Şimdi Ara

:::Battlefield 3 Multiplayer Benchmark:::570SLI, 670SLI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
173
Cevap
0
Favori
9.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    rezes hocam zahmet olacak sana ama bir ricam var senden.

    tek kartla (istersen SLI ile de) yaptığın testi benim için şu şartlarda tekrarlarmısın acaba?

    AA ve AA Post kapalı, diğer tüm ayarlar sende olduğu gibi Ultra'da.

    bu şartlarda test alırken ayrıca görüntüde her hangi bir kalite ve detay kaybına dikkat edersen çok süper olur.

    acaba FPS nekadar artacak ve fazla görüntü kaybı olacak mı?

    AA açık kapalı zten testimde var. Kapalı FxAA diye belirtmiştim. Post olayınada gelincede 1-2FPS farkediyordu diye hatırlıyorum. Dikkate değer birşey değil zaten. Kişisel olarak oyun oynarken AA postu kapatmayı tercih ediyorum, görüntü daha bir net oluyor, ben böyle seviyorum. Akşam eve gidince bakmaya çalışırım
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    rezes hocam zahmet olacak sana ama bir ricam var senden.

    tek kartla (istersen SLI ile de) yaptığın testi benim için şu şartlarda tekrarlarmısın acaba?

    AA ve AA Post kapalı, diğer tüm ayarlar sende olduğu gibi Ultra'da.

    bu şartlarda test alırken ayrıca görüntüde her hangi bir kalite ve detay kaybına dikkat edersen çok süper olur.

    acaba FPS nekadar artacak ve fazla görüntü kaybı olacak mı?

    AA açık kapalı zten testimde var. Kapalı FxAA diye belirtmiştim. Post olayınada gelincede 1-2FPS farkediyordu diye hatırlıyorum. Dikkate değer birşey değil zaten. Kişisel olarak oyun oynarken AA postu kapatmayı tercih ediyorum, görüntü daha bir net oluyor, ben böyle seviyorum. Akşam eve gidince bakmaya çalışırım

    Alıntıları Göster
    570 sli ile boyle mi oynaniyor?oldu o zaman biz kalkalim.. bu oyunu kimseye kart yetmesin diye yapmislar.

    quote:

    Fraps kullanımı ile ilgili bir bilgi vermek lazım, Şu an bir taraftan çalışıyorum o yüzden vaktim yok. Bir başka arkadaş yardımcı olursa sevinirim


    oncelikle programin ayarlar bolumunde minmaxavg diye bir secenek var onu isaretliyorsunuz.benchmark sonucunu nereye atayim diye bolum var masaustu filan secebilirsiniz.sonra oyuna giriyorsunuz f11'e basiyorsunuz fps kayboluyor ama altta kayit ediyor.oynuyorsunuz ne kadar sure istiyorsaniz sonra yine f11 tusuna basiyorsunuz fps geri geliyor ve masaustune(sectiyseniz) filanfilan.csv diye bir dosya geliyor.office yoksa csv uzantisini txt yapiyorsunuz ve aciyorsunuz.
    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: sahafiec

    rezes hocam zahmet olacak sana ama bir ricam var senden.

    tek kartla (istersen SLI ile de) yaptığın testi benim için şu şartlarda tekrarlarmısın acaba?

    AA ve AA Post kapalı, diğer tüm ayarlar sende olduğu gibi Ultra'da.

    bu şartlarda test alırken ayrıca görüntüde her hangi bir kalite ve detay kaybına dikkat edersen çok süper olur.

    acaba FPS nekadar artacak ve fazla görüntü kaybı olacak mı?

    AA açık kapalı zten testimde var. Kapalı FxAA diye belirtmiştim. Post olayınada gelincede 1-2FPS farkediyordu diye hatırlıyorum. Dikkate değer birşey değil zaten. Kişisel olarak oyun oynarken AA postu kapatmayı tercih ediyorum, görüntü daha bir net oluyor, ben böyle seviyorum. Akşam eve gidince bakmaya çalışırım

    Alıntıları Göster
    @rezes
    şimdiden teşekkürler hocam.

    peki o haritada AA açık ve ya AA kapalı arasında görüntüde bir fark görüyormusun?

    bende AA ve AA post kapalı olarak oynuyorum ama forumda AA olmazsa olmaz diye ısrar eden arlkadaşlar da var.

    bu konuda buna biraz daha fazla açıklık getirebiliriz, neticede FPS'lerde epey farkediyor.

    ben şahsen AA açmaktansa %25-30 daha fazla FPS tercih ederim, tabii herkesin tercihi kendine göredir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 2 Nisan 2012; 11:04:19 >
    _____________________________
    Ey millet! İyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti, şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en gerçek tarikat medeniyet (uygarlık) tarikatıdır. Uygarlığın emir ve isteklerini yapmak, insan olmak için yeterlidir...
    (Atatürk, 30 Ağustos 1925)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: AzepTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Bu da benim aldığım değerler.


    zotac ta 1,5GB Vram var. bunu ikinci elden uygun fiyata çiftleyip SLI yaptınmı tadından yenmez.

    Hocam bende gtx 580 sli li bir pc topladım bu hafta pc elime geçeçek o zamanda gtx 580 sli testleri benden iyi forumlar :)

    Hayırlı olsun Benchleri bekliyoruz..

    Aynen hocam, bendeki de 1,5GB modeli. Bu OC suz Amp in stok hali 810 MHZ de yani.
    Bir de OC tan sonra test alırım.
    950 MHz civarı hedefliyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: AzepTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Bu da benim aldığım değerler.


    zotac ta 1,5GB Vram var. bunu ikinci elden uygun fiyata çiftleyip SLI yaptınmı tadından yenmez.

    Hocam bende gtx 580 sli li bir pc topladım bu hafta pc elime geçeçek o zamanda gtx 580 sli testleri benden iyi forumlar :)

    Hayırlı olsun Benchleri bekliyoruz..

    Aynen hocam, bendeki de 1,5GB modeli. Bu OC suz Amp in stok hali 810 MHZ de yani.
    Bir de OC tan sonra test alırım.
    950 MHz civarı hedefliyorum.

    Alıntıları Göster
    fraps kullanmayı biliyorum diğer oyunlarda hiç bir sıkıntı yok fakat bf 3 te oyu sırasında gözükmüyor acaba yanlış mı yapıyorum? oyuna tıklıyorum internet sayfası açılıyor oyun seçip giriyorum yeni pencerede oyun açılıyor fakat fraps yok
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boostcolic

    fraps kullanmayı biliyorum diğer oyunlarda hiç bir sıkıntı yok fakat bf 3 te oyu sırasında gözükmüyor acaba yanlış mı yapıyorum? oyuna tıklıyorum internet sayfası açılıyor oyun seçip giriyorum yeni pencerede oyun açılıyor fakat fraps yok

    fraps oyunu acinca hic gelmiyor diyorsun.gidiyor diyince f11'e basinca da gidiyor fps hani dedim o sekilde mi?versiyonu eskiyse yenile olmadi bir de afterburner dene.
    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jake Lockley

    quote:

    Orijinalden alıntı: boostcolic

    fraps kullanmayı biliyorum diğer oyunlarda hiç bir sıkıntı yok fakat bf 3 te oyu sırasında gözükmüyor acaba yanlış mı yapıyorum? oyuna tıklıyorum internet sayfası açılıyor oyun seçip giriyorum yeni pencerede oyun açılıyor fakat fraps yok

    fraps oyunu acinca hic gelmiyor diyorsun.gidiyor diyince f11'e basinca da gidiyor fps hani dedim o sekilde mi?versiyonu eskiyse yenile olmadi bir de afterburner dene.

    Alıntıları Göster
    Bf3 walktrought arıyodum nereye geldim işe bak.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zıplangıç

    Bf3 walktrought arıyodum nereye geldim işe bak.

    Alıntıları Göster
    Bu sonuçlar uyduruk olur internet hızına pinge görede fps değişir
    en iyi ekran kartıyla en güçlü işlemciyle hiçbir zaman doğru sonuç vermez güçlü sistemin var ping çok yüksek 100-200 ms birbaşka sıradan normal bir sistem pingi çok düşük 4-5 ms arasında kat kat fark olur :))
    sli/crossfire yapmışın ne fayda :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41A94D448 -- 2 Nisan 2012; 17:47:59 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Bu sonuçlar uyduruk olur internet hızına pinge görede fps değişir
    en iyi ekran kartıyla en güçlü işlemciyle hiçbir zaman doğru sonuç vermez güçlü sistemin var ping çok yüksek 100-200 ms birbaşka sıradan normal bir sistem pingi çok düşük 4-5 ms arasında kat kat fark olur :))
    sli/crossfire yapmışın ne fayda :D

    FPS vs Ping.

    Böyle birşeye olmaz. Tabi anlamını kolay yolu var dostum, öyle diyorsan 100-200 ms lik bir haritada oyna birde 50ms den düşük bir haritada oyna skore farkını bize göster bizde bu başlığı unutalım.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Bu sonuçlar uyduruk olur internet hızına pinge görede fps değişir
    en iyi ekran kartıyla en güçlü işlemciyle hiçbir zaman doğru sonuç vermez güçlü sistemin var ping çok yüksek 100-200 ms birbaşka sıradan normal bir sistem pingi çok düşük 4-5 ms arasında kat kat fark olur :))
    sli/crossfire yapmışın ne fayda :D

    FPS vs Ping.

    Böyle birşeye olmaz. Tabi anlamını kolay yolu var dostum, öyle diyorsan 100-200 ms lik bir haritada oyna birde 50ms den düşük bir haritada oyna skore farkını bize göster bizde bu başlığı unutalım.

    64 kişilik multiden bahsediyoruz ama burda konuşulanlar sanki single playerda benchmark testi yapılırmış gibi olmuş ... 8 ms pinge sahip bir kişi en kötü ekran kartı ile bile 80 90 ms pinge sahip en iyi sistemi solsa sıfır bırakır
    100 -200 de oynanmaz zaten battlelogda japon serverlarına gir oyna bakalım o değerlerin aynısını alabilcekmisin avustralya 300 lerde geziyor mesela 1 fps bile alamzsın girsen bile :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41A94D448 -- 2 Nisan 2012; 18:47:36 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Bu sonuçlar uyduruk olur internet hızına pinge görede fps değişir
    en iyi ekran kartıyla en güçlü işlemciyle hiçbir zaman doğru sonuç vermez güçlü sistemin var ping çok yüksek 100-200 ms birbaşka sıradan normal bir sistem pingi çok düşük 4-5 ms arasında kat kat fark olur :))
    sli/crossfire yapmışın ne fayda :D

    FPS vs Ping.

    Böyle birşeye olmaz. Tabi anlamını kolay yolu var dostum, öyle diyorsan 100-200 ms lik bir haritada oyna birde 50ms den düşük bir haritada oyna skore farkını bize göster bizde bu başlığı unutalım.

    64 kişilik multiden bahsediyoruz ama burda konuşulanlar sanki single playerda benchmark testi yapılırmış gibi olmuş ... 8 ms pinge sahip bir kişi en kötü ekran kartı ile bile 80 90 ms pinge sahip en iyi sistemi solsa sıfır bırakır
    100 -200 de oynanmaz zaten battlelogda japon serverlarına gir oyna bakalım o değerlerin aynısını alabilcekmisin avustralya 300 lerde geziyor mesela 1 fps bile alamzsın girsen bile :D

    Yazmakla olmuyor test yap
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Bu sonuçlar uyduruk olur internet hızına pinge görede fps değişir
    en iyi ekran kartıyla en güçlü işlemciyle hiçbir zaman doğru sonuç vermez güçlü sistemin var ping çok yüksek 100-200 ms birbaşka sıradan normal bir sistem pingi çok düşük 4-5 ms arasında kat kat fark olur :))
    sli/crossfire yapmışın ne fayda :D

    FPS vs Ping.

    Böyle birşeye olmaz. Tabi anlamını kolay yolu var dostum, öyle diyorsan 100-200 ms lik bir haritada oyna birde 50ms den düşük bir haritada oyna skore farkını bize göster bizde bu başlığı unutalım.

    64 kişilik multiden bahsediyoruz ama burda konuşulanlar sanki single playerda benchmark testi yapılırmış gibi olmuş ... 8 ms pinge sahip bir kişi en kötü ekran kartı ile bile 80 90 ms pinge sahip en iyi sistemi solsa sıfır bırakır
    100 -200 de oynanmaz zaten battlelogda japon serverlarına gir oyna bakalım o değerlerin aynısını alabilcekmisin avustralya 300 lerde geziyor mesela 1 fps bile alamzsın girsen bile :D

    Yazmakla olmuyor test yap

    Alıntıları Göster
    Testi yapan sensin 64 kişilik oyunda skor tablosunda boşuna pingler yazmıyor ! 64 kişinin pc özellikleri aynı olsada 1 den 300 kadar farklı ping değerleri ile aldıkları fps kat kat değişir !!!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-41A94D448 -- 2 Nisan 2012; 19:47:43 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Testi yapan sensin 64 kişilik oyunda skor tablosunda boşuna pingler yazmıyor ! 64 kişinin pc özellikleri aynı olsada 1 den 300 kadar farklı ping değerleri ile aldıkları fps kat kat değişir !!!!

    Bir kere, ortaya atılan her bir şeyin testini ben mi yapıcam? Biraz insaf.. Siz BF3 oynarken Japon Avusturya serverlarına bağlanıyorsunuz? Bu pinglerle oynayabiliyormu sunuz? (FPS demiyorum ping diyorum) Buralardan örnek veriyorsunuz. Hepimiz BF3 haritalarında , pinge göre sıralama yapıp 50ms ve düşük olanını ve kişi sayısı dolu olanını seçmeye çalışmıyormuyuz? Sırf ben değil, pek çok kişi bu yolu izlediğinden eminim.

    50ms - 1ms arasında FPS ne kadar etkilenir bunun değerlendirmesini sizlere bırakıyorum. İdda etmiyorum ki hiç yoktur diye. Sadece bir şeyi ortaya atıyorsanız arkasını doldurun. Diyin ki işte ispatı falanca haritada 50ms de 10 test, ortalamsı 80 geldi. sonra 20ms lik haritada oynayın 10 test ortalamasını söyleyin mesela 85. sonrada %6 fark fark var deyin, bizde bundan istifade edelim.

    %6 fark olduğu varsaysak bile herkes için geçerli olacağından; BU BENCH SKORLARINI EŞİT KARŞILAŞTIRMAYA ETKİ ETMEZ.

    Birde demişseniz ki "skor tablosunda boşuna pingler yazmıyor" FRAPS bunları kaydediyorda bizmi yazmadık. Bu bir eksiklikse belirtin, tamam. Ama niye artniyet aranıyor. Bu bir gerekli eksiklikse bundan sonra bunuda belirtelim, çok güzel.

    Konu başındada belirttim hertürlü öneriye açığız. Lakin; "Bu sonuçlar uyduruk olur; single playerda benchmark testi gibi olmuş; pingler yazmıyor, bu sebepten doğru sonuç vermez" demek olmuyor, biraz yapıcı olalım.

    BF3 ün yeni güncellemesiyle kendi pingimizide artık görüyoruz. (Arkadaşlar bundan sonraki testlerinizde bunu belirtin. Bir veri oluşsun elimizde.Sonra hepsini bir değerlendiririz.) Kendi adıma, yaptığım tüm testlerin ping değerleri 60ms den düşük haritalarda yapmış olduğumu bu vesileyle belirtmiş olayım.

    Herkese iyi forumlar dilerim. Sürç-ü lisan ettiysek af ola!
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Normandia_06

    Testi yapan sensin 64 kişilik oyunda skor tablosunda boşuna pingler yazmıyor ! 64 kişinin pc özellikleri aynı olsada 1 den 300 kadar farklı ping değerleri ile aldıkları fps kat kat değişir !!!!

    Bir kere, ortaya atılan her bir şeyin testini ben mi yapıcam? Biraz insaf.. Siz BF3 oynarken Japon Avusturya serverlarına bağlanıyorsunuz? Bu pinglerle oynayabiliyormu sunuz? (FPS demiyorum ping diyorum) Buralardan örnek veriyorsunuz. Hepimiz BF3 haritalarında , pinge göre sıralama yapıp 50ms ve düşük olanını ve kişi sayısı dolu olanını seçmeye çalışmıyormuyuz? Sırf ben değil, pek çok kişi bu yolu izlediğinden eminim.

    50ms - 1ms arasında FPS ne kadar etkilenir bunun değerlendirmesini sizlere bırakıyorum. İdda etmiyorum ki hiç yoktur diye. Sadece bir şeyi ortaya atıyorsanız arkasını doldurun. Diyin ki işte ispatı falanca haritada 50ms de 10 test, ortalamsı 80 geldi. sonra 20ms lik haritada oynayın 10 test ortalamasını söyleyin mesela 85. sonrada %6 fark fark var deyin, bizde bundan istifade edelim.

    %6 fark olduğu varsaysak bile herkes için geçerli olacağından; BU BENCH SKORLARINI EŞİT KARŞILAŞTIRMAYA ETKİ ETMEZ.

    Birde demişseniz ki "skor tablosunda boşuna pingler yazmıyor" FRAPS bunları kaydediyorda bizmi yazmadık. Bu bir eksiklikse belirtin, tamam. Ama niye artniyet aranıyor. Bu bir gerekli eksiklikse bundan sonra bunuda belirtelim, çok güzel.

    Konu başındada belirttim hertürlü öneriye açığız. Lakin; "Bu sonuçlar uyduruk olur; single playerda benchmark testi gibi olmuş; pingler yazmıyor, bu sebepten doğru sonuç vermez" demek olmuyor, biraz yapıcı olalım.

    BF3 ün yeni güncellemesiyle kendi pingimizide artık görüyoruz. (Arkadaşlar bundan sonraki testlerinizde bunu belirtin. Bir veri oluşsun elimizde.Sonra hepsini bir değerlendiririz.) Kendi adıma, yaptığım tüm testlerin ping değerleri 60ms den düşük haritalarda yapmış olduğumu bu vesileyle belirtmiş olayım.

    Herkese iyi forumlar dilerim. Sürç-ü lisan ettiysek af ola!

    Alıntıları Göster
    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.


    sen bu oyunu hic yuksek pingde lag varken oynadin mi bana ping ne demek nasil bir sey bilmiyorsun gibi geldi yazdiklarindan.50 fps giderken kuuut diye donma yasadin mi saniye olarak ping yuzunden ama hala 50 yaziyor.ping yuksek olursa gecikme olursa goruntu gayet de donar oyle diger oyuncular hakkinda bilgi degil yani sadece.yukaridaki arkadasin demek istedigi yuksek ping varken 50 fps alsan ne 100 alsan ne takildiktan sonra ne kiymeti var?cok oyuncu demek yuksek ping demek ki zaten tr server acmaya tenezzul etmiyorlar.yurtici server olsa hepimiz 25 ping alsak su yaptiginiz testlerin harbiden bir anlami olur.
    _____________________________
    Wilson Fisk - .45 ACP - cyrix120

    https://ibb.co/JFcsQyQL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.


    sen bu oyunu hic yuksek pingde lag varken oynadin mi bana ping ne demek nasil bir sey bilmiyorsun gibi geldi yazdiklarindan.50 fps giderken kuuut diye donma yasadin mi saniye olarak ping yuzunden ama hala 50 yaziyor.ping yuksek olursa gecikme olursa goruntu gayet de donar oyle diger oyuncular hakkinda bilgi degil yani sadece.yukaridaki arkadasin demek istedigi yuksek ping varken 50 fps alsan ne 100 alsan ne takildiktan sonra ne kiymeti var?cok oyuncu demek yuksek ping demek ki zaten tr server acmaya tenezzul etmiyorlar.yurtici server olsa hepimiz 25 ping alsak su yaptiginiz testlerin harbiden bir anlami olur.

    Oradan bakınca anlamıyorum boş konuşuyorum gibi geliyor değil mi?
    Ben bu oyunu her türlü ping değerlerinde ve bütün haritalarda oynadım.
    Lag yüzünden donma olayı başka FPS nin düşmesi başkadır. Görüntü dondu demek FPS 0 mı demek?
    Sabit görüntünün FPS değeri yok mu? İlla hareketli mi olması lazım?

    Evet o donmalar yüzünden oynanmaz hale geliyor o tamam, ama FPS değeri bambaşka birşeydir, tamamen ekran kartının görüntü işlemesi ile alakalı.
    Kaldı ki zaten kimse gidip yüksek ping süreli bir yerde oynamak istemez. 100ms nin altındaki değerler makbüldür. Ondan sonra gecikme hissedilir.
    Ki yüksek ping süreli halde bile test yapılsa bırak kat kat farkı, yine çok yakın değerleri çıkacaktır.
    Madem o kadar eminsiziniz test yapın da görelim, öğrenelim biz de.

    İyilik olsun diye arkadaş paylaşım yapmış şurada, gelip baltalamayın bari. Bilmiyorsanız veya yapmak istemiyorsanız da engel olmayın.

    Son olarak Caspian Border da bir yüksek pingli (346 ms), bir de düşük pingli (78 ms) kalabalık sayıda oyuncusu olan 2 ayrı sunucudan aldığım FPS değerlerini veriyorum.
    3 er dakikalık ortalamalar alındı.
    Aynen bahsettiğim gibi ortalamalar, hatta min max değerler bile birbirine çok yakın çıktı.

    346 ms olan sunucudaki değerler :
    Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
    8808, 180000, 32, 74, 48.933
    8354, 180000, 31, 65, 46.411
    8464, 180000, 25, 62, 47.022
    8421, 180000, 31, 64, 46.783
    8571, 180000, 28, 105, 47.617
    7720, 161259, 30, 83, 47.873
    Ortalama FPS 47.440

    78 ms olan sunucudaki değerler :
    Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
    8761, 180000, 28, 103, 48.672
    1889, 43415, 33, 54, 43.510
    8612, 180000, 32, 81, 47.844
    8743, 180000, 25, 96, 48.572
    8055, 180000, 22, 66, 44.750
    7963, 180000, 27, 100, 44.239
    8124, 180000, 27, 68, 45.133
    8136, 180000, 28, 74, 45.200
    8284, 180000, 32, 68, 46.022
    8770, 180000, 34, 84, 48.722
    9024, 180000, 35, 75, 50.133
    8293, 180000, 27, 66, 46.072
    Ortalama FPS 46.572



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zarkabul -- 3 Nisan 2012; 4:04:07 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    quote:

    Orijinalden alıntı: .45 ACP

    quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.


    sen bu oyunu hic yuksek pingde lag varken oynadin mi bana ping ne demek nasil bir sey bilmiyorsun gibi geldi yazdiklarindan.50 fps giderken kuuut diye donma yasadin mi saniye olarak ping yuzunden ama hala 50 yaziyor.ping yuksek olursa gecikme olursa goruntu gayet de donar oyle diger oyuncular hakkinda bilgi degil yani sadece.yukaridaki arkadasin demek istedigi yuksek ping varken 50 fps alsan ne 100 alsan ne takildiktan sonra ne kiymeti var?cok oyuncu demek yuksek ping demek ki zaten tr server acmaya tenezzul etmiyorlar.yurtici server olsa hepimiz 25 ping alsak su yaptiginiz testlerin harbiden bir anlami olur.

    Oradan bakınca anlamıyorum boş konuşuyorum gibi geliyor değil mi?
    Ben bu oyunu her türlü ping değerlerinde ve bütün haritalarda oynadım.
    Lag yüzünden donma olayı başka FPS nin düşmesi başkadır. Görüntü dondu demek FPS 0 mı demek?
    Sabit görüntünün FPS değeri yok mu? İlla hareketli mi olması lazım?

    Evet o donmalar yüzünden oynanmaz hale geliyor o tamam, ama FPS değeri bambaşka birşeydir, tamamen ekran kartının görüntü işlemesi ile alakalı.
    Kaldı ki zaten kimse gidip yüksek ping süreli bir yerde oynamak istemez. 100ms nin altındaki değerler makbüldür. Ondan sonra gecikme hissedilir.
    Ki yüksek ping süreli halde bile test yapılsa bırak kat kat farkı, yine çok yakın değerleri çıkacaktır.
    Madem o kadar eminsiziniz test yapın da görelim, öğrenelim biz de.

    İyilik olsun diye arkadaş paylaşım yapmış şurada, gelip baltalamayın bari. Bilmiyorsanız veya yapmak istemiyorsanız da engel olmayın.

    Son olarak Caspian Border da bir yüksek pingli (346 ms), bir de düşük pingli (78 ms) kalabalık sayıda oyuncusu olan 2 ayrı sunucudan aldığım FPS değerlerini veriyorum.
    3 er dakikalık ortalamalar alındı.
    Aynen bahsettiğim gibi ortalamalar, hatta min max değerler bile birbirine çok yakın çıktı.

    346 ms olan sunucudaki değerler :
    Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
    8808, 180000, 32, 74, 48.933
    8354, 180000, 31, 65, 46.411
    8464, 180000, 25, 62, 47.022
    8421, 180000, 31, 64, 46.783
    8571, 180000, 28, 105, 47.617
    7720, 161259, 30, 83, 47.873
    Ortalama FPS 47.440

    78 ms olan sunucudaki değerler :
    Frames, Time (ms), Min, Max, Avg
    8761, 180000, 28, 103, 48.672
    1889, 43415, 33, 54, 43.510
    8612, 180000, 32, 81, 47.844
    8743, 180000, 25, 96, 48.572
    8055, 180000, 22, 66, 44.750
    7963, 180000, 27, 100, 44.239
    8124, 180000, 27, 68, 45.133
    8136, 180000, 28, 74, 45.200
    8284, 180000, 32, 68, 46.022
    8770, 180000, 34, 84, 48.722
    9024, 180000, 35, 75, 50.133
    8293, 180000, 27, 66, 46.072
    Ortalama FPS 46.572


    Paylaşımın ve katkın için teşekkürler @zarkabul
    _____________________________




  • Bide Metro 2033 bench yaparsanız çok memnun olurum
    _____________________________
    GIGABYTE-P67-D3-B3 // 3VGA GTX 560 Superclocked // Geil Value Plus 2x4 GB 1600 mhz // Dark Knight ATX Kasa // High Power 600 Watt // Intel i5 2500 3.30 Ghz // 64 GB Kingston SSD // Samsung HD753LJ 750 GB 7200 rpm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.


    Güzel ve doğru bir anlatım olmuş.

    Ping yüzünden oluşan donmaların FPS ile pek bağlantısı yoktur. Ping yüzünden hareketsel anlamda atlama, takılma ve donma yaşanırken gpu o anki grafikleri çizmeye aynen devam eder, yani bağımsız olaylardır. Performans ölçümü için bazı istisnalar haricinde ping değerlerini dikkate almak pek gerekmez.
    _____________________________

    Hiperaktif Bilgisayar Kullanıcısı @ 40°




  • quote:

    Orijinalden alıntı: musAKka

    quote:

    Orijinalden alıntı: zarkabul

    Ping süresi ile FPS nin ne alakası var? İddia eden arkadaş açıklarsa sevinirim merak ettim.

    FPS değeri tamamen donanım (cpu, gpu, ram) ile alakalı oluşan bir değerdir.
    Ping süresi ise sunucudan gönderilen paketlerde oluşan gecikme süresidir.

    Grafik dosyaları tamamen sunucu üzerinden alınıyor olsa tamam doğrudur (internet üzerinden film, dizi izlemek gibi), ama öyle bir durum yok burada.
    Grafik dosyaları client tarafında, yani kendi bilgisayarımızda. Sunucu tarafından gelen paketler sadece diğer oyuncular ve ortam hakkında bilgi içeren bir nevi kodlardır. O kodlara göre bizim tarafta grafikler oluşturulur. Eğer pakette gecikme varsa görüntü donmaz, o anki grafik neyse o işlenir, yani normal bir FPS değeri oluşur.

    Ancak şöyle birşey olabilir. Mesela bir haritada tek başınıza oynadığınızda GPU sadece sizin karakterinizin ve yaptığı hareketleri işlerken, çok sayıda oyuncu olduğunda daha çok işlem yapmak zorunda kalacak ve dolayısıyla bu FPS değerine yansıyacak. Fakat bu düşüş öyle bahsedildiği gibi kat kat filan değildir. GPU nun işlediği sürekli sabit bir grafik var zaten (ortamdaki binalar vs.), sadece oyuncu sayısına göre grafik işleme artar ve bu diğerlerinin yanında çok da önemli bir fark değildir.
    Ve dikkat edin burada FPS yi düşüren ping süresi değil, oyuncu sayısıdır.

    Online oynarken şöyle bir senaryo düşünelim: belli bir anda GPU yu yoracak, yani FPS yi düşürecek bir durum var (adam tanka roket attı patladı mesela), gecikme olmasaydı o anki FPS patlamadan dolayı düşük çıkacaktı, fakat gecikmeden dolayı o düşüş ertelendi veya hiç olmadı. Ki gördüğünüz gibi FPS düşük değil aksine yüksek çıkar burada.

    Zaten uzun süreli ortalama aldığınızda FPS değerleri ideale yakınsayacaktır.

    Özet olarak ping süresi ile FPS değerinin hiçbir alakası yoktur. FPS tamamen GPU ya ne kadar yük bindiği ile alakalıdır. Server tarafındaki gecikmeler bundan etkilenmez. Öyle olsaydı görüntüde aşırı sıklıkta donmalar olurdu ve oyun oynanmayacak hale gelirdi.


    Güzel ve doğru bir anlatım olmuş.

    Ping yüzünden oluşan donmaların FPS ile pek bağlantısı yoktur. Ping yüzünden hareketsel anlamda atlama, takılma ve donma yaşanırken gpu o anki grafikleri çizmeye aynen devam eder, yani bağımsız olaylardır. Performans ölçümü için bazı istisnalar haricinde ping değerlerini dikkate almak pek gerekmez.

    Alıntıları Göster
    evet, doğru anlatım. FPS sabittir ve yüksektir oyunda, siper alırsın silah sesi duyar ve ölürsün.
    dersin ki adam beni duvar arkasında nasıl öldürdü ama öyle değil.
    silah sesi ve ölme ping yüzünden geç geldi ve işleme alındı.
    sadece bir misal.

    ben hala multi oynayan arkadşların AA ve AA Post ayarlarının görüntüye etkisi hakkında yorumlar bekliyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 3 Nisan 2012; 10:38:53 >
    _____________________________
    Ey millet! İyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti, şeyhler, dervişler, müritler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en gerçek tarikat medeniyet (uygarlık) tarikatıdır. Uygarlığın emir ve isteklerini yapmak, insan olmak için yeterlidir...
    (Atatürk, 30 Ağustos 1925)




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.