlede amerikada neredeyse bütün eyaletlerde emniyet şeridine park etmek suçtur diyor.

    http://www.underridenetwork.org/CurrentIssues/UnsafeParkedTrucks.aspx


    Parking on highway shoulders is illegal, but not always enforced
    http://articles.mcall.com/2005-12-26/news/3629927_1_truck-drivers-shoulders-no-parking

    http://www.lrc.ky.gov/statutes/statute.aspx?id=6395

    Laws 189 / 450

    No vehicle shall be parked, stopped, or allowed to stand on the shoulders of
    any toll road, interstate highway, or other fully controlled access highway,
    including ramps thereto, nor shall any vehicle registered at a gross weight of
    over forty-four thousand (44,000) pounds be parked, stopped, or allowed to
    stand on the shoulders of any state-maintained highway, except that, in the
    case of emergency or in response to a peace officer's signal


    Çevirmeme gerek varmı ? Polis çevirmesi ve arızalanma dışında emniyet şeridi kullanımı kesinlikle yasaktır yazıyor kısaca... Bana gelipte 3. dünya ülkesi olan türkiyenin allahlık kanunlarından söz etme.Senin gibi düşünenler oldugu sürece herşey de oldugu gibi trafikde de 3. dünya ülkesi olmaya devam edecez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    "except that, in the
    case of emergency or in response to a peace officer's signal "

    Her kuralın istisnası olduğu gibi alıntı yaptığınız kuralın istisnası da bu, Karayolları Kanunu madde 84 de ki karşılığı da bu "zorunlu haller dışında park etme"

    Kanunlar 3 üncü dünya ülkesi değil, yorumlayanlar hakkında fikir beyan etmeyeceğim.


    "kamyonun önlem alıp aldıgını biliyormusun ? Bilmiyorsun , %90 almamıstır her kamyon gibi - KUSURLU ! bitti... "

    https://www.youtube.com/watch?v=R6jaKkE0RsI

    Varsayıyorsunuz ve gerçekleri gözden kaçırıyorsunuz. Şöyle ki ; mevcut kaza meskun mahalde meydana gelmiştir. Hız sınırı düşük olması nedeni ile emniyet şeridinde durma yasağı yoktur.

    Öte yandan kamyon emniyet şeridinde değil, bağlantı yolunda durduğu için sürücüsü şu maddeye göre kusurludur ;

    ALTINCI BÖLÜM

    Durma, Duraklama ve Parketme Kurallar

    Duraklamanın Yasak Olduğu Yerler

    Madde 113- Taşıt yolu üzerinde;

    d) Kavşaklar, tüneller, köprüler ve bağlantı yollarında ve buralara, yerleşim birimleri içinde 5 metre ve yerleşim birimleri dışında 100 metre mesafede,

    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.8182&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=Karayollar%c4%b1%20trafik%20y%c3%b6netmeli%c4%9fi ve basit taksir ile ölüme sebebiyet verdiği için tutuklanmış olup yargılanacaktır. Bu yargılamada çarpan aracın ağır kusuru nedeni ile çok bir ceza almayacaktır.

    yahu kendi dediğini çevirip duruyorsun aynı lafı


    ""except that, in the
    case of emergency or in response to a peace officer's signal "

    Her kuralın istisnası olduğu gibi alıntı yaptığınız kuralın istisnası da bu, Karayolları Kanunu madde 84 de ki karşılığı da bu "zorunlu haller dışında park etme""


    bizde duran kamyonlar "emergency stop" yapmıyorlar ! Hayat kadını atıyorlar araca , uyuyorlar , yemek yiyorlar , s**çyorlar vs... problem bu. Kısaca avrupada bunlar için durursan aklını alırlar senin aklını.Kolay mı öyle.Ama bu türkiye allahlık memleket yaşamak zor.Boşver yeter yoruldum laf anlatmaktan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: Devian


    yahu kendi dediğini çevirip duruyorsun aynı lafı


    ""except that, in the
    case of emergency or in response to a peace officer's signal "

    Her kuralın istisnası olduğu gibi alıntı yaptığınız kuralın istisnası da bu, Karayolları Kanunu madde 84 de ki karşılığı da bu "zorunlu haller dışında park etme""




    "Türkiyedeki kanunların nasıl allahlık oldugunu herkes biliyor"

    İddianız Türkiyede kanunların allahlık olduğu idi, ABD den verdiğiniz örneğin, memleketin kanunlarında aynen mevcut olduğunu göstermek laf çevirmek midir?



    "Parking on highway shoulders is illegal, but not always enforced"

    Yaptığınız alıntı enteresanmış, ABD'de de 3. dünya ülkesi gibi davranıp yol kenarında duran kamyonları kaldırmamanın sebebi olsa olsa polis müdürü. yoksa değil mi?

    "Lt. Michelle Turk, commander of the state police barracks at Fogelsville"





    Bu başlıkta belirli bir bağlantı yolunda duran, belirli bir kamyona çarpan, belirli bir arabayı ve nedenlerini yani spesifik bir olguyu tartışıyoruz. Dolayısı ile bu olay ile ilintili gerçekler ve olgular üzerinden tartışmalıyız. Siz ise bir genellemeyi , algıyı tartışmanın içine getirmeye çalışıyorsunuz. Show TV reportajında yapılan ( Benim de Yuh olsun ! diyerek karşı çıktığım ) tam da bu idi.

    "bizde duran kamyonlar "emergency stop" yapmıyorlar ! Hayat kadını atıyorlar araca , uyuyorlar , yemek yiyorlar , s**çyorlar vs... problem bu."

    Bu cümleyi mahkemede ileri sürüp başlığın konusu kamyoncunun cezalandırılmasını isteyemezsiniz. Dolayısı ile bu tartışmanın içinde yeri yok. Hakimin diyeceği "Lütfen sadede gelin" olacaktır.

    hala türkiyeden örnek veriyorsun , hakim sadede gelin dicektir diyorsun , bende onu diyorum işte hukuk yok.Bahsettiğin hakimler küçük kıza 30 kişi tecavüz ettikten sorna "rızası vardı" diyen hakimler ne bekliyorsun ? 3. dünya ülkesi işte. o 3. dünya ülkesi hakimi sende 3. dünya ülkesi vatandaşı.Yaşın kaç bilmiyorum ama git biraz avrupayı gez.Bak bakalım kamyoncular nasıl insanalr nasıl düzene uyuyor.Eh "keçi dünyayı ahırından ibaret zannedermiş" seninkide onun gibi birşey.




  • Bu kamyon arkası tampon gibi aksesuarlar ne zaman zorunlu olacak? Ne saçma bisey ya sunu hala bir yasaya baglayamadilar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oldsalt O kullanıcısına yanıt
    Çalışmaz.
    Bu dediğinizin hayat bulması karar verici ve uygulayıcılarının iradesine bağlıdır.
    Söz konusu insanların önceliği insan, insan hayatı, insan sağlığı, gibi kavramlar değil.
    Büyüme, sıcak para, rant, vb. kavramlar.
    sıkı denetim bizim gibi ülkelerde getireceği mali yükümlülükler nedeniyle kabul edilmez.
  • bence nedeni alkollü araç kullanmak,allah rahmet eylesin.araçlarda alkol kullanan sürücüyü algılayan koku sensörleri ve buna bağlı çalışan immobilizer sistemler geliştirilmeli ki bu kazaların önüne geçilebilsin.
  • hasanmeral H kullanıcısına yanıt
    Kazadan yaralı kurtulan kız kendine gelmiş ve internette kaza anını anlatmış. Alkollü değilmiş şoför, zaten kiralık olan o aracı boş bir arazide test etmeye gidiyorlarmış. Kaza anında direksiyonun kilitlendiğini söylüyor. Muhtemelen spin atınca direksiyon işlevsiz kaldı. Bu da 300-400 metre gerideki tekelden çok hızlı kalkış yaptıklarını gösteriyor. Islak zemin affetmemiş.
  • euro n cap testlerinde 40 km ile giden araçların ne hale geldiğini görüyoruz.kaldı ki 100 kmve üzeri hızlarda duran engele çarpan tank da olsa kurtulan olmaz.ama suv tarzı araçlar bence trafikte en güvenilir araçlar olmaya aday..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasanmeral -- 26 Mart 2015; 11:42:51 >
  • Nüfusa oranla kamyon sayısı olarak dünyada lider ülkelerden biriyiz (!)

    Hemde açık ara

    Sorun şu: bu kadar çok kamyonun olması hangi çıkar gruplarının işine yarıyor

    Bunu bulduğumuz zaman katilleri de bulmuş oluyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmeral

    bence nedeni alkollü araç kullanmak,allah rahmet eylesin.araçlarda alkol kullanan sürücüyü algılayan koku sensörleri ve buna bağlı çalışan immobilizer sistemler geliştirilmeli ki bu kazaların önüne geçilebilsin.

    "İçki tüm kötülüklerin anasıdır" diyorsunuz yani.. Geri kalan herşey ikinci , üçüncü hatta ellinci sırada.. Bunu bu forumda yiyecek kişi sayısı azdır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    Dangalaklık parayla değil ki... Bu böyle konuşuyorda, birgün kendi başına gelse böyle bir olay forumda aynı anda 10 konu açar.. Mesleği boş konuşmak...

    Mesajı şikayet edeceklere TDK'dan alıntı!

    Dangalak: Akılsız, düşüncesiz kimse (isim) yani argo değil, hakaret değil..

    Hocam mesajının içeriğine katılıyorum da hakaret yaklaşımın ilginçmiş. Senin yaklaşıma göre "Gerizekalı" vb. diyerek de yardırabiliriz, çünkü herkesin zekası, referans alınacak üstün bir zekaya (Söz gelimi Einstein, hep bu adam üstün zekaya örnek verilir, itibara bak helal olsun) göre nispeten geridir vs.

    Yani biri sana akılsız, düşüncesiz dese, iyi ya hakaret etmedi diyebilecek misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Birden fazla yerde kamyon arkası barlarının ( resmi adı ile "Arkadan çarpmaya karşı koruma çerçevesi:") kamyon durdurularak kontrol edilmesi gerektiği dile getirildi.

    Kendi kendime "what if" derken birdenbire kamyonların durdurulmasının gerekmediği, bu kontrolların mevcut kamera sistemlerine bir bilgisayar programı ve bir data base eklenerek çözülebileceğini farkettim.

    Zihni Sinir proce mode on :

    Şehirlerin giriş ve çıkışlarında mobese kameraları var, üstüne otoyol giriş çıkışlarında gişe kameraları var.

    Şimdi sistem şöyle tasarlanabilir, gişeye gelirken arabanın ön plakasını tespit ediyorsunuz. Aracın gidiş yönüne bakan bir kamera ise belirli bir noktada kamyonun arkadan resmini alıyor.

    Sınırlı sayıda dorse ve kamyon üreticisi, bunların ürettiği tip onayı almış sınırlı sayıda "arkadan çarpmaya karşı koruma çerçevesi" var. Bütün yapacağınız belirli sayıda çerçevenin bahsettiğimiz yerde arkadan fotoğraflarını çekip bir database hazırlamak.

    Bilgisayar sisteminin yapacağı, her geçen kamyonun arka resmini database ile karşılaştırıp kamyonda "arkadan çarpmaya karşı koruma çerçevesi" olup olmadığını tespit edip, operatörü uyarıp cezayı fotoğraflı olarak kesmek.

    Zihni Sinir proce mode off.

    Ne dersiniz çalışır mı?

    Çalışır çalışmasına ama bir süre sonra sistem çöker.

    Buna sistem ne yapsın.



     Şile yolunda feci kaza! CLS Tanınamayacak hale gelmiş!




  • Off bu tip haberler görünce araba süresim gelmiyor.Evet gece o tip bir yolda hız yapmak riskli ama kamyonların o tip yollara parketmesi çok yanlış. 1 ay önce akşam bende 160 km ile gidiyordum sol şeritte. Önümdeki kornet sol şeride nerdeyse 50 kn ile daldı. Bende ani refleksle direksiyonu sağa kırdım ve son anda parketmiş kamyonu farkederek hayatımı kurtardım. Emniyet kemeri takıyordum arabada bana göre sağlam araç ama o hızlarda özellikle kamyon gibi araçlara çarpınca hiç şansınız olmaz.

    Herkes gençlere laf etmiş. Bence hepsi kemerlerini takmışlardı araçta güvenli bir araç ama çarpışma testlerini 60 km ile yapıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: freemangroovy

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmeral

    bence nedeni alkollü araç kullanmak,allah rahmet eylesin.araçlarda alkol kullanan sürücüyü algılayan koku sensörleri ve buna bağlı çalışan immobilizer sistemler geliştirilmeli ki bu kazaların önüne geçilebilsin.

    "İçki tüm kötülüklerin anasıdır" diyorsunuz yani.. Geri kalan herşey ikinci , üçüncü hatta ellinci sırada.. Bunu bu forumda yiyecek kişi sayısı azdır..

    inan senden çok içmişliğim vardır.içkiye karşı değilim ama bu millet içmesini bilmiyor.sabah 4-5 gibi acil servislere git bakalım trafik kazalarının ana nedeni neymiş gör.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.