Şimdi Ara

Sıfır Astra H aldım 2 dakika sürdüm yolda kaldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
0
Favori
6.305
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle bu başlığın opel karalama başlığına dönmemesini istiyorum sizlerden. Gereksiz tartışmalara yol açıp konu kitlenebilir. Başka bir forumda da benzer bir başlık açtım cümleler biraz copy/paste olacak kusura bakmayın.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Finallerim olmasına rağmen arabayı gidip Pazartesi günü 14.30da teslim aldım. Sonra hemen okula sınava çalışmaya gittim. Heyecandan sınav falan yalan oldu zaten. Sınav çıkışı aldım arabayı 2 dakika gittim hararetle ilgili olduğu belli olan bir ikaz lambası yanıp sönmeye başladı. Kenara çektim kaputu açtım. Antifriz fokur fokur kaynıyor. 5 dakka sonra falan söndü lamba. Sonra tekrar deneyeyim dedim 1 dakika daha gittim tekrar lamba yanıp sönmeye başladı.

    Saat 19.30 20.00 arasıydı. Bana verilen numaraların hepsini aradım. Satın aldığım Ankara Reis, servis, opel assistance gibi numaralar ne varsa. Hiçbiri cevap vermiyodu saatten heralde diye düşündüm. Opel Assistance 24 saat açık diyorlar halbuki. Daha sonra klimayı sonuna kadar açıp denedim arkadaşımın tavsiyesiyle, bu sefer 2 dakika sürdü lambanın yanması. Mecbur kaskoyu aradım araba Reis'in parkına çekildi. Çekici ile çekilip park edildikten sonra motor suyunu kontrol ediniz tarzı bir uyarı vardı ekranda. çekilmeden önce yoktu bu. Antifriz bir şekilde bitti veya az mı koyuldu bilmiyorum. 3 saatimi falan çaldı tabi bu final dönemimde.
    Sıfır arabanın böyle bir şey yapmasının ne kadar sinir bozucu olduğunu tahmin edebilirsiniz.

    Bugün servise soktuk arabayı. Arabanın fan motoru bozukmuş. Bildiğiniz fabrikasyon hatası, ayıplı ürün. Bayiiyle konuştuk. Fan moturunu garanti kapsamında değiştirmekten başka yapabilecekleri bir şey olmadığını söylediler.

    Hararet yapmış bir arabanın motoruna zarar gelmiş olabilirmiş, contası gevremiş olabilirmiş. İlerde bu sebepten dolayı sorunlar yaşayabilirmişiz. Bunu başka bir opel servisinde çalışan tanıdığımız söyledi. Bayiidekiler kesinlikle öyle bir şey olmaz emin olun tarzı şeyler söylediler ama ben güvenemiyorum tabii ki. Tedirgin tedirgin kullanmak istemiyorum arabayı "aha 50000kmye geldik bakalım ne zaman motoru elimize alıcaz" demek istemiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bu hararet ve motora gelen hasar konusunda?

    Opelin İzmir-Torbalı'daki ana merkez tarzı bir yerini aradık. Biz bu arabayı istemiyoruz yenisini verin falan dedik işte önce olmaz dediler. O zaman yasal yollara başvururuz diyince daha yetkili birine bağlamaya çalıştı bağlayamadı öğle tatiliydi sanırım. Yarın adam akıllı konuşcaz. Yenisini verceklerini açıkçası hiç sanmıyorum. Dava işine girersek kesin kazanırız gibi geliyor, bu tarz davalar genellikle tüketici lehine sonuçlanıyor. Ama onunla uğraşmak istemiyorum artık. Bu benim ilk arabam ve daha kullanamadım bile. Arabasızlığa dayanamıyorum. Dava 1-2 sene sürse hayatta dayanamam. Sanırım dava sürerken arabayı kullanma ihtimalim varmış ama onu tam olarak öğrenmem gerekiyor.

    Neyse işte serviste zaten şu an parça yokmuş Perşembe günü ellerine ulaşırmış. O gün teslim alabilirmişiz. Biz parçayı takmayın araba arızalı dursun bize haber vermeden bir şey yapmayın dedik.

    Arabamdan soğudum şu an arabam bile diyemiyorum gerçi, sadece 10 dakka kullandım arabayı. Başlıkta 2 dakka demişim onun sebebi sınavdan sonra 2 dakka sınav öncesi de okul bayii arası maksimum 10 dakkadır.

    Şimdi siz olsanız ne yapardınız böyle bir durumda? Bu konuda tecrübesi olan veya sıfır arabanın hatalı diye değiştirildiğini falan duyan, bilen var mı? Ne yapmalıyım? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Tekrarlıyorum başlığı kitletmeyin lütfen opel şöyle kötü falan diyerek

    Dipnot: Araba ben bindiğimde 6 km'deydi. Şu an 16 km'dedir. Araba 1.6 115Hp benzinli



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi launch -- 3 Haziran 2009; 23:15:55 >







  • Öncelikle üzüldüm adınıza,çok fazla yol gitmemişssiniz sanırım zarar gelmiş olacağını sanmıyorum.Hemen farkına varmışssınız Allahtan
  • dostum bence aldığın reis le konuş. bildiğim kadarıyla (emin değilim) arabada bir sorun olmuş ve sen 1000 km yi geçememişsin. yani arabanın fabrikasyon hatası olduğu da kabul edilmiş. arabayı geri verip paranı alma hakkın var. git reise. paramı istiyorum. arabadan soğudum ben de. ama böyle tersleyerek deme. ben reise güveniyorum. bana ya başka bir araba verin ya da paramı verin. arabamdan soğudum. reisin kalitesine hep güvendim fakat bu araba beni reis den de soğuttu filan de. onlar hallederler. ki seve seve değilse sıka sıka halletmek zorundalar aslında.
    geçmiş olsun
  • Reisle konuştum ama değiştirmeye yanaşmıyorlar. Sadece fan motoronu değiştiriyorlar. Prosedürü bilmiyorum bunu halletmek için ne yapabilirim bilginiz var mı? Bayiiyle konuştum bir daha gidip aynı şeyleri söylersem bir şey değişmez gibi geliyor. Başka bir çözüm öneriniz var mı?
  • Geçmiş olsun.Eğer yeni araba vermezler ise dava açıp hakkınızı arayın size ayıplı mal satmışlar .
  • Hocam çok geçmiş olsun. Forumda @Polemik hukukçuydu zannedersem onunla temasa geç istersen.
  • İzmir ile irtibatını sıkı tut.

    2 kere daha ara.

    Sonuç bulamazsan avukata danış.

    Kesinlikle yeni bir araç almanız gerekli.
  • geçmiş olsun diyecek laf yok olur böle hataalr siz arabayı değiştirmeye bakın
  • Geçmiş Olsun
    Öncelikle arabayı değiştirmeye bakın bence kimse kusurlu bir arabaya bir parçasını değiştirip binmek istemez sanırım ..!
  • geçmiş olsun.aracı değiştirmeyi kabul edeceklerini sanmıyorum. o aracın tüm vergileri,plaka vs. leri sizin adınıza düzenlenmiş durumda.
    hararetin bu kadar kısa sürede zarar vereceğinide sanmıyorum.bizde eski bir opel vardı ,defalarca hararet yaptı bir sorun olmadı.değişecek fanda arabanın değerini etkileyecek bir parça değil.sizin yerinizde olsam parça değiştikten sonra etraflıca test yapılmasını isterim.ve ileride hakkınız kaybolmaması için, bu arızanın fabrika hatası olduğuna dair bir belge alırsanız iyi olur.evet insan çok gıcık olur, ama arabadan soğumanıza değmez.
  • geçmiş olsun.çok kötü bir durum sıfır araba almaya giderkende yanımızda motor ustası ve kaporta ustası götürcez sanırım..
  • Öncelikle çok çok geçmiş olsun..Aracınızın ayıplı mal olduğu bariz bir şekilde ortada..Sakın fan motorunu değiştirip olayın onlar tarafından örtbaş edilmesine izin vermeyin.Bu tip konularda kanunlar her zaman tüketici yanındadır...


    4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

    İKİNCİ KISIM

    Tüketicinin Korunması ve Aydınlatılması

    Ayıplı mal

    Madde 4:


    Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut ve tatil amaçlı taşınmaz mallarda beş yıldır. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı malın neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek satın alınan mallar hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, imalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde "özürlüdür" ibaresini içeren bir etiket konulması zorunludur. Yalnızca ayıplı mal satılan veya bir kat ya da reyon gibi bir bölümü sürekli olarak ayıplı mal satışına, tüketicinin bilebileceği şekilde tahsis edilmiş yerlerde bu etiketin konulma zorunluluğu yoktur. Malın ayıplı olduğu hususu, tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde gösterilir.

    Güvenli olmayan mallar, piyasaya özürlüdür etiketiyle dahi arz edilemez. Bu ürünlere, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun hükümleri uygulanır.

    Bu hükümler, mal satışına ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.

    Ayıplı hizmet

    Madde 4A:


    Sağlayıcı tarafından bildirilen reklam ve ilânlarında veya standardında veya teknik kuralında tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler, ayıplı hizmet olarak kabul edilir.

    Tüketici, hizmetin ifa edildiği tarihten itibaren otuz gün içerisinde bu ayıbı sağlayıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, sözleşmeden dönme, hizmetin yeniden görülmesi veya ayıp oranında bedel indirimi haklarına sahiptir. Tüketicinin sözleşmeyi sona erdirmesi, durumun gereği olarak haklı görülemiyorsa, bedelden indirim ile yetinilir. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 4 üncü maddede belirtilen şartlar çerçevesinde tazminat da isteyebilir. Sağlayıcı, tüketicinin seçtiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

    Sağlayıcı, bayi, acente ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren, ayıplı hizmetten ve ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zarardan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Sunulan hizmetin ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

    Daha uzun bir süre için garanti verilmemiş ise, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile ayıplı hizmetten dolayı yapılacak talepler hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Ayıplı hizmetin neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Ancak, sunulan hizmetin ayıbı, tüketiciden sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.

    Ayıplı hizmetin neden olduğu zararlardan sorumluluğa ilişkin hükümler dışında, ayıplı olduğu bilinerek edinilen hizmetler hakkında yukarıdaki hükümler uygulanmaz.

    Bu hükümler, hizmet sağlamaya ilişkin her türlü tüketici işleminde de uygulanır.
    __________________



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ghosttailor -- 3 Haziran 2009; 1:26:20 >




  • Kesinlikle hakkınızı sonuna kadar arayın.
    Gerekirse aracın ruhsatını anahtarını aldıgınız bayideki yetkili kişinin önüne atın.

    Dava açın merak etmeyin 1-2 sene sürmez.
    Saglam bir avukatınız varsa, parayı söke söke alır.
    Ayrıca magdur oldugunuzu belirtin, bunada tazminat davası açın yine kazanırsınız..

    Ne demek yahu arabayı teslim alıyorsun, 10 dakika sonra araç arızalanıyor.
    Allah kimsenin başına vermesin, çok kötü bir duygu oldugunu tahmin edebiliyorum..
    Aman aman..
    Geçmiş olsun..
  • bence davadan önce ,bu hararetin ve fan değişiminin arabayı nasıl etkileyeceği önemli.bu konuda bilgili arkadaşlar (kulaktan dolma olmasa iyi olur) yorum yapsa.
    -hararet sonucu,motorda bir eskime,aşınma vs. sorunu olurmu.ileriye dönük misal 100 000 km de etkisi olurmu.
    -fan değişimi araç fiyatını etkilermi

    bence bunlarda olumsuzluk yoksa,başkacada bir sorun çıkmazsa mahkemeyle uğraşmaya gerek yok.
  • eger anlattıgın gıbı hemen kenara cekıp stop ettıysen merak etme bı sorun olmaz.

    ECOTEC ler taş gibi motordur. Bızım hayatımız hararetlerle gectı OPEL de. Eskiden yazları En az 3-4 kere kırmızıya dayandırdıgımı bılırım caddelerde ayaklı kalorifer gibi gezıyorduk düşük derecelı fan müşirlerini akıl edene dek...

    Hatta Vectra A lar ilk sevıye fanı 102-105 derecede acardı, sıkısık trafıkte sogutana kadar 110lara cıkardı su sıcaklıgı.

    Ki Vectramın motoru suan 167.000km de ve gram yag yakmıyor. blokta contalar ne su kacırır ne de yağ...

    kısacası GM motorları sıcaktan pek kolay kolay etkılenmez. zaten hemen kenara cekıp tedbırını almıssın. dert edıcek bısey yok o konuda suphen olmasın.



    Not: yukarıda soyledıklerım 1.6 benzınlı ıcın gecerlıdır. 1.3cdti motor hakkında birşey söyleyemem acıkcası...


    ama hukuki konularda hakkını sonuna kadar ara derim. madem eline bir fırsat gecmıs, ne koparırsan kardır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 3 Haziran 2009; 3:17:13 >




  • Bugün Reis.in ne kadar iyi olduğu anlatılıyordu forumda..
    Tüketici haklarına göre değiştirmeleri gerekiyor,hukuk sonuna kadar arkanda bu durumda..
  • once internetten basina bu tip bir is gelenlerin yaptigi yanlislari oku bence. senin parcayi degistirtmemen iyi bir ornek mesela. Bir BMW forumunda 1 senedir devam eden bir dava gormustum ben... baya faydali ve yol gosterici tavsiyeler vardi.
  • arabayı yaptırtmasaydın keşke
    aracı yapın demeden önce bi acukatla konuşsaydın
    hukuki yolları denersen hem yeni araç arabalirsin hemde o süre kaybındaki zararınıda alabilirdin..
  • hiç parça değiştirtmeyin hukuki yollardan hakkınızı arayıp aracınızı değiştirttin
  • Dava etse büyük ihtimalle kazanırsın ama arabayı değiştirme kararı çıkar mı bilmiyorum.
    Bizim arabanın garantisi bitmişti, sonra ayıplı mal olduğu ortaya çıktı, Renault'u dava ettik ayıplı mal olduğu kabul edildi ve zarar karşılandı, araç amir edildi ve değeri düştüğü için bir miktar para verildi.

    Sizde de belki böyle bir şey olabilir bilirkişi derseki conta aşınmış olabilir conta değişir. Gerekrise motor değişir vs.

    quote:

    Orjinalden alıntı: launch

    Öncelikle bu başlığın opel karalama başlığına dönmemesini istiyorum sizlerden. Gereksiz tartışmalara yol açıp konu kitlenebilir. Başka bir forumda da benzer bir başlık açtım cümleler biraz copy/paste olacak kusura bakmayın.
    --------------------------------------------------------------------------------

    Finallerim olmasına rağmen arabayı gidip Pazartesi günü 14.30da teslim aldım. Sonra hemen okula sınava çalışmaya gittim. Heyecandan sınav falan yalan oldu zaten. Sınav çıkışı aldım arabayı 2 dakika gittim hararetle ilgili olduğu belli olan bir ikaz lambası yanıp sönmeye başladı. Kenara çektim kaputu açtım. Antifriz fokur fokur kaynıyor. 5 dakka sonra falan söndü lamba. Sonra tekrar deneyeyim dedim 1 dakika daha gittim tekrar lamba yanıp sönmeye başladı.

    Saat 19.30 20.00 arasıydı. Bana verilen numaraların hepsini aradım. Satın aldığım Ankara Reis, servis, opel assistance gibi numaralar ne varsa. Hiçbiri cevap vermiyodu saatten heralde diye düşündüm. Opel Assistance 24 saat açık diyorlar halbuki. Daha sonra klimayı sonuna kadar açıp denedim arkadaşımın tavsiyesiyle, bu sefer 2 dakika sürdü lambanın yanması. Mecbur kaskoyu aradım araba Reis'in parkına çekildi. Çekici ile çekilip park edildikten sonra motor suyunu kontrol ediniz tarzı bir uyarı vardı ekranda. çekilmeden önce yoktu bu. Antifriz bir şekilde bitti veya az mı koyuldu bilmiyorum. 3 saatimi falan çaldı tabi bu final dönemimde.
    Sıfır arabanın böyle bir şey yapmasının ne kadar sinir bozucu olduğunu tahmin edebilirsiniz.

    Bugün servise soktuk arabayı. Arabanın fan motoru bozukmuş. Bildiğiniz fabrikasyon hatası, ayıplı ürün. Bayiiyle konuştuk. Fan moturunu garanti kapsamında değiştirmekten başka yapabilecekleri bir şey olmadığını söylediler.

    Hararet yapmış bir arabanın motoruna zarar gelmiş olabilirmiş, contası gevremiş olabilirmiş. İlerde bu sebepten dolayı sorunlar yaşayabilirmişiz. Bunu başka bir opel servisinde çalışan tanıdığımız söyledi. Bayiidekiler kesinlikle öyle bir şey olmaz emin olun tarzı şeyler söylediler ama ben güvenemiyorum tabii ki. Tedirgin tedirgin kullanmak istemiyorum arabayı "aha 50000kmye geldik bakalım ne zaman motoru elimize alıcaz" demek istemiyorum. Siz ne düşünüyorsunuz bu hararet ve motora gelen hasar konusunda?

    Opelin İzmir-Torbalı'daki ana merkez tarzı bir yerini aradık. Biz bu arabayı istemiyoruz yenisini verin falan dedik işte önce olmaz dediler. O zaman yasal yollara başvururuz diyince daha yetkili birine bağlamaya çalıştı bağlayamadı öğle tatiliydi sanırım. Yarın adam akıllı konuşcaz. Yenisini verceklerini açıkçası hiç sanmıyorum. Dava işine girersek kesin kazanırız gibi geliyor, bu tarz davalar genellikle tüketici lehine sonuçlanıyor. Ama onunla uğraşmak istemiyorum artık. Bu benim ilk arabam ve daha kullanamadım bile. Arabasızlığa dayanamıyorum. Dava 1-2 sene sürse hayatta dayanamam. Sanırım dava sürerken arabayı kullanma ihtimalim varmış ama onu tam olarak öğrenmem gerekiyor.

    Neyse işte serviste zaten şu an parça yokmuş Perşembe günü ellerine ulaşırmış. O gün teslim alabilirmişiz. Biz parçayı takmayın araba arızalı dursun bize haber vermeden bir şey yapmayın dedik.

    Arabamdan soğudum şu an arabam bile diyemiyorum gerçi, sadece 10 dakka kullandım arabayı. Başlıkta 2 dakka demişim onun sebebi sınavdan sonra 2 dakka sınav öncesi de okul bayii arası maksimum 10 dakkadır.

    Şimdi siz olsanız ne yapardınız böyle bir durumda? Bu konuda tecrübesi olan veya sıfır arabanın hatalı diye değiştirildiğini falan duyan, bilen var mı? Ne yapmalıyım? Tavsiyelerinizi bekliyorum. Tekrarlıyorum başlığı kitletmeyin lütfen opel şöyle kötü falan diyerek

    Dipnot: Araba ben bindiğimde 6 km'deydi. Şu an 16 km'dedir.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.