Şimdi Ara

SIFIR LASTİĞE VİDA GİRDİ HAVA İNDİ,KAYNAK MI FİTİL Mİ ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
12.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • SIFIR LASTİĞE VİDA GİRDİ HAVA İNDİ,KAYNAK MI FİTİL Mİ ?
    USTA FİTİL SIFIR LASTİĞE TAVSİYE ETMEDİ İNCE BİR PARÇA LASTİK İÇ KISMINDAN KAYNAK MAKİNASIYLA KAYNATTI FİTİLDE YAPARIM DEDİ BAYA DELMİŞ VİDA YUMUŞAK LASTİK OLDUĞUNDAN BENDE TAMAM DEDİM SAĞOLSUN 15LİRAYA KAYNAK YAPTI



  • Updateman kullanıcısına yanıt
    Updateman demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli



    ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    ..Raptor.. demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli





    valla hocam lastiğin önemi konusunda sonuna kadar haklısınız ama 30. sn de dikkat ederseniz yoldaki cismin üzerinden geçtiği anda aracın lastiği patlamış bu videoda.
  • Vida orada kalsa da olurdu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim sol arka lastikte 4 tane yama var her gittiğimde değiştirelim abi diyorlar gittiği yere kadar
  • En iyisi mantar yamadir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fitil olmaz.

    İçten tamir ettireceksiniz.Delik cok büyük değil ise içten tamirat iş görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fitil + içten yama. Sadece yama ya da sadece fitili sağlıklı bulmuyorum. Önce fitil atıp sonra içten zımparalatıp yama yaptır. Çoğu lastikçi "abi gerek yok" diyip tek fitil ya da tek yama yoluna gider.
  • cevaplar için tüm duyarlı arkadaşlara hocalara teşekkürler yalnız bir sorunu daha gözlemledim aracım lastikler 1 aylık yumuşak hamur olmasından mı bilmem havası 3 günde 3 bar iniyor eşit bir şekilde neden olabilir bugun son defa bir gözlem yapıcam birde bizim burdaki istasyonlarda bar arızalı yada bazılarından bar yerine psi diye bişey var o seçilide ondan mı şişrdik hata ettik bilemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli





    valla hocam lastiğin önemi konusunda sonuna kadar haklısınız ama 30. sn de dikkat ederseniz yoldaki cismin üzerinden geçtiği anda aracın lastiği patlamış bu videoda.




  • 120-130 km hız ile otobanda lastik parçalamışlığı olan biri olarak, vida için lastiğe yama yapıpta lastik yaran yada parçalayan biri görmedim, ama burada vidanın çapı önemli, benim durumumda lastik havasının düşük olduğunu bile bile hız yapma sonucu lastik aşırı ısındı o yüzden olduğunu düşünüyorum. Elbette 120 hızda bomba gibi patlamadı, patlamadan önce lastik hava kaçırdı sanırım ve lastikte (araçta önden) titreme başladı bunu hissetmemizle durmamız arasında geçen süre 10-20 saniyedir, zaten hız 60-70 civarında lastik tamamen tabandaydı, araçtan indiğimizde lastik yanaktan omuz kısmından ikiye ayrılmıştı, verilmiş sadakamız varmış.Konuyla ilgili olarak lastiğin telleri ciddi derecede zarar görmüş vaziyette bir vida çivi hasarı var ise yada hasar omuz kısmındaysa lastik değiştirilebilir, lastiğe vida girdi lastiği değiştirelim diye bir mantık yok
  • doblocu bu cevap sana gelsin sen vida için lastik değiştirmeye devam et aslanım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli





    valla hocam lastiğin önemi konusunda sonuna kadar haklısınız ama 30. sn de dikkat ederseniz yoldaki cismin üzerinden geçtiği anda aracın lastiği patlamış bu videoda.

    her vidaya lastik değiştirsek piyasada milletin sıfır lastikle dolaşması lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman

    doblocu bu cevap sana gelsin sen vida için lastik değiştirmeye devam et aslanım

    Değiştiriyorum zaten. Yol kazısında asfaltın keskin tarafı sol ön lastiği kesti, aynı lastikten bulamayınca mecburen ön iki lastiği birden değiştirdim.



    1.8 metre yüksekliği olan ve yere sadece 4 lastikle basan bir aracın lastiklerinden tasarruf yapacak kadar aklımı peynir ekmekle yemedim.



    Lastikten tasarruf edecem diye millete de kaza yaptırıp bela olmayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: Meticulous


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman


    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Hocam direk değiştir, güvenlik riskine değmez.

    bravo 1 vida için 200tl lastik değiştirelim 3 haftalık lastik

    Otobanda giderken patlarsa o lastik görürsünüz hocam 200 liralık lastik mi daha kıymetli araba mı kıymetlı canınız mı kıymetli





    valla hocam lastiğin önemi konusunda sonuna kadar haklısınız ama 30. sn de dikkat ederseniz yoldaki cismin üzerinden geçtiği anda aracın lastiği patlamış bu videoda.

    her vidaya lastik değiştirsek piyasada milletin sıfır lastikle dolaşması lazım

    Olması gereken de o zaten. Km den önce 4. Senesini dolduran lastikler doğru çöpe.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Updateman

    doblocu bu cevap sana gelsin sen vida için lastik değiştirmeye devam et aslanım

    Değiştiriyorum zaten. Yol kazısında asfaltın keskin tarafı sol ön lastiği kesti, aynı lastikten bulamayınca mecburen ön iki lastiği birden değiştirdim.



    1.8 metre yüksekliği olan ve yere sadece 4 lastikle basan bir aracın lastiklerinden tasarruf yapacak kadar aklımı peynir ekmekle yemedim.



    Lastikten tasarruf edecem diye millete de kaza yaptırıp bela olmayın

    sen lastik kesilmesinden 4 yıl kullanım ömründen bahsediyorsun ben neyden bahsediyorum oku bakalım ben 4 yıl ömrü vardır yoktur diye

    bişey dedim mi,benim dediğim bir vida lastiğe batmışsa onu çıkarttırır içten sağlam bir yamayla kullanabilirsin ben böyle yaptım

    ustalarada sordum burdaki arkadaşlarda okeyledi sen neyin kafasını yaşıyorsun.Sen her çivide vidada sıfır lastik alacak bütçen varsa

    al ben 1 ay önce 800tl 4 sıfır lastik aldım 1 ay sonra çivi girdi yama yaptım senin hesabınla olsa 5 kere 5 ayda çivi girse 1milyar

    lastik alacaz forumda yaz böyle şeyler bişey olmaz ama reelde söyleme gülerler alay ederler bunun güvenlikle alakası yok bu aklı

    kullanmamaktır şunuda söylim 2 gün önce ustayla konuştuğum şu yama yapılmış bir lastiğin iç yüzeyi yamasız bölgeden daha sağlam

    oluyor çünkü 1cm kalınlığında bir parça kauçuk yama yapılıyor ve patlama ihtimali o bölgede nerdeyse sıfırlanıyor.




  • Çocukken bisikletin tekerleği çok patlardı. Kendim tamir ederdim.
    Sıcak yama vardı 1 yıl sonra o yamalar gaz kaçırırdı. Sıcak yamaya para yetiştiremeyince derbi yada bally gibi toluen içeren ayakabı yapıştırıcıları ile tamir ettim. Bir gün arkadaşın lastiği yapacağız derby bile bulamadık izolasyon köpüğü ile yapmıştım kaçak yoktu. (çok dayanmamıştır)

    En son çinlilerin soğuk yaması çıktı. Diğer yöntemler çöpe gitmişti. Bazen bulamazsam derby kullanıyordum. Soğuk yama turuncu rengi ile kendini belli eder. Yapıştırıcı maddesi sürüldükten sonra 15 dk kadar beklemek en ideali sonra yama yapılıp üzerine baskı yapmak gerekiyor. Bisiklet iç lastiğine öyle bir kaynıyor ki çıkartmaya çalışırsan lastiğe zarar verirsin.

    Bu soğuk yama lastik tamircilerinde günümüzde genelde kullanılan yama 1 kez araba da lastik patladı onu da tamirci soğuk yama ile yaptı. Araç lastikleri artık dupleks olduğu için hava basıncı da sayesinde soğuk yamanın gaz kaçırma ihtimali yok.

    Vidanın battığı delik büyük ise belki tekrardan içine pislik dolabilir. Galiba onun için fitil yapıyorlar.

    Vida belki içindeki teli kırmıştır diye doblocu arkadaş endişeli ama içinde tek tel yok 1 tel koparsa bile sorun olacağını sanmam çünkü o kadar hassas olsun diye planlanmıyor yapılırken, daha zor şartlara dayanırlar.

    Yarık tipi patlak lastikler değiştirilmeli doblocunun kesiği de örnek verebilirim. Kesik zamanla büyür.

    Lastikler yolda yan yanakların esnemesinden dolayı ısınır. Hızlı giden arabada daha çok ısınır. Onun için lastiklerde harf kodları var. Arabanın lastiğinin dayanabileceği maksimum hızı gösterir o harfler.

    Azami hız kodları:

    M: 160 km/h
    Q: 160 km/h
    R: 170 km/h
    S: 180 km/h
    T: 190 km/h
    H: 210 km/h
    V: 240 km/h
    Z: 240 km/h
    W: 270 km/h
    Y: 300 km/h

    Benim aracın maksimum hızı 177 yani S T kodlu lastikler işimi görür. Piyasa da satılanlar ise T ve H ben H olanı tercih ettim. T olanlar daha ucuzdu.

    Kamyonlarda lastik daha önemli onlara yük daha çok biniyor. Isınma daha çok oluyor. 1 ay önce önümde giden kamyon lastik izi bırakıyordu merak edip baktım. Ben yanaşamadan lastikten dumanlar çıkmaya başladı. Meğerse lastik sıcaktan erimeye başlamış. 150 metre sonra kamyon şoförü dumanı gördü sağa çekti.

    Videodaki gibi yan yüzeyde (esneyen kısım) ve yarık şeklinde patlak lastiğe böyle yama yapılsa dahi güvenmem bende değiştirirdim.





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.