Şimdi Ara

SIFIR DIZEL ARAC NASIL KULLANILMALIDIR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.139
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • SELAM DOSTLARIM

    HAYIRLISI ILE YAKINDA 307SW DIZEL ARACIMIZI ALICAZ INSALLAH.
    DAHA ONCE SIFIR ARAC KULLANMADIM.O NEDENLE OGRENMEK ISTEDIGIM SEY SIFIR ARAC KULLANMA KURALLARI NEDIR.KAC KM YE KADAR SU KADAR HIZ SU KADAR DEVIR YAPILMICAK, SUNLARA DIKKAT EDILECEK FALAN FILAN GIBI NE KURALLAR VAR.tavsiyeleriniz ve ikazlariniz nedir?

    TESEKKUR EDERIM DOSTLAR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydinokan -- 7 Nisan 2006; 22:53:43 >



  • Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız binmen dileğiyle. İlk bir kaç bin km 3000 devri geçmemeye çalış ve sürekli aynı viteste uzun süre gitme vitesi aralıklarla devamlı değiştir. İlk başlarda motoru zorlama hepsi bu!!!
  • birde dik yokuşlarda gaza biraz fazla yüklen yada çok zorlanmak istemiyosan el freni ile kalk çünkü turbo dizellerde dik rampalarda stop durdunmu kalkmak istediğinde stop ettirme riski çok çok fazla

    ilk 1000 km 3000 deviri geçme

    falan filan
  • Hayırlı olsun iyi günlerde kullan.
    Yukarıda yazılanlara ek olarak, araçta tork limitörü yoksa (sanırım yok) komprasyona fazla bindirme yavaşlama esnasında motordan çok frenleri kullanmak td ler için daha iyidir. Katettiğin mesafe ne olursa olsun aracı stop etmeden önce mutlaka bir süre rolantide çalıştır, vites küçültmekten üşenme benzinli gibi tolere etmez, stop eder ve aldığın mazota çok dikkat et.
  • Ultra euro diesel yakıt muhakkak kullan ama normal mazot sakın alma . Motoru çalıştırdığın andan itibaren hemen 3000- 4000 devirlere çıkma ilk 1 dakika kadar 2000 devirde falan vites değiştir yani turbonun yağlanmasına zaman tanı . Park ettikten sonra hemen stop etme rolantide biraz daha çalıştır turbo yavaşlasın ve yağlanmaya devam etsin diye . Hemen motoru kapatırsan turbo yavaşlıyana kadar yağsız çalışacak ve kendisine zarar verecektir .
  • Dizel arabada deviri 1800 ile 2200 arasında tutmaya çalışın.

    Dizel araçlarda turbo sanıyorum birinci viteste 1500 devir civarında devreye giriyor bu devire kadar arabada bir ağırlık görülebilir ama turbo devreye girdiğinde torkun yüksekliğinden dolayı sizi koltuğa yapıştıracaktır.

    3000 devire yaklaşır ve böyle kullanırsanız araba yakıtkolik olur ve sürekli fazla yakar.

    En fazla 2500-2700 devir aralığında vites atmaya çalışın ve vites attıktan sonra yukarda yazdığım gibi araba yine 1800 ile 2200 devir arasında kalsın. Dizel arabalarda tork uzun bir devir aralığında üretildiğinden 1800- 2200 devir aralığında kullansanız bile arabanın çekişi oldukça kuvvetli olacaktır.

    Maalesef bazı arkadaşlar dizelle benzinli arasındaki farkı bilmediklerinden dizel arabayıda benzinli gibi 3000-3500 devir aralığında kullanıyor ve sonra neden bu araba bu kadar fazla yaktı diye şikayetçi oluyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yusufziya

    Dizel arabada deviri 1800 ile 2200 arasında tutmaya çalışın.

    Dizel araçlarda turbo sanıyorum birinci viteste 1500 devir civarında devreye giriyor bu devire kadar arabada bir ağırlık görülebilir ama turbo devreye girdiğinde torkun yüksekliğinden dolayı sizi koltuğa yapıştıracaktır.

    3000 devire yaklaşır ve böyle kullanırsanız araba yakıtkolik olur ve sürekli fazla yakar.

    En fazla 2500-2700 devir aralığında vites atmaya çalışın ve vites attıktan sonra yukarda yazdığım gibi araba yine 1800 ile 2200 devir arasında kalsın. Dizel arabalarda tork uzun bir devir aralığında üretildiğinden 1800- 2200 devir aralığında kullansanız bile arabanın çekişi oldukça kuvvetli olacaktır.

    Maalesef bazı arkadaşlar dizelle benzinli arasındaki farkı bilmediklerinden dizel arabayıda benzinli gibi 3000-3500 devir aralığında kullanıyor ve sonra neden bu araba bu kadar fazla yaktı diye şikayetçi oluyor.



    bu araç 1.6 dizel olduğundan turbosuz yığılacağını sanmıyorum

    çünkü benim 1.5 getz dizelde böyle bi sorun yok kasayı taşır o motor

    aam 1.3 dizellerde (palioda gördüm) o sorun var turboya kadar araba yığılıyor turbo devreye girince şahlanıyor resmen




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Bu Toyota Corolla alınır mı?
    geçen yıl açıldı
    Chevrolet Araç Alınır mı ?
    5 yıl önce açıldı
    Dizel araç hala alınır mı?
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels

    bu araç 1.6 dizel olduğundan turbosuz yığılacağını sanmıyorum

    çünkü benim 1.5 getz dizelde böyle bi sorun yok kasayı taşır o motor

    aam 1.3 dizellerde (palioda gördüm) o sorun var turboya kadar araba yığılıyor turbo devreye girince şahlanıyor resmen


    Sayın JackDaniels Bildiğim kadarıyla motor hacmi ne olursa olsun turbo dizel bütün arabalarda turbo devreye girene kadar bir hantallık söz konusu ama turbo devreye girdiğinde sizinde dediğiniz gibi araba şahlanıyor resmen.

    Bir kaç arkadaşımda Hyundai Getz var onlardada bu durumu gözlemledik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufziya -- 8 Nisan 2006; 8:48:46 >
  • bizim şirkette de h100 kasalı kamyonet var.yeni dizaynlardan.araçta turbo sürekli devrrede..ama manyak kaçıyor.resmen normal binek araçlarla kapışıyorum.deli gidiyor...valla bayır falan dinlemiyor.deli gibi çıkıyor...ayrıca 2500 ü geçmezsem bayağı az yakıyor o zaman.daha 3000 kmde zaten ama bie depo ile millet 400 km anca yol giderken ben 500 ü geçiyorum.120 ytl lik mazotla..
  • bence o kadar da aman aman bişe yapılmasına gerek yok arabadır bu eskir yenisini alırsın öyle yok ben buraya dikkat ediyim yok şura dikkat ediyim ozaman ne arabanın keyfi kalıyo ne hayatın (tecrübelerime dayanarak söylüyorum)
  • FAZLA MOTORU YORMADAN HAFİFTEN YÜRÜ :)

    KİMİLERİ DER SANA. YA BAS BİRAZ MOTOR AÇILSIN...

    SAKIN KANMA....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hitaf73

    Öncelikle hayırlı olsun kazasız belasız binmen dileğiyle. İlk bir kaç bin km 3000 devri geçmemeye çalış ve sürekli aynı viteste uzun süre gitme vitesi aralıklarla devamlı değiştir. İlk başlarda motoru zorlama hepsi bu!!!


    +1
    Hayirli olsun
  • 1) arkadaşlara katılıyorum
    2 araba biraz kullanıldıktan sonra DEVİRLİ KULLAN!
    3 Arabayı durdurmadan önce bi 5 saniye bekle (bunu pek kimse bilmez nedeni turboyu korumak)
  • bugun araci test ettim.gerci SW degildi ama 110 beygirdi.simdi 90 beygir 35 milyar 110 beygir 37 milyar.babamla konusuyoruz.babam olum 2 milyar deger.20 beygir az degil.klimayi acicaz ileri de su olucak bu olucak.yokuslarda falan 20 beygir fark eder diyor.ama ben 2 milyara degermi bilmiyorum.neyse bugun test ettim arac gayet iyiydi.evet 1. viteste ilk basta biraz agir ama bunu ole cok hissetmiyorsunuz.2. vites de ucuyor zaten.

    dediginiz gibi deviri iyi ayarlicam ve tavsiyelerinize uyucam.ama bi arkadas ilk 1 dakika 2000 devire cikinca vites degistir demis.pek anliyamadim.yani 1 de kalkinca 2000 devire gelince mi 2. vitese tak demek istedin yoksa???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aydinokan -- 9 Nisan 2006; 3:11:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: muratti

    Motoru çalıştırdığın andan itibaren hemen 3000- 4000 devirlere çıkma ilk 1 dakika kadar 2000 devirde falan vites değiştir yani turbonun yağlanmasına zaman tanı.


    burda ne demek istedin???
  • yakıt: eurodizel
    devir: 1500-2500
    stop etmeden önce 1 dk. rölanti.
    uzun süreli rölanti ise asla......
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydinokan

    quote:

    Orjinalden alıntı: muratti

    Motoru çalıştırdığın andan itibaren hemen 3000- 4000 devirlere çıkma ilk 1 dakika kadar 2000 devirde falan vites değiştir yani turbonun yağlanmasına zaman tanı.


    burda ne demek istedin???


    arabaya bindin kalktın gidiosun.. hemen daha motor adam gibi ısınmadan devirli kullanma demiş arkadaş..
    ağır kullan sakin kullan demiş arkadaş..

    bu araçta aslında mantık olarak şuna dikkat ediceksin
    vitesi yükselttiğinde devir turbonun devreye girdiği devrin altına düşmicek
    bu kadar basit...

    motoru stop etmeden önce de bi süre bekliceksin..
    onun dışında çok ta takılma herşeye
    sakınılan göze çöp batar..
    arabanın keyfini çıkar




  • Hocam bunlar eskidendi yok artık böyle bir olay.İstediğin gibi sürebilirsin.İçin rahat olsun.80 li yıllarda yaşamıyoruz.Gerçekten temiz olduğuna kanaat getirdiğin Tüpraş mazotu kullan.eurodizel,ultra bilmem ne gibi yakıtlar tamamen para tuzağı.Tüpraşın mazotu gerçekten çok kalitelidir ve herhangi bir sorun çıkarmaz aracında.Zaten tüm firmalar normal mazotların hepsini tüpraştan alıyor.Hayırlı olsun..
  • tüpras mazotu mu aliyim.yaw millet hep euro dizel al diyor.napsak ki ???
  • İLK 1500-2000 KM DEN SONRA, GAZA BASMAKTAN KORKMAYACAKSIN. DEVİRSİZ KULLANMAK MOTORA DAHA ÇOK ZARAR VERİR... TABİ BU "HEP 4000 DEVİRDE KULLANMALISIN" ANLAMINDA DEĞİLDİR...
    DİZELDE DEVİR 2000 NİN ALTINA HİÇ DÜŞMEMELİDİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: tanju_

    FAZLA MOTORU YORMADAN HAFİFTEN YÜRÜ :)

    KİMİLERİ DER SANA. YA BAS BİRAZ MOTOR AÇILSIN...

    SAKIN KANMA....
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.