Şimdi Ara

Patlak Amortisör Tamir Edilir Mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
3.966
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arka amortisörler patlak (yağ sızdırıyor), bunların tamiri mümkün müdür?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 13 Kasım 2022; 15:2:1 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Patlak Amortisör Tamir Edilir Mi?

    Arabanızdaki amortisörlerin patlaması, sürüş konforunuzu ve güvenliğinizi olumsuz yönde etkileyebilecek önemli bir sorundur. Bu durumda, "patlak amortisör tamir edilir mi" sorusu akıllara gelir.

    Patlak Amortisör Tamirinin Mümkünlüğü

    Çoğu durumda, patlak amortisörlerin tamiri mümkündür. Ancak, tamir edilebilirliği amortisörün hasarının ciddiyetine bağlıdır. Küçük sızıntılar profesyonel bir tamirci tarafından onarılabilirken, daha büyük hasarlar amortisörün değiştirilmesini gerektirebilir.

    Amortisör Tamirini Kim Yapar?

    Patlak amortisör tamirleri tipik olarak yetkili servisler, özel oto tamirhaneleri ve lastikçiler tarafından gerçekleştirilir. Deneyimli bir tamirci, amortisörün hasarını doğru bir şekilde teşhis edebilir ve onarımı güvenli ve verimli bir şekilde gerçekleştirebilir.

    Araba Amortisör Tamiri

    Araba amortisörlerinin tamiri, aşağıdaki adımları içerebilir:

    • Hasarlı amortisörün çıkarılması
    • Amortisörün sökülmesi ve incelenmesi
    • Hasarlı parçaların tespiti ve değiştirilmesi
    • Amortisörün yeniden monte edilmesi ve takılması

    Patlak Amortisörün İşaretleri

    Patlak bir amortisörün bazı yaygın belirtileri şunlardır:

    • Süspansiyon sisteminden gelen gürültü veya sarsıntı
    • Arabanın virajlarda veya düz yollarda yana yattığı hissini hissetme
    • Arabanın fren mesafesinin uzaması
    • Lastiklerde düzensiz aşınma

    Önemli Not

    Patlak amortisörlerle araç kullanmak tehlikeli olabilir. Amortisörlerinizde bir sorun olduğundan şüpheleniyorsanız, derhal bir tamirciye başvurmanız önerilir. Düzenli amortisör bakımı ve onarımı, sürüş güvenliğinizi ve aracınızın uzun ömürlülüğünü korumanıza yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mümkün ancak pek tavsiye edilen bir durum değil. Fabrika ayarlarını birebir tutturmaları gerekiyor vs.

    Ankara nam amartisör var bilgi alabilirsiniz
  • Tamiri mümkün. Parça fiyatlarının uçtuğu bu zamanda en mantıklı seçenek.
  • cok spesyal bi arac degilse amortisor pek pahali degildir. tamiri 4 u sokme takma dahil 6000 lira idi 2 ay once maslak namistayn da.
  • Arkadaşlar bugün amortisör tamircisine gittim. Adam iki amortisör tamirine 900 diyor. Sıfır MAYSAN marka alıp kendi tamircime taktırsam 1100 lira olduğundan tamir ettirmeyi düşünmüyorum. Yalnız amortisör tamircisinin dükkanından çıkarken adam beni uyardı, yayların da kötü durumda olduğunu söyledi. Arkaya birileri oturunca davlumbaza sürtüyor mu dedi. Evet dedim kasislerden geçerken arkada iki kişi varsa sürtüyor. Onun sebebinin patlak amortisörden değil yaylardan olduğunu yayların değişmesi gerektiğini söyledi. Yaylar işlevini yitirmiş söylediğine göre.

    Bu doğru mudur? Ben o sürtme olayının sebebinin amortisörün patlak olması olduğunu düşünüyordum. Usta ise o olayı engelleyen, arabayı iten parçanın amortisör değil yaylar olduğunu, patlak amortisörü değiştirmenin onu etkilemeyeceğini söylüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 14 Kasım 2022; 18:54:16 >
  • Doğru. Statik yüksekliği veren yayların direnci. Amortisör harmonik hareketleri sönümlüyor, burada da lastik burçlar (bushing) ~%30 etkili, geri kalanı amortisör.

  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt

    Benim bildiğim bir konu değil bu. Yayları da değiştirmeli miyim sizce?

  • Aracın duruşunu yandan veya arkadan görmek isterseniz foto yükleyebilirim.
  • aslında olması gereken amortisör ve yayların akım halinde degişmesi fakat ülkemizde amortisör degiştiriliyor sadece.


    Arka kısma iki kişi bile oturdugunda sürtüyorsa sıkıntı. Sizin yaylar zamanla kapanmıştır olması gereken yükseklikte degildir.


    Amortisörün görevi yayın salınımını absorbe etmek.


    Amortisörünün patlak olabilir onlar degişecek.Ama yükü yiyince davlumbaza sürtüyorsa yaylar da degişecek. Ya özelligini yitirmiş yada yanlış yay vs takılı.


    İstiyorsanız önce amartisörü degiştirin. Bahsettiginiz 2 kişi bile orutunca davlumbaza sürtme işi olursa bu seferde yayları degiştirirsiniz.

  • alembizim kullanıcısına yanıt

    Öyle yaparsam iki defa işçilik ücreti vermem gerekir. Yayları sökmek kolay mı, kendim yapabilir miyim?

  • iki defa işçilik vermek istemiyorsanız yay ve amortisörü set halinde degiştirin.


    Yapılmaz degil evde yapılır ama gerekli ekipmanlar lazım.Yay sökme aparatı vs lazım kısacası uzun iş. lift vs olmadıgından çalışma alanıda sıkıntılı. Sanayide yaptırmak daha mantıklı. Bir kaç video izleyin anlarsınız.


    Ustanız ne kadar ücret istiyor?

  • alembizim kullanıcısına yanıt

    Sadece amortisörlerin değişimine 300 TL diyor, bana makul geldi; gerçi piyasasını bilmiyorum. Yaylar için fiyat almadım.

  • Aslında süspansiyonda "stopper" vardır. Süspansyon yüksekliği aşılırsa sert bir şekilde stopper lastiklere oturur, ve bu hissedilir. Tasarım hatası yoksa lastiğin hiç bir şekilde bir yere sürtmemesi gerekiyor.


    a) Usta sizin aracın modelini iyi tanıdığı için hatayı fark etmiş olabilir.

    b) Sarkmış yayları orjinal yükseklğine getirilebiliyorlar. Üreticilerin spesifik ısı ve kuvvet cetvellerine ulaşabilen bazı atölyeler yapıyor. Türkiye'de kim yapıyor derseniz, bilmiyorum.

    c) Tasarımda davlumbaz ihmal edilmiştir, yapısal bir yere sürtecek olsa, veya davlumbazı yırtacak kadar hareket etse yine de stopper vardır, çalışıyordur ve usta kendisine müşteri çıkarmaya çalışıyordur.


    Servislerde sürüş yüksekliği spesifikasyonuna göre ölçüm yapılarak karar verilir. Şasede ölçüm alınacak yerler ve statik olmasıgereken yükseklikleri bellidir ('ride height' olarak aratılabilir). Veya otoparkta aynı model bir arabayla kendiniz de kıyaslayabilirsiniz. Çamurlukların üst yükseklikleri karşılaştırılabilr. Sarkma yoksa bence dokunmayın.





  • fiyat normal. Yag bakımı 200/250 Tl olmuş. Yayları amortisörle birlikte degiştirecekseniz ekstra fiyat çıkmaz.


    İkinci defa giderseniz yayları degştirmek için aynı ücreti tekrar alır aynı işlemleri baştan yapacak  

    yay konusunu ustanıza da danışın isterseniz.


    yayı degiştirip degiştirmemek size kalmış. Yay ücretinide araştırın size mantıklı geleni yapın.

  • Patlak olan hicbirsey eskisi gibi olmaz ne kadar uğraşırsan uğraş 😉

  • parça tamiri çöpe atılan paradır, yan sanayide olsa yeni alınız

  • amortisorun durumuna göre değişir. Japon araclarda sorun olmuyor dıye bılıyorum bayagı kalıtelı amortısor yapıyorlar ayrı bir sistem varmı bu konuda bılemıyorum

  • 5 yıldır terlemiş sağ arka amortisör ile gidiyorum. Lift'te ustaya sorduğumda "glog glog" ses geliyor mu dedi, yok dedim. Devam o zaman dedi.

  • Amartisörü zaten degistiricem demişsiniz o yüzden o konuya girmiyorum.

    Lastik ebatlarınız fabrika ebatlarından geniş olabilir. Normalde sürtme yapmaması lazım. Lastikler eskidiyse ya lastiği değiştirin fabrika verisi lastik takın ya da yayları değiştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 15 Kasım 2022; 14:16:24 >
  • astegon kullanıcısına yanıt

    Bigun bı virajda pstlarda takla atarsan glok gluk görürsün sonra

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.